00s στα Comics: Τα Πρωτοσέλιδα της Δεκαετίας

Η αίσθηση να γυρνάς πίσω στο χρόνο, κάνοντας ανασκόπηση μιας χρονικής περιόδου, δεν είναι σε καμία περίπτωση εύκολη δουλειά. Είναι όμως σε κάθε περίπτωση συναρπαστική, κυρίως γιατί βάζει τα πράγματα στη θέση τους. Σε αυτό το μακροσκελές άρθρο προσπάθησα να αποτυπώσω τη δεκαετία που πέρασε, μέσα από σημαντικά γεγονότα, τον αντίκτυπο των οποίων ενδέχεται άμεσα ή έμμεσα να βιώνουμε μέχρι σήμερα στον κόσμο των comics (κατ’ εξαίρεση και στην κοινωνία), καθώς και κάποιες ειδήσεις που κατά τη γνώμη μου άξιζε να αναπαραχθούν. Τα R.I.P.s που συμπληρώνουν κάθε χρονιά, είναι μια ιδανική ευκαιρία να μάθουμε για ένα κομμάτι της σπουδαίας ιστορίας του Μέσου των comics, μέσω του έργου που άφησαν πίσω τους καλλιτέχνες και δημιουργοί comics που έφυγαν από τη ζωή κατά τη διάρκεια της δεκαετίας. Enjoy the ride!

  • 2000

Ο JOE QUESADA, ΝΕΟΣ EDITOR-IN-CHIEF ΤΗΣ MARVEL.

Ο Bob Harras αποχωρεί από τη θέση του editor-in-chief και για πρώτη φορά στην ιστορία της Marvel, αναλαμβάνει το δημιουργικό τιμόνι της εταιρίας ένας καλλιτέχνης. Έχοντας ήδη στις αποσκευές του τη δημιουργία του επιτυχημένου Marvel Knights imprint (σε συνεργασία με τον Jimmy Palmiotti), ο Joe Quesada κλήθηκε να δώσει νέες κατευθύνσεις, στη λαβωμένη από τη χρεοκοπία και τα δημιουργικά αδιέξοδα, εταιρία. Τι έχουμε λοιπόν σήμερα, δέκα χρόνια μετά;

Νέα Imprints όπως το ενήλικο MAX (σε συνεργασία με τον Brian Michael Bendis) και φυσικά το Ultimate Universe, τη σύγχρονη αναθεώρηση των ηρώων της Marvel, που έφτασε κάποια στιγμή ακόμα και να συναγωνίζεται σε δημοφιλία το ίδιο το “κλασσικό” Marvel Universe.

Τολμηρές, αμφιλεγόμενες αλλαγές στο status quo των ηρώων. Ο Spider-Man αποκαλύπτει δημόσια την πραγματική του ταυτότητα, αυτό όμως ισχύει για πολύ λίγο, καθώς στη συνέχεια σβήνεται μέρος από το continuity του χαρακτήρα, με ένα μερικό reboot που εξακολουθεί να διχάζει τους αναγνώστες. Ο Bucky επιστρέφει, σπάζοντας τον άγραφο κανόνα που λέει ότι κάποιοι συγκεκριμένοι χαρακτήρες πρέπει να παραμένουν νεκροί. Οι Avengers διαλύονται, για να ξεκινήσει ένα επιτυχημένο franchise τίτλων και mini σειρών, που σχεδόν έχει αντικαταστήσει τους X-Men στο spotlight. Ο Captain America είναι νεκρός, και το θέμα κάνει το γύρο του κόσμου μέσα από μεγάλες εφημερίδες και τηλεοπτικά δίκτυα.

Έμφαση στην αγορά των trade paperbacks. Μια πολιτική του Quesada που γνωρίζει πολλούς επικριτές, με βασική επιχειρηματολογία τόσο το γεγονός ότι τα trades “κανιβαλίζουν” τις πωλήσεις των μηνιαίων τίτλων, όσο και ότι βοήθησαν στη διάδοση της decompressed αφήγησης.

Συνεργασίες με το “εξωτερικό”. Εκτός από τη συνεργασία με τον master Stephen King, ο Quesada έχει ένα σημαντικό μερίδιο και στο άνοιγμα της βιομηχανίας σε τηλεοπτικούς σεναριογράφους, όπως ο Allan Heinberg. Κατ’ επέκταση και στο γεγονός ότι αυτοί έφεραν πιο “τηλεοπτικούς” χρόνους στα comics, κερδίζοντας κυρίως τους νεώτερους αναγνώστες.

Από crossover, σε crossover… Ο ατέρμονος συναγωνισμός της Marvel με τη DC, εξαντλήθηκε αυτή τη φορά στο ποιος θα αντέξει περισσότερο στην κούρσα των συνεχών crossovers. Το δεύτερο μισό της δεκαετίας έφυγε με non-stop crossovers που το ένα οδηγούσε στο άλλο κι ο Quesada είναι από τους βασικούς ιθύνοντες της κούρασης που έφερε αυτό στο κοινό.

Όσο σκληροί κι αν είμαστε στην κριτική μας για τα ουκ ολίγα κακά comics που βγήκαν από τη Marvel αυτή τη δεκαετία, αλλά και για τις αμφιλεγόμενες πολιτικές και αποφάσεις του Joe Quesada, οι καλές στιγμές αυτής της πορείας είναι αρκετές, ώστε να κάνει κανείς το ζύγισμά του και να βγάλει το δικά του συμπεράσματα. Για τον γράφοντα πάντως αυτή η πορεία μπορεί να μη χαρακτηρίζεται ιδανική, σίγουρα όμως κρίνεται επιτυχημένη!

R.I.P.

Στις 5 Ιανουαρίου, ο Goseki Kojima (71),
συνδημιουργός του πασίγνωστου LONE WOLF AND CUB.

Στις 6 Ιανουαρίου, ο Don Martin (68),
διάσημος cartoonist του περιοδικού MAD από το 1956 έως το 1988.

Στις 31 Ιανουαρίου, ο Gil Kane (73),
σχεδιαστής θρύλος , συν-δημιουργός των σύγχρονων εκδοχών χαρακτήρων όπως ο Green Lantern και ο Atom.

Στις 12 Φεβρουαρίου, ο Charles M. Schulz (78),
δημιουργός του παγκοσμίως διάσημου comic strip PEANUTS, που δημοσιευόταν σχεδόν αδιάλειπτα για 50 χρόνια, σε συνολικά 2.600 εφημερίδες από 75 χώρες.

Στις 25 Αυγούστου, ο Carl Barks (99),
δημιουργός θρυλικών χαρακτήρων της Disney, όπως οι Scrooge McDuck, Gladstone Gander, Beagle Boys, Gyro Gearloose και Magica De Spell.

  • 2001

ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΗΝ 11Η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ;

Η επίθεση στο WTC άλλαξε τον κόσμο. Πώς θα μπορούσε λοιπόν να μην επηρεάσει και τον μικρόκοσμο των αμερικανικών comics; Το γεγονός αυτό, πέρα από το ότι ένωσε τις mainstream και ανεξάρτητες κοινότητες με την κυκλοφορία comics και συλλογών προς ενίσχυση των θυμάτων της καταστροφής, ήρθε μεταξύ άλλων να εγκαθιδρύσει για τα επόμενα χρόνια, μια ήδη διαφαινόμενη τάση στα mainstream comics για ιστορίες και σενάρια που να βαδίζουν σε συνάρτηση με την πραγματικότητα και σε σχεδόν επιβεβλημένα υψηλά, επίπεδα ρεαλισμού. Ξεπερνώντας όπως-όπως και με αμηχανία το θεωρητικό ερώτημα “πού ήταν οι ήρωες όταν συνέβη αυτό;”, οι γραφιάδες των υπερηρωικών comics ενέταξαν πολύ γρήγορα τον χαρακτήρα του τρομοκράτη ως αντικαταστάτη του κλασικού μασκοφόρου villain, ασκώντας “πολιτική” με την παρουσία μουσουλμάνων χαρακτήρων.

R.I.P.

Στις 13 Σεπτεμβρίου, ο Johnny Craig (75),
από τους πλέον κλασικούς καλλιτέχνες της ιστορικής EC Comics.

Στις 19 Δεκεμβρίου, ο Dan DeCarlo (82),
πασίγνωστος τόσο για την πολυετή δουλειά του στα Archie Comics,
όσο και για το μοναδικό στυλ των pin ups του.

  • 2002

ΚΑΘΙΕΡΩΝΕΤΑΙ Η ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΔΩΡΕΑΝ COMICS

H Free Comic Book Day, η ετήσια σύμπραξη της αμερικανικής βιομηχανίας ώστε να έρθουν νέοι αναγνώστες στα comic shops, μέσω της διάθεσης ειδικών δωρεάν εκδόσεων, έλαβε χώρα για πρώτη φορά στις 4 Μαΐου του 2002. Η ιδέα ανήκε στον retailer Joe Field την οποία και περιέγραψε για πρώτη φορά το 2001 στη στήλη του στο περιοδικό Comics & Games Retailer, για να υλοποιηθεί την επόμενη χρονιά από την Diamond Comic Distributors.

Οι κύριοι στόχοι της Free Comic Book Day είναι να διαδώσει την ανάγνωση των comics, να επαναφέρει παλιότερους αναγνώστες σε συγκεκριμένους τίτλους και να ευχαριστήσει τους τωρινούς αναγνώστες για την υποστήριξή τους.

Η Free Comic Book Day είναι προγραμματισμένη κάθε χρόνο για το πρώτο Σάββατο του Μαΐου. Τη συγκεκριμένη ημέρα τα comics shops δίνουν δωρεάν comics που έχουν τυπωθεί ειδικά για την ημέρα, ενώ κάποιοι μαγαζάτορες προχωρούν και σε εκπτώσεις. Τα comics αυτά αγοράζονται από τα καταστήματα προς 12-50 cents (του δολαρίου) το κάθε αντίτυπο.

Χρονιά με τη χρονιά, το ετήσιο event μεγάλωσε, με την 6η διοργάνωση του 2007 να φιλοξενεί comics από περισσότερους από 40 εκδότες, όπως μεταξύ άλλων οι Archie Comics, Bongo Comics, Dark Horse Comics, DC Comics, Dynamite Entertainment, Gemstone Publishing, IDW Publishing, Image Comics, Marvel Comics και Tokyopop, προσφέροντας μια μεγάλη ποικιλία ειδών για όλα τα γούστα.

Με περισσότερα από 12 εκατομμύρια comics να έχουν δοθεί τις 6 πρώτες χρονιές, από 2.000 retailers σε 30 χώρες, όλοι συμφωνούν ότι η FCBD βοηθάει προς την κατεύθυνση μιας περισσότερο υγιούς αγοράς, αν και παραμένουν σημεία τριβής το κατά πόσον έρχονται έτσι νέοι αναγνώστες στα comics, (ή αν απλά ενεργοποιούνται αγοραστικά οι ήδη υπάρχοντες), καθώς και για το αν για κάποιους συμμετέχοντες, η διαδικασία μπορεί και να είναι οριακά επικερδής ή ακόμη χειρότερα, ζημιογόνα.

Η επόμενη FCBD έχει προγραμματιστεί για την 1η Μαϊου του 2010.

Ο SPIDER-MAN ΚΑΤΑΚΤΑ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΟΘΟΝΗ

Με την πρώτη κινηματογραφική μεταφορά του Spider-Man, είχε έρθει πλέον η στιγμή να ξεχάσουμε μια και καλή την cult τηλεοπτική σειρά της δεκαετίας του 1970. Η πρώτη ταινία SPIDER-MAN κατόρθωσε όχι μόνο να κάνει το μέχρι τότε καλύτερο άνοιγμα comic book film, αλλά και να καταστήσει σαφή τη δυναμική που είχε διαφανεί με την ταινία X-MEN: Οι ταινίες που προέρχονται από comics, μπορεί να αποτελέσουν big business ΚΑΙ για την κινηματογραφική βιομηχανία.

Ο σκηνοθέτης Sam Raimi, χειρίστηκε με σεβασμό τόσο τον ήρωα και τους χαρακτήρες του περιβάλλοντός του, όσο και τα κομβικά σημεία στη διαμόρφωσή του χαρακτήρα, αποδεικνύοντας πόσο δυνατό είναι το concept του ήρωα, αλλά και το πώς αυτό μπορούσε να κερδίσει το εκτός comics κοινό.  Ήταν πλέον σαφές ότι η εξέλιξη των ειδικών εφέ μπορούσε να προσφέρει ένα αισθητικό αποτέλεσμα αντάξιο των προσδοκιών του κοινού, ανοίγοντας το δρόμο και για άλλες spandex related παραγωγές, που μέχρι τότε αντιμετωπίζονταν με δυσπιστία τόσο για το τελικό αισθητικό αποτέλεσμα, όσο και για την ανταπόκριση που αυτές θα είχαν στο κοινό.

R.I.P.

Στις 10 Ιανουαρίου, ο John Buscema (74),
θρυλικός σχεδιαστής της Marvel.

Στις 3 Μαϊου, ο Tom Sutton (65),
καλλιτέχνης horror comics.

  • 2003

BILL JEMAS NO MORE!

Ήταν αρχές Οκτωβρίου όταν έσκασε η πληροφορία, ότι ο πρώτος τόσο αναγνωρίσιμος, όσο και τόσο αμφιλεγόμενος πρόεδρος της Marvel, θα αποχωρούσε από την εταιρία με τη νέα χρονιά. Με μία πορεία γεμάτη από επιτυχημένες επιλογές (Ultimate Universe), αλλά και πλήρως αποτυχημένες δουλειές (MARVILLE, THE CALL, NAMOR), ο Jemas μαζί με τον Joe Quesada υπήρξαν βασικοί “αρχιτέκτονες” της οικονομικής και καλλιτεχνικής αναδόμησης της Marvel των αρχών της δεκαετίας.  Με τα χρόνια όμως ο Jemas πιστώθηκε αρνητικά τόσο την κακή σχέση του με τα media που δεν έχαναν ευκαιρία να κανιβαλίσουν τις εκκεντρικές δηλώσεις και απόψεις του, όσο και το γεγονός ότι η προσέγγισή του στους χαρακτήρες της Marvel δεν προσφέρονταν για την εκμετάλλευσή τους σε κινηματογραφικά projects, τα οποία και μέχρι αυτού του σημείου είχαν βοηθήσει σημαντικά στο να αυξηθεί η εισροή χρημάτων στα ταμεία της εταιρίας.

R.I.P.

Στις 31 Ιουλίου, ο Guido Crepax (70),
θεμελιωτής των σύγχρονων ενήλικων ευρωπαϊκών comics.

Στις 5 Δεκεμβρίου, ο Bob Gregory (82),
συγγραφέας και σχεδιαστής, γνωστός από τη δουλειά του στα DONALD DUCK comics.

  • 2004

O ERIK LARSEN ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ IMAGE

Τέλη Φεβρουαρίου ανακοινώνεται ότι ο Erik Larsen θα είναι ο νέος εκδότης της Image Comics, στη θέση του Jim Valentino που αποχώρησε. Ο δημιουργός του SAVAGE DRAGON και ένας εκ των ιδρυτών της Image Comics (οι υπόλοιποι ήταν οι Todd McFarlane, Jim Lee, Marc Silvestri, Rob Liefeld και Jim Valentino), παρέμεινε σε αυτή τη θέση μέχρι τον Ιούλιο του 2008, όταν και τον αντικατέστησε ο Eric Stephenson. Κατά τη διάρκεια της θητείας του, ο Larsen είχε την ευθύνη όλων των comics που παρήγαγαν οι υπόλοιποι δημιουργοί, πέραν εκείνων που ήταν συν-ιδρυτές της εταιρίας (καθώς και των studios τους). Παρά τις μεγάλες διακυμάνσεις που παρουσίαζε το μέσο μηνιαίο checklist της εταιρίας ως προς την ποιότητά του, ο Larsen κατόρθωσε με τις επιλογές του να διατηρήσει την εταιρία μέσα στις πέντε μεγαλύτερες της βιομηχανίας.

24 HOUR COMICS DAY

Η ημερομηνία διεξαγωγής του πρώτου 24 HOUR COMICS DAY, δε θα μπορούσε να είναι περισσότερο συμβολική: 24/4/2004! Αυτό που ξεκίνησε περίπου μια δεκαπενταετία πριν ως δημιουργική άσκηση ανάμεσα στον Scott McCloud και τον Steve Bissette έγινε πραγματικότητα τον Απρίλη του 2004. Ο διαγωνισμός αφορά στη δημιουργία μιας ιστορίας comics, 24 σελίδων, από ένα και μόνο άτομο που θα γραφτεί-σχεδιαστεί-ολοκληρωθεί μέσα σε χρονικό διάστημα 24 ωρών. Το 2007, η ετήσια διοργάνωση πραγματοποιήθηκε σε 18 χώρες με συμμετοχές περισσότερων από 1.200 καλλιτεχνών και με παραγωγή επίσης περισσότερων από 20.000 σελίδων.  Ένα χρόνο πριν (2006), ξεκίνησε και η αντίστοιχη ελληνική διοργάνωση (24 Hour Comics Day Hellas) από το Comicworld, η οποία και συνεχίζεται αδιάλειπτα κάθε χρόνο.

Η ΠΤΩΧΕΥΣΗ ΤΗΣ CROSSGEN

Τα σημάδια είχαν αρχίσει να φαίνονται αρκετούς μήνες νωρίτερα, με μαζικές απολύσεις, αναβολές και ακυρώσεις τίτλων, αλλά και διάφορες φήμες για σημαντικές οφειλές σε υπαλλήλους και freelancers. Στις 18 Ιουνίου 2003, η εκδοτική CrossGen δήλωσε πτώχευση αδυνατώντας να πληρώσει σε διάφορους πιστωτές περισσότερα από 5 εκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με συνέντευξη του πρώην editor της CrossGen (και νυν editor-in-chief της Boom! Studios), Mark Waid στο Ain’t It Cool News, την κύρια ευθύνη για την κατάρρευση της εταιρίας έφερε ο ιδιοκτήτης της Mark Alessi τον οποίο ο Waid περιέγραψε με τα μελανότερα χρώματα ως “ένα κακομαθημένο οκτάχρονο με τσεκ επιταγών” και “τον μεγαλύτερο τραμπούκο που γνώρισα στη ζωή μου”.

Βέβαια, όλα αυτά δεν αλλάζουν το γεγονός ότι η CrossGen Comics, Inc. που ιδρύθηκε πάνω στην αλλαγή της δεκαετίας, διάνυσε τέσσερα χρόνια δημιουργίας με αρκετές καλές ή απλά συμπαθητικές στιγμές στη βραχύχρονη πορεία της και με εμπνευσμένες σειρές όπως το βικτωριανό detective-sci-fi, RUSE, ή το horror δρόμου, ROUTE 66. Με το κλείσιμο της εταιρίας, οι περισσότεροι τίτλοι έμειναν ημιτελείς.

O DAN DIDIO, EXECUTIVE EDITOR ΤΗΣ DC COMICS

Στις 11 Οκτωβρίου του 2009 έκλεισαν πέντε χρόνια από την ημέρα που ο Dan Didio ανέλαβε τα ηνία της DC Comics. Σήμερα, ο Executive Editor – DC Universe είναι πρόσωπο loved-or-hated για τους fans. Να φταίει άραγε το γεγονός ότι ο Didio είναι ο πλέον vocal από τους προκατόχους της θέσης του; Ή μήπως ότι βρίσκεται παντού, από τη μόνιμη στήλη του στα τεύχη της εταιρίας, μέχρι τα αλλεπάλληλα videos που κατακλύζουν τα comics-related sites; Ίσως πάλι αυτό έχει να κάνει με τις επιλογές του. Όπως ότι:

Το DC Universe είναι περισσότερο «σκοτεινό» και επικίνδυνο από ποτέ.

Τα αλλεπάλληλα crossovers έχουν τον πρώτο λόγο: από το IDENTITY CRISIS, στο INFINITE CRISIS, κι από το ONE YEAR LATER, στο 52, και το FINAL CRISIS (και φυσικά στα αμέτρητα tie-ins).

O Grant Morrison και ο Geoff Johns είναι οι αγαπημένοι συγγραφείς της “διοίκησης”.

Το πολλά υποσχόμενο All-Star line που προκαλεί αναγνωστικές συγκινήσεις ή του ύψους ή του βάθους, καθώς το ALL-STAR BATMAN & ROBIN THE BOY WONDER των Frank Miller και Jim Lee ήταν ίσως η μεγαλύτερη υπερηρωική απογοήτευση της δεκαετίας, ενώ το ALL-STAR SUPERMAN των Grant Morrison και Frank Quitely είναι άνετα μια από τις καλύτερες υπερηρωικές σειρές της δεκαετίας.

Το WEDNESDAY COMICS, μια ξεχωριστή ιδέα, με το format της εφημερίδας (εκτός από το πολύ ωραίο αισθητικό αποτέλεσμα) να έχει και την ιδιότητα μιας διαφορετικής ροής αφηγηματικού χρόνου. Κι αυτό ακόμη κι αν δεν επιτυγχάνεται πάντα, παραμένει ένα ενδιαφέρον πείραμα.

To παιδικό JOHNNY DC imprint, με cartoon εκδοχές ηρώων που απευθύνεται σε ηλικίες 8-13.

Τα  ZUDA Comics. Η στροφή της DC στην online comics δημιουργία έδωσε τη δυνατότητα σε νέους δημιουργούς να δείξουν τη δουλειά τους, αποτελώντας δεξαμενή για την αναζήτηση νέων ταλέντων.

R.I.P.

Στις 8 Φεβρουαρίου, ο Julius Schwartz (88),
θρυλικός editor της DC Comics.

Στις 15 Μαϊου, ο Jack Bradbury (89),
σχεδιαστής στα Disney comics.

Στις 15 Οκτωβρίου, ο Irv Novick (93),
καλλιτέχνης με πολύχρονη δημιουργία στη DC Comics, ανανέωσε στη δεκαετία του 1960 την εικόνα χαρακτήρων όπως ο Batman και η Lois Lane.

Στις 13 Νοεμβρίου, ο Harry Lampert (88),
συν-δημιουργός του Golden Age Flash.

Στις 25 Νοεμβρίου, ο Bob Haney (78),
συν-δημιουργός των Teen Titans.

  • 2005

ΤΡΙΜΗΝΟ ΕΞΕΛΙΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ DC

Απρίλιος
Τον Ιούλιο το 2004 και τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς, η DC έκανε τη γενναία κίνηση να παρουσιάσει στο αμερικανικό κοινό ορισμένα από τα πλέον σημαντικά comics της τελευταίας εικοσαετίας, από τη βρετανική 2.000 A.D. και τη γαλλική Humanoids αντίστοιχα. Δυστυχώς, και παρά τις πολύ καλές επιλογές, τα comics αυτά δεν κατόρθωσαν να πείσουν το αμερικανικό κοινό, αποτυγχάνοντας τόσο στo direct market, όσο και στα comics shops-βιβλιοπωλεία. Λιγότερο από ένα χρόνο μετά από την έναρξη του εγχειρήματος, η DC ανακοίνωσε τον τερματισμό της συνεργασίας, επικαλούμενη τους προαναφερθέντες λόγους.

Μάιος
Ο Alan Moore διακόπτει οριστικά τη σχέση του με τη DC και ανακοινώνει πως το τρίτο volume του LEAGUE OF EXTRAORDINARY GENTLEMEN θα κυκλοφορήσει από την Top Shelf. Λίγες ημέρες πριν, το Time Magazine είχε συμπεριλάβει το WATCHMEN των Alan Moore και Dave Gibbons στη λίστα με τα 100 σπουδαιότερα αγγλόφωνα βιβλία από το 1923 μέχρι σήμερα.

Η DC αλλάζει το logo της! Ήταν στα τεύχη με cover date τον Ιούλιο του 1972 όταν η εταιρία παρουσίασε το νέο κυκλικό logo που έμελλε να σηματοδοτήσει τη σύγχρονη πορεία της. Το νέο logo που παρουσιάστηκε το 2005 κρίθηκε από την πλειοψηφία του αναγνωστικού κοινού ως μια πραγματικά επιτυχημένη αντικατάσταση.

Ιούνιος

Μέσα σε μερικές ημέρες η DC κατόρθωσε να εξασφαλίσει αποκλειστικά συμβόλαια μεγάλης χρονικής διάρκειας, με τρεις superstars της βιομηχανίας: Ο George Perez υπέγραψε πενταετές συμβόλαιο (με ισχύ ως τον Μάιο του 2010), ενώ συμβόλαιο τριετούς ισχύος υπέγραψαν οι αδελφοί Kubert (Adam και Andy).

BATMAN BEGINS… AGAIN!

Η κινηματογραφική αισθητική του Batman, όπως την είχαν υπαγορεύσει οι δύο πρώτες ταινίες του Tim Burton αποτελούν πλέον Ιστορία. Το BATMAN BEGINS σε σκηνοθεσία Christopher Nolan (MEMENTO), αφήνει οριστικά πίσω τη στυλιζαρισμένα γοτθική προσέγγιση του Burton και πατάει πάνω στο ρεαλισμό της διαμόρφωσης του χαρακτήρα και στη σαπίλα ενός πραγματικά διαβρωμένου Gotham City. Νέοι καιροί, νέα ήθη, νέες προσεγγίσεις, ανεξάρτητα από το πώς στέκεται ο κάθε θεατής απέναντι στην ταινία.

ΙΔΡΥΕΤΑΙ ΤΟ JACK KIRBY MUSEUM & RESEARCH CENTER

Η πρωτοβουλία της οικογένειας Kirby να ιδρύσει το Jack Kirby Museum and Research Center, ανακοινώθηκε τον Ιούλιο του 2005 και ήταν μια κίνηση μεγάλης βαρύτητας, καθώς αποτελεί την πρώτη οργανωμένη προσπάθεια να διασωθεί η κληρονομιά που άφησε πίσω του ο σπουδαίος αυτός δημιουργός και θεμελιωτής των υπερηρωικών (και όχι μόνο) comics.  Με σκοπό καθαρά εκπαιδευτικό, έχει ως στόχο την προώθηση και ενθάρρυνση της έρευνας, της κατανόησης, της συντήρησης και της εκτίμησης του έργου του Kirby, μέσα από την παρουσίαση της πολυσχιδούς καριέρας του, τη διάδοση των ιστοριών του, των εμπνεύσεων και των επιρροών του και την καλύτερη κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του Μέσου, σε ένα ευρύτερο πλαίσιο.  Ωστόσο, σήμερα, σχεδόν πέντε χρόνια μετά, και για οικονομικούς λόγους δεν έχει υπάρξει μεγάλη κινητικότητα σε επίπεδο διοργανώσεων και διεθνών εκθέσεων. Αν θέλετε να γίνετε μέλος, ενισχύοντας οικονομικά την προσπάθεια (και αποκτώντας benefits), επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα.

ΣΚΙΤΣΑ ΤΟΥ ΜΩΑΜΕΘ ΘΕΤΟΥΝ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ

Όλα ξεκίνησαν όταν στη Jyllands-Posten, τη δεύτερη σε κυκλοφορία εφημερίδα της Δανίας, θέλησαν να διαπιστώσουν αν “ο φόβος των αντιποίνων από τους μουσουλμάνους έχει περιορίσει την ελευθερία της έκφρασης στη χώρα”. Από τους σαράντα σκιτσογράφους που κλήθηκαν να σχεδιάσουν “το δικό τους Μωάμεθ”, μόνο δώδεκα απάντησαν θετικά. Στις 30 Σεπτεμβρίου δημοσιεύονται τα σκίτσα στην εφημερίδα χωρίς αρχικά να υπάρχουν αντιδράσεις. Λιγότερο από είκοσι μέρες αργότερα, έντεκα πρεσβευτές μουσουλμανικών χωρών ζητούν συνάντηση με τον πρωθυπουργό της Δανίας για να εκφράσουν τη δυσαρέσκειά τους. Αρχικά εκείνος αρνείται να τους δει, στη συνέχεια όμως τους απαντά ότι δεν έχει  δυνατότητες παρέμβασης σε ό,τι κάνουν ή δημοσιεύουν οι εφημερίδες της χώρας του, κι όποιος νομίζει το αντίθετο δεν έχει ιδέα τι σημαίνει δημοκρατία στη Δανία.
Οι πρεσβευτές καταθέτουν μήνυση εναντίον της εφημερίδας και με συνοπτικές διαδικασίες ξεκινά το “δανικό ζήτημα” που θα κάνει ειδησεογραφικά το γύρο του κόσμου τους επόμενους μήνες. Πριν το τέλος της χρονιάς, οι ισλαμικές οργανώσεις της Δανίας στέλνουν ιμάμηδες στις μουσουλμανικές χώρες για να ενημερώσουν τους θρησκευτικούς ηγέτες, ενώ την ίδια περίοδο σημαντικός αριθμός πρώην διπλωματών της Δανίας ασκούν δημόσια κριτική,  παράλληλα με υπουργούς Εξωτερικών των θιγόμενων χωρών που καταδικάζουν, επίσης, τη “χλιαρή” στάση του Δανού πρωθυπουργού.

R.I.P.

Στις 3 Ιανουαρίου, ο Will Eisner (87),
θεμελιωτής των σύγχρονων αμερικανικών comics και “πατέρας” του graphic novel.

Στις 19 Ιουλίου, ο Jim Aparo (72),
σχεδιαστής με πολλές δημιουργίες για τη DC Comics.

  • 2006

ΕΡΧΕΤΑΙ Η VIRGIN COMICS

Η ανακοίνωση ότι η Virgin του Richard Branson θα “προσγειωθεί” και στον κόσμο των comics, φιλοδοξώντας να εκφράσει το επόμενο trend του Μέσου, έσκασε λίγες μέρες μετά την Πρωτοχρονιά του 2006. Με τον guru των celebrities, Deepak Chopra” να εμπλέκεται στο στήσιμο της εταιρίας με έδρα την Ινδία, το πρωτοποριακό αυτό πείραμα ξεκίνησε με τρεις τίτλους που “φλέρταραν” έντονα με την ινδική μυθολογία. Δίνοντας μεγάλη έμφαση στις επώνυμες υπογραφές από το χώρο του θεάματος, ο κατάλογος δημιουργών και συνεργατών της εταιρίας περιελάμβανε μεταξύ άλλων σκηνοθέτες όπως ο John Woo, ο Terry Gilliam και ο Guy Ritchie, ή αστέρες του θεάματος όπως η Jenna Jameson, ο Nicolas Cage και ο Dave Stewart. Τον Αύγουστο του 2008, η εταιρία έκλεισε, μη κατορθώνοντας να βρει τη θέση της στη σύγχρονη αγορά comics. Ένα μήνα μετά, μετονομάστηκε σε Liquid Comics (με τη διαδικασία του management buyout), ώστε να μην πάνε χαμένα τα properties και η εκμετάλλευσή τους. Μια κινηματογραφική ταινία που θα κυκλοφορήσει το 2011 θα είναι βασισμένη στο comic RAMAYAN 3392 A.D. (πρώην RAMAYAN REBORN).

ΝΤΟΜΙΝΟ ΒΙΑΣ ΓΙΑ ΤA ΣΚΙΤΣΑ ΤΟΥ ΜΩΑΜΕΘ

Σκίτσο του Steve Benson για το Free Expression Cartoon Contest.

Η ιδέα της δημοσίευσης των σκίτσων του Μωάμεθ που γεννήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο στα γραφεία της εφημερίδας Jyllands-Posten έθεσε σε λειτουργία ένα ντόμινο βίας που κορυφώθηκε το 2006, απασχολώντας πλέον τον μισό πλανήτη!

Aρχές Ιανουαρίου και  η Δικαιοσύνη της Δανίας αποφαίνεται ότι η δημοσίευση των σκίτσων δεν προσβάλλει τη νομοθεσία. Ο Ισλαμικός κόσμος απαντά με μποϊκοτάζ δανικών προϊόντων, και τα πράγματα σκουραίνουν, όταν λίγες μέρες μετά Λιβύη και η Σαουδική Αραβία ανακαλούν τους πρεσβευτές τους. Τέλη Γενάρη, 57 μουσουλμανικές χώρες συμφωνούν ότι “τα 1,3 εκατ. των μουσουλμάνων περιμένουν μια συγνώμη για τα βλάσφημα σκίτσα”, ενώ εξοργισμένοι μουσουλμάνοι καίνε και τις πρώτες σημαίες της Δανίας. Παράλληλα, η ένοπλη ιρακινή οργάνωση, ο Στρατός των Μαχητών (Τζάιχ αλ Μουτζαχιντίν) καλεί τους οπαδούς της να επιτίθενται σε κάθε στόχο από τη Δανία ή τη Νορβηγία (πρώτη χώρα που αναδημοσίευσε τα σκίτσα). Ο πρωθυπουργός της Δανίας ζητάει συγνώμη σε εμφάνισή του σε αραβικό τηλεοπτικό δίκτυο, όμως για τις ακραίες ομάδες ισλαμιστών αυτό δεν είναι αρκετό για να εμποδίσει την κλιμάκωση. Εμπρησμοί, διαδηλώσεις και ανεξέλεγκτη βία βρίσκονται πλέον στην ημερήσια διάταξη. Στις 4 του Φλεβάρη, Σύριοι διαδηλωτές βάζουν φωτιά στην πρεσβεία της Δανίας στη Δαμασκό. Ο κατάλογος των νεκρών ανοίγει με τα τέσσερα πρώτα θύματα των βίαιων επεισοδίων. Στις 9 Φεβρουαρίου περισσότεροι από 2.000 μουσουλμάνοι διαδηλώνουν στο Μπανγκλαντές. Οι νεκροί πλέον φτάνουν τους δεκατρείς, ενώ η Νιγηρία πληρώνει πιο ακριβά από όλους το τίμημα της εξέγερσης, με 45 νεκρούς. Τα φλεγόμενα πτώματα στους δρόμους της Ονίτσα στη Νιγηρία, επιβεβαιώνουν το μέγεθος της έντασης, ενώ δέκα νεκροί και 55 τραυματίες είναι ο απολογισμός συγκρούσεων μεταξύ διαδηλωτών και δυνάμεων ασφαλείας στη Λιβύη. Τον Οκτώβρη της ίδιας χρονιάς,  ένα ακόμη δικαστήριο της Δανίας θα αθωώσει τελικώς τους υπευθύνους της εφημερίδας Jyllands-Posten. Η ιστορία όμως δεν τελειώνει εδώ. Η αναδημοσίευση των σκίτσων αναζωπύρωσε τις αναταραχές κι έτσι τον Φλεβάρη του 2008, συλλαμβάνονται τρία άτομα που θεωρούνται ότι προετοίμαζαν επίθεση εναντίον ενός εκ των 12 σκιτσογράφων της εφημερίδας.

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ LONDON CARTOON MUSEUM

Παρά το τι θα περίμενε κανείς, αναλογιζόμενος την παράδοση της χώρας στα comics και τα cartoons, το London Cartoon Museum έγινε πραγματικότητα μόλις στα τέλη Φεβρουαρίου του 2006, όταν και άνοιξε τις πόρτες του για το κοινό. Διαθέτει περισσότερα από 1.200 εκθέματα, 2.500 comics και περισσότερα από 4.000 βιβλία για τα cartoons, τα comics, τις γελοιογραφίες και το animation. Στόχος είναι η συντήρηση των βρετανικών έργων τέχνης των προαναφερθέντων ειδών, η λειτουργία του Μουσείου μέσα από καινοτόμες εκθέσεις και η διασφάλιση της προσβασιμότητας αυτού του υλικού για εκπαιδευτικούς, ερευνητικούς, αλλά και ψυχαγωγικούς σκοπούς.

ΣΤΟΝ ΠΑΓΟ Η SPEAKEASY COMICS

Η εταιρία του Adam Fortier μετά δυσκολίας συμπλήρωσε ενάμιση χρόνο ζωής. Ιδρύθηκε τον Αύγουστο του 2004 στο Τορόντο και τον Φεβρουάριο του 2006 ανακοινώθηκε το κλείσιμό της. Με μισοτελειωμένους τίτλους, απλήρωτους συνεργάτες, συνεχείς αποχωρήσεις και ένα false alarm για τη νέα εποχή του BEOWULF (η σειρά πρόλαβε να βγάλει μόλις 7 τεύχη), η Speakeasy διένυσε τη σύντομη πορεία της, υποκύπτοντας σχεδόν σε όλες τις παθογένειες των μικρών εταιριών.

R.I.P.

Στις 30 Ιανουαρίου, ο Seth Fisher (33),
σχεδιαστής τίτλων της DC, όπως BATMAN: LEGENDS OF THE DARK KNIGHT, FLASH: TIMES FLIES και VERTIGO POP: TOKYO.

Στις 27 Μαϊου, ο Alex Toth (88),
καλλιτέχνης με τεράστια δημιουργική πορεία τόσο στα comics, όσο και στα animation (η στυλιστική επιρροή του στα cartoons της Hanna-Barbera στα 1960s και 1970s ήταν καταλυτική.

Στις 26 Νοεμβρίου, ο Dave Cockrum (62)
σχεδιαστής, συν-δημιουργός των all-new, all different X-Men.

  • 2007

Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ CAPTAIN AMERICA

O Captain America δολοφονείται στο #25 της ομώνυμης σειράς κι αυτή είναι μια από τις ελάχιστες φορές που πέφτει ο τοίχος ανάμεσα στον μικρόκοσμο των comics και τον έξω κόσμο. Τελευταία φορά που τα Μέσα αφιέρωσαν, σε αυτή την ένταση, χρόνο και διάθεση για να ασχοληθούν με τα τεκταινόμενα στα comics, ήταν με το θάνατο του Superman, μια δεκαετία πριν. Μια εξαιρετική κίνηση marketing για τη Marvel, που ευτυχώς έδωσε και πολύ καλά αποτελέσματα σε επίπεδο ιστοριών και διατήρησης ή ακόμη και ανανέωσης το μύθου, με τον Bucky να φοράει εκείνος τη στολή του ήρωα-συμβόλου.

ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ZUDA COMICS

Η DC Comics μπήκε στο παιχνίδι της ψηφιακής δημιουργίας, με έναν μάλλον εναλλακτικό τρόπο, καθώς δεν εκμεταλλεύτηκε τον ήδη υπάρχοντα κατάλογό της, αλλά προχώρησε στη δημιουργία ενός digital imprint, που έδινε τη δυνατότητα σε νέους δημιουργούς να δημιουργήσουν webcomics και να επικοινωνήσουν το ταλέντο τους στην παγκόσμια δικτυακή κοινότητα, μέσα από ένα διαγωνισμό δημοφιλίας.  Και ας μη ξεχνάμε ότι, με το MELODY του Ηλία Κυριαζή να τερματίζει πρώτο στο διαγωνισμό του Απριλίου του 2008 και με το BOW & ARROW DETECTIVE AGENCY των Αντώνη Βαβαγιάννη και Γιώργου Γούση να φτάνει ένα χρόνο μετά μέχρι τη δεύτερη θέση, η Zuda έγινε μέχρι ενός σημείου “οικογενειακή υπόθεση” για την ελληνική κοινότητα των comics.

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟΣ Ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ MARVEL DIGITAL COMICS

Η Marvel Digital Comics ξεκίνησε πιλοτικά το 2005 και έκανε το σοβαρό ντεμπούτο της τον Νοέμβρη του 2007, ως Marvel Digital Comics Unlimited, με μια συνδρομητική υπηρεσία 2.500 comics online. Σήμερα αριθμεί περισσότερα από 5.000 comics και παρότι οι ελλείψεις παραμένουν πολλές, το εγχείρημα δείχνει να πηγαίνει καλά, ενώ η ιδέα να “κυκλοφορούν” τα digital ταυτόχρονα με τα έντυπα δείχνει μάλλον να διχάζει το κοινό και -δικαίως- να εξοργίζει τους καταστηματάρχες.

R.I.P.

Στις 8 Φεβρουαρίου, ο Joe Edwards (85),
δημιουργός του comic LI’L JINX.

Στις 8 Φεβρουαρίου, ο Bob Oksner (90),
επί χρόνια σχεδιαστής της DC Comics.

Στις 7 Μαρτίου, η Lina Buffolente (83),
η πρώτη ιταλίδα σχεδιάστρια comics.

Στις 12 Μαρτίου, ο Arnold Drake (83),
συγγραφέας, συν-δημιουργός των Doom Patrol και Deadman.

Στις 25 Μαρτίου, ο Marshall Rogers (57),
γνωστός κυρίως για τη δουλειά του σε τίτλους της DC στα 70s .

Στις 30 Μαρτίου, ο Franco Cosimo Panini (76),
ένας από τους αδερφούς Panini, ιδρυτών της Panini Group και της ομώνυμης Ιταλικής εκδοτικής εταιρίας comics.

Στις 31 Μαρτίου, ο Massimo Belardinelli (68),
σχεδιαστής της 2000AD (Dan Dare, ACE Trucking Co., Blackhawk, Slaine, κ.α.)

Στις 7 Απριλίου, ο Johnny Hart (76),
δημιουργός του comic strips, B.C., συν-δημιουργός του THE WIZARD Of ID, και ένας από τους σημαντικότερους και δημοφιλέστερους cartoonists όλων των εποχών.

Στις 26 Ιουνίου, o Robert ¨Buck¨ Brown (71),
γνωστός cartoonist του PLAYBOY.

  • 2008

ΤΟ DARK KNIGHT ΣΑΡΩΝΕΙ ΣΤΟ BOX OFFICE…

…κάνοντας νέο ρεκόρ για άνοιγμα comics related ταινίας με $155,34 εκατομμύρια και αφήνοντας στη δεύτερη θέση το μέχρι πρότινος ρεκόρ του SPIDER-MAN 3 με $151.1 εκατομμύρια τον Μάιο του 2007. Δεν είναι λίγοι έκτοτε αυτοί που πιστεύουν ότι το THE DARK KNIGHT δεν ήταν μόνο μια ακόμη καλύτερη συνέχεια του νέου Batman που έφερε ο Christopher Nolan, αλλά ίσως η καλύτερη comics related ταινία που βγήκε μέχρι σήμερα (ενώ φιγουράρει σε υψηλές θέσεις και σε αρκετές λίστες με τις καλύτερες ταινίες της δεκαετίας). Κι είναι πράγματι ειρωνικό, ακόμα και ότι ένα μικρό κομμάτι αυτής της επιτυχίας και του buzz μπορεί και να οφείλεται στο θάνατο του Heath Ledger που σφράγισε τη σύντομη αλλά σπουδαία πορεία του, υποδυόμενος τον Joker.

R.I.P.

Στις 10 Φεβρουαρίου, ο Steve Gerber (60),
επί χρόνια συγγραφέας και δημιουργός του HOWARD THE DUCK.

Στις 11 Μαρτίου, ο Dave Stevens (52),
δημιουργός του THE ROCKETEER και γνωστός για εξαιρετικά pin-ups του, ιδιαίτερα της Bettie Page.

Στις 30 Μαρτίου, ο Jim Mooney (88),
σχεδιαστής που ξεκίνησε στη Golden Age και έγινε γνωστός μέσα από τη δουλειά του αρχικά στην Timely (μετέπειτα Marvel) και αργότερα στη DC Comics.

Στις 15 Μαΐου, ο William ‘Will’ Elder (86),
σχεδιαστής της EC Comics και ένας από τους original σχεδιαστές των MAD Comics. Συν-δημιουργός μαζί με τον Harvey Kurtzman, του Little Annie Fanny feature στο PLAYBOY.

Στις 27 Ιουνίου, ο Michael Turner (37),
σχεδιαστής, συν-δημιουργός της Witchblade, δημιουργός της Fathom και υπερ-επιτυχημένος cover artist.

Στις 4 Δεκεμβρίου, ο Forrest J. Ackerman (92),
συν-δημιουργός της Vampirella, ιδρυτής του cult περιοδικού, FAMOUS MONSTERS OF FILMLAND.

Στις 6 Δεκεμβρίου, ο Gérard Lauzier (76),
Γάλλος δημιουργός comics, ιδιαίτερα γνωστός στη χώρα μας από comics όπως τα ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΚΡΕΒΑΤΙΟΥ και ΑΣΤΕΙΑ ΖΩΗ (Παρά Πέντε).

  • 2009

ΟΒΑΜΑΝΙΑ

Ένας αναγνώστης comics στο οβάλ γραφείο του Λευκού Οίκου, και περίμενε κανείς να μην γιορτάσουν οι απανταχού geeks; Έτσι, ο Obama έγινε από τη μια στιγμή στην άλλη η πιο hot παρουσία σε ένα τεύχος, ώστε αυτό να αρχίσει να ξεπουλάει. Ενδεικτικά το THE AMAZING SPIDER-MAN #583 με guest star τον Πρόεδρο ήταν το νούμερο 1 comic της δεκαετίας σε επίπεδο παραγγελιών του direct market, αφήνοντας στη δεύτερη θέση το CIVIL WAR #2 και μόλις στην πέμπτη το πολυδιαφημισμένο CAPTAIN AMERICA #25.

Η DISNEY ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΗ MARVEL!

Τέλη Αυγούστου, “σκάει”  η είδηση της δεκαετίας:  Η Walt Disney Company αγόρασε τη Marvel Entertainment, με μια συμφωνία ύψους τεσσάρων δισεκατομμυρίων δολαρίων (σε ρευστό και μετοχές), δημιουργώντας πλέον έναν υπερ-κολοσσό στον τομέα της ψυχαγωγίας. Η κίνηση αυτή μπορεί να συγκριθεί σε μέγεθος, αλλά και σημασία για τα αμερικανικά comics, μόνο με την αγορά της DC από τη Warner Bros. Entertainment το 1969, πριν από ακριβώς 40 χρόνια! H συμφωνία ανάμεσα στη Disney και τη Marvel επικυρώθηκε άμεσα από τα συμβούλια και των δύο εταιριών και ολοκληρώθηκε με την εκπνοή της χρονιάς. Η Disney έχει πλέον υπό την ιδιοκτησία της περισσότερους από 5.000 χαρακτήρες της Marvel για έντυπη, κινηματογραφική και κάθε άλλου είδους εμπορική χρήση.

“Αυτή η εξαγορά συνδυάζει το ισχυρό εμπορικό σήμα της Marvel και τον παγκόσμια αναγνωρισμένο κατάλογο χαρακτήρων της όπως οι Ιron Man, Spider- Man, X-Μen, Captain America, Fantastic Four και Thor, με τις δημιουργικές ικανότητες της Disney… Πιστεύουμε ότι προσθέτοντας τη Marvel στο ήδη μοναδικό χαρτοφυλάκιο από εμπορικά σήματα της Disney, δημιουργούνται σημαντικές ευκαιρίες για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και επικερδή δημιουργία value creation” δήλωσε ο Robert A. Iger, Πρόεδρος και Chief Executive Officer της Walt Disney Company, ο οποίος δεν παρέλειψε και να πλέξει το εγκώμιο του Ike Perlmutter και της ομάδας του, χαρακτηρίζοντας τη δουλειά που έκαναν μέχρι σήμερα στη Marvel, εξαιρετική. Με τη σειρά του, ο επικεφαλής της Marvel, Ike Perlmutter υπογράμμισε πως “H Disney είναι το τέλειο ‘σπίτι’ για τον φανταστικό κατάλογο των ηρώων της Marvel”, καθώς και ότι “πρόκειται για μία μοναδική ευκαιρία για τη Marvel να βασιστεί πάνω στα δυνατά εμπορικά σήματα και τους χαρακτήρες της, μέσω της παγκόσμιας επιχειρηματικής οργάνωσης και υποδομής της Disney”.

Η απόκτηση της Marvel από την Disney, ήταν για τη δεύτερη μια κίνηση στρατηγικής σημασίας καθώς με την ένταξη των ηρώων της Marvel στο χαρτοφυλάκιο των περιουσιακών της στοιχείων, η Disney αποκτά κατά πολύ ισχυρότερη θέση στον τομέα της ψυχαγωγίας.

DC ENTERTAINMENT: ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΤΗ DC

Ακριβώς εννιά ημέρες μετά την ανακοίνωση της εξαγοράς της Marvel από τη Disney, η Warner Βros ανακοίνωσε πως η DC Comics αντικαθίσταται από την DC Entertainment, ενώ ο Paul Levitz αποχωρεί από τη θέση του Προέδρου και Εκδότη. Η νέα εταιρία DC Entertainment Inc. ιδρύεται με σκοπό να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τη δυναμική και τη αξία του brand της DC Comics, στηριζόμενη και στη δυναμική της μητρικής Warner Bros.

Η DC Entertainment έχει πλέον επικεφαλής τη Diane Nelson (πρόεδρο μέχρι πρότινος της Warner Premiere) με στόχο τη στρατηγική ενσωμάτωση της “περιουσίας” (χαρακτήρες, brands και εργασίες) της DC Comics στη μηχανή παραγωγής της Warner Bros, κυρίως στους τομείς της εκμετάλλευσης και της διανομής. Έτσι, τα WB Studios θα δίνουν προτεραιότητα στο υλικό της DC, όσον αφορά σε κινηματογράφο, τηλεόραση, video games, DVD και κάθε είδους merchandise. Ταυτόχρονα με τις ανακοινώσεις περί αλλαγών διευκρινίστηκε ότι οι εξελίξεις αυτές δεν επηρεάζουν σε τίποτα την παραγωγή comics, καθώς η εταιρία θα συνεχίσει να εκδίδει μηνιαίως 90 τίτλους comics και 30 graphic novels.

Όσο για τον Paul Levitz, πρόεδρο και Εκδότη της DC Comics από το 2002, εκείνος επέστρεψε στη συγγραφή comics, φροντίζοντας παράλληλα για την ομαλή μετάβαση της εταιρίας στο νέο καθεστώς.

ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΗΣ ANGOULEME TOΥ 2010

Angouleme 2009. Photo by Fotis Mitsis

Λίγους μήνες πριν εκπνεύσει η δεκαετία, το ιστορικό φεστιβάλ της Angouleme κινδύνευσε με ακύρωση, καθώς για να πραγματοποιηθεί χρειάζονταν 400.000 ευρώ τα οποία η πόλη και ευρύτερα το γαλλικό κράτος, δυσκολεύονταν να δώσουν σε περίοδο κρίσης, παρότι η διοργάνωση είναι κερδοφόρα. Από την άλλη, μεγάλοι εκδότες όπως η Casterman δεν ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν μεγαλύτερο ποσό για τα περίπτερά τους, προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του φεστιβάλ, υποστηρίζοντας ότι τα έξοδα είναι ήδη μεγάλα, ενώ οι τοπικοί φορείς επαναλάμβαναν ότι η πόλη των 43.000 κατοίκων δεν μπορεί να σηκώσει οικονομικό βάρος που να υπερβαίνει το ένα εκατομμύριο ευρώ που ήδη δίδεται για την εκδήλωση. Πέρασαν τρεις εβδομάδες με την προοπτική ότι το μεγαλύτερο φεστιβάλ comics της Ευρώπης ενδέχεται να ακυρωθεί. Μέχρι τη συνάντηση που πραγματοποίησαν στο Δημαρχείο της πόλης ο Gerard Desaphy, αντιδήμαρχος της Angouleme για τον πολιτισμό, και ο Franck Bondoux, υπεύθυνος της οργάνωσης Neuvième Art+, όπου και κατέληξαν σε αρχική συμφωνία για τα οικονομικά. Η νομαρχία επέτρεψε την οικονομική συμμετοχή του Υπουργείου Πολιτισμού και του Εμπορικού Επιμελητηρίου της Angouleme, ενώ οι διοργανωτές του φεστιβάλ ανέλαβαν ένα μέρος των τεχνικών εξόδων. Ας ελπίσουμε ότι με τη νέα δεκαετία, δεν θα εμφανιστεί ξανά προοπτική ματαίωσης.

R.I.P.

Στη 1η Μαΐου, ο Ric Estrada (81),
επί χρόνια σχεδιαστής της DC Comics, γνωστός για τη δουλειά του σε τίτλους όπως WONDER WOMAN και LEGION OF SUPERHEROES.

Στις 2 Απριλίου, ο  Frank Springer (79),
σχεδιαστής, γνωστός για τη δουλειά του σε τίτλους της Marvel όπως SPIDER-WOMAN, DAZZLER και NICK FURY, AGENT OF S.H.I.E.LD., συν-δημιουργός του PHOEBE ZEIT-GEIST, ενός από τα πρώτα adult features στο περιοδικό EVERGREEN REVIEW.

Στις 9 Ιουνίου, ο Dave Simons (54),
σχεδιαστής μεταξύ άλλων στα CONAN, GHOST RIDER, RED SONJA της Marvel και FORGOTTEN REALMS της DC.

Στις 15 Οκτωβρίου, ο George Tuska (93),
σχεδιαστής τίτλων της Marvel, όπως CAPTAIN MARVEL και IRON MAN.