TOP 100 OF THE 00s: 20-11

LoveAndRockets20. LOVE AND ROCKETS
Writer/Artists: Gilbert Hernandez, Jaime Hernandez
Fantagraphics Books

Όλοι πιστεύαμε πως το LOVE AND ROCKETS, ως τίτλος, είχε κλείσει τον κύκλο του το 1995, με το 50ο τεύχος του. Το 2001, όμως, οι αδερφοί Hernandez επέστρεψαν, με ένα δεύτερο volume, το οποίο, με τη σειρά του, έδωσε τη θέση του στο τρίτο, που κυκλοφορεί πλέον σε ετήσια βάση.

Δεν είναι μόνο οι μοναδικές τεχνικές ικανότητες των δύο αδερφών που κάνουν αυτά τα comics τόσο ξεχωριστά, αλλά και ο τρόπος που οι χαρακτήρες τους ζωντανεύουν και γίνονται άνθρωποι που γνωρίζουμε και για τους οποίους νοιαζόμαστε.

Τo LOVE AND ROCKETS είναι μια από τις σημαντικότερες και πιο επιδραστικές σειρές στην Ιστορία των comics και οι αδερφοί Hernandez είναι δύο από τους σημαντικότερους εν ζωή cartoonists. Τόσο απλά.

(Αριστείδης Κώτσης)

Διαβάστε περισσότερα για το LOVE AND ROCKETS

identity_crisis19. IDENTITY CRISIS
Writer: Brad Meltzer
Artist: Rags Morales
DC Comics

Κάποιος σκότωσε τη Sue Dibny, σύζυγο του Elongated Man, και τα μέλη της Justice League of America, μαζί με άλλους υπερήρωες, αναζητούν το δολοφόνο. Είναι κάποιος από μέσα; Κι αν όχι, πώς κατόρθωσε να φτάσει μέχρι εκείνη; Όπως, όμως, με κάθε έγκλημα, έτσι και με αυτό, έπονται πολλά. Σαν τις αποκαλύψεις που έρχονται να κλονίσουν, προσωρινά ή οριστικά, κάθε αίσθηση εμπιστοσύνης ή ηθικής ασφάλειας στην άλλοτε “οικογένεια”.

…and the super-honeymoon is finally over! Ο Brad Meltzer και o Rags Morales δημιούργησαν μια ιστορία αναφοράς σχετικά με τους σύγχρονους υπερήρωες, όπως τους απαιτούσαν πλέον οι αναγνώστες στον 21ο Αιώνα: Πολυδιάστατους, ατελείς, σκοτεινούς και καθόλου εξιδανικευμένους, σίγουρα, όμως, πιο “εξανθρωπισμένους”.

Το IDENTITY CRISIS είναι μια εξαιρετική, ατμοσφαιρική ιστορία εγκλήματος και μυστηρίου, από αυτές που στέκουν αυτόνομα ανάμεσα στις καλύτερες του είδους, ακόμη και εκτός του Μέσου των comics.

(Ηλίας Κατιρτζιγιανόγλου)

Διαβάστε περισσότερα για το IDENTITY CRISIS


18. STRANGERS IN PARADISEstrangers_in_paradise
Writer/Artist: Terry Moore
Abstract Studio

Τι να πει κανείς, μέσα σε τόσο λίγες λέξεις, για ένα πραγματικά αριστουργηματικό comic. Ο Terry Moore καταφέρνει με απίστευτη δεξιοτεχνία να δημιουργήσει μια ιστορία που τα συνδυάζει όλα. Το STRANGERS IN PARADISE δεν είναι μόνο μια ιστορία απόλυτης και ειλικρινούς αγάπης και φιλίας, αλλά και μια ιστορία περιπέτειας. Επίσης, είναι μια ιστορία αστεία, μα και τραγικήταυτόχρονα…

Παρακολουθώντας τις ζωές της Francine, ή αλλιώς του “κοριτσιού της διπλανής πόρτας”, της Katchoo, μιας πραγματικά συναρπαστικής φιγούρας με “σκοτεινό” παρελθόν και του αινιγματικού David, σίγουρα δεν θα βαρεθείτε. Αυτό που κάνει το STRANGERS IN PARADISE τόσο ξεχωριστό, είναι η ικανότητα του Moore να χτίζει χαρακτήρες, οι οποίοι, παρά τις όποιες ιδιομορφίες τους, μοιάζουν τόσο αληθινοί. Ακόμη πιο ξεχωριστή, όμως, είναι η ικανότητα του να προσεγγίζει τόσο τέλεια τη γυναικεία ψυχοσύνθεση… και πιστέψτε με, δεν είναι τόσο εύκολο.

(Λήδα Τσενέ)

Διαβάστε περισσότερα για το STRANGERS IN PARADISE

the_fate_of_the_artist

17. THE FATE OF THE ARTIST
Writer/Artist: Eddie Campbell
First Second Books

Έχοντας αφήσει πίσω του τον καριερικό ογκόλιθο του FROM HELL, ο Campbell αποδεικνύει συνεχώς πως ένα τέτοιου βεληνεκούς αριστούργημα σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί την μόνη κορυφαία στιγμή της καριέρας του. Στη δεκαετία που μας πέρασε, μας έχει δώσει μια σειρά αρτιότατων, έως αδιαφιλονίκητα αριστουργηματικών, δουλειών.

Το THE FATE OF THE ARTIST δεν αποτελεί εξαίρεση, αλλά ούτε και κατακλείδα στη ροή του αυτοβιογραφικού κοιτάσματος του Campbell (αυτός ο ρόλος ανήκει στο ALEC: AFTER THE SNOOTER – την έτερη κορυφαία στιγμή του Campbell στα zeros). Πρόκειται για ένα αυτάρεσκο πείραμα, μια στρυφνή και δαιδαλώδη άσκηση ύφους, από έναν δημιουργό που αποδεδειγμένα χειρίζεται με μαεστρία τόσο την πρόζα όσο και το σκίτσο, σε τέτοιο βαθμό, που εδώ επιχειρεί να φέρει το τέλος του παιχνιδιού, απέχοντας απ’ αυτό.

Ένας δημιουργός που αφιέρωσε τόσα χρόνια και τόσες σελίδες, σμιλεύoντας κομψοτεχνήματα από το υλικό της δικής του ζωής, επιχειρεί εδώ να εντοπίσει το sine qua non της Τέχνης του, δια της απουσίας του. Μόνο ένας τέτοιος τεχνίτης θα κατόρθωνε να μετατρέψει κάτι τόσο φαινομένικα ομφαλοσκοπικό, σε κάτι τόσο συναρπαστικά γνώριμο.

(Βασίλης Σάκκος)

Διαβάστε περισσότερα για το THE FATE OF THE ARTIST

16. TRANSMETROPOLITAN Transmetropolitan vol. 10 - Cover
Writer: Warren Ellis
Artist: Darick Robertson
DC Comics (Vertigo)

“Hello my dirty little city… we are in this together. Might as well make the best of it… I am here for the same thing as you. I am here for the Truth.”

Ρίγος. Το καθαρό, ξεγυμνωμένο κίνητρο ενός χαρακτήρα βυθισμένου στα ναρκωτικά, το αλκοόλ και τη νικοτίνη, του πιο ενοχλητικού μπάσταρδου που μπορεί να φέρει τον τίτλο “δημοσιογράφος”. Ο Spider Jerusalem είναι οπλισμένος με ένα πληκτρολόγιο (και ένα bowel disruptor, γιατί ποτέ δεν ξέρεις πότε ο κόσμος μπορεί να νιώσει λίγο δυσκοίλιος με την αλήθεια) και δεν θα διστάσει να το χρησιμοποιήσει.

Στην αρχετυπική πόλη του (όχι και πολύ μακρινού) μέλλοντος, όπως την οραματίζεται ο Ellis, την πόλη-σύμβολο μιας κουλτούρας ανεξέλεγκτης κατανάλωσης των πάντων, από εξωγήινο DNA και εμπορεύσιμες ασθένειες, μέχρι παιδική σάρκα και πάσης φύσεως εξωτικά ναρκωτικά, ο Spider Jerusalem είναι το άβαταρ της αλήθειας που καίει, ματώνει και συνθλίβει. Διότι μπορεί οι άνθρωποι, πιθανώς, να αξίζουν λιγότερο από το συνοθύλευμα βρώμας που είναι κολλημένο στα παπούτσια του, αλλά έχουν το δικαίωμα να ξέρουν, το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής… όσο λάθος κι αν είναι.

(Ανδρέας Μιχαηλίδης)

Διαβάστε περισσότερα για το TRANSMETROPOLITAN

asterios

15. ASTERIOS POLYP
Writer/Artist: David Mazzucchelli
Pantheon Books

Είναι σίγουρα όμορφο, πολύ όμορφο. Αυτό είναι το πρώτο που μπορεί κάποιος ξεκάθαρα να σκεφτεί για το ASTERIOS POLYP. Μα ευτυχώς, έχει τόσα πολλά ακόμα να ανακαλύψει. Ένας θεωρητικός αρχιτέκτονας, που τα σχέδιά του μένουν στα χαρτιά και τους διαγωνισμούς, αλλά ποτέ δε γίνονται πραγματικά κτίρια, αποφασίζει να πάρει κάποιες αποστάσεις από τη ζωή του. Αλλά ανακαλύπτει πως όσο προσπαθείς να αποφύγεις κάτι, τόσο αυτό σε καταδιώκει…

Έτσι, παρακολουθούμε τη ζωή και τις αποφάσεις που πήρε ο Asterios, για τον εαυτό του, τις φιλίες, την αγάπη και τον έρωτα. Και όλα αυτά, με μια βαθιά φιλοσοφική διάθεση, μια βουτιά στην ανθρώπινη ψυχολογία και μια ματιά σε όλα εκείνα τα καυτά ερωτήματα που μας ταλανίζουν. Πολλά είναι αυτά που λάτρεψα, αλλά αξίζει ιδιαίτερη αναφορά στο συμβολισμό της γυναικείας και ανδρικής ψυχολογίας μέσα από ένα αριστουργηματικό σχέδιο, καθώς και τις αναφορές στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία και μυθολογία.

(Βασιλεία Βαξεβάνη)

Διαβάστε περισσότερα για το ASTERIOS POLYP

14. YOTSUBA&!yotsuba
Writer/Artist: Kiyohiko Azuma
ADV, Yen Press

Στην ιστορία του Comicdom έχουν γίνει μυθικές διαφωνίες για comics (και για μουσική, και για ταινίες, και για σειρές, κ.ο.κ.), που άλλοι θεωρούν αριστουργήματα και άλλοι σκουπίδια. Για να είμαστε ακριβείς, αυτό είναι ένα συνηθισμένο θέμα συζήτησης της ομάδας. Η μόνη καταγεγραμμένη, μέχρι στιγμής, εξαίρεση και ως εκ τούτου σημείο αναφοράς, είναι οι περιπέτειες του πεντάχρονου, υιοθετημένου, πρασινομάλλικου κοριτσιού. Η αθωότητα, ο δυναμισμός και οι παρανοήσεις της σχετικά με την καθημερινή ζωή, κάνουν αυτή τη σειρά απολαυστική όσο λίγες.

Όπως και στο AZUMANGA DAIOH, ο Azuma προκαλεί αβίαστα το γέλιο του αναγνώστη χωρίς να καταφεύγει σε τραβηγμένα σκηνικά, βασιζόμενος στα απλά, ειλικρινή, σενάριά του και την κωμική εκφραστικότητα του σχεδίου του. Οι αστείες περιπέτειες της Yotsuba, κατορθώνουν πάντα, όταν σηκώσεις τα μάτια σου από το comic, να σε κάνουν να αντικρίσεις τον κόσμο, έστω και για λίγο, με παιδικό θαυμασμό και έκπληξη και να σου φανεί λίγο πιο φωτεινός και χιουμοριστικός από ότι συνήθως.

(Μυρτώ Τσελέντη)

Διαβάστε περισσότερα για το YOTSUBA&!

nat_turner13. NAT TURNER
Writer/Artist: Kyle Baker
Kyle Baker Publishing, Image, Abrams

Αρχικά, το ΝΑΤ TURNER αποτελεί μια εικονογραφημένη βιογραφία του Nat Turner, του ανθρώπου που ξεσήκωσε τους σκλάβους του Νότου, ένα βράδυ του 1831, με τραγικά αποτελέσματα και για τις δύο μεριές. Ο ήρωας, μάλιστα -σύμφωνα και με την εισαγωγή του Kyle Baker- και η ιστορία του, αποτελούν κάτι σε “ταμπού” για τους ιστορικούς, μιας και δύσκολα τους συναντάς.

Ξεπερνώντας το ιστορικό στοιχείο, το NAT TURNER αποτελεί ένα σύγχρονο αριστούργημα των comics. O ρυθμός του Baker αλλάζει συνεχώς, οι διάλογοι είναι ελάχιστοι και το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας εξελίσσεται στα σώματα, αλλά κυρίως τα πρόσωπα των πρωταγωνιστών. Το σχέδιο του Baker είναι απλά εκπληκτικό, ίσως το πιο “σκληρό” της καριέρας του, αποδεικνύοντας ότι ακόμη και η πιο καρτουνίστικη τεχνοτροπία μπορεί να αποκτήσει μια ωριμότητα και σκληρότητα που σπάνια συναντάμε.

(Θωμάς Παπαδημητρόπουλος)

Διαβάστε περισσότερα για το NAT TURNER

12. SMOKEsmoke_issue_2
Writer: Alex de Campi
Artist: Igor Kordey
IDW Publishing

Ο λόγος που μου αρέσει τόσο πολύ ο Igor Kordey, είναι γιατί συνδυάζει τον καρτουνίστικο δυναμισμό του Harvey Kurtzman με το νευρώδες μοντάζ της ανθρώπινης φιγούρας του Bernard Krigstein. Κι όλα αυτά, τα μετουσιώνει σε σχέδιο που θυμίζει studies για comic book γλυπτική. Είναι ταυτόχρονα εικαστικός, pop και τραχύς. Και στο SMOKE βρίσκει έναν τέλειο co-conspirator στην Alex de Campi (πρώην investment banker στο Hong Kong!), για να ξετυλίξουν αυτό το πολιτικό/action θρίλερ προς τέρψιν ημών.

Στην infamous σελίδα 26 του πρώτου από τα τρία τεύχη, η προβοκατόρικη και διόλου κολακευτική εικόνα of his Majesty (χα!), δίνει τον υπογραμμιστικό τόνο για μία αχαλίνωτη ιστορία συνομωσίας, ακτιβιστικής παράκρουσης (ενός τόσο, μα τόσο τραγελαφικού εξτρεμισμού – underclass of obesity, indeed!), ερέβους κι εξιλέωσης. Στη γκρίζα ζώνη των παιχνιδιών μιας ανελέητης εξουσίας και τελικά της Ιστορίας συνολικά, η φύση της αλήθειας είναι εύπλαστη και το πως έχουν συμβεί τα πράγματα καθορίζεται από τους εκάστοτε νικητές, όταν καθαρίσει ο καπνός, η σκόνη της βίας.

Enjoy.

(Κωνσταντίνος Ιμπλικιάν)

Διαβάστε περισσότερα για το SMOKE

pluto

11. PLUTO: URASAWA X TEZUKA
Writer/Artist: Naoki Urasawa
Viz Media

Το “The World’s Strongest Robot” είναι μια από τις δημοφιλέστερες περιπέτειες του Astro Boy και ταυτόχρονα μία από τις αντιπροσωπευτικότερες της ικανότητας του Osamu Tezuka να δημιουργεί μια πολυεπίπεδη ιστορία για παιδιά, με πλήθος ενήλικων προβληματισμών. Αυτήν επέλεξε και ο Naoki Urasawa για να αναμετρηθεί και να αποτίσει τον υπέρτατο φόρο τιμής στο “δάσκαλό” του.

Έπλασε το PLUTO ως μία καθαρά ενήλικη ιστορία, διατηρώντας το βασικό σεναριακό σκελετό της αρχικής, και θέτοντας τα, επανερχόμενα στο σύνολο του έργου του, ηθικά διλήμματα των γκρίζων περιοχών του τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος. Το συντομότερο, συγκριτικά με τα άλλα comics του δημιουργού (20TH CENTURY BOYS, MONSTER), φορμάτ, ευνοεί ιδιαίτερα την ιστορία, καθώς το αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα πυκνό, χωρίς να υπάρχει ούτε ένα περιττό καρέ και διαβάζεται τόσο αυτόνομα όσο και ως ιδανικό συμπλήρωμα στο comic του Tezuka, εξυψώνοντας το ένα το άλλο.

(Μυρτώ Τσελέντη)