INTERVIEW CORNER #51: Joe Casey

Ελληνικά

Το ρίσκο που μπορεί να πάρει κάποιος δημιουργός (ειδικά όταν μιλάμε για σεναριογράφο) όταν αναλαμβάνει έναν mainstream τίτλο είναι δεδομένο και η γκρίνια μπορεί να έρθει από πολλές πλευρές και σε διάφορες συχνότητες. Αυτό, όμως, δε φαίνεται να πτοεί πολλούς δημιουργούς, οι οποίοι έχουν κατά καιρό πραγματοποιήσει το όραμά τους, πολλές φορές αλλάζοντας συθέμελα τον τόνο της σειράς ή ακόμη και ολόκληρο το universe της. Κάποιοι από αυτούς άκουσαν τη γκρίνια και τον εξάψαλμο από fanboys και άλλες εμπλεκόμενες ομάδες – κάποιοι άλλοι, όμως, είχαν την ευκαιρία όχι μόνο να φρεσκάρουν έναν ίσως κουρασμένο τίτλο, αλλά να φέρουν το run τους ανάμεσα στα αγαπημένα των αναγνωστών.

Στη δεύτερη περίπτωση ανήκει ο καλεσμένος αυτής της εβδομάδας, ο Joe Casey. Η mainstream καριέρα του δημιουργού ξεκίνησε στη Marvel, εκεί που ανέλαβε το CABLE, με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Ο συγγραφέας μετέτρεψε τον κεντρικό ήρωα (και, κατά συνέπεια, ολόκληρο τον τίτλο) από έναν οπλισμένο και βίαιο παιδαρά σε έναν βαθιά πνευματικό ηγέτη της ομάδας των Askani. Ο Casey είχε πάρει το πρώτο του ρίσκο και αποδείχθηκε ότι ήταν επιτυχημένο, οπότε ήταν, όπως αποδείχθηκε αργότερα, διατεθειμένος να το επαναλάβει.

Εξακολούθησε, λοιπόν, με την ανορθόδοξη γραφή του, να παραδίδει περίεργα και διαφορετικά από αυτά που έχουμε συνηθίσει σενάρια, αυτή τη φορά για λογαριασμό της Wildstorm. Ανάμεσα σε αυτά, βρισκόταν και αυτό του AUTOMATIC KAFKA, ενός εξωφρενικά αντισυμβατικού superhero concept που συνδημιούργησε μαζί με τον Ashley Wood. Και, έπειτα, έκανε το δεύτερο θαύμα του, αναλαμβάνοντας το WILDCATS. Στο συγκεκριμένο τίτλο, ο Casey άλλαξε ριζικά την κατεύθυνση που είχαν ακολουθήσει οι συγγραφείς πριν από αυτόν (ανάμεσα σε αυτούς οι James Robinson, Alan Moore και Scott Lobdell) και έδωσε έντονα στοιχεία βιομηχανικής κατασκοπείας στη σειρά.

Μετά από το δεύτερο θαύμα του, o Casey ανέλαβε projects για αρκετές mainstream και μη εκδοτικές, όπως τα G.I.JOE: AMERICA’S ELITE για τη Devil’s Due Publishing και MAXIMUM YOUNGBLOOD για την Image. Στην τελευταία ανέλαβε και τη μηνιαία σειρά GODLAND, η οποία φτάνει σύντομα στο τέλος της. Ταυτόχρονα, όλα αυτά τα χρόνια, έγραψε και για πολλούς superheroes των μεγάλων εκδοτικών (Superman, X-Men, Iron Man, Captain America, The Flash, Batman και δεκάδες άλλους). Επιπλέον, στην αναζήτηση περισσότερων στοιχείων για την εισαγωγή αυτή, έμαθα πως ο Casey είναι μέλος της κολεκτίβας Man Of Action και εκ των δημιουργών της παιδικής animated σειράς BEN10 (η οποία προβάλλεται και στην Ελλάδα και, απ’ ότι έχω μάθει, τα πιτσιρίκια τη βρίσκουν εξαιρετική και οι μεγάλοι εκνευριστική).

Πριν λίγο καιρό, η φήμη του Casey βγήκε για λίγο και εκτός της comic κοινότητας, καθώς ανέλαβε να γράψει το σενάριο για το comic του γιου του Bob Marley, Ziggy, με τίτλο MARIJUANAMAN. Ταυτόχρονα, ο συγγραφέας ετοίμασε μια creator owned mini series για την Image με τίτλο BUTCHER BAKER: THE RIGHTEOUS MAKER. H συγκεκριμένη σειρά ρίχνει μια ματιά στη ζωή ενός συνταξιοδοτημένου superhero, με μπόλικο black humor. Και, τέλος, είναι ο σεναριογράφος του νέου mini series της Marvel, του VENGEANCE, στο οποίο πρωταγωνιστεί η νέα γενιά των villains του Marvel Universe και θα κυκλοφορήσει τον ερχόμενο Ιούλιο.

Διαβάστε, λοιπόν, όσα μας είπε ο καλεσμένος αυτής της εβδομάδας, Joe Casey, για τις προκλήσεις που αντιμετώπισε έως σήμερα και για τα μελλοντικά του σχέδια στα comics και το animation:

Φαίνεται πως όλα αυτά τα χρόνια έχεις γράψει για τους περισσότερους mainstream superhero τίτλους. Έχεις κάποιον αγαπημένο superhero μεταξύ αυτών;

Όταν ήμουν μικρός λάτρευα τους Avengers και όλη εκείνη την οικογένεια χαρακτήρων. Υποθέτω ότι ακόμα τους λατρεύω. Ωστόσο, τώρα δεν μπορώ να πω ποιος είναι ο τελείως αγαπημένος μου χαρακτήρας επειδή έχω γράψει για σχεδόν όλους τους.

Είσαι γνωστός για το γεγονός ότι δίνεις στα comics που γράφεις μία νέα κατεύθυνση, όπως έκανες στο CABLE και το WILDCATS. Πιστεύεις ότι, κατά καιρούς, μία νέα κατεύθυνση είναι σημαντική για comics που είναι πολύ καιρό σε κυκλοφορία;

Οπωσδήποτε. Το αναγνωστικό κοινό θεωρητικά ανανεώνεται κάθε δέκα χρόνια ή κάπου τόσο, οπότε του αξίζουν νέες προσεγγίσεις παλιών χαρακτήρων, κατευθύνσεις και ματιές που αντανακλούν τον κόσμο στον οποίο ζουν εκείνη την στιγμή, σε αντίθεση με το να αντανακλούν τον κόσμο που έζησαν οι γονείς τους.

Ειδικά στην περίπτωση του WILDCATS, δεν φοβήθηκες ότι η αναδόμηση της όλης φιλοσοφίας της σειράς θα αποξένωνε τους τότε αναγνώστες;

Καθόλου, κι αυτό επειδή εμπνεύστηκα από τους συγγραφείς που προηγήθηκαν πριν από εμένα. Άραγε φοβήθηκε ο Alan Moore όταν ανανέωσε το SWAMP THING; Φοβήθηκε ο Frank Miller όταν ανέλαβε τον DAREDEVIL; Πολύ αμφιβάλλω.

Το AUTOMATIC KAFKA ήταν ένα πραγματικά πειραματικό comic. Ήταν η πειραματική του φύση θεμελιώδους σημασίας ως προς αυτό που θέλατε να δηλώσετε τόσο εσύ, όσο και ο Ashley Wood;

Βασικά αυτό ήταν και το όλο νόημα του βιβλίου, το να κάνουμε ένα superhero comic που θα τα έδινε όλα σε αυτό το συγκεκριμένο είδος, ενώ ταυτόχρονα θα υπερπηδούσε τα όρια του μέχρι που μπορούν να φτάσουν τα comics.

Η ρήξη με τα στερεότυπα φαίνεται να είναι μία από τις κεντρικές ιδέες του BUTCHER BAKER. Ποια είναι η άποψη σου σχετικά με τα στερεότυπα των comics; Μπορούν να είναι χρήσιμα;

Είναι χρήσιμο έως το σημείο που οι περισσότεροι αναγνώστες των comics είναι εξοικειωμένοι με αυτά, άρα το να τα πειράζεις ή να τα υπονομεύεις σου δίνει μία κάποια ισχύ που την βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα.

Ήσουν επίσης ο συγγραφέας του MARIJUANA MAN. Πώς ήταν το να δουλεύεις με τον Ziggy Marley, κάποιον που δεν είχε καμία εμπειρία από τα comics;

Είχε πλάκα, κυρίως επειδή και σε εμένα και στον Jim Mahfood δόθηκε μπόλικη δημιουργική ελευθερία. Επίσης, ο ίδιος ο τρόπος δημιουργίας του comic ήταν αντισυμβατικός: Εγώ έκανα πρόχειρα σχεδιάκια και αυτά αποτέλεσαν το σενάριο πάνω στο οποίο δούλεψε ο Jim. Δεν πληκτρολόγησα ούτε μία λέξη γι’ αυτό το βιβλίο, ούτε καν ακούμπησα τον υπολογιστή μου. Ήταν μία πολύ οργανική διαδικασία επιστροφής στην πηγή των πραγμάτων, η οποία θεώρησα ότι ταίριαζε με το θέμα του comic.

Η Arcana Studio πρόσφατα ανακοίνωσε την αναβίωση των τίτλων του Aftermath. Ξέρεις σε τι κατάσταση βρίσκεται το δικό σου INFANTRY;

Δεν έχω ακούσει απολύτως τίποτα γι’ αυτό. Έχω κάποιο μερίδιο ιδιοκτησίας στο INFANTRY και ενώ κατά πάσα πιθανότητα δεν πρόκειται να εμπλακώ σε καμία αναβίωση του βιβλίου, ελπίζω να το επαναφέρουν σε πλήρη ισχύ και να μπορέσω να εξαργυρώσω την επιταγή των δικαιωμάτων μου.

Μπορείς να μας πεις με τι θα ασχολείται το νέο mini series VENGEANCE της Marvel;

Αν είχα κάποιο συγκεκριμένο πλάνο, θα στο έδινα. Αλλά αυτή τη στιγμή αυτοσχεδιάζω κατά την πορεία, οπότε δεν έχω μιλήσει ιδιαίτερα για το τι “πρόκειται να είναι”. Υποθέτω ότι μπορώ να πω ότι θα έχει να κάνει με το χάος και την τάξη και το πώς συνυπάρχουν στο Marvel Universe. Πέραν τούτου, θα πρέπει απλά να διαβάσεις το βιβλίο και να δεις μόνος σου.

Μιας και πλησιάζουμε τη λήξη του GODLAND, τι έχουμε να περιμένουμε;

Αν όλα πάνε καλά, μερικές πολύ βαθιές και κοσμικές επιφοιτήσεις. Πέραν τούτου, μερικά τεύχη με περισσότερες σελίδες για να κλείσει τελείως το βιβλίο.

Έχεις κάποια άλλα σχέδια για το άμεσο μέλλον;

Εκατοντάδες, αλλά είναι λίγο νωρίς για να μιλήσουμε γι’ αυτά εδώ. Έχω μπόλικη δουλειά τηλεοπτικού animation και ακόμη περισσότερα creator-owned comics. Θα περάσω καλά δουλεύοντας σε αυτά, και περνάω πάρα πολύ καλά και τώρα. Κάνω τον σταυρό μου να συνεχίσουν όλα να ‘ναι έτσι για λίγο καιρό ακόμη…

Από το νέο mini series της Marvel, VENGEANCE.

Μπορείτε, συμπληρωματικά, να ρίξετε μια ματιά στην επίσης ενδιαφέρουσα συνέντευξη που μας έδωσε ο Joe Casey το 2004, για το προηγούμενο site του Comicdom.

[Μετάφραση: Αλέξανδρος Τσαντίλας]

English

There’s no question that there’s a certain risk a creator can assume (especially in the case of a scriptwriter) when he takes up a mainstream title, and complaints will rise from all possible directions and frequencies. Nonetheless, this doesn’t seem to bother many creators who, from time to time, have realized their vision, altering fundamentally the tone of the series, or even its entire universe in many cases. Some of them have heard complaints and all sorts of bitching from fanboys and other concerned groups. Some others, though, have had the opportunity to freshen up a somewhat worn-out title, as well as have their run earn a place among fan favorites.

This week’s guest, Joe Casey, falls into the latter category. His mainstream career began with Marvel, where he took up CABLE and produced outstanding results in the process. The writer turned the hero (and, as a result, the entire title) from an armed and violent muscleman to the deeply spiritual leader of the Askani sect. Casey had assumed his first risk and he came out triumphantly, and, as he proved later on, he was willing to take his chances yet once again.

So, he kept on using his unorthodox writing style in order to produce weird, different, and unusual scripts, this time for Wildstorm. Among those scripts was AUTOMATIC KAFKA, a brazenly unconventional superhero concept he co-created with Ashley Wood. He afterwards performed his second miracle when he took up WILDCATS. In that specific title, Casey radically changed the direction taken by all previous writers before him (among them James Robinson, Alan Moore and Scott Lobdell) and provided the series with strong elements of industrial espionage.

In following up his second miracle, Casey was assigned projects from plenty of mainstream (and non-mainstream) publishing houses, such as G.I.JOE: AMERICA’S ELITE for Devil’s Due Publishing and MAXIMUM YOUNGBLOOD for Image. This latter also assigned him the GODLAND monthly series, which will soon reach its final issue. At the same time, during all these years, he wrote for many of the major publishing houses superheroes (Superman, X-men, Iron Man, Captain America, The Flash, Batman and dozens of others). Moreover, while looking up more facts for this introduction, I’ve learned that Casey is a member of the Man Of Action collective, not to mention that he’s one of the creators of the BEN10 children animated series (which is also broadcasted in Greece and from what I’ve learned, kids find it great and grown-ups annoying).

A short time ago, Casey’s reputation broke away from the boundaries of the comic book community for a while, since he was assigned to write the script for the comic book of Bob Marley’s son, Ziggy, titled MARIJUANA MAN. At the same time, the writer prepared a creator owned miniseries for Image titled BUTCHER BAKER: THE RIGHTEOUS MAKER. This series takes a look at the life of a retired superhero, featuring lots of black humor. Finally, Casey is the writer of the new mini series VENGEANCE for Marvel, starring the new generation of villains in the Marvel Universe, and will be released next July.

So, read on what this week’s guest, Joe Casey, had to say as regards the challenges he’s faced until now, and also about his future plans in the fields of comics and animation:

You seem to have written for most of the mainstream superhero titles all those years. Is there a favorite superhero among them?

As a kid, I loved the Avengers and that family of characters. I suppose I still do. These days, I couldn’t say who was my absolute favorite, since I’ve written almost all of them.

You’re known for taking new directions in the comics you write, like CABLE or WILDCATS. Do you feel that, occasionally, a new direction is important for comics that have been around for a long time?

Absolutely. In theory, the readership renews itself every ten years or so and they deserve new takes on longstanding characters, directions and approaches that reflect the world they live in, as opposed to reflecting the world their parents lived in.

Especially in the case of WILDCATS, weren’t you afraid that the restructuring of its philosophy would alienate the current fans?

Not at all. Because I was inspired by those that came before me. Was Alan Moore afraid when he revamped SWAMP THING? Was Frank Miller afraid when he took over DAREDEVIL? I doubt it.

AUTOMATIC KAFKA was a really experimental comic. Was its experimental nature essential for what you and Ashley Wood wanted to say?

That was really the point of that book, to do a superhero comic book that reveled in that particular genre while still pushing the envelope in terms of what comics can do.

The twisting of the stereotypes seems to be one of the main notions in BUTCHER BAKER. What’s your opinion on comic stereotypes? Can they be useful?

They’re useful in so far that most comic readers are familiar with them, so tweaking them or subverting them has a certain kind of power that I find pretty interesting.

You were also the writer of MARIJUANAMAN. What was it like, working together with Ziggy Marley, a man who hasn’t had any experience at comics?

It was a good time, mainly because Jim Mahfood and I were given a lot of creative freedom. We also made the comic in an unconventional manner… I did rough thumbnails and that was the script that Jim worked from. I never typed a word on that book, never touched my computer. It was a very organic process, which I thought suited the material.

Arcana Studio recently announced the revival of the Aftermath line. Do you know what the status of your own INFANTRY is?

I haven’t heard about that at all. I have an ownership stake in INFANTRY and, while I probably won’t be involved in any revival of that book, I hope they bring it back strong and I can cash the royalty check.

Can you tell us what the new Marvel miniseries, VENGEANCE, is going to be about?

If I had a definitive logline, I would give it to you. But I’m kinda flying by the seat of my pants on this one, so I haven’t been talking much in terms of what it’s “about”. I guess I can say it’s about chaos and order and how they co-exist in the Marvel Universe. Other than that, you’ll just have to read the book and take the ride.

As we’re approaching the end of GODLAND, what should we expect?

Hopefully, some deep cosmic epiphanies. Other than that, a few oversized issues to close out the book.

Do you have any other projects for the immediate future?

Tons, but it’s a bit early to talk about them here. Lots of TV animation and plenty more creator-owned comics. It’s a good time to be working and I’m having a pretty good time right now. Fingers crossed that it continues this way for a while…

From Marvel’s new mini series, VENGEANCE.

You can also have a look at an older interview that Joe Casey gave for Comicdom.gr in 2004.

[Translated by Alexandros Tsantilas]