Written by Comicdom | Posted September 1st, 2010 – 18:30 FUMETTO STATUES

Μόλις λάβαμε ένα πολύ ενδιαφέρον δελτίο Tύπου από τα Jemma Books & Comics και σπεύδουμε να σας ενημερώσουμε:
Από σήμερα, στα Jemma Books & Comics μπορείτε να βρείτε statues διάσημων χαρακτήρων Ιταλικών comics.

Mικρές Εξομολογήσεις
filed under interviews, opinion, us comics

comment 17 Comments Written by Αριστείδης Κώτσης on October 12th, 2009 – 07:11

AlanMooreΔεν ήταν και τόσο παλιά η εποχή (πριν μπω στο Comicdom) που οι κουβέντες που είχα την ευκαιρία να κάνω γύρω από comics ήταν πολύ σπάνιες. Πλέον είμαι πολύ χαρούμενος που έχω γύρω μου κάποιους ανθρώπους  με τους οποίους μοιραστώ τις comicsοανησυχίες μου και που μπορεί, μια ωραία πρωία, να μου στείλουν ένα ωραιότατο mail που να μιλάνε λ.χ. για την απάντηση του James Robinson στον Alan Moore σε σχέση με αυτά που είπε για το BLACKEST NIGHT.

Δυο λόγια για όσους δεν ξέρουν την ιστορία…

Πριν από κάποιες μέρες, ο Alan Moore έδωσε μια συνέντευξη στο www.mania.com με θέμα (κυρίως) το Marvelman. Κάπου, λοιπόν, μέσα στη συνέντευξη, και ενώ το θέμα είχε πάει στα σύγχρονα αμερικάνικα υπερηρωικά comics και το πώς έχουμε πλέον μια κατάσταση όπου πρώην fanboys  γράφουν για fanboys, αντλώντας όλη τους την έμπνευση από το continuity προηγουμένων δεκαετιών, o Moore είπε τα παρακάτω…

AM: That’s it. It’s the paucity of imagination. I was noticing that DC seems to have based one of its latest crossovers [Blackest Night] in Green Lantern based on a couple of eight-page stories that I did 25 or 30 years ago. I would have thought that would seem kind of desperate and humiliating, When I have said in interviews that it doesn’t look like the American comic book industry has had an idea of its own in the past 20 or 30 years, I was just being mean. I didn’t expect the companies concerned to more or less say, “Yeah, he’s right. Let’s see if we can find another one of his stories from 30 years ago to turn into some spectacular saga.” It’s tragic. The comics that I read as a kid that inspired me were full of ideas. They didn’t need some upstart from England to come over there and tell them how to do comics. They’d got plenty of ideas of their own. But these days, I increasingly get a sense of the comics industry going through my trashcan like raccoons in the dead of the night.

AM: That’s a good image, isn’t it? They weren’t even particularly good ideas. For Christ’s sake, get some of your own ideas! It’s not that difficult. You used to be able to have them! I’ve also heard that, apparently, a fifth of the direct sales market in comics is my work—twenty percent! I’d imagine that the sales in places like Borders and the big book shops, which are increasingly where the bulk of the market is, it’s probably a higher percentage.

JamesRobinsonΟι συγκεκριμένες δηλώσεις ξεκίνησαν ένα ολόκληρο internetικό καυγά ανάμεσα σε Moore-ολάτρες και Moore-ομάχους, με τους μεν να ισχυρίζονται πως το μόνο που έκανε ήταν απλά να πει το προφανές και τους δε να τον κατηγορούν πως είναι ένας μισότρελος μεσήλικας που δεν ξέρει πλέον τί του γίνεται και πως έχει προ καιρού περάσει η εποχή που είχε τη δυνατότητα  να προσφέρει κάτι αξιόλογο. Το τελευταίο, μάλιστα, επεισόδιο είχε να κάνει με ένα κείμενο που δημοσίευσε μέσω Twitter ο James Robinson (STARMAN), όπου με έναν ευφυή  τρόπο αντέταξε επιχειρήματα και διακριτικά έκανε μια έντονη κριτικη στο Moore. Το εντυπωσιακό, βέβαια, στο όλο σκηνικό είναι ότι ο Rich Jonston έσπευσε να δημοσιεύσει την ιστορία με τον άκρως προβοκατόρικο τίτλο “LXG Movie Writer On Alan Moore And Blackest Night”.

Η αλήθεια είναι πως διαβάζοντας το απόσπασμα που αποτέλεσε την “πέτρα του κακού”, μου φάνηκε αρκετά πιο αιχμηρό από ότι θα περίμενα και σχεδόν κακεντρεχές και αταίριαστο στον Moore. Ήταν απλά θέμα χρόνου να κάτσω να διαβάσω ολόκληρη τη συνέντευξη. (Κάτι που θα έκανα ούτως ή άλλως, βέβαια…)

Διαβάζοντας, λοιπόν, τη συνέντευξη, η άποψη μου πλέον είναι πως το συγκεκριμένο απόσπασμα, μέσα στη ροή της κουβέντας, όχι απλά δε με στράβωσε αλλά και το βρήκα απόλυτα λογικό και δεν ένιωσα  καν να την ανάγκη σταθώ μια στιγμή στο συγκεκριμένο σημείο…

alanblackestnight

Το οποίο, βασικά, σημαίνει δύο πράγματα (τα οποία είναι και το θέμα αυτού του post – όλα τα προηγούμενα ήταν ουσιαστικά ένας μεγάλος πρόλογος)…

Το πρώτο είναι πως πολλές φορές, το να αποκόψεις μια κουβέντα, ή μια πρόταση, ή μια παράγραφο από ένα κείμενο, αλλάζει εντελώς το νόημα όσων έχουν λεχθεί/γραφτεί. Και στο κάτω-κάτω, αν κάποιος μιλά για κάτι επι μία ώρα και δώσει και ένα παράδειγμα το οποίο μπορεί και να είναι τελείως λάθος, δε νομίζω πως θα έπρεπε να τον καταδικάσουμε αυτομάτως. (Στην προκειμένη περίπτωση, δεν έχω την παραμικρή ιδέα αν ο Moore κάνει λάθος στο συγκεκριμένο παράδειγμα που χρησιμοποιεί για το BLACKEST NIGHT –πιθανότατα ναι- αλλά συμφωνώ αρκετά με αυτό που λέει για τον τρόπο που το continuity “αρμέγεται” μέχρι τελευταίας σταγόνας και οδηγεί σε comics για fans που ελάχιστα αφορούν όποιον δεν έχει καταβροχθίσει τόνους continuity. Να σημειώσω πως με το θέμα του ατέλειωτου continuity είχε καταπιαστεί σε ένα πρόσφατο post και η Έλλη Μόκα)

Προσωπικά, δεν είναι λίγες οι φορές που έχω πει τρομερά λάθος πράγματα και πιθανότατα διαφορετικά από αυτά που ακριβώς εννοούσα… Δεν θα ένιωθα καθόλου καλά αν δεν υπήρχε η δυνατότητα να τα προσπεράσω ή να τα διορθώσω κάποια στιγμή. Σε καμία περίπτωση δε θα μπορούσα να φανταστώ πως κάθε κουβέντα μας μπορεί να περάσει ένα εικονικό δικαστήριο και να αποτελέσει το κριτήριο για το τι άνθρωποι είμαστε…

Και το κυριότερο, δεν μπορεί κάθε τι που λέμε να περιέχει την “απόλυτη αλήθεια μας” (ή έστω την “αλήθεια μας εκείνης της στιγμής”) και/ή να στεκεται αυτόνομα. Όταν κάποιος το καταφέρνει είναι κάτι πολύ σπουδαίο. Στη δική μου περίπτωση, δε νομίζω πως έχω καταφέρει ποτέ να το κάνω (εκτός αν έχει να κάνει με μαθηματικά… which is a different story).

alanΔεύτερο και μάλλον πιο σημαντικό. Πριν από αρκετά χρόνια, χωρίς να έχω αντιληφθεί το πόσο σημαντικός είναι (για τα comics αλλά και για εμένα) αλλά όντας ακόμα στην φάση “τελικά αυτός o Moore είναι καλός – κάποια στιγμή πρέπει να διαβασω περισσότερα comics του”, διάβασα μια συνέντευξη του, όπου ανέλυε κάποιες ιδέες του. (Αν θυμάμαι καλά, είχαν να κάνουν με το idea-space, τι σημαίνει “θυσιάζω”, τι “πιστεύω” και τι είναι η μαγεία.)

Μετά από πέντε-δέκα σελίδες, με είχε πείσει απόλυτα…

Το θέμα είναι πως όταν πήγα να εξηγήσω σε κάποιον φίλο τη θεωρία αυτή, άρχισα να καταλαβαίνω πως τα πράγματα που έλεγα μου φαίνονταν εντελώς ασυνάρτητα και ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορούσα να την υποστηρίξω… Έτσι, ξαναγύρισα στη συνέντευξη, όπου διαβάζοντας τα επιχειρήματα, μου φάνηκαν, για άλλη μια φορά, εντελώς ξεκάθαρα και ξαναπείστηκα all over again…

Τότε κατάλαβα για πρώτη φορά τη δύναμη που ασκεί ο Moore πάνω μου. Νομίζω πως μπορεί να με πείσει για το οτιδήποτε! Και μάλιστα, νομίζω πως μπορεί να το κάνει σε οποιονδήποτε κάτσει και τον ακούσει λίγο συγκεντρωμένα… Αυτή είναι η τεράστια δύναμη του Moore και με αυτή σχετίζεται η ικανότητα του να γράφει comics, που, έστω και λίγο, έχουν τη δύναμη να αλλάζουν εμάς, αλλά και τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο. (Και αν αυτό δεν είναι μαγεία, τότε δεν ξέρω τι θα μπορούσε να είναι…)

If you enjoyed the article, why not subscribe?

17 Responses to “Mικρές Εξομολογήσεις”

  1. Ενδιαφέρον το άρθρο σου κ σίγουρα άξιες αναφοράς οι απόψεις του Moore. Επειδή κ εγώ έχω υπόψιν μου τα λεγόμενα του Moore περί “μαγείας” κλπ. να αντιπαραθέσω για την ιστορία, ότι ενώ τον θαυμάζω ως συγγραφέα, τα λόγια του με έκαναν σχεδόν να τον αποκυρήξω κ έτσι αποφάσισα να μην παίρνω 100% στα σοβαρά αυτά που λέει στις κατά καιρούς συνεντεύξεις… Κ αυτό επειδή αναγνωρίζω τη σημασία του έργου του κ δε θέλω να το συγχίσω με τον χαρακτήρα του. (Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα καλλιτεχνών που παρά το μεγαλείο του έργου τους, οι ίδιοι ήταν από απατεώνες μέχρι κοινοί καραγκιόζηδες). Απαντώντας στην τελευταία, ρητορική σου ερώτηση πάντως, να πω ότι για μένα δεν έχει να κάνει καθόλου με “μαγεία” (σε εισαγωγικά ή μη) αλλά απλώς με ευφυΐα.

  2. Και τα δύο. Η “μαγεία” είναι ο τρόπος που έχει βρεί ο Μούρ για να κάνει φόκους τη σκέψη του-hence “ευφυία”. Είναι πειστικός όχι γιατί η σκέψη του είναι οργανωμέμη.

    By spi_der on Oct 12 @13:07, 2009 | Reply
  3. In Moore we trust!

    By Anonymous on Oct 12 @16:17, 2009 | Reply
  4. Sigh.. my surname is with only one K :)

    Ο Moore πολλες φορες σε συνεντευξεις του μπορει να ακουγεται κακιασμενος ή τρομερα κυνικος, αλλα εγω πιστευω οτι απλως του βγαινει η πικρια. Και δεν εχει και αδικο για τις καλες ιδεες.. Βαριεμαι να διαβασω DC πια, ποσο μαλλον Marvel που δεν διαΒαζα ποτε..
    Οσο για το continuity τα εχω ξαναπει και θα το ξαναπω, οτι πραγματικα τα εχουν κανει μανταρα με το αρμεγμα και δως’του και ξαναδωσ΄του..
    (α, ναι..ξαναβγαινει και το Clone Saga “οπως επρεπε να εχει γραφτει”… Get real, writers…!!!!)

  5. Συγνώμη Έλλη :( (το διόρθωσα)

    Μην εφησυχάζεστε πάντως… η κρίση αυτή αυτοσυγκράτησης είναι προσωρινή και δεν αλλάζει την άποψη μου για αυτόν. Το Clone Saga είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα του αρμέγματος continuity indeed…

    @anonymous: In Moore we trust x2 ( γνωριζόμαστε; )
    @Chris: Μπορεί να εχει να κάνει και με ευφυία αλλά το βασικό ερώτημα είναι αν πρόκειται για πλεόνασμα ευφυίας του Moore ή έλλειμμα της δικής μου. :)

    By Αριστείδης Κώτσης on Oct 12 @19:36, 2009 | Reply
  6. Κοίταξε να δεις: σίγουρα δεν έχω διαβάσει τοσο Moore όσο εσύ (I doubt anyone except Moore himself has), αλλά γενικά έχω παρατηρήσει ότι τα σχόλια και οι παρατηρήσεις του, όσο ακραία και εάν εμφανίζονται κατά καιρούς, έχουν συνήθως κάποια βάση και εάν όχι, απλώς μια ιιδιαίτερη λογική που δεν είναι άμεσα εμφανής. Πάρε για παράδειγμα το “voice of the Fire”: το πρώτο κεφάλαιο, 40+ σελίδες, είναι γραμμένο από την οπτική ενός καθυστερημένου προϊστορικού ανθρώπου. Μο βγήκε η Παναγία να το διαβάσω και ενίοτε έβριζα, αλλά in the long run υπήρχαν πολύ καλοί λόγοι που ήταν έτσι γραμμένο. Όσο για το θέμα της DC, ε ο Moore είναι γνωστό ότι τους μισεί και όχι αδίκως.

  7. Aμα έχεις διαβάσει το “voice of the fire” έχεις διαβάσει αρκετό Μούρ, και δικαιούσαι έκπτωση στην Εκκλησία Του.Αμα διαβάσεις και το Bojefries, δικαιούσαι και να κρατάς το εξαπτέρυγο στη λειτουργία.

    By spi_der on Oct 15 @10:28, 2009 | Reply
  8. Egw pou exw diavasei Bojeffries alla dene xw prolavei akoma to Voice?:P
    Mporw na paw ligo mexri tin ekklhsia tu Urasawa k na ksanarthw?:P

  9. Εσύ Έλλη ανήκεις στα ανώτατα κλιμάκια της Αριεπισκοπής της Εκκλησίας του Moore εν Ελλάδι. :)
    By the way το Bojeffries τα σπάει αγρίως. Είναι από τις πιο αδικημένες δουλειές του Moore και κατά τη γνώμη μου αρκετά καλυτερο και εξυπνότερο απο το (περισσότερο διαβασμένο) D.R. & Quinch. Οι λόγοι που μάλλον δεν έχει εκτιμηθεί όσο του άξιζε είναι ότι
    α) Είναι συχνά δυσκολότερο να εκτιμηθεί ένα χιουμοριστικό comic.
    β) Οι άλλες δυο σειρές του Moore στο Warlord ήταν το Marvelman και το V for Vendetta

    Και Ανδρέα δε διαφωνώ καθόλου με τα λεγόμενα σου. Δεν είμαι σίγουρος ποια είναι η γεύση που αφήνει το παραπάνω κείμενο σε όποιον έχει την καλοσύνη να το διαβάσει αλλά και εγώ πιστεύω πως οι σκέψεις του είναι εξαιρετικά δομημένες… Ιδιαίτερα για όποιον έχει τη διάθεση να τις παρακολουθήσει προσεκτικά…

    By Αριστείδης Κώτσης on Oct 15 @19:44, 2009 | Reply
  10. Πρέπει να κάνουμε μία Ιερα Σύνοδο κάποτε. Giants serpents and everything.

    By Cotsos on Oct 17 @10:06, 2009 | Reply
  11. Kαι να οργανώνουμε και εκδρομές στους Άγιους Τόπους του Νόρθχαμπτον.

    By spi_der on Oct 17 @11:07, 2009 | Reply
  12. … ναι ναι … και στο δρόμο θα τραγοyδάμε το March of the Sinister Ducks… (και στο τσακίρ κέφι πετάμε στο cd και το Birth Call και το Angel Passage)… :)
    Μπορούμε να το οργανώνουμε για το Νοέμβρη στα γενέθλια του Μεγάλου…

    By Αριστείδης Κώτσης on Oct 18 @20:09, 2009 | Reply
  13. It’s Birth Caul, mate!
    Και let me be the first to note πως το αστείο ψόφησε…

    By Δημήτρης Σακαρίδης on Oct 19 @16:33, 2009 | Reply
  14. Μην μου πείς ότι στη φωτογραφία σου είναι ο Steve Ditko! Δεν μπορώ να δώ πολύ καλά…

  15. DIIIIIIIIIIIIIIIITKOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!
    Εμμ… Eννοώ… Nαι, αυτός είναι :p

    By Δημήτρης Σακαρίδης on Oct 20 @20:45, 2009 | Reply
  16. ΘΕΟΣ o Ditko. Άργησα να το καταλάβω (δεν ήταν αρκετά “φανταχτερός” και γι αυτό δεν μου άρεσε όταν ήμουν σε πιό μικρή ηλικία). Ωραία φωτό (δεν έχει βγάλει και πολλές θα μου πείς). Ευκαιρία να σε ρωτήσω η προηγούμενη φωτό σου τι απεικόνιζε; (μια ασπρόμαυρη με ενα παιδάκι;). Δεν την είχα πιάσει σε τί αναφερόταν.

  17. Ο Ditko είναι ένας από τους ελάχιστους δημιουργούς για τους οποίους λέω το απόλυτο και σχεδόν φασιστικό “αν δε σου αρέσει, έχεις πρόβλημα”! :p

    Το προηγούμενο μου avatar απεικόνιζε μια κυρία να κρατάει μια στίβα comics και ένα μικρό κοριτσάκι δίπλα της να διαβάζει με αφοσίωση. Η photo είχε τραβηχτεί κάπου στα late 40′s. Γενικά, έχω μια ψύχωση με παλιές ασπρόμαυρες φωτογραφίες που δείχνουν ανθρώπους (κυρίως παιδάκια) να διαβάζουν comics…

    By Δημήτρης Σακαρίδης on Oct 21 @00:52, 2009 | Reply

post a comment

About The Author: Αριστείδης Κώτσης

O Αριστείδης Κώτσης γεννήθηκε το 1977 κάπου στην Αθήνα. Αγαπάει πολύ τα comics, διαβάζει όποτε και όπου του δοθεί η δυνατότητα και προσεύχεται καθημερινά στον Alan Moore. Ασχολείται κυρίως με τα ανεξάρτητα αμερικανικα, αλλά προσπαθεί να κρατάει επαφή και με την ευρωπαϊκή σκηνή αλλά και τα ελληνικά comics, λοξοκοιτώντας ελαφρώς και προς τα manga. Προσπαθεί να ανακαλύπτει συνεχώς νέους δημιουργούς και να διαβάζει όσο το δυνατόν διαφορετικά μεταξύ τους comics. Μπήκε στην ομάδα του Comicdom λίγο μετά το πρώτο Comicdom Con και είναι ιδιαίτερα χαρούμενος για αυτό. Πιστεύει ακράδαντα πως η γνώση είναι δύναμη και για αυτό αναρωτιέται για ποιο λόγο επέτρεψε να γνωρίζετε τόσα πολλά πράγματα για αυτόν.

Want to subscribe?

 Subscribe in a reader, subscribe in comments Or, subscribe via email:
125x125 Ad
3o Jemma Mega Blowout
125x125 Ad