Small Press? Not If I Can Help It…

Το 2009 σίγουρα δεν μπήκε καλά για κάποιους εκδότες αμερικανικών comics! Ο κυριότερος –ή, για την ακρίβεια, σχεδόν μονοπωλιακός– διανομέας comics της Αμερικής, Diamond Comics Distributors, Inc., αποφάσισε να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί. Δίνει λιγότερες ευκαιρίες στους μικρούς εκδότες να διαθέσουν στους αναγνώστες τις παλαιότερες κυκλοφορίες τους (τα γνωστά “offered again”), ενώ θεσπίζει και όριο ελάχιστου ποσού που πρέπει να “πιάσει” ένας τίτλος, προκειμένου να προβληθεί στις σελίδες του PREVIEWS.

diamond_logo1

Όλα αυτά, όμως, δεν ήταν τίποτε άλλο από ειδήσεις, που έκαναν τον γύρο της comic blogόσφαιρας, προερχόμενες κυρίως από στόματα εκδοτών και καταστηματαρχών, χωρίς να υπάρχει μια επίσημη θέση της εταιρίας.

Αυτή, τελικά, δεν άργησε να έρθει. Την περασμένη Τετάρτη, το Newsarama εξασφάλισε συνέντευξη του Vice President of Purchasing, Bill Shanes, και απέσπασε απαντήσεις στα καυτά ερωτήματα.

Διάβασα, λοιπόν, τη συνέντευξη του Schanes, η οποία ήταν όπως ακριβώς την περίμενα. Πίσω από το πραγματικά λεπτό προσωπείο του διανομέα, που νοιάζεται για τον μικρό εκδότη και είναι ανοιχτός σε “νέα” πρόσωπα του εκδοτικού χώρου, κρύβεται –τι άλλο;- η ψυχρή επιχειρηματική λογική, που ακολουθεί τους νόμους της αγοράς, και ειδικά αυτούς της “Παγκόσμιας Οικονομικής Κρίσης Που Σίγουρα Έχετε Βαρεθεί Να Ακούτε Αλλά Δεν Μπορείτε Να Την Αποφύγετε”.

Σύντομο συμπέρασμα: πολλές μικρές εκδοτικές “την κάτσανε”!

Κάπως πιο αναπτυγμένο συμπέρασμα: πολλές μικρές εκδοτικές ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ την κάτσανε!

adhouseΠάρτε για παράδειγμα τον Chris Pitzer της AdHouse Books, έναν alternative comics publisher, ιδιαίτερα αγαπητό σε ορισμένους κύκλους, που, σύμφωνα με όσα λέει στο Comics Reporter, έχει αρχίσει να τα βάφει μάλλον μαύρα – και με το δίκιο του. Ή ακόμη μπορείτε να διαβάσετε, επίσης στο blog του Tom Spurgeon, τις αντιδράσεις και άλλων ανθρώπων του ίδιου χώρου, οι οποίοι νιώθουν το κεφάλι τους να βρίσκεται κάτω από την γκιλοτίνα…

Το ποιά ακριβώς θα είναι η μορφή του καινούριου καταλόγου του PREVIEWS, θα το μάθουμε στις αρχές Φεβουαρίου, όταν φτάσει και στα μέρη μας. Τότε θα φανερωθούν οι πρώτοι επιζήσαντες,και άλλα χαριτωμένα, που θυμίζουν reality τηλεπαιχνίδι. Ο κύβος, όμως, ερρίφθη, το παρκέ έσπασε και πού να βρούμε μάστορα τέτοια ώρα. Το πώς θα κινηθούν όσοι επηρεάζονται από αυτές τις εξελίξεις, το αν, δηλαδή, θα βρουν εναλλακτικές οδούς για την διάθεση των κυκλοφοριών τους, είναι κάτι που θα μας απασχολήσει τους επόμενους μήνες. Προς το παρόν, αρκεί η παρατήρηση των αλλαγών στη γεωγραφία του Direct Market…