INTERVIEW CORNER #49: Jimmy Palmiotti

Ελληνικά

Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, οι Αμερικανοί δημιουργοί ξεκινούν την καριέρα τους από μια μικρή ανεξάρτητη εκδοτική, ή με κάποιο creator-owned comic, που μπορεί να τους φέρει αναγνώριση και επιτυχία. Από εκεί και πέρα, και αν αυτή η αναγνώριση έρθει, μπορεί να τραβήξουν τα βλέμματα μιας εκ των μεγάλων εκδοτικών και να εξασφαλιστούν, τουλάχιστον οικονομικά. Τον κανόνα αυτό δε θα μπορούσαν παρά να επιβεβαιώσουν οι εξαιρέσεις, οι δημιουργοί αυτοί, δηλαδή, που δέχονται το βάπτισμα του πυρός σε μια εκ των μεγάλων εκδοτικών και έπειτα βάζουν μπρος τα πιο προσωπικά τους projects, σε μικρότερες, ή δικές τους εκδοτικές.

Σε αυτές τις εξαιρέσεις, ανήκει και ο καλεσμένος αυτής της εβδομάδας, ο Jimmy Palmiotti. Ο Palmiotti ξεκίνησε την καριέρα του στη Marvel ως inker και ανέλαβε τίτλους όπως οι PUNISHER, GHOST RIDER, DAREDEVIL και τη σειρά MARVEL 2099. Τρία χρόνια μετά το ξεκίνημα του, το 1991, ίδρυσε μαζί με το συνεργάτη και φίλο του, Joe Quesada, την εκδοτική Event Comics και μαζί δημιούργησαν χαρακτήρες όπως ο Ash και η Painkiller Jane. Η ίδια εκδοτική ήταν αυτή που ανέλαβε, μερικά χρόνια μετά, να φέρει σε πέρας το line Marvel Knights.

Σε εκείνο το χρονικό σημείο, ο Palmiotti είχε ήδη βουτήξει στα νερά της συγγραφής και συνέχισε να κολυμπά σε αυτά, αναλαμβάνοντας τα σενάρια σειρών όπως DEADPOOL, THE PUNISHER και HEROES FOR HIRE για τη Marvel, αλλά και SUPERBOY, HAWKMAN, THE RESISTANCE και THE TWILIGHT EXPERIMENT για τη DC και το imprint της, Wildstorm. Παράλληλα, ανέλαβε, μαζί με τον επί χρόνια συνεργάτη του, Justin Gray, το σενάριο του JONAH HEX, το οποίο, μάλιστα, πρόσφατα μεταφέρθηκε και στον κινηματογράφο. Στη θέση αυτή, παραμένουν και οι δύο δημιουργοί, μέχρι σήμερα, γράφοντας παράλληλα και μικρότερες σειρές για ανεξάρτητες εταιρείες, όπως η Fox Atomic και η Radical Publishing. Κάποιες από αυτές είναι οι TIME BOMB, BEAUTIFUL KILLER, TEMPEST, CIVIL WARRIOR, GATECRASHER και THE HILLS HAVE EYES: THE BEGINNING.

Παράλληλα, ο Palmiotti ασχολήθηκε και με τον χώρο της τηλεόρασης, με αφορμή τη μεταφορά του PAINKILLER JANE στη μικρή οθόνη. Εκτός της τηλεοπτικής σειράς, έχει ασχοληθεί και με ένα μικρού μήκους φιλμ της Nike, με πρωταγωνιστές τους αστέρες του NBA, LeBron James και Vince Carter. Επιπλέον, έχει συνεργαστεί με τον Garth Ennis στο σενάριο του videogame GHOST RIDER, ενώ ένα ακόμη από τα comics του, το RANDOM ACTS OF VIOLENCE, ετοιμάζεται να μεταφερθεί (σε πρώτη φάση, τουλάχιστον) σε σενάριο κινηματογραφικής ταινίας.

Ο Palmiotti, τέλος, έχει ήδη έτοιμο το επόμενο project του, με τίτλο TATTERED MAN, σε συνεργασία πάλι με τον Justin Gray. Το TATTERED MAN κυκλοφόρησε την προηγούμενη εβδομάδα στις ΗΠΑ από την Image και υπόσχεται μια νέα οπτική στο horror genre. Μάθετε, λοιπόν, περισσότερα για το νέο comic, καθώς και τα προηγούμενα και επόμενα projects του καλεσμένου αυτής της εβδομάδας, Jimmy Palmiotti, στη συνέντευξη που μας παραχώρησε:

Πότε ήταν η πρώτη φορά που αποφάσισες ότι ήθελες να γράψεις σενάρια για comics πέρα απ’ το να κάνεις το inking;

Ξεκίνησε πολύ καιρό πριν, όταν ο Joe Quesada κι εγώ ιδρύσαμε τη δική μας εταιρεία, την Event Comics, και εκδώσαμε τα ASH, PAINKILLER JANE και κάποιους ακόμη τίτλους. Αργότερα, ενώ επεξεργαζόμασταν και δημιουργούσαμε τους Marvel Knights, θέλησα να ασχοληθώ περισσότερο με την δημιουργία και τη συγγραφή και εν τέλει έφυγα για να κάνω ακριβώς αυτό. Έκτοτε με κέρδισε η συγγραφή κι έχουν περάσει χρόνια από την τελευταία φορά που ανέλαβα το inking έστω και για μία μόνο σελίδα, χωρίς να με πειράζει καθόλου αυτό. Οι καριέρες εξελίσσονται με τον χρόνο κι αισθάνομαι ότι η δική μου βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση.

Έχεις δημιουργήσει ή είσαι συν-δημιουργός πολλών ηρώων comics, όπως ο Ash και η Painkiller Jane. Βάσει της εμπειρίας σου, τι χρειάζεται να διαθέτει ένας χαρακτήρας προκειμένου να είναι δημοφιλής;

Χρειάζεται ανθρώπους που αισθάνονται ότι ξέρουν τι χρειάζεται και που φροντίζουν έτσι ώστε οι ήρωες αυτοί να παραμείνουν στην συνείδηση του κόσμου. Οι χαρακτήρες πρέπει να έχουν μια εξολοκλήρου δουλεμένη προσωπικότητα και να έχουν κάποια στοιχεία προκειμένου το ακροατήριο να μπορεί να συνδεθεί με αυτούς. Κάτι πρέπει να αμφισβητείται, να απειλείται. Δεν χρειάζεται να ανησυχήσεις για το ποια θα είναι η εμφάνιση του χαρακτήρα παρά μόνο έπειτα απ’ όλα αυτά. Προσωπικά, πιστεύω ότι οι καλύτεροι χαρακτήρες είναι αυτοί που έχουν κάτι με το οποίο μπορώ να ταυτιστώ.

Έχεις γράψει comics τόσο για mainstream όσο και για ανεξάρτητες εκδοτικές. Υπάρχουν διαφορές στην προσέγγιση ή την όλη συγγραφική διαδικασία;

Εύκολη ερώτηση. Όταν δουλεύω για ανεξάρτητες εκδοτικές, η δουλειά μου συνήθως αφορά έναν χαρακτήρα που έχω δημιουργήσει εγώ, οπότε κανένας δεν μου λέει τι να κάνω ή τι να μην κάνω και αυτή είναι μία ελευθερία που δεν μπορεί να βρεθεί πουθενά αλλού. Όταν εργάζεσαι για μεγαλύτερες εκδοτικές, πρέπει να συνειδητοποιήσεις ότι ο χαρακτήρας είναι δική τους ιδιοκτησία και πως αυτές είναι που σου υπαγορεύουν τι θα συμβεί και τι δε θα συμβεί με αυτούς . Επίσης, υπάρχει και ένα μακρύ ιστορικό που οφείλεις να σεβαστείς όταν γράφεις γι’ αυτούς, ένα ιστορικό που περιορίζει τα πράγματα που μπορείς να τους βάλεις να κάνουν στην πορεία μίας ιστορίας. Και οι δύο δουλειές είναι διασκεδαστικές, αλλά σε κάθε περίπτωση προτιμώ να δουλεύω πάνω σε δικούς μου χαρακτήρες.

Έχεις γράψει επίσης σενάρια για βιντεοπαιχνίδια, τηλεοπτικές σειρές και ταινίες μικρού μήκους. Ποιες ήταν οι διαφορές στη δική σου συγγραφική προσέγγιση, σε σύγκριση με τα comics;

Στη βάση τους έχουν όλα την ίδια δομή. Πρέπει να διηγηθούμε μία ελκυστική ιστορία σε περιορισμένα χωρικά όρια. Η μεγαλύτερη διαφορά έγκειται στ’ ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι ένα αρκετά περισσότερο πολυεπίπεδο project, στο οποίο εμπλέκονται πολλές ομάδες ατόμων. Τα παιχνίδια και οι τηλεοπτικές σειρές γίνονται πάντα σε συνεργασία με άλλους και δεν είναι ποτέ στ’ αλήθεια 100% δική σου δουλειά. Μου αρέσει να δουλεύω πάνω σε όλα αυτά και θεωρώ ότι όλα τους παρουσιάζουν εξίσου μια μεγάλη πρόκληση.

Τι να αναμένουμε στη συνέχεια από το JONAH HEX;

Περισσότερες ιστορίες στο ίδιο πνεύμα, αν και έχουμε κάποιες εκπλήξεις στα σκαριά για τον επόμενο χρόνο, τις οποίες δεν θα περιμένει κανείς. Δυστυχώς, δεν έχουμε την άδεια να μιλήσουμε ακόμη γι’ αυτές. Θα ακολουθήσουν μερικές ιστορίες από τους Ryan Sook, Raffa Garres, Jordi Bernet και Dan Panosian.

Έχεις συνεργαστεί με τον Justin Gray σε πολλές περιπτώσεις. Τι είναι αυτό που σας κάνει μία τόσο καλή ομάδα;

Είμαστε κολλητοί φίλοι που απολαμβάνουμε κι οι δυο μας εξίσου το να συνεργαζόμαστε, αλλά είμαστε και τελείως διαφορετικοί σαν προσωπικότητες, πράγμα που πιστεύω ότι συμβάλει στο να βγαίνει μία πιο ενδιαφέρουσα ιστορία. Κατανοούμε τα ισχυρά και αδύνατα σημεία του άλλου, και το καταδιασκεδάζουμε όταν προσπαθούμε να ξεπεράσουμε ο ένας τον άλλο σε κάθε ιστορία που δημιουργούμε.

Μπορείς να μας πεις κάποια πράγματα για το νέο σου comic, το TATTERED MAN;

Πρόκειται για ένα one-shot graphic novel που θα κυκλοφορήσει από την Image Comics, το οποίο εξερευνά την ψυχολογία της εκδίκησης και δένει γεγονότα από το παρελθόν με το παρόν. Θα σου πω ότι στα σίγουρα δεν είναι για παιδιά. Με αυτό το βιβλίο παρουσιάζουμε κάποιους χαρακτήρες που έχουν απεγνωσμένα ανάγκη για εξιλέωση, καθώς κι έναν πρωταγωνιστή που σε δύο σημεία της ζωής του έχει στοιχειωθεί από τις πράξεις των άλλων. Αφήνω τις πραγματικές λεπτομέρειες της ιστορίας να τις ανακαλύψει ο αναγνώστης. Θα πω όμως ότι έχει κάτι από δράση, περιπέτεια, και φρίκη.

Έχεις φλερτάρει πολλές φορές με τον τρόμο, αλλά ποτέ τόσο όσο το κάνεις στο TATTERED MAN. Χρειάστηκε να αλλάξεις κάτι στο συγγραφικό σου ύφος για την περίπτωση του;

Δεν θα το έλεγα, αφού, όπως είπα και πριν, όλες οι ιστορίες έχουν να κάνουν με τους χαρακτήρες. Όταν γράφαμε τη σειρά FRIDAY THE 13TH σκεφτόμασταν ότι το παρατραβάγαμε, αλλά το TATTERED MAN αφορά σε ένα σενάριο στο οποίο εμπλέκεται ένα προηγούμενο ιστορικό κι αυτό είναι κάτι που δεν το είχαμε ξανακάνει.

Διάβασα ότι το RANDOM ACTS OF VIOLENCE ενδέχεται να μεταφερθεί στην μεγάλη οθόνη. Πώς προέκυψε αυτό; Υπάρχουν κάποιες νέες εξελίξεις;

Προς το παρόν, το βιβλίο προσαρμόζεται σε σενάριο ταινίας κι αφού γίνει αυτό, τότε ο Jay θα ψάξει για κάποια κινηματογραφική εταιρεία, η οποία θα αναλάβει να το γυρίσει. Είμαστε πολύ περήφανοι γι’ αυτό το βιβλίο και δεν μας αρέσει τ’ ότι εξαντλήθηκε τόσο γρήγορα. Είμαστε πάντως χαρούμενοι που είναι πλέον διαθέσιμο για κατέβασμα από το Comixology. Τέτοιου είδους πράγματα ενίοτε χρειάζονται χρόνια μέχρι να πραγματοποιηθούν, οπότε κρατάω τον πραγματικό ενθουσιασμό μου για το όταν αυτό θα ολοκληρωθεί πλήρως.

Έχεις άλλα σχέδια για το άμεσο μέλλον;

Έχουμε έναν ακόμη τίτλο για την Image που ονομάζεται TRAILBLAZER, ο οποίος θα κυκλοφορήσει τον επόμενο μήνα. Πρόκειται για ένα αστυνομικό western, με ταξίδια στον χρόνο. Έπειτα απ’ αυτό, θα έχουμε ένα νέο project με την Radical Comics, ένα νέο mini series του CLAWSγια λογαριασμό της Marvel Comics, καθώς και μία μεγάλη ανακοίνωση που θα αφορά μία νέα συνεχιζόμενη σειρά για λογαριασμό της DC Comics.


[Μετάφραση: Αλέξανδρος Τσαντίλας]

English

In the vast majority of cases, American creators either start their career from a small independent publishing house, either by releasing a creator-owned comic that might bring them recognition and become a hit. From there on, provided that they achieve recognition, they might attract the attention of one of the major publishing houses and make a steady living out of their work. Naturally, this rule is confirmed by its exceptions, meaning that there are creators who are baptized in fire in one of the major publishing houses and afterwards start their more personal projects, in smaller or privately-owned imprints.

This week’s guest, Jimmy Palmiotti., is one of these exceptions. Palmiotti started his career in Marvel as an inker and took up titles such as PUNISHER, GHOST RIDER, DAREDEVIL and the MARVEL 2099 line. In 1991, three years after he began working for Marvel, he founded along with Joe Quesada, his partner and friend, the publishing house called Event Comics and together they created characters such as Ash and Painkiller Jane. This publishing house was assigned a few years later to handle the Marvel Knights line.

At that point, Palmiotti had already thrown himself in the waters of writing and kept swimming in them by writing scripts for series such as THE PUNISHER and HEROES FOR HIRE for Marvel, as well as SUPERBOY, HAWKMAN, THE RESISTANCE and THE TWILIGHT EXPERIMENT for DC and its imprint Wildstorm. At the same time, he took up, along with his many-year long partner Justin Gray, the script for JONAH HEX, which was recently adapted for the big screen. Both creators hold the same positions until today, and at the same time they are writing scripts for several minor series for independent companies such as Fox Atomic and Radical Publishing. Some of these titles are TIME BOMB, BEAUTIFUL KILLER, TEMPEST, CIVIL WARRIOR, GATECRASHER and THE HILLS HAVE EYES: THE BEGINNING.

Palmiotti was simultaneously involved with TV projects on the side, starting with the adaptation of PAINKILLER JANE for a TV series. Other than the TV show, he was also involved in a short film for Nike, starring NBA stars LeBron James and Vince Carter. Moreover, he has collaborated with Garth Ennis in the script of the GHOST RIDER videogame, while another one of his comics, RANDOM ACTS OF VIOLENCE, is on the preparation stages to be adapted (at least for now) as a movie script.

Lastly, Palmiotti has finished his next project, TATTERED MAN, once again in collaboration with Justin Gray. TATTERED MAN was released by Image last week in the USA, and promises a new approach at the horror genre. So, read and learn more about this new comic book, as well as the previous and forthcoming projects of this week’s guest, Jimmy Palmiotti, in the following interview:

When was the first time you decided you also wanted to write comics, besides inking them?

That started long ago when Joe Quesada and I started our own company, Event Comics, and published ΑSH, PAINKILLER JANE and a number of other titles. Later on, while working and creating Marvel Knights, I had wanted to be more involved with creating and writing and finally left to do that… Since then, the writing has taken over and it’s been years since I inked a single page and that’s fine. A career should evolve over time and I feel mine has in the right direction.

You have created or co-created a lot of comic book heroes, such as Ash and Painkiller Jane. In your experience, what does a character need in order to be popular?

It needs people to feel like they know and care for them to stay in people’s minds. The characters have to be fully worked out personality wise and have some sort of connection with the audience. Something has to be at stake. It’s only after that you have to worry about the actual look of the character. For me, the best characters have something to them that I can relate to.

You have written comics for both mainstream and indie publishers. Are there differences in approach or process?

That’s an easy one… when I work for indie publishers it is usually on a character I created, so there is no one telling me what I can and cannot do and this amount of freedom is something you can get nowhere else. When you are working for the bigger publishers, you have to realize that they own the characters and they dictate what does and doesn’t happen with them. As well, there is a history that you have to acknowledge when writing them that limits the things you put them through in a story. Both gigs are fun, but I much rather work on my own characters every time.

You have also scripted videogames, TV series and short films. What were the differences in your approach, compared to comics?

At its most basic they have the same structure. We have to tell an engaging story in a limited amount of space. The biggest difference would be that video games are way more involved and a multi-layered group project. The games and TV series are always a collaboration with others and are never really 100% your own work. I enjoy working on all of them and consider them all a challenge as well.

What can we expect next for JONAH HEX?

More of the same type of stories but we do have some surprises in store for the next year that no one will see coming. We are not allowed to talk about them yet, unfortunately. Next up are a few stories by Ryan sook, Raffa Garres, Jordi Bernet and Dan Panosian.

You have collaborated with Justin Gray in many occasions. What is it that makes you two such a good team?

We are best friends who both enjoy working together and yet we are very different personality wise, which I think makes for a more interesting story. We understand each other’s strengths and weaknesses and have a blast trying to outdo each other in each and every story.

Can you tell us some things about your new comic, TATTERED MAN?

It’s a one-shot graphic novel published by Image Comics that explores the spirit of vengeance and ties events from the past into present day. It’s not for kids, I will tell you that. With this book we introduce a bunch of characters in desperate need of redemption as well as a main character that has had two points in his life where he is haunted by the actions of others. The actual nuts and bolts of the story I will leave for the reader… But I will say it’s a bit of action, adventure and horror.

You have flirted many times with the horror genre, but not as much as it seems you have in TATTERED MAN. Did you have to change anything in your writing style for this?

Not really, since, like I have said before, all stories are about the characters. When we wrote the FRIDAY THE 13TH series we thought we were taking things too far, but with TATTERED MAN, this is a story that has history involved in it and that’s something we haven’t done before.

I read that RANDOM ACTS OF VIOLENCE might be adapted to a movie. How did this come up? Are there any new developments?

At this point it is being adapted as a screenplay and, after that, Jay will be finding a studio for it to land with. We are very proud of that book and feel bad it sold out so quickly, but we are glad it’s now available for download on Comixology. Things like this take years at times, so I save my real excitement when the actual deal is done.

Do you have any other projects for the immediate future?

We have another Image title called TRAILBLAZER coming out next month. It’s a crime time traveling western… And after that, we will have a new project with Radical Comics, a new CLAWS mini series for Marvel Comics and a big announcement for a new ongoing series from DC Comics.


[Translated by Alexandros Tsantilas]