INTERVIEW CORNER #41: Joshua Hale Fialkov

Ελληνικά

Η πορεία από ένα indie “διαμαντάκι” σε μια mainstream επιτυχία μπορεί να έχει δύο μορφές. Η πρώτη είναι η σύντομη, η απευθείας πορεία από μια ή δυο indie επιτυχίες σε ένα mainstream project, καθώς οι μεγάλες εταιρείες έχουν αποδείξει ουκ ολίγες φορές ότι έχουν τα μάτια τους ανοιχτά και εκτιμούν τις δυνατότητες των indie καλλιτεχνών. Η δεύτερη μπορεί να είναι πιο μακρόχρονη. Να μεσολαβήσουν από την αφετηρία στον προορισμό (δεν υποστηρίζω, βέβαια, ότι μια δουλειά στη mainstream βιομηχανία είναι “προορισμός” για όλους) περισσότερες δουλειές, διαφορετικά format και μεγαλύτερες δόσεις ωριμότητας.

Ο καλεσμένος αυτής της εβδομάδας, Joshua Hale Fialkov, βρέθηκε στο δεύτερο και πιο μακρύ δρόμο. Δεν πέρασε από τη μία indie επιτυχία στο mainstream status, αλλά συνέχισε να γράφει creator owned comics και να περνάει αραιά και που και στην αντίπερα όχθη, γράφοντας comics για εταιρείες όπως η Top Cow και η Marvel.

Η αρχή έγινε με το ELK’S RUN (το οποίο ψηφίστηκε στη θέση #92 στο δικό μας Τοp 100 Comics Of The 00s), μια ταλαιπωρημένη σειρά που κέρδισε αμέσως την αναγνώριση των indie και όχι μόνο fans. Το “ταλαιπωρημένη” οφείλεται στις εκδοτικές περιπέτειες που αντιμετώπισε το ELK’S RUN και στη μεγάλη καθυστέρηση να ολοκληρωθεί. Ο απλός τρόπος γραφής του Fialkov, όμως, και το σχέδιο του Noel Tuazon, προσέδωσαν στο comic μια αριστοτεχνική λιτότητα, που δεν πέρασε απαρατήρητη από τους αναγνώστες.

Μεσολάβησαν κι άλλα, περισσότερο ή λιγότερο επιτυχημένα projects, τα οποία χάρισαν στον Fialkov, όχι μόνο την αναγνώριση, αλλά και την πρακτική εμπειρία του να περνά από το ένα genre στο άλλο και την ευκαιρία να υιοθετήσει διαφορετικά στιλ γραφής. Από τον παραλογισμό του PUNKS στην έντονη δράση του RAMPAGING WOLVERINE και από το cult status του FRIDAY THE 13TH στο πιλοτικό πείραμα του CYBLADE, ο Fialkov φάνηκε να παίζει με τα όρια της γραφής του και παρέδωσε αποτελέσματα που του επέτρεψαν να ακούγεται συχνά στους κύκλους της βιομηχανίας.

Και αφού έπαιξε με τα στιλ γραφής, ήρθε η ώρα του να παίξει και με τα format. Ανάμεσα στα comics του, ο Fialkov βρήκε το χρόνο να συνεισφέρει στο σενάριο του αμερικανικού anime AFRO SAMURAI, να γράψει το σενάριο μιας ταινίας που προβλήθηκε στο Sci-Fi Channel και να βοηθήσει στην ανάπτυξη διάφορων video games. Τον Ιούλιο του 2009, το TUMOR αποτέλεσε το πρώτο original graphic novel που κυκλοφόρησε αποκλειστικά από το Kindle της Amazon. Παρά τη σημειολογική αξία του comic στην ψηφιακή εποχή των comics, η υπόθεση του TUMOR δεν είχε να κάνει με την τεχνολογία, αλλά με μια φορτισμένη ιστορία ενός ιδιωτικού ντετέκτιβ που βρέθηκε ξαφνικά εκτός εποχής και αντιμέτωπος με τον καρκίνο. Κυνηγημένος από τη μαφία, ο πρωταγωνιστής αντιμετωπίζει, συν τοις άλλοις, και παραισθήσεις που προέρχονται από τον όγκο στον εγκέφαλο του.

Τα ιατρικά στοιχεία στην υπόθεση, αλλά και οι παραισθήσεις, επαναλαμβάνονται και στο νέο mini series του Fialkov, για λογαριασμό της Top Cow, με τίτλο ECHOES. Εκεί, ο πρωταγωνιστής έρχεται επίσης αντιμέτωπος με παραισθήσεις, αλλά και με την ανακάλυψη ότι ο ετοιμοθάνατος πατέρας του ήταν serial killer. Το ECHOES ολοκληρώνεται σε 5 τεύχη και αποτέλεσε την αφορμή για την επαναφορά του Minotaur imprint της Top Cow.

Παράλληλα, ο Fialkov έγραψε το σενάριο για ένα νέο one-shot της Marvel. Ο τίτλος του είναι MARVEL GIRL #1 και σε αυτό πρωταγωνιστεί μια έφηβη Jean Grey. Επιπλέον, συνεργάζεται και με το MTV Geek, για το οποίο ετοιμάζει (μαζί με τον artist Kody Chamberlain) ένα ακόμη PUNKS, μεταξύ άλλων.

Πάλι πολλά είπα μου φαίνεται, οπότε σας παραπέμπω στη συνέντευξη του καλεσμένου αυτής της εβδομάδας, Joshua Hale Fialkov (στην οποία συνεισέφερε και ο Άρης “all about indie comic sensations” Kώτσης):

Το ELK’S RUN αντιμετώπισε πολλές (εκδοτικές) δυσκολίες πριν ολοκληρωθεί. Επηρέασαν όλες αυτές οι δυσκολίες τον τρόπο με τον οποίο ολοκληρώθηκε τελικά η ιστορία;

Όχι ιδιαίτερα. Έμαθα από πολύ νωρίς ότι η δουλειά αυτή είναι σκληρή, αλλά το να υπηρετείς την Τέχνη είναι λειτούργημα, οπότε πολεμάω σκληρά, προκειμένου να μην αφήνω το κομμάτι της δουλειάς να μπλέκεται με την ίδια την Τέχνη. Πολλές από τις δυσκολίες του ELK’S RUN είχαν να κάνουν με τ’ ότι το βιβλίο είχε ουσιαστικά τελειώσει πριν η Speakeasy (η δεύτερη μας εκδοτική) χρεοκοπήσει.

Αυτό που έκαναν στ’ αλήθεια όλα αυτά τα προβλήματα ήταν να με κάνουν να δειλιάσω. Ήμουν απίστευτα επιφυλακτικός με το ενδεχόμενο να ξαναρχίσω να συνεργάζομαι με εκδοτικές, οπότε μου πήρε λίγο καιρό μέχρι να βρω ένα σπίτι για το TUMOR, επειδή ήθελα να βρω το κατάλληλο μέρος.

Έχεις συνεργαστεί με τον Noel Tuazon σε δύο περιπτώσεις: Στο ELK’S RUN και στο TUMOR. Τα δύο αυτά comics είχαν πολύ μεγάλη επιτυχία. Μπορείς να μας πεις το μυστικό πίσω από την επιτυχία των συνεργασιών σας;

Ο Noel είναι εκπληκτικός κι αυτό είναι και το μεγαλύτερο μέρος του μυστικού. Θεωρώ ότι κάποιοι μιλάνε αρνητικά για το πόσο ατημέλητο είναι ένα μεγάλο ποσοστό της δουλειάς του, αλλά αυτό που κάνει απίστευτα καλά, και που ενδέχεται να είναι ένας από τους καλύτερους στο πεδίο που το κάνουν, είναι το να στήνει τους χαρακτήρες. Οι χαρακτήρες του δείχνουν φυσικοί και πραγματικοί κι αυτό είναι που καθιστά τις ιστορίες μου προσγειωμένες και αξιόπιστες, αντί για μελοδραματικές. Είχα ορισμένους καλλιτέχνες που προσέγγισαν με ένα πιο παραδοσιακό στιλ τα έργα μου και ανακάλυψα ότι το να έχεις πιο συγκεκριμένο σχέδιο μπορεί στ’ αλήθεια να κάνει την ιστορία πιο “απόμακρη” για τον αναγνώστη, σε αντίθεση με την οικειότητα που βγάζει το σχέδιο του Noel. Πιστεύω στ’ αλήθεια ότι και ο Rahsan Ekedal έχει σε μεγάλο βαθμό αυτό το χαρακτηριστικό, παρ’ ότι είναι πιο πολύ ένας ρεαλιστικός καλλιτέχνης.

Μιας και είσαι ο συγγραφέας του πρώτου graphic novel που εκδόθηκε σε αποκλειστικά ψηφιακή μορφή για το Kindle (TUMOR), θα ήθελα να ρωτήσω την άποψη σου για τα ψηφιακά comics. Πρόκειται για το μέλλον του Μέσου;

Είναι. Εννοώ ότι η εκτύπωση και η διανομή είναι δαπανηρές, κι αυτό που μετράει είναι το περιεχόμενο κι όχι ο τρόπος παράδοσης. Βέβαια, πάντα θα υπάρχει η Τετάρτη που θα πηγαίνεις στο comic shop και θ’ αγοράζεις τα mainstream μηνιαία βιβλία σου, αλλά αυτά θα αποκτήσουν συμπληρωματικά μία υγιή ψηφιακή εναλλακτική μορφή που θα κοστίζει πολύ λιγότερο και που θα είναι διαθέσιμη σε ένα πολύ μεγαλύτερο ακροατήριο. Είναι πολύ πιθανόν τύποι σαν κι εμένα να καταλήξουν να εκδίδουν τα βιβλία τους ψηφιακά κι έπειτα απευθείας σε συλλογές για τα εξειδικευμένα καταστήματα και την αγορά των βιβλίων.

Διάβασα σε μία από τις προηγούμενες συνεντεύξεις σου ότι όταν ξεκινάς να γράφεις ένα comic, πρώτα αποφασίζεις για τα βασικά στοιχεία της ιστορίας κι έπειτα για το τι είδους comic θα είναι αυτό. Μπορείς να μοιραστείς μαζί μας την διαδικασία με την οποία οραματίζεσαι ένα νέο comic;

Στην πραγματικότητα, η κάθε μία από αυτές τις ιστορίες προέρχεται από ένα πολύ προσωπικό μέρος. Το ELK’S RUN είχε να κάνει με τις παιδικές μου εμπειρίες, όταν μεγάλωνα σε μία μικροσκοπική πόλη για μερικά χρόνια, και τον πατέρα ενός φίλου μου από το λύκειο, που ήταν ένας υπέροχος άνθρωπος αλλά υπέφερε από μετατραυματικό στρες και τελικά αυτοκτόνησε. Το TUMOR είχε να κάνει με τα δικά μου προβλήματα υγείας και τον πολύ πραγματικό μου φόβο ότι είχα όγκο στον εγκέφαλο. Το ECHOES είχε να κάνει με τον τρόμο μου που θα γινόμουν νέος πατέρας.

Άρα, η διαδικασία δεν είναι παρά μία ιδέα ή ένα κομματάκι από τα αποτρίμματα της ζωής μου που χώνεται στην περιφερειακή μου όραση κι εγώ προσπαθώ να βρω έναν τρόπο να προσαρμόσω την ιδέα αυτή στο είδος που της ταιριάζει περισσότερο. Ο τρόπος έκδοσης και η τεχνοτροπία συνήθως έπονται, μιας και μου αρέσει να γράφω υποκειμενικές ιστορίες που βασίζονται στον τρόπο αντίληψης των πραγμάτων. Έτσι, καταλήγεις με όλα αυτά τα αμφιταλαντευόμενα στιλ και τους αντισυμβατικούς τρόπους έκδοσης.

Επί του παρόντος πρόκειται να ολοκληρώσεις ένα mini series πέντε τευχών για την Top Cow, με τίτλο ECHOES. Μπορείς να μας πεις περισσότερα για το comic και την εμπειρία σου με την Top Cow;

Το ECHOES ίσως είναι το πιο αγαπημένο μου έργο που έχω γράψει μέχρι τώρα. Σ’ ό,τι με αφορά, καταφέρνει να πραγματοποιήσει όλα όσα υποτίθεται ότι κάνει ένα βιβλίο. Είναι αφάνταστα τρομακτικό, χωρίς να είναι ούτε φτηνιάρικο, αλλά ούτε και κακόγουστο, έχει έναν δυνατό πρωταγωνιστή, ο οποίος σε κάνει να συμπάσχεις μαζί του, και έχει πολύ όμορφο σχέδιο. Αν θα έδινα σε κάποιον ένα και μόνο βιβλίο που έχω κάνει, το οποίο πραγματικά κι αυθεντικά αξίζει να αφιερώσουν λίγο χρόνο πάνω του, τότε το βιβλίο αυτό θα ήταν το ECHOES.

Το να δουλεύω για την Top Cow ήταν δώρο. Και εγώ και ο Rahsan είχαμε πολύ καλή μεταχείριση και πραγματικά φέρθηκαν στο βιβλίο σα να είναι κάτι πολύ-πολύ ξεχωριστό. Η Top Cow δημιουργεί πολύ ξεχωριστά και δυνατά comics και πιστεύω ότι ο κόσμος απλά δεν μπορεί να ξεπεράσει το στίγμα που είχε η εταιρία στην δεκαετία του ’90. Το θέμα είναι ότι βδομάδα μπαίνει, βδομάδα βγαίνει, η Top Cow φτιάχνει κάποια από τα καλύτερα βιβλία που θα βρείτε στα ράφια.

Το PUNKS ήταν μία εξαιρετικά παράδοξη δουλειά σε σχέση με τα άλλα σου comics. Πώς σου ήρθε η ιδέα γι’ αυτό;

Ο Kody Chamberlain κι εγώ μεγαλώσαμε μαζί. Λέγαμε μία μέρα να κάνουμε comics σε στιλ φωτοκολάζ ή σε φυλλαδίων και το πώς κανένας δεν το είχε κάνει ως τότε. Είχαμε κι οι δύο τις δικές μας ξεχωριστές ιδέες για το τι θέλαμε να κάνουμε ως προς το στιλ του όλου πράγματος και ο Kody μου έστειλε από το πουθενά εκείνη την εμβληματική κεντρική εικόνα του PUNKS. Από εκεί και πέρα το όλο πράγμα απλά πήρε το δρόμο του.

Το PUNKS ως δουλειά είναι και μεγάλη ανακούφιση, αλλά την ίδια στιγμή και πολύ επίπονος μόχθος. Η δουλειά κυλάει μεν, αλλά έπειτα πρέπει να προσαρμοστεί έτσι ώστε να πάρει τη μορφή της κατευθυνόμενης παράνοιας που βλέπεις στις σελίδες. Πρόκειται επίσης για την πιο αγνή συνεργασία που έχω κάνει ποτέ. Αν αντικαταστήσεις κάποιον από τους δυο μας, τότε θα έχεις ένα τελείως διαφορετικό αποτέλεσμα. Ή τουλάχιστον έτσι λέω εγώ στον Kody.

Τι θα γίνει με το comic των PUNKS που θα εμφανιστεί στο MTV Geek; Τι να αναμένουμε από αυτό;

Έχουμε κάποια νέα σενάρια και επανεκτυπώνουμε τα παλιά strips. Όσον αφορά στα πραγματικά συναρπαστικά πράγματα… δεν μπορώ να μιλήσω γι’ αυτά. Στήνουμε κάτι φοβερό εδώ και μήνες κι αν γίνει πραγματικότητα θα καταπλήξει πολύ κόσμο. Αλλά αν δεν γίνει, τότε κανένας δεν θα μάθει ποτέ γι’ αυτό.

Έγραψες το one-shot MARVEL GIRL, στο οποίο μας παρουσιάζεις μία νέα προσέγγιση της Jean Grey, μιας και δεν επικεντρώνεσαι στην ερωτική της ζωή ή στις δυνάμεις της ως Phoenix. Μπορείς να μας περιγράψεις την Jean Grey που πρωταγωνιστεί στο MARVEL GIRL;

Ήθελα να γράψω περισσότερο γι’ αυτήν ως άτομο παρά ως εμβληματικό χαρακτήρα. Ένα από τα πράγματα που έκανε πολύ καλά ο Jeff Parker στη σειρά FIRST CLASS (της οποίας το one-shot αυτό είναι spin-off) ήταν το να προσθέσει ένα συναισθηματικό βάθος στους χαρακτήρες, το οποίο έλειπε από τα αρχικά comics. Αυτό που είδα σε αυτά και που ήθελα να το επεκτείνω ήταν η ιδέα ενός ατόμου που είναι απ’ τη φύση του μελαγχολικό (εξάλλου ΕΙΝΑΙ έφηβη) και που η διάθεση του επηρεάζει άμεσα τις δυνάμεις του (τις οποίες ελέγχει με το μυαλό της) και που βίωσε αυτή την φρικτή εμπειρία στο παρελθόν του (να βλέπεις την καλύτερη σου φίλη να πεθαίνει και να είσαι ανίσχυρος να το σταματήσεις). Μιλάμε για έναν χαρακτήρα που είναι επιβλητικός όσο δεν παίρνει, ιδιαίτερα αν σκεφτείς ότι ουδέποτε αντιμετώπισε το βάρος όλων αυτών των χαρακτηριστικών. Οπότε, ξεκίνησα από εκεί. Επίσης, για μία ακόμη φορά χρησιμοποίησα τη δική μου εμπειρία, η οποία είναι αυτή ενός ανθρώπου που τα αντιμετώπισε όλα αυτά και που προχώρησε με τη ζωή του. Έφυγα από το σπίτι μου όταν ήμουν 17 χρονών και ποτέ δεν ξαναγύρισα πίσω. Θέλω να πω ότι αγαπάω μεν τους γονείς μου, αλλά υπάρχουν πολλές κακές αναμνήσεις από το μέρος όπου μεγάλωσα και απλά ήθελα να ξεφύγω. Πιστεύω ότι, όπως και η Jean, έτσι κι εγώ μάλλον κράτησα πολλή και άδικη κακία στους ανθρώπους που άφησα πίσω μου.

Ήσουν επίσης ο συν-σεναριογράφος της ταινίας AFRO SAMURAI. Ήταν διαφορετική σαν εμπειρία, κι αν ναι, με ποιους τρόπους;

Αυτό το έργο ήταν ξεκαρδιστικό, επειδή μάλλον πρόκειται για το έργο στο οποίο έχω κάνει το μικρότερο ποσοστό δουλειάς, και το οποίο έχει λάβει τις καλύτερες κριτικές απ’ όλα τ’ άλλα. Προτάθηκε για βραβείο Emmy και το όνομα μου ήταν στους συντελεστές, αλλά αυτό που έκανα εγώ δεν ήταν παρά να επιμεληθώ κάποιους διαλόγους προς το τέλος της παραγωγής. Ωστόσο, ήταν εκπληκτικό να βλέπω τα διάφορα στάδια της παραγωγής. Τα παιδιά στην Gonzo φτιάχνουν καταπληκτικά πράγματα και η προσοχή τους στη λεπτομέρεια είναι απλά εκθαμβωτική.

Έχεις άλλα σχέδια για το άμεσο μέλλον;

Παράλληλα με το PUNKS για το MTV Geek, θα κάνω ένα νέο βιβλίο με τίτλο HELLTOWN σε σχέδιο του Steve Bryant. Θα είναι ένα ιστορικό western noir, βασισμένο στην πρώιμη ιστορία του Λος Άντζελες, την οποία και δεν έχω δει να χρησιμοποιείται πουθενά αλλού. Εργάζομαι, επίσης, στο πρώτο μου creator owned comic με superheroes (κατά κάποιο τρόπο), μαζί με τον εκπληκτικό Brent Peeples. Σύντομα ελπίζω ότι θα ακούσετε περισσότερα γι’ αυτό. Συν τοις άλλοις, δουλεύω σε κάποια διαφορετικά projects με τον Noel Tuazon και προσπαθούμε να καταλήξουμε στο ποιο θα είναι το επόμενο.

Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να με ακολουθήσετε στο twitter (@joshfialkov) ή στο blog μου για να μάθετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το τι θα προκύψει στη συνέχεια.

 

[Μετάφραση: Αλέξανδρος Τσαντίλας]

English

The path from an indie “diamond” to mainstream success may come in two forms. The first is the shortest, the direct path from one or two indie hits to a mainstream project, considering that major companies have more than once proven that they keep their eyes open and appreciate the abilities of indie creators. The second one can take much longer, meaning that more works, more formats and larger doses of maturity come between the starting point and the end destination (I’m not arguing, of course, that a job in the mainstream industry should be the end destination for everyone).

This week’s guest, Joshua Hale Fialkov, took the second and longer path. He didn’t go overnight from an indie hit to mainstream status, but continued writing creator-owned comics and visiting the other bank of the river every once in a while, writing comic books for companies such as Top Cow and Marvel.

He began with ELK’S RUN (ranked #92 in our very own Top 100 Comics Of The 00s), a series met with many misfortunes although it immediately won indie – and more than indie – fans recognition. These misfortunes were due to publication adventures ELK’S RUN had to face and the great delay in its completion. Nevertheless, Fialkov’s plain writing style and Noel Tuazon’s pencils provided the comic with a masterful minimality that didn’t go unnoticed by the fans.

Other projects ensued, some of them more successful than others, offering Fialkov not only recognition, but also practical experience to moving from one genre to another, as well as the opportunity to adopt different writing styles. From PUNKS’s insanity to the intense action of the RAMPAGING WOLVERINE, and from FRIDAY THE 13TH’s cult status to the pilot experimentation of CYBLADE, Fialkov appeared to play with the limits of his own writing and offered results that allowed his name to be heard in the echelons of the industry.

After toying with writing styles, it was then time for him to play with formats as well. In between his comics, Fialkov found the time to contribute in the script of the American anime AFRO SAMURAI, and also to script a movie that was shown in Sci-Fi Channel, not to mention that he helped in developing various video games. In July 2009, TUMOR was the first original graphic novel to be released exclusively for Amazon’s Kindle. Despite the semantic value of the comic in the digital era of comic books, TUMOR’s subject wasn’t about technology. It was a very charged-up tale of a private detective that suddenly found himself out of his era and in battle with cancer. Hunted by the mobs, the main character also has to fight hallucinations resulting from the tumor in his head.

The medical elements of the case, as well as the subject of hallucinations, are once more repeated in Fialkov’s new miniseries for Top Cow called ECHOES. In that series, the main character also has to face hallucinations, in addition to the discovery that his dying father was a serial killer. ECHOES will be completed in five issues and was the occasion that brought back Top Cow’s Minotaur imprint.

At the same time, Fialkov also wrote the script for a new one-shot for Marvel. It is called MARVEL GIRL # 1, starring a teenage Jean Grey. In addition, he also works together with MTV Geek in preparing (along with artist Kody Chamberlain), among others, a new series of PUNKS.

I think I’ve said way too much yet again, so I’ll just leave you to read the interview of this week’s guest, Joshua Hale Fialkov (Obligatory mention: This interview was done with the help of Aris “all about indie comics sensations” Kotsis):

ELK’S RUN faced a lot of (publishing) difficulties before it was finally completed. Did these difficulties influence the way the story was finally completed?

Not really. I’ve learned from early on that the business is rough, but it’s job is to serve the art, so, letting the business get in the way of the art is something I fight against. A lot of that with ELK’S RUN is that the book was essentially done before Speakeasy (our second publisher) went out of business.

What the business problems really did was give me cold feet. I was terrified to get into business with anybody, so it took a while to find a home for TUMOR because I wanted to find the right place.

You have collaborated with Noel Tuazon in two occasions: ELK’S RUN and TUMOR – and both comics were highly acclaimed. Can you tell us what is the secret behind the success of your collaborations?

Noel is amazing. That’s a lot of it. I think he gets some grief because of how rough hewn a lot of his work is, but, what he does amazingly well, and may be one of the best in the business at, is acting. His characters feel natural and real, and that makes my stories feel grounded and legitimate rather than melodramatic. I’ve had artists with a more traditional style adapt my work, and I’ve found that having more specific art can actually make the story ‘distancing’ for the reader, rather than the intimacy of Noel’s work. I actually think that Rahsan Ekedal has a lot of that, too, despite being much more of a realistic artist.

Since you are the writer of the first graphic novel exclusively published in digital form via Kindle (TUMOR), I want to ask you what your opinion is on digital comics. Is it the future of the medium?

It is. I mean, printing is expensive, distribution is expensive. The content is what matters, not the delivery method. And sure, there will always be Wednesday at the comic shop wherein you pick up your mainstream monthly books, but, that will be supplemented by a healthy digital alternative that costs much less and is accessible to a wider audience. Guys like me, most likely, will end up putting out our books digitally and then straight to the collection for the specialty stores and the bookstore market.

I have read in one of your previous interviews that, when you begin writing a comic, you first decide on the main elements of the story and then on the story’s genre. Can you share with us the process of coming up with a new comic?

In reality, every one of these stories comes from a really personal place. ELK’S RUN had to do with my experiences as a kid living in a microscopically small town for a couple years and the father of one of my friends in high school, who was a wonderful man, but suffered from Post Traumatic Stress Disorder, and eventually committed suicide. TUMOR was from my own health struggles and the very real fear that I had a brain tumor. ECHOES was from my terror at being a new dad.

So, really, the process is some idea or piece of detritus from my life wiggles it’s way into my peripheral vision, and I figure out a way to twist that idea into it’s most genre version… The format and the style usually comes out from that, as I like writing subjective stories, where Point of View is key, so, you wind up with all the wonky formats and styles.

You are now on the process of completing a 5 issue mini series for Top Cow, called ECHOES. Can you tell us about the comic and your experience with Top Cow?

ECHOES is probably my favorite thing I’ve ever written. It does everything a book, to me, is supposed to do. It’s scary as hell without being cheap and tawdry, it’s got a compelling lead character that you genuinely care about, and, it’s beautifully drawn. If I could hand a person the one book of mine that I’ve done that’s really and truly worth their time, it’s ECHOES.

Working with Top Cow’s been a treat. They’ve taken great care of Rahsan and I, and really treated the book like something very, very special. They create really unique, compelling comics, and I think people still can’t quite get over the 90’s stigma that they had. The fact is, they’re making some of the best books on the stands, week in, week out.

PUNKS was a really absurd piece of work compared to your other comics. How did you come up with it?

Kody Chamberlain and I came up together. We were talking one day about doing photo collage, flyer style comics. How nobody’d ever done it. We both had separate ideas for what we wanted to do with the style, and, out of the blue, Kody sent me that iconic main PUNKS image. From there it just sort of spilled out.

PUNKS is both a huge relief to work on, and a laborious pain at the same time. The work spills out, but then needs to be refined into the controlled lunacy that you see on the pages. It’s also the purest collaboration I’ve ever done. If you replaced either one of us on the book, it’d be something completely different. At least, that’s what I tell Kody.

How about the PUNKS comic that will appear in MTV Geek? What should we expect from it?

We’ve got some new strips and we’re reprinting the old strips. The really exciting stuff, I… can’t actually talk about. We’ve been putting something really cool together for a few months, and if it happens it’ll be amazing, if not, nobody will ever know.

You have written the MARVEL GIRL one-shot, where we see a kind of different approach on Jean Grey, since you’re not focusing on her romantic life or her Phoenix powers. Can you describe to us the Jean Grey that stars in MARVEL GIRL?

I wanted to talk about her as a person rather than an icon. One of the things that Jeff Parker did great in the FIRST CLASS series (which this is a spinoff of) was to add emotional depth to all of the characters that wasn’t there in the original comics. What I saw there, and wanted to really expand was the idea of somebody who’s inherently going to be moody (she IS a teenager after all) who’s mood directly effects her powers (which she uses her mind to control) and who has the horrific thing in her past (watching her best friend get killed and being helpless to stop it). That’s a damn compelling character, especially as she never really dealt with the weight of all that.
So that’s where I started. Plus, again, I used my own experiences as someone who moved on. I left home when I was 17 and barely went back afterwards. I mean, I love my parents, but, where I grew up had a lot of bad memories, and I just wanted to get away. I think, like Jean, I unfairly put a lot of spite on the people I left behind.

You have also co-written the script for the AFRO SAMURAI film. Was it a different experience? In what ways?

That job was hilarious, because it was probably the least amount of work I’ve ever done for the most acclaim. It got nominated for an Emmy award, and my name was right on there, but the reality is that I just did a dialogue polish towards the end of production. Getting to see all of the various stages of production was pretty amazing though. The Gonzo guys make amazing stuff, and their attention to detail is just mind-blowing.

Do you have any other plans for the immediate future?

Alongside PUNKS on MTV Geek, I’ll also be doing a new book called HELLTOWN with artist Steve Bryant. That’s a historical western noir, based on these events in early Los Angeles history that I’ve never seen used anywhere before.
I’m also working on my first creator owned superhero book (sort of) with the amazing Brent Peeples. More on that soon, hopefully. I’m also working on a couple of different projects with Noel Tuazon, as we try and settle into which one is next.

Best thing to do is follow me on twitter (@joshfialkov) or my blog for more on what’s coming up.


[Translated by Alexandros Tsantilas]