Written by Ηλίας Κατιρτζιγιανόγλου | Posted March 19th, 2010 – 09:24 Top 20 Comic Book Movies: 4. X2: X-MEN UNITED

Directed by:  Bryan Singer
Starring:  Patrick Stewart, Hugh Jackman, Ian McKellen, Halle Berry,  Anna Paquin, Rebecca Romijn, Brian Cox
Marvel Enterprises, 20th Century Fox
Πιστεύω ότι όσο κι αν αγαπάει τον κινηματογράφο ένας κομιξάς,  το κριτήριό του για μια comic…

Δυο Ολόφρεσκα #1
filed under reviews, us comics

comment 25 Comments Written by Γιώργος Χατζηκωστής on June 27th, 2009 – 09:58

Batman_and_Robin_1BATMAN AND ROBIN #1
Writer: Grant Morrison
Artist: Frank Quitely
DC Comics

To creative team του ALL STAR SUPERMAN επιστρέφει, σε ένα τίτλο που  φέρει το όνομα του έτερου iconic χαρακτήρα της DC, ο οποίος όμως δεν πρωταγωνιστεί, αφού είναι χαμένος στα βάθη του χρόνου. O Bruce Wayne παραμένει για λίγο καιρό ακόμα εκτός πλάνου, οπότε το κενό το αναπληρώνουν οι Dick Grayson και Damien, διατηρώντας τη σπηλιά ζεστή, κάνοντας τα service στο Batmobile και, παράλληλα, φροντίζοντας για τη διατήρηση της θέσης εργασίας του Alfred.

Εκμεταλλευόμενοι, λοιπόν, την παροδικότητα των γεγονότων αυτών, οι Morrison και Quitely παραδίδουν ένα bat-comic λίγο διαφορετικό. Φανταχτερά πολύχρωμο, με ταχύτατο ρυθμό και με την πρόθεση να αγνοηθούν τα τετριμμένα μονοπάτια που οδηγούν σε ένα grim’n’gritty ύφος, οι δυό τους δημιουργούν ένα σύγχρονο pop comic. Το σενάριο του Morrison είναι πιο εστιασμένο απ’ όσα είχε δώσει στο πρόσφατο του run στο BATMAN, ενώ ο Quitely, παρά τις όποιες αδυναμίες του ως σχεδιαστής, ξέρει να στήνει εντυπωσιακές, δυναμικές σελίδες.

Έχει να προσφέρει κάτι καινούριο ο τίτλος; Σαφέστατα και όχι, αλλά αν συνεχίσει όπως ξεκίνησε, τότε το πιθανότερο είναι ότι θα υπάρχουν αναγνώστες που θα τον θυμούνται ως μια ευχάριστη παρένθεση στην ιστορία του νυχτεριδάκια.

xmen_forever_1X-MEN FOREVER #1
Writer: Chris Claremont
Artist: Tom Grummet
Marvel Comics

Το συγκεκριμένο comic απευθύνεται (κυρίως) σε μια ιδιόμορφη κάστα αναγνωστών: αυτών που, πριν από 17 περίπου χρόνια, ένιωσαν κάτι να σπάει μέσα τους, όταν διαπίστωσαν ότι το όνομα του Claremont απουσίαζε από το κουτάκι με τα credits του X-MEN #4. Επίσης, όπως διαπίστωσα και μόνος μου, μπορεί να το εκτιμήσουν όσοι αρέσκονται σε super-hero comics παλαιάς κοπής. Τότε που κάθε τεύχος μπορούσε να σταθεί και αυτόνομο, να ¨προσκαλέσει¨ τον νέο αναγνώστη, προσφέροντας του μια ολοκληρωμένη ιστορία, ασχέτως αν στη πραγματικότητα ήταν μέρος ενός μεγαλύτερου storyline.

Ως παλιό x-fan, αυτό που με γοητεύει περισσότερο από οτιδήποτε στο X-MEN FOREVER είναι η απελευθέρωση από το σχεδόν δυο δεκαετιών continuity, δημιουργώντας ένα ιδιόμορφο ¨what if…¨ που έχει ως βάση όχι το plot, αλλά τον συγγραφέα. Δίνεται στον Claremont η ευκαιρία να πιάσει το έργο της ζωής του από εκεί που το άφησε, πριν οι τριβές με τον Bob Harras τον οδηγήσουν έξω από το franchise που γιγαντώθηκε, όσο αυτός ήταν στο τιμόνι.

Θεωρητικά, ο Claremont έχει τη δυνατότητα να οδηγήσει την angst-ridden παρέα των μεταλλαγμένων σε αχαρτογράφητες περιοχές. Μπορεί να χειριστεί τους χαρακτήρες όπως του καπνίσει, εφόσον δεν πρόκειται να υπάρξουν επιπτώσεις πουθενά αλλού, να εισάγει νέες ιδέες, κοινώς να δημιουργήσει ελεύθερα – όσο αυτό είναι δυνατόν σε ένα mainstream comic. Η μόνη απορία που έχω, είναι το κατά πόσο η κατεύθυνση που θα ακολουθηθεί, θα είναι η ίδια με εκείνη που είχε στο μυαλό του τότε. Λογικά, κάποιες από τις ιδέες που είχε για την εξέλιξη της ομάδας, πιθανόν να τις έχει χρησιμοποιήσει ήδη σε κάποιο από τα πολλά περάσματα του από το x-office την τελευταία δεκαετία.

H γραφή του Claremont διατηρεί τα χαρακτηριστικά της γνωρίσματα – είναι αρκετά μεγάλος σε ηλικία για να εκμοντερνιστεί – με τους χαρακτήρες να έχουν συγκεκριμένα speech patterns και τα subplots να ανοίγονται δεξιά και αριστερά, σε ένα τεύχος με δυναμικό ξεκίνημα που θέτει τις βάσεις. Στο πλευρό του έχει τον Tom Grummet, έναν αξιοπρεπέστατο super-hero, o οποίος σύντομα θα δώσει τη θέση του στον Paul Smith – δηλαδή, πάμε από το καλό στο καλύτερο.

Κάποιοι από τους νεότερους αναγνώστες μάλλον θα παραμείνουν ασυγκίνητοι από το X-MEN FOREVER, βρίσκοντας το λίγο παρωχημένο για τα γούστα τους. Ξέρετε κάτι; Ναι, είναι 100% παρωχημένο.

Επίσης είναι και μια ετεροχρονισμένη, έστω και μικρή, απόδοση δικαιοσύνης, τουλάχιστον στα μάτια αυτού του fan που, αυτή τη στιγμή, ακούει το συναίσθημα, αγνοώντας τη λογική!

If you enjoyed the article, why not subscribe?

25 Responses to “Δυο Ολόφρεσκα #1”

  1. Den eixa skopo na to paro(yeah right…) alla ama les oti o Paul Smith tha analavei meta ton Grummet tha prepei na to ksanaskefto.

  2. x-men forever: ine i pentikosti fora pou dinoun sto claremont ‘alli mia eukairia’ mpas k deiksei oti mporei akoma na einai relevant. kathe fora tou dinoun free reign na dialeksei tous xaraktires tou, tou dinoun caret blanche na kanei oti goustarei, k kathe fora ta skatwnei. x-men 2000/neo, excalibur, new excalibur, new exiles, x-men the end, x-treme x-men, ge-next

    o claremont exei epistrepsei stous x-men edw k 10 xronia k akoma den exoume dei ixnos prokopis.

    den kserw, mporei ontos na exw adiko, k i marvel na exei dikio, k o pragmatikos logos pou o claremont den mporei pia na grapsei tipota na einai epeidi tou baftisan ton Gambit Remy k den tou kathise kala. tora ola tha ine teleia.

    egw tha protimisw na ksanadiabasw to excellent run tou Lobdell k oxi to paratetameno fanboy dream wank-athon.

    p.s. an k ta teyxi tou paul smith tha ta agorasw na xazepsw x-men as they should be drawn :)

  3. Είναι το X-MEN FOREVER αυνανιστικός χαβαλές για aging fanboys; Πιστεύω πως ναι, ενώ βλέπω την όλη φάση ως ένα ¨για το γαμώτο¨, έτσι απλά.

    Αλλά όπως και να έχει, ο έφηβος μέσα μου έχει αρχίσει τους χορούς και τα πανηγύρια, αγνοεί τον γύρω κόσμο του.

    Εξάλλου, το free reign που δίνεται εδώ στον Claremont, είναι μεγαλύτερο από ποτέ, εφόσον δεν είναι αναγκασμένος να ακολουθεί τις τρέχουσες εξελίξεις σε ολόκληρο το franchise. Ελπίζω μόνο, να κάνει τον χαβαλέ του, στραπατσάροντας τους χαρακτήρες, χωρίς έλεος.

    Fanboy mode off!

    Όσο για το run του Lobdell, πιστεύω ότι είναι αρκετά παρεξηγημένο, και του οφείλω μια επίσκεψη, μετά από τόσα χρόνια. Δεν νομίζω να το χαρακτηρίσω ποτέ ως εξαιρετικό, αλλά δεν πιστεύω να με χαλάσει…

    By Γιώργος Χατζηκωστής on Jun 27 @17:13, 2009 | Reply
  4. to run tou lobdell to thewrw second best mono apo ta original 100 teyxi claremont me cockrum/byrne/smith.

    k o claremont pote tou den eixe idiaiterous periorismous

    diladi to x-men: the end, poia ine i dikaiologia pou den diabazotan? tou edwsan 2 xronia free reign na kleisei to franchise opos goustare.

    meta ton afisan na ftiaksei neous freskous mutants sto mellon me to ge-next k aytos apofasise na kanei sequel sto X-Men The End (gia onoma diladi)

    gia tin katantia tou claremont ftaiei o idios, dustuxws ine adunato na katigoroume pleon tous kakomoirous tous editors pou prospathoun na tou eksigisoun oti den plirwnetai pia me ti leksi

    to new exiles k new excalibur itan entelws ektos pragmatikotitas k ekanan crossover mono metaksu tous.

  5. Σε γενικές γραμμές, συμφωνώ απόλυτα με όσα λέει ο Μανώλης.

    (Αν εξαιρέσουμε την απόπειρα αγιοποίησης των editors της Marvel, φυσικά. Αλλά είναι κατανοητό – κάποιοι από αυτούς μπορεί να είναι φίλοι του, ή πιθανώς μελλοντικοί συνεργάτες :p)

    By Δημήτρης Σακαρίδης on Jun 28 @22:26, 2009 | Reply
  6. Μάλιστα, σαν τι αδυναμίες πιστεύεις έχει ο Quitely? Γιατί εγώ αδυνατώ να δω κάποια που δε μπορω να χαρακτηρίσω ως προσωπικό στυλ. Στυλ που εγκρίνω…

  7. Όσο για την ιστορία την ίδια, πιστεύω ότι μόνο ποπ δε θά’ναι.
    Φανταχτερά χρώματα; ΟΚ
    Hi-Tech; ΟΚ
    αλλά ταυτόχρονα μιλάμε για μία ψύχωση κακών τόσο βίαιη που έχω να δω παρόμοια απο το βιντεοπαιχνίδι Manhunt.

  8. προσφατα διαβασα αυτο το τευχος.αν και εχω μπερδευτει με το ALL STAR του miller(τι εγινε με αυτο,τελειωσε???!!).το σχεδιο πολυ δυνατο αν και μας εχει συνηθισει και σε καλυτερα(λιγο εντονη η σκια του will eisner η εμενα μου φανηκε?).το μονο που με ενοχλησε ειναι οτι εχει υιοθετησει και αυτος το στυλ χρωματα πανω σε μολυβια πραγμα που εμενα προσωπικα δε μου αρεσει.θα μου αρεσε καποιος να εκανε και μελανια.κορυφαια του δε εικονογραφηση θεωρω το ολιγοδελιδο κομματι του σε ανθολογια του sandman.(manara,fabry κλπ).ηταν απλα απιστευτος!

    By Μάριος Ξυδώνας on Jun 30 @17:09, 2009 | Reply
  9. ta eirwnika sxolia ine aparaitita re sakaridi? piastikes apo asxeti frasi na grapseis pali tis arloumpes sou. mallon ine adunaton na paradexteis oti sumfwneis me mia apopsi mou xwris na me thapseis tautoxrona gia na kratiseis tis isorropies.

  10. @Manolis

    Αρλούμπες; Θάψιμο; Υπονοείς πως αυτό που λέω δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα, Μανωλάκη;

    Μήπως να αφήναμε, κατά μέρος, τις μαλακίες;

    By the way, σου υπενθυμίζω πως υποδείξεις και μαθήματα συμπεριφοράς δεν δέχομαι από σένα. Πήγαινε να τα κάνεις εκεί που σε παίρνει. Άντε μπράβο!

    By Δημήτρης Σακαρίδης on Jul 1 @00:32, 2009 | Reply
  11. xaxaxaxa diagrafoume k comments??
    kalooooooooooooooooooooooo

    By Anonymous on Jul 1 @13:20, 2009 | Reply
  12. Ναι, διαγράφουμε και comments, όταν αυτά περιλαμβάνουν ύβρεις, πόσο μάλλον όταν οι ύβρεις είναι ανώνυμες. Το έσβησα προσωπικά εγώ ως υπεύθυνος βάρδιας, και είμαι έτοιμος να ξανασβήσω. wanna try again… ανώνυμε?

    By Ηλίας Κατιρτζιγιανόγλου on Jul 1 @13:32, 2009 | Reply
  13. nai re sakaridi, ‘agiopoiisa’ tous editors epeidi mpainoun k diabazoun to ‘blog’ sas k tha me exoun sta upopsin.

    eirwnika sxolia aytou tou tupou – klanidia, prosopikes sfhnes k proklitika, opos sunithizeis k thewreis xaritwmena (tha ta elega mallon xaraktiristika, omos kalutera)- ti stigmi pou suzhtame gia allo asxeto thema k antallasoume apopseis, den tha ta anextw k apo kanena.

    sorry pou den tromazw me to Editor-iliki sou k nomizw oti me ‘pairnei’ na sti lew, pos tolmw allwste, na antimilw se olokliro Sakaridi!

    na ksekatharisw loipon tin gnwmi mou, min exoume kena: pisteuw (xaris se polla tetoia ‘omorfa’ sxolia k editorialising pou s’aresei na kaneis) oti ise terastia PLIGI gia ayto to site k to Comicdom genika. Me tin xondroidestati k akoinwniti sumperifora sou episkiazeis tin douleia pou kanoun oloi oi upoloipoi sunergates, me to na theleis na bgazeis tin mourakla sou mprosta ap’olous kai na fainesai se o,ti ginetai.

    eite swpase epitelous i paraitisou, k ase to site k ton kosmo stin hsuxia tou.

  14. na AGIASEI to stoma sou..kserw pollous poy stamathsan na asxoloyntai me to site epeidh toys eknevrise o sakaridis me th symperifora tou.proteinw h na kanei diko tou blog monos tou (exei ta @@??) h na PROSPATHEI toylaxiston na einai antikeimenikos gia to kalo tou site k toy kosmou poy prospathei wste na exei ena epipedo to comicdom.

    By Sotiris on Jul 1 @15:53, 2009 | Reply
  15. @Sotiris

    To comicdom san site kai con den tha yphrxe an den yphrxe o dimitris. Den se kserw esena file alla kserw giati pragma milaw sta sigoura.

    Oso gia to Dimitris – Manwlis tha proteina na tous afhseis na ta vroun monoi tous mias kai exoun mia istoria pou mallon den gnwrizeis. O Manolis itan meros tis omadas kai paramenei filos kai “syndesmos” an thes gia diafora melh ths omadas.

    Min milas gia @@ an den ksereis giati milas. O Manwlis kserw pou pataei kai ti leei kai pou sthrizei ta epixeirimata tou an thes. Esena file poios se peirakse kai poios eisai kai pws se enoxlise o dimitris den to kserw.

    Ofeilw omws na pw pws ta sxolia sou gia @@ kai poios tha prepei na kanei ti einai kapws akyra.

    By Ιωάννης Κουρουμπακάλης on Jul 1 @16:23, 2009 | Reply
  16. Ανεξάρτητα από προσωπικές διαφωνίες, διαφορετικές απόψεις και ύφη, θέλω να υπενθυμίσω ότι κάθε ομάδα είναι οι ανθρωποί της. Πόσο μάλλον οι άνθρωποι που την ξεκίνησαν, και που έχουν ρίξει ένα σκασμό (αλλά ένα σκασμό) δουλειά και ιδέες για να γίνουν από το 1996 μέχρι σήμερα ιστοσελίδες, έντυπα, signing events και φεστιβάλ comics. Με άλλα λόγια ελλείψει Σακαρίδη δεν υφίσταται Comicdom. Δεν θα υπήρχε… ποτέ.

    Θεμιτό να μην ταιριάζουν κάποιοι με κάποιους, αλλά εν προκειμένω η συνεισφορά του Σακαρίδη στο Comicdom, και κατ’ επέκταση στο community είναι ανυπολόγιστη και δεν πρέπει να αφορίζουμε ακόμη και ενώπιον έντονων δηλώσεων ή διαφωνιών.

    Αυτά -υπενθυμιστικά- από μένα.

    By Ηλίας Κατιρτζιγιανόγλου on Jul 1 @16:37, 2009 | Reply
  17. @Manolis
    Το αν είμαι χρήσιμος ή όχι για το site αλλά και το Comicdom γενικότερα, δεν θεωρώ πως υπάρχει κανείς λόγος να προσπαθήσω να το αποδείξω. Ειδικά μάλιστα σε σένα, που κατά τη διάρκεια της παρουσίας σου στην ομάδα, υπήρξαν αρκετές περιπτώσεις δυσαρέσκειας άλλων για τη συμπεριφορά σου. (Και αυτό εξ αποστάσεως – φαντάσου να ήσουν και συνέχεια εδώ!)

    Anyway, αν έχεις ακόμη απορίες, μπορείς να απευθυνθείς σε κάποιο απ’ τα υπόλοιπα του Comicdom να σε διαφωτίσει για το τι κάνω μέσα στο Comicdom και αν το κάνω καλά.

    Πάντως, είναι η δεύτερη φορά που προσπαθείς να υπονομεύσεις τη δουλειά που κάνω στο Comicdom (Πρώτη δημόσια. Την άλλη είχες απλά αρχίσει τα emails σε κοινούς γνωστούς – γιατί είσαι τόσο λαμόγιο!) και έχει αρχίσει να με ενοχλεί ιδιαίτερα.

    Long story short, δεν βλέπω να έχουμε καλά τελειώματα εμείς οι δύο. Και αυτό παρ’ το όπως θέλεις…

    By Δημήτρης Σακαρίδης on Jul 1 @17:58, 2009 | Reply
  18. em, dimosies apeiles tora? you’re kidding right? you can’t be serious!

    loipon, ena, ena. den eipa oti den ise xrisimos = den ethesa thema xrisimotitas. eipa oti ise blaberos, dusarestos kai enoxlitikos, kai stous anagnwstes (ta lene monoi tous ap’oti fainetai, den mpika egw me allo username) k stous sunergates (oi opoioi oso paei o kairos k ligosteuoun). diaforetika themata.

    den ithela na ferw thema ti nomizoun oi alloi gia sena k na lew pragmata xwris apodeikseis, alla esy to ekanes protos. den kserw poioi k posoi eixan dusareskeia mazi mou oso imoun stin omada, alla kaneis den irthe na mou milisei na mou pei kati kata proswpo, opote metraei mono o logos sou (ton opoio den tha kostologisw egw). opoios/opoia/opoioi loipon k an ine aytoi pou eikazeis/roufianeueis, ap’ti stigmi pou mprosta mou xamogelagan k me apokaloun filo k apo pisw mou paraponiontousan/ ebrizan (basei esena), den tha asxolithw, mallon den to aksizoun kan. egw me opoion exw problima (p.x. esena) bgainw k to lew sto proswpo tou, antrikia, i den tous milaw katholou. in any case, den exw skopo na ferw tritous stin koubenta xwris tin egkrisi tous. allios exw k egw polla na metaferw san koukouroukou statistikes k ‘public opinion’ genikotites gia ta genia sou.

    oso gia ta email, kai tis brisies k proswpikes epitheseis pou mou eixes aradiasei tote, nai, ame tis ekana forward se poly kosmo. alla sou eipa prota oti tha to kanw, den itan kammia krufi i upouli kinisi. egw den ntrepomoun gia oti eixa pei i eixa kanei, esy eprepe na ntrepesai, k den eixa tipota na krupsw. ekana forward olokliri tin tote sunomilia mas k afisa ton kathena na bgalei ta sumperasmata tou.

  19. aaaa, k episis

    @gianni, @ilia (m’aresei pou milame oloi san na eimaste sto twitter)

    nai, ekane papades o sakaridis sta niata tou, k to estise k den tha uphrxe comicdom xwris ayton. den eipa oti den exei suneisferei.

    lew oti apla ama k oso sunexizei na mpleketai sta pragmata me to sa(kse)kar(d)istiko tropo tou (po, ti poiitis pou ime), den blepw na uparxei comicdom gia polu akoma. k o mitsotakis kapoia stigmi afise to timoni k egine ‘epitimos’ proedros otan eide oti den to koumantarei allo to karabi. ;)

  20. Οι συνεργάτες λιγοστεύουν; Μα, νόμιζα πως για να αποκτήσει κάποιος πανεπιστημιακή μόρφωση πρέπει πρώτα να έχει μάθει κάποια στοιχειώδη πράγματα – αριθμητική π.χ.

    (Ναι, Μανώλη, αυτό ήταν πράγματι ειρωνία! Αυτό για το οποίο είχες παρεξηγηθεί upthread, ήταν απλά ένα -δηκτικό- αστείο (hence the smiley :p )

    Για τα “αντρικά” και τα “κατάμουτρα” και τα “πισώπλατα” που έχεις το θράσος να αναφέρεις, θα σου κάνω τη χάρη, για ακόμη μια φορά, και δε θα σε ξεφτιλίσω δημοσίως. Ξέρεις πολύ καλά σε ποιούς μίλησες και τι είπες. Απλά, αυτό που δεν υπολόγισες ήταν πως (αργά ή γρήγορα) θα το μάθαινα. Γιατί contrary to what you may like to believe, έχω και εγώ φίλους, αρκετοί απ΄τους οποίους θα με στήριζαν 100% σε οτιδήποτε έχει να κάνει με διενέξεις με κάτι τυπάκια σαν εσένα. (Επίσης, οι περισσότεροι άνθρωποι είναι απ΄τη φύση τους κουτσομπόληδες, αλλά αυτό είναι άλλο καπέλο.)

    Όσο για το ποιοι έβγαλαν τα συμπεράσματα τους και ποια είναι αυτά, εμμ, εγώ όλους που ήταν στο Comicdom εδώ τους βλέπω ακόμα (εκτός από έναν) και κανείς δεν μοιάζει να είναι ιδιαίτερα αγανακτισμένος μαζί μου για τον κάκιστο τρόπο που φέρθηκα στο μικρό Μανώλη (εκτός από έναν). Οπότε, αν θέλεις να μου πεις πως “έστειλες τα email σε όλους και ο Tyler έβγαλε τα συμπεράσματα που σε βολεύουν”, fair enough, αλλά ειλικρινά πιστέυεις πως αυτό σημαίνει κάτι;

    Επίσης, δεν ξέρω τι σκατά βλέπεις και από που βγάζεις τα αυθαίρετα συμπεράσματα σου, αλλά το Comicdom όχι μόνο δεν μικραίνει αλλά μεγαλώνει, από κάθε άποψη.

    Και guess what, είμαι ακόμη εδώ (δουλεύω και πονοκεφαλιάζω για αυτό το πράγμα εξίσου με όσο το έκανα “στα νιάτα μου” (ίσα, μωρή μπεμπέκα, που θα σχολιάσεις και την ηλικία μου!), οπότε η θεωρία σου περί του “κακού Σακαρίδη που θα αποτελέσει το τέλος του Comicdom” μάλλον μπάζει από παντού.

    Α, και σε αντίθεση με το Μητσοτάκη (φτου-φτου), εγώ ακόμη πίσω απ’ το τιμόνι είμαι και δεν παριστάνω τον “επίτημο”. Είμαι πολύ control freak για τέτοιες χαλαρότητες.

    Εν κατακλείδι, Μανωλάκη, fuck off and die. Είσαι ένας ενοχλητικά εμπαθής και κομπλεξικός άνθρωπος, και δεν παύεις να μου δίνεις διαρκώς λόγους να αμφιβάλλω για τις διανοητικές σου ικανότητες. Η παρουσία σου αποτελούσε μίασμα για το Comicdom και χαίρομαι αφάνταστα που ο οξύθυμος χαρακτήρας και οι απόλυτες θέσεις μου αποτέλεσαν τους λόγους για τους οποίους έφυγες από εδώ. Αν χρειαζόταν, θα το έκανα ξανά, with great pleasure.

    Αυτά.

    By Δημήτρης Σακαρίδης on Jul 2 @03:46, 2009 | Reply
  21. “fuck off and die”
    “κομπλεξικός”
    “αμφιβάλλω για τις διανοητικές σου ικανότητες”

    “μωρή μπεμπέκα”

    opoios den exei ti na pei, arxizei tis proswpikes anandres epitheseis xwris epixeirimata

    2 pragmata mono gia na min sou dwsw ton teleytaio logo pou toso apolambaneis:

    1. den ekana pote kati pisw apo tin plati kanenos, sou eixa pei oti tha moirastw ta email tote prin to kanw. min to paideyeis.

    2. to oti imoun ‘miasma’ sto concention k sto site (gia poio logo akribws? apla to petas etsi)den to eleges tote sta 2 prota xronia pou sas kselaspwna k sas eferna tous guests k kanate convention. tote imoun o kalos. tora pou diktuwthikate monoi sas k den me xreiazeste, ksafnika ime miasma.

    den prokeitai na ksanampw ston kopo na koitaksw edw ta sxolia, tha se afisw na ksekatiniazesai ‘moni’ sou

  22. Έγραψα σχεδόν 400 λέξεις και ο Μανώλης πιάνεται από τις 13 για να συμπεράνει πως “δεν έχω τι να πω και κάνω προσωπικές επιθέσεις χωρίς επιχειρήματα”.

    Είπαμε, από αριθμητική… δεν!

    (Wow, τώρα το είδα! Λέει πως θα μου πει δύο πράγματα και τελικά λέει τρία, αλλά κόβει την αρίθμηση στο “2″. More proof! More proof!!!)

    By Δημήτρης Σακαρίδης on Jul 2 @14:56, 2009 | Reply
  23. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, Λήδα Τσενέ, Γιάννης Κουρουμπακάλης και Ηλίας Κατιρτζιγιανόγλου, συνυπογράφουμε τα ακόλουθα:

    Α)Ευχαριστούμε τον Μανώλη για την συνεισφορά του στην ομάδα για όσο καιρό βρίσκονταν μαζί μας. Υπήρξε συνεργάσιμος και διατεθειμένος να προσφέρει όπου είχε την δυνατότητα και τον χρόνο, δεδομένου της εθελοντικής λειτουργίας μας.

    Πρέπει όμως να τονίσουμε ότι ο Μανώλης δεν μας ξελάσπωσε. Δεν ήταν αυτός που μας έκανε τις γνωριμίες και τώρα τον παρατήσαμε. Δεν ήταν αυτός που έφερνε τους guests. Και δεν ήταν αυτός που μας δικτύωσε.

    Ο Μανώλης αποτέλεσε τον σύνδεσμο γνωριμίας και επικοινωνίας για δύο από τους πολλούς καλεσμένους μας στα τέσσερα χρόνια που γίνεται το συνέδριό μας. Μιλάμε για τους Scott Lobdell (στο Con ‘06) και Peter Milligan (στο Con ‘07). Επίσης σε συνεργασία με τη Λήδα, αντάλλασαν συχνά πληροφορίες επικοινωνίας με πρόσωπα.

    Πέρα από αυτό αν υπάρχει (μόνο) ένας άνθρωπος ο οποίος έχτισε τις δημόσιες σχέσεις μας με το εξωτερικό είναι η ΠΟΛΥ σκληρή δουλειά της Λήδας Τσενέ, της υπεύθυνης δημοσίων σχέσεων της ομάδας. Ο ισχυρισμός του Μανώλη δεν είναι δίκαιος για την Λήδα και το έργο της αλλά και την υπόληψη της ομάδας μας.

    Επίσης σημαντικό ρόλο στο χτίσιμο των δημοσίων σχέσεων έπαιξε η εξαίρετη διεξαγωγή του συνεδρίου μας και η άψογη συμπεριφορά μας σαν ομάδα προς τους προσκεκλημένους μας οι οποίοι έχουν μέχρι τώρα μόνο καλά λόγια να πουν, και τους ευχαριστούμε βαθύτατα γι΄αυτό.

    Δεν κάναμε συνέδριο χάρη στο Μανώλη (χωρίς αυτό να μειώνει στο ελάχιστο τη συνεισφορά του). Κάναμε συνέδριο χάρη στην ΠΟΛΥ σκληρή (και πάντα εθελοντική) εργασία που ρίξαμε ΟΛΟΙ σαν ομάδα.

    Β)
    Ο Μανώλης δεν εκδιώχτηκε από την ομάδα. Υπήρχε μια ισχυρή διαφωνία χαρακτήρων με τον Δημήτρη, έφτασαν στο απροχώρητο και απλά αυτοί οι δύο άνθρωποι δεν μπορούσαν να συνυπάρξουν με κανένα τρόπο. Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει σε όλους τους χώρους εργασίας (γιατί μην ξεγελιέστε, όταν μιλάμε για το Con μιλάμε για εργασία και πολύ μάλιστα). Πόσο μάλλον τώρα που η παρουσία κάποιου είναι εθελοντική και δεν είναι υποχρεωμένος να ανεχτεί κάποιον αν απλά δεν μπορούν να συνυπάρξουν. Ο Μανώλης αποχώρησε για ευνόητους λόγους και η ζωή συνεχίστηκε. Κάποιοι από την ομάδα διατηρούν σχέσεις φιλίας αλλά και συνεργασίας μαζί του, ακόμη και τώρα.

    Στα 13 σχεδόν χρόνια που υπάρχει το Comicdom μόνο ΜΙΑ φορά έχει διωχθεί άτομο από την ομάδα με συζήτηση και συμφωνία της “ιδρυτικής επιτροπής”.

    Γ)Θεωρούμε λάθος να προσπαθεί ο Μανώλης να μειώσει το έργο μας σαν ομάδα. Αν αισθάνεται θιγμένος ή ότι έπεσε θύμα “εκμετάλευσης” ελπίζουμε ότι αφού διαβάσει το συγκεκριμένο comment, αυτό δεν θα ισχύει πλέον.

    By Ηλίας Κατιρτζιγιανόγλου on Jul 2 @16:28, 2009 | Reply
  24. eixate den eixate comicart to katantisate…

  25. @DeSaad

    Δυστυχως αγαπητέ μου DeSaad είναι απαραίτητο και αυτό από καιρό σε καιρό. Οι εντάσεις είναι εντάσεις και καμιά φορά πρέπει κάπου να εκτονώθούν, και οι προκλήσεις να απαντηθούν (both sides involved).

    Πρέπει όμως να σου πω ότι απέχουμε πολύ από αυτό που μας λες (και το λες με ένα πολύ αρνητικό τόνο, λες και είναι χολέρα). Οπότε να είσαι πιο δίκαιος και πιο προσεκτικός στους χαρακτηρισμούς σου στο μέλλον.

    Quoting Δερβενιώτης: “Δεν είναι εντυπωσιακό το interaction” :-P

    @Manolis

    Σε λίγο πιο προσωπικό τόνο Μανώλη θα ήθελα να τονίσω ότι το να μειώνεις την δουλειά του Δημήτρη και να “στολίζεις” την δική σου συνεισφορά δεν είναι καθόλου πρέπον, το λιγότερο, και φυσικά είναι προσβλητικό προς όλους μας.

    Επειδή αυτά τα πράγματα ακούστηκαν (γράφτηκαν) δημόσια εδώ πρέπει να αναφερθώ σε κάποια από αυτά. Ο Δημήτρης δεν είναι άχρηστος ούτε πληγή ουτε ότι άλλο λες. Δεν είναι υπεύθυνος μόνο γιατί τη δημιουργία του Comicdom. Είναι από τα σημαντικότερα μέλη της ομάδας (αν όχι το σημαντικότερο) και χωρίς αυτόν δεν θα είχαμε πάει μακριά, και ούτε μάλλον θα πάμε άμα έφευγε ποτέ. Αυτό το λέω τώρα με μια καθυστέρηση γιατί συνειδητοποίησα ότι ειπώθηκαν εδω πράγματα από εσένα που εμείς ξέρουμε ότι δεν είναι αλήθεια αλλά όποιος τα διαβάζει δεν το ξέρει και μένουν εντυπώσεις. Έχει (ο Δημήτρης), όπως όλοι μας, αρνητικά χαρακτηριστικά (και φυσικά πολλά θετικά) αλλά αυτό δεν μειώνει στο ελάχιστο το έργο του το οποίο συνεχίζει μέχρι και σήμερα να είναι τεράστιο.

    Εσυ, έχοντας υπάρξει μέλος της ομάδας μας και φίλος (σε δίαφορα levels) με πολλούς από εμας θα έπρεπε να ξέρεις καλύτερα από να τα χώνεις αδιακρίτος. Σεβάστηκα τις διαφωνίες σου με τον Δημήτρη και δεν ανακατεύτηκα σε κανένα επίπεδο αλλά δεν μπορώ να αφήσω να λεγονται πράγματα και να δημιουργούν εντυπώσεις που είναι το λιγότερο αναληθείς. Αν θυμάσαι τότε έδωσα και μια μικρή μάχη και μιλήσαμε για να γεφυρώσω το κενό μεταξύ σας αλλά δεν βγήκε τίποτα δυστυχώς.

    Το έργο το δικό σου στην ομάδα σημαντικό και πολύ πολύ χρήσιμο και αναγνωρίσιμο με το παραπάνω. Δεν στο πήρε κανείς ποτέ αυτό και ούτε θα στο πάρει. Ακόμα και να μην μιλήσουμε ποτέ δεν θα αποκρύψουμε με δόλιο τρόπο την συνεισφορά σου από κανένα. Αλλά το να λες πράγματα που μειώνουν έτσι το έργο μας και ειδικά του Δημήτρη και να λες αναλήθειες για τη δική σου συνεισφορά είναι το λιγότερο κακεντρεχή συμπεριφορά και προσβλητική προς όλους μας.

    Οπότε την επόμενη φορά πρόσεχε τι λες και πως το λες και σε ποιους αναφέρεσε. Οι προσωπικές σου διαφορές με τον Δημήτρη δεν με αφορούν. Αλλά επιθέσεις χωρίς επιχειρήματα που προσπαθούν να εντυπωσιάσουν, σε μέλη της ομάδας και ειδικά σε άτομα που έχουν φτύσει και φτύνουν αίμα δεν θα τις ανεχτώ.

    Σαν ομάδα έχουμε όλοι φτύσει πολύ αίμα και εσύ έχοντας υπάρξει μέλος περίμενα να προσέχεις πολύ παραπάνω τα λόγια σου. Μας έχεις κατηγορήσει και παλιότερα στο comicart για και καλά απόκρυψη πληροφορίας και δολοπλοκίες και κουραφέξαλα ένω και πάλι ήξερες πως λειτουργούμε σαν ομάδα και τους χρόνους μας. Ξέρεις τις χρονικές απαιτήσεις όλης της δουλειάς μας πολύ καλά συν επίσης το γεγονός ότι γίνεται εθελοντικά. Τότε αν δεν κάνω λαθος το αφήσαμε να πέσει έτσι σε δημόσιο επίπεδο γιατί προσπαθούμε, όπου είναι εφικτό να απογεύγουμε τα ξεκατινιάσματα χωρίς νόημα.

    Επίσης κανείς μας, και ειδικά ο Δημήτρης, δεν προσπαθεί να δείξει την “μουράκλα” του. Ποτέ μα ποτέ δεν πλέκουμε το εγκώμιο μας και είμαστε με το παραπάνω down to earth. Το πιο self referring κείμενο που έχουμε γράψει πρέπει να είναι… χμμμμ… αυτό που γράφω τώρα;! Το μόνο που τονίζουμε είναι ότι η δουλειά μας είναι εθελοντική και αυτό γιατί καμιά φορά δεν ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες κάποιων υπέρ απαιτητικών που ξεχνάνε όλα τα θετικά που έχουμε προσφέρει και σχολιάζουν την κάθε μικρή παπα***α και πως αυτοί θα το κάνανε καλύτερα (χωρίς να θέλω να μειώσω τα σωστά σχόλια και τις παρατηρήσεις που γίνονται από φίλους της δουλειάς μας).

    Ο Δημήτρης και ο Ηλίας είναι δύο άτομα που έχουν δουλέψει για τα comics στην Ελλάδα όσο ελάχιστοι άλλοι. Δεν μπορούμε να είμαστε όλοι φίλοι με όλους. Και είμαστε πολύ μικρή κοινότητα για να μην υπάρχουν αντικρουόμενα συναισθήματα αλλά και αντικρουόμενες σχέσεις, ειδίκα όσοι ασχολούμαστε ενεργά με την κοινότητα. Το λιγότερο όμως που μπορούμε να κάνουμε είναι να δίνουμε το credit εκεί που αξίζει να το δώσουμε και να προσέχουμε τι λέμε και σε ποιους το λέμε.

    Όλα αυτά τα λέω εδώ γιατί οι αναλήθειες γράφτηκαν εδώ. Επίσης δεν κάνω, ούτε θα κάνω, αναφορά στον καυγά σας. Θα πω όμως ότι όσο διαφωνώ με τον Δημήτρη καμιά φορά με τις μεθόδους του άλλο τόσο διαφωνώ και με τα δικά σου επιχειρήματα άλλα και με τον τρόπο σου μετά τα τελευταία. Φαντάζομαι θα είσαι Greece σύντομα οπότε τα λέμε και από κοντά.

    Δεν είμαι άνθρωπος που θυμώνω και τα χώνω χωρίς λόγο αλλά μπορώ να πω πως απογοητεύτικα (ναι μπορεί να ακούγεται λίγο but that’s me)

    **edit: Τσακωθείτε για τα δικά σας όσο θέλετε. Αλλά δεν θα ανεχτώ ξανά τέτοια συμπεριφορά και δυσφήμιση από άτομα που ήταν μαζί μας (you should know better) και θεωρώ την αντιδρασή μου παραπάνω από ανεκτική (damn me).

    With clarity of mind.

    P.S.: Sorry για το σεντόνι.

    P.S.: Sorry από τους φίλους μας που καταστρέψαμε την όποια συζήτηση του συγκεκριμένου post και ίσως τους κουράσαμε…

    By Ιωάννης Κουρουμπακάλης on Jul 6 @12:14, 2009 | Reply

post a comment

About The Author: Γιώργος Χατζηκωστής

Τι γίνεται όταν τα comics είναι πολλά, και ο χρόνος που έχει ένας άνθρωπος στη διάθεση του για να τα διαβάσει είναι λίγος; Το χέρι πάει πρώτα στις καινούριες κυκλοφορίες -είτε αυτές είναι τεύχη, είτε όχι- και στη συνέχεια πάει σε παλαιότερο υλικό, που τώρα προστέθηκε σε κούτες και βιβλιοθήκες (ειδικά το τελευταίο, μοιάζει με πηγή που ρέει συνεχώς, με τα αποθέματα της να μοιάζουν ανεξάντλητα!) Το πρόβλημα, όμως, δεν τελειώνει εκεί. Βλέπετε, υπάρχουν και πολλά άλλα comics, τα οποία παραμένουν "one night stands", ενώ φαίνονται πραγματικά αξιόλογα. Με αυτά τι θα γίνει; Θα ανέβει η περαστική αυτή σχέση σε επόμενο επίπεδο; Κι όλα αυτά, ενώ ο χρόνος συνεχίζει να μειώνεται... Μήπως εσύ που διαβάζεις, έχεις να προτείνεις κάποια λύση;

Want to subscribe?

 Subscribe in a reader, subscribe in comments Or, subscribe via email:
125x125 Ad
comicdom awards 2010
125x125 Ad