FROM THE VAULTS OF 2000AD: YOUNG DEATH

YOUNG DEATH: BOYHOOD OF A SUPERFIEND
Writer: John Wagner
Artist: Peter Doherty
First Published: JUDGE DREDD: THE MEGAZINE (Vol. 1) #1-12

Όταν ξεκίνησα να σκέφτομαι το αφιέρωμα στο 2000AD, είχα στα πλάνα μου κάτι πολύ πιο φιλόδοξο. Λίστες με κάποιους από τους πιο επιτυχημένους χαρακτήρες του Βρετανικού comic, σύντομες αναδρομές στην ιστορία των χαρακτήρων, αφιερώματα σε δημιουργούς κ.λπ. Από την άλλη, το να γράφω για κάποιες από τις πιο self-contained ιστορίες είναι λιγότερο μεγαλεπήβολο, αλλά πολύ πιο βολικό και νομίζω πως βοηθά περισσότερο κάποιον που δεν έχει δοκιμάσει πολλά πράγματα από τον κόσμο του 2000AD, να κάνει τα πρώτα του βήματα.

To 1990, το 2000AD απέκτησε ένα αδερφάκι, το μηνιαίο JUDGE DREDD: THE MEGAZINE. Οι διαφορές της νέας έκδοσης ήταν α) ότι όλες οι ιστορίες του νέου περιοδικού εξελίσσονταν στον κόσμο του Dredd και β) ότι το MEGAZINE προσπαθούσε να έχει έναν πιο “ενήλικο” χαρακτήρα. Ανάμεσα στις ιστορίες που ξεκίνησαν να δημοσιεύονται από το πρώτο τεύχος του MEGAZINE, ήταν το AMERICA (μια ιστορία που λογίζεται ανάμεσα στις καλύτερες του Dredd), το CHOPPER: EARTH, WIND AND FIRE (γραμμένο από τον Garth Ennis), αλλά και το JUDGE DEATH: BOYHOOD OF A SUPERFIEND.

Ο Judge Death έχει έρθει στην Megacity One από μια άλλη διάσταση, όπου η ζωή θεωρείται έγκλημα. Όλα τα εγκλήματα τα κάνουν οι ζωντανοί, άρα και η ζωή η ίδια είναι έγκλημα. Αν δεν έχουμε πια ζωντανούς, τότε δε θα έχουμε και έγκλημα (pretty simple… ε;), ή όπως ο ίδιος ο Death συχνά λέει “The crime issss life… The ssssentence isss death….”.

Αφού, λοιπόν, ο Judge Death, μαζί με τους συντρόφους του (τους δικαστές Fire, Fear και Mortis), ξεκαθαρίσουν τον κόσμο τους από τους εγκληματίες (τους ζωντανούς, δηλαδή), δε σταματούν εκεί, αλλά έρχονται και σε άλλους κόσμους για να εφαρμόσουν το νόμο τους. Μέχρι που θα βρεθούν στη Megacity One, απέναντι στον Dredd και την Anderson.

Όλα αυτά έγιναν παλιά (ο Death πρωτοεμφανίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’80) και από τότε, ο Death και ο Dredd έχουν συναντηθεί αρκετές φορές. To YOUNG DEATH εκτυλίσσεται λίγο μετά το NECROPOLIS, ένα mega-event όπου οι τέσσερις dark judges είχαν καταλαβει την Megacity One, σκορπίζοντας το θάνατο. Στο τέλος του NECROPOLIS, το αποτέλεσμα  θα είναι πάνω από 60 εκατομύρια νεκροί και ο Death θα έχει εξαφανιστεί. Εμείς τον συναντάμε να νοικιάζει ένα δωμάτιο, στο σπίτι μιας αξιαγάπητης, αλλά και σχεδόν τυφλής υπερήλικης, της Mrs Gunderson, και να δίνει μια συνέντευξη με θέμα την ιστορία της ζωής του, σε έναν μάλλον άτυχο δημοσιογράφο. Έτσι μαθαίνουμε, για πρώτη φορά, πράγματα για τον κόσμο του Death, τα παιδικά του χρόνια, τη δουλειά του πατέρα του, τα πράγματα που τον ενέπνευσαν, τις πρώτες του επιτυχίες και το πώς έγινε αυτός που είναι σήμερα.

O John Wagner καταφέρνει να ισορροπεί εξαιρετικά ανάμεσα στον τρόμο και την κωμωδία. Μετά το βαρύ NECROPOLIS, έρχεται για να διακωμωδήσει, για άλλη μια φορά, τους χαρακτήρες του, αλλά και για να σοκάρει τους αναγνώστες. Από τη μια, η Mrs Gunderson αδυνατεί να πετύχει την πόρτα, σκουντουφλώντας πάνω σε οτιδήποτε βρίσκεται σε απόσταση βολής, και από την άλλη, ο Death σκοτώνει, με σαδιστικό τρόπο, όποιον έχει την ατυχία να βρεθεί κοντά του. Ξεδιπλώνει, έτσι, μια άγνωστη, μέχρι τότε, πτυχή του μαύρου χιούμορ του και δίνει μια νέα προοπτική σε ένα χαρακτήρα που έδειχνε πως είχε φτάσει στο απόγειο του.

Εξαιρετική δουλειά κάνει και ο Peter Doherty, με το σκοτεινό και εφιαλτικό artwork του να διαδέχεται τις φωτεινές σελίδες της παιδικής ηλικίας του Death. Με μαεστρία εναλάσσει gory λεπτομέρειες και έξυπνες καρικατούρες, σε ένα περίεργο κράμμα φριχτού και αστείου, που καταφέρνει να λειτουργεί. Οι σκηνές με το νεαρό που θα γινόταν ο Judge Death να βρίσκει τρόπους να εκφράζεο το σαδισμό του είναι απλά εκπληκτικές.

Ξεχάστε το INTERVIEW WITH A VAMPIRE και το THE DENTIST – το YOUNG DEATH προηγείται και από τις δυο ταινίες και θα σας κάνει να τις δείτε και τις δυο διαφορετικά, ενώ παράλληλα καταφέρνει να δώσει ένα νέο τόνο στο μαύρο χιούμορ του κόσμου του Dredd. Nα είναι ταυτόχρονα εφιαλτικό και ξεκαρδιστικό, να χτίζει το μύθο του Death και να τον αποδομεί ταυτόχρονα, με έναν τρόπο που μόνο στη Μεγάλη Βρετανία θα μπορούσαν να κάνουν.

Από τον καιρό που πρωτοδημοσιεύτηκε, το YOUNG DEATH έχει επανεκδοθεί αρκετές φορές. Πιο πρόσφατη και ιδιαίτερα συμφέρουσα περίπτωση είναι το JUDGE DEATH: THE LIFE AND DEATH OF…, το οποίο περιέχει και τα MY NAME IS DEATH και THE WILDERNESS DAYS (για το artwork των οποίων είναι υπεύθυνος ο Frazer Irving), με τον Wagner να ακολουθεί μια παρόμοια προσέγγιση, αλλά και άλλες σχετικές short stories, όπως το TEA WITH MRS GUNDERSON.