Top 20 Comic Book Movies: 15-11

15. V FOR VENDETTA
Directed by: James McTeigue
Starring: Hugo Weaving, Natalie Portman
Warner Bros

To V FOR VENDETTA αποτελεί την καλύτερη μεταφορά ενός comic του Alan Moore σε ταινία, αφού είχαν προηγηθεί το μέτριο FROM HELL και το απαράδεκτο LXG. O λόγος που το πέτυχε ήταν ότι έμεινε αρκετά πιστό στο πρωτότυπο υλικό, χωρίς να καταφύγει σε μια panel-to-panel μεταφορά, όπως έκανε το WATCHMEN.

To κινηματογραφικό V δεν ακολουθεί την ιστορία όλων των χαρακτήρων του comic, δεν υπήρχε αρκετός χρόνος για αυτό. Εστιάζεται στους βασικούς χαρακτήρες για την αφήγηση της ιστορίας, οι αποκλίσεις από το πρωτότυπο λειτουργούν οργανικά και δεν επηρεάζουν την ουσία, όπως για παράδειγμα η αναρρίχηση του Chancellor Sutler στην εξουσία. Το γεγονός ότι το V FOR VENDETTA παραμένει σήμερα το ίδιο επίκαιρο όπως και όταν πρωτοκυκλοφόρησε, έχει θετικό αντίκτυπο και στην ταινία ακόμα και αν αυτή δε μπορεί να φτάσει στο ίδιο επίπεδο με το comic.

(Νίκος Λάμπρης)

Διαβάστε περισσότερα για την ταινία V FOR VENDETTA

14. A HISTORY OF VIOLENCE
Directed by: David Croneberg
Starring: Viggo Mortensen, Maria Bello, Ed Harris
New Line Productions

Σε μια μικρή πόλη ζει και εργάζεται ο Tom, ένας ιδιαίτερα ήσυχος άνθρωπος που αφιερώνει την προσοχή του στη δουλειά, την γυναίκα του και τα δύο του παιδιά. Όταν δυο ληστές εισβάλουν στο μαγαζί, θα το υπερασπιστεί με επιτυχία και θα συγκεντρώσει πάνω του τα βλέμματα όλης της χώρας. Αυτή η απροσδόκητη πράξη θα θέσει ερωτήματα που θα αναστατώσουν τη ζωή του Tom και της οικογένειας του για το ποιος πραγματικά είναι και ποιο είναι το παρελθόν του.
Η βία φέρνει βία. Ο David Croneberg είναι μάστορας στο να ασχολείται με θέματα ταυτότητας και η ταινία αντλεί έμπνευση από το comic των John Wagner και Vince Locke κρατώντας την κεντρική ιδέα και το πνεύμα του comic αλλά κυρίως προσθέτοντας πάνω σε αυτά. Το HISTORY OF VIOLENCE είναι μια ταινία που δεν προσπαθεί να είναι πιστή στο comic από το οποίο προήρθε και μάλλον αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα καταφέρνει καλά.

(Αριστείδης Κώτσης)

13. BATMAN BEGINS
Directed by: Christofer Nolan
Starring: Christian Bale, Michael Caine, Morgan Freeman, Gary Oldman, Katie Holmes, Liam Neeson
Warner Bros

Ο νεαρός Bruce Wayne, έχοντας ενοχές για το θάνατο των γονιών του, παίρνει τα βουνά και ψάχνει τρόπους να πολεμήσει τους φόβους του και έτσι να πολεμήσει και τους κακοποιούς που λυμαίνονται το Gotham City.

Ένα πολύ πετυχημένο reboot στο franchise, μετά από κάποιες τραγικές αποτυχίες (βλέπε BATMAN & ROBIN). Η νέα αυτή προσπάθεια, με βασικές της επιρροές το BATMAN: YEAR ONE και το THE LONG HALLOWEEN, έχει σαφέστατα πιο dark και noir αισθητική από τις προηγούμενες. Βάζει το Σκοτεινό Ιππότη σε ένα πιο σύγχρονο Gotham City, δίνοντας πολύ καλά background σε αρκετά από τα στοιχεία και των δύο προσωπικοτήτων του, καθώς και των accessories που χρησιμοποιεί.

Πολύ καλό characterization, με αξιοπρεπέστατη την παρουσία τόσο του Christian Bale (με μόνη ένσταση το συνεχές γρύλισμα), όσο και των “δεύτερων” ρόλων, των Michael Cane και Gary Oldman (ο Liam Neeson δε μου πολυάρεσε). Φυσικά, η παρουσία της Katie Holmes μας θυμίζει ότι ο μόνος τίτλος που της αξίζει είναι “Mrs. Tom Cruise”.

Σίγουρα μια ταινία που περιμέναμε τότε με αγωνία και που τελικά δικαίωσε τους fans της νυχτερίδας.

(Αντώνης Σουβατζής)

12. ΒΑΤΜΑΝ
Directed by: Tim Burton
Starring: Michael Keaton, Jack Nicholson
Warner Bros

Ο Tim Burton στην πρώτη του καρά-major ταινία, επιλέγει να χρησιμοποιήσει το δημοφιλές comic κυρίως ως όχημα μετουσίωσης των προσωπικών, σεναριακών και σκηνοθετικών εμμονών του. Τα “τέρατά” του, όπως πάντα μοναχικά και παραμορφωμένα είτε εξωτερικά είτε εσωτερικά (είτε και τα δύο) παίζουν με τα όρια καλού και κακού, λογικής και παραλόγου, πόνου και ευτυχίας. Η χρωματική παλέτα και η φωτογραφία αναδεικνύεται σε πρωταγωνιστή ακροβατώντας μεταξύ γοτθικά ατμοσφαιρικού και κιτς τσίρκου. Ο Burton έδωσε στο Michael Keaton τον βασικό ρόλο, πρωτοβουλία που ακόμα θεωρείται από πολλούς η πιο επιτυχής μέχρι στιγμής (η φωνή του Bale αποτελεί πρόβλημα που σε πετάει έξω από την ταινία) και στον Jack Nicholson αυτόν του Joker, αφήνοντάς τον να τον κάνει πλήρως δικό του καταπατώντας το αρχικό υλικό, κίνηση που μεν απογείωσε την ταινία αλλά απογοήτευσε τα fanboys.

Το αποτέλεσμα βγαίνει στους κινηματογράφους το 1989 με εξαιρετική επιτυχία στα ταμεία και προβλέπει το στίγμα της δεκαετίας που μόλις ανατέλλει: απόλυτη κυριαρχία της αισθητικής, γκρίζες ζώνες και άνοδος της ποπ κουλτούρας και των meta αναφορών στο λατρευτικό πάνθεον του πολιτισμικού γίγνεσθαι (και φυσικά των προεκτάσεών του).

(Μυρτώ Τσελέντη)

11. BATMAN RETURNS
Directed by: Tim Burton
Starring: Michael Keaton, Danny DeVito, Michelle Pfeiffer, Christopher Walken
Warner Bros

Ένας μανιοκαταθλιπτικός Bruce Wayne (Michael Keaton) που ως Batman διασχίζει έσχατα μονοπάτια ψυχικής ερήμωσης (και που, ως κινηματογραφικός ήρωας, θα αγγίξει ξανά μόνο μετά από χρόνια πάλι – στο THE DARK KNIGHT).

Ένας Penguin (Danny DeVito) που ξεκινά ως απόρριμμα “από κούνια” και καταλήγει ζωντανό μνημείο βιολογικής μετάλλαξης και ένας θλιβερός μα και λυσσαλέα εκδικητικός νιχιλιστής.

Μια Selina Kyle/Catwoman (μια Υ-Π-Ε-Ρ-Ο-Χ-Η, εύθραυστη Michelle Pfeiffer) βουτηγμένη (συνοδεία ηδονικών γουργουρητών) στη δερμάτινη/βινύλ προσωπική της κόλαση που σαγηνεύει με την ίδια ευκολία που χαράζει δέρμα και σπάει κόκκαλα.

Ένας ιδιαίτερα χαρισματικός όσο και γλοιώδης αρχικαπιταλιστικός δευτεραγωνιστής (o Christopher Walken ως Max Shreck) που οι μεθοδεύσεις του λειτουργούν καταλυτικά και αγγίζουν κάθε τραγική φιγούρα αυτής της grand guignol όπερας.

Ένας σκηνοθέτης (Tim Burton) που πατάει πια γερά στα πόδια του (όσον αφορά το συγκεκριμένο αυτό φανταστικό σύμπαν) και πραγματώνει καθαρόαιμα, με σιγουριά και μπρίο το όραμά του.

Α, και η καταπληκτική “Does This Mean We Have to Start Fighting…?” σκηνή (ανθολογίας, πια).

Enjoy…

(Κωνσταντίνος Ιμπλικιάν)