INTERVIEW CORNER #74: Christos Gage

Ελληνικά

Από αυτό εδώ το site, έχουμε αναφερθεί ουκ ολίγες φορές σε Έλληνες καλλιτέχνες που έχουν καταφέρει να περάσουν, με τη δουλειά τους, τα περιοριστικά σύνορα της χώρας μας. Είτε συμμετέχοντας σε κάποια ανθολογία του εξωτερικού, είτε αποκτώντας το δικό τους graphic novel ή ongoing τίτλο, θεωρούμε ότι μας προσφέρουν ένα είδος περηφάνιας για όσα καταφέρνουν.

Πόσο, μάλιστα, όταν μιλάμε για τον καλεσμένο αυτής της εβδομάδας, τον Christos Gage, ο οποίος έχει καθιερωθεί εδώ και καιρό, στο mainstream άκρο της αμερικανικής βιομηχανίας των comics, προσφέροντας παράλληλα και κάποιες περισσότερο ανεξάρτητες δουλειές. Ο Gage, γεννημένος στη Νέα Υόρκη και μεγαλωμένος σε Αθήνα και Μασαχουσσέτη, διαθέτει αρκετές αξιόλογες δουλειές στο βιογραφικό του, το οποίο, τον τελευταίο καιρό, γίνεται ακόμη πλουσιότερο, χάρη σε ongoing τίτλους που αναλαμβάνει για τη Marvel.

Ήδη, όμως, το βιογραφικό του είναι γεμάτο από mainstream και μη τίτλους. Στην πρώτη κατηγορία, ανήκουν τα σεναριακά του πονήματα, για limited series, όπως τα STORMWATCH: POST HUMAN DIVISION και WILDSTORM: ARMAGGEDON για τη Wildstorm, UNION JACK, WORLD WAR HULK: X-MEN και CIVIL WAR: HOUSE OF M για τη Marvel και G.I.JOE: COBRA για την IDW, μεταξύ άλλων. Παράλληλα, έχει αναλάβει και ongoing σειρές, όπως το AVENGERS: THE INITIATIVE και τα πιο πρόσφατα ANGEL & FAITH για τη Dark Horse και AVENGERS ACADEMY για τη Marvel. Πρόσφατα, η Marvel ανακοίνωσε ότι, τον Ιανουάριο, ο Gage θα αναλάβει το X-MEN LEGACY, μετά το ιδιαίτερα επιτυχημένο run του Mike Carey στον τίτλο.

Παράλληλα, ο Gage έχει να επιδείξει και μια σειρά έργων σε κινηματογράφο και video games (με αφορμή το CAPTAIN AMERICA: SUPER SOLDIER, μάλιστα, μιλήσαμε live μαζί του στο περσινό Comicdom Con Athens) και ανεξάρτητων comics, όπως το creator-owned ABSOLUTION, το μελλοντικό SUNSET, αλλά και το επίσης προγραμματισμένο για το μέλλον, THE LION OF RORA, στο οποίο συνεργάζεται με τη σύζυγό του.

Περισσότερα, όμως, για όλα αυτά, αλλά και τα σχέδιά του για τα AVENGERS ACADEMY και X-MEN LEGACY, μας αποκαλύπτει ο καλεσμένος αυτής της εβδομάδας, Christos Gage, στη συνέντευξη που ακολουθεί:

Τι να περιμένουμε από το run σου στο X-MEN LEGACY;

Αν όλα πάνε κατ’ ευχή, ένα βιβλίο που θα πρωταγωνιστεί μία ομάδα και που η δράση θα αποκαλύπτει τον χαρακτήρα του κάθε πρωταγωνιστή. Δηλαδή, κάτι που θα παραπέμπει στα βιβλία των X-MEN με τα οποία μεγάλωσα! Η Rogue θα εξακολουθήσει να είναι ο βασικός χαρακτήρας, αλλά και οι υπόλοιποι θα είναι σημαντικοί. Ένα από τα πράγματα που κάνουν την Rogue μία εξαιρετική πρωταγωνίστρια είναι η φύση των δυνάμεων της και η προσωπικότητα της, η οποία δίνει την δυνατότητα αλληλεπίδρασης με πολλούς άλλους χαρακτήρες.

Θα συνδέεται το βιβλίο με τους υπόλοιπους X-titles;

Οπωσδήποτε. Έχω επικοινωνία με τον Jason Aaron, έτσι ώστε να προσπαθήσω να βεβαιωθώ ότι βρισκόμαστε στο ίδιο μήκος κύματος σχετικά με το τι διαδραματίζεται με τους χαρακτήρες που βρίσκονται στο Westchester. Επίσης, πιστεύω ότι το LEGACY θα είναι ο πρώτος τίτλος στον οποίο θα δείτε μέλη των X-Men του Westchester να συναντούν μέλη των X-men από τη Utopia.

Μπορείς να μας πεις πώς κατάφερες να γίνεις ο σεναριογράφος του τίτλου;

Ο editor Daniel Ketchum μου τηλεφώνησε, μου είπε ότι του άρεσαν αυτά που έκανα στο AVENGERS ACADEMY και με ρώτησε αν θα ήθελα να αναλάβω το LEGACY, όταν ο Mike Carey θα αποχωρούσε από τη θέση του σεναριογράφου του τίτλου. Δε χρειάζεται να σου πω ότι βούτηξα την ευκαιρία.

Αναλαμβάνεις τον τίτλο από το τεύχος #260.1, το οποίο περιγράφεται ως ένα κατάλληλο σημείο για ξεκινήσουν οι νέοι αναγνώστες τον τίτλο. Μπορείς να μας πεις με ποια μέθοδο σκοπεύεις να επιτύχεις σε αυτό το σκοπό;

Πρόκειται για μία αυτοτελή ιστορία που μπορεί να αποτελέσει μία καλή εισαγωγή στους χαρακτήρες και τους ρόλους τους. Ωστόσο, την ίδια στιγμή θα είναι εξίσου διασκεδαστική και για τους παλιότερους αναγνώστες. Είμαι τυχερός, επειδή τα βιβλία των X-Men βρίσκονται σε μία μεταβατική περίοδο, οπότε υπάρχει λογική στο να πατήσεις φρένο και να ρίξεις μία ματιά στους χαρακτήρες.

Υπάρχουν επίσης και κάποιες αλλαγές στο AVENGERS ACADEMY. Μπορείς να μας πεις περισσότερα για αυτές;

Η Ακαδημία έχει μετακομίσει στο πρώην αρχηγείο των West Coast Avengers, αποκτώντας έτσι μία βάση στο Los Angeles, και ανοίγοντας τις πόρτες της σε όποιον έφηβο ήρωα επιθυμεί να διδαχθεί από τους μεγαλύτερους συναδέλφους του. Ο τίτλος θα εστιάζει σ’ ένα βασικό cast χαρακτήρων, αλλά οι χαρακτήρες αυτοί θα έχουν περισσότερες ευκαιρίες αλληλεπίδρασης με άλλους νέους superheroes, όπως για παράδειγμα τους Runaways που θα κάνουν την εμφάνιση τους στο τεύχος #27!

Τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι αναλαμβάνεις τα συγγραφικά ηνία χαρακτήρων με γερή βάση από fans, όπως είναι μεταξύ άλλων οι Avengers, οι X-Men, αλλά και ο Angel του BUFFY. Πώς αντιμετωπίζεις την πιθανότητα σε κάποιους fans να μην τους αρέσει η κατεύθυνση που παίρνεις με τους ήρωες “τους”;

Αυτό είναι πάντα κάτι που αντιμετωπίζεις, αλλά αν ανησυχείς πολύ για αυτό δε θα μπορείς να κουνηθείς ρούπι. Αν γράφεις για να ικανοποιήσεις τους fans, στο τέλος μάλλον θα καταλήξεις να μην ικανοποιείς κανέναν. Πρέπει να μένεις πιστός στον εαυτό σου και να γράφεις τις καλύτερες ιστορίες που μπορείς να γράψεις. Αν οι ιστορίες σου αρέσουν σε εσένα τον ίδιο, τότε υπάρχει μία καλή πιθανότητα να αρέσουν και σε ένα σχετικά μεγάλο τμήμα των fans. Αν πάλι δεν τους αρέσουν, τότε σύντομα θα καταλήξεις να ψάχνεις για άλλη δουλειά!

Πώς προέκυψε το ABSOLUTION; Από πού πήρες την έμπνευση για αυτό;

Για να είμαι ακριβής, η ιδέα του superhero που είναι και κατά συρροή δολοφόνος ήταν της συζύγου μου. Τα υπόλοιπα ήρθαν μόνα τους… Δημιούργησα έναν κόσμο στον οποίο οι superheroes αποτελούν τμήμα της αστυνομικής δύναμης κι έναν χαρακτήρα που έχει δει τόσα πολλά φριχτά πράγματα καταλήγει να μετατρέπεται κι ο ίδιος σε τέρας.

Μπορείς να μας πεις σε τι σημείο βρίσκεται το SUNSET;

Το αρχικό πλάνο του SUNSET ήταν να είναι ένα mini series έξι τευχών, αλλά άρεσε τόσο πολύ στους συντελεστές της Top Cow που αποφάσισαν ότι προτιμούσαν να το κυκλοφορήσουν ως το πρώτο original graphic novel της εταιρείας. Μάλλον θα κυκλοφορήσει κάπου μέσα στην Άνοιξη, το Μάρτιο ή τον Απρίλιο νομίζω.

Έχεις γράψει για comics, για την τηλεόραση, αλλά και για βιντεοπαιχνίδια. Ποιες είναι οι κυριότερες διαφορές σε ό,τι αφορά στην προσέγγιση που ακολουθείς σε κάθε Μέσο;

Τα τηλεοπτικά σενάρια γράφονται περισσότερο για τους ηθοποιούς, οπότε αρκετά πράγματα δε χρειάζεται να ειπωθούν. Την ίδια στιγμή, όμως, θα πρέπει να έχεις κατά νου τον διαθέσιμο προϋπολογισμό. Στα comics μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις, αφού μία σελίδα διαλόγου κοστίζει το ίδιο όσο και μία σελίδα δράσης, αλλά οι διάλογοι θα πρέπει να αποκαλύπτουν περισσότερα πράγματα. Τα βιντεοπαιχνίδια βρίσκονται κάπου στο ενδιάμεσο των δύο. Συν τοις άλλοις, σε αυτά γράφεις περισσότερο σε μικρά κομμάτια, στο ενδιάμεσο των φάσεων του gameplay.

Έχεις άλλα σχέδια για το άμεσο μέλλον;

Παράλληλα με το μηνιαίο ANGEL & FAITH για την Dark Horse, υπάρχει και ένα mini series που κάνω για λογαριασμό της Marvel, και το οποίο είναι ακόμη απόρρητο, καθώς και κάποια δουλειά για βιντεοπαιχνίδια. Πέρα από αυτά, η σύζυγος μου κι εγώ δουλεύουμε σ’ ένα original graphic novel, με τίτλο THE LION OF RORA, για λογαριασμό της Oni Press, το οποίο ασχολείται με τους προγόνους της. Πρόκειται για ένα ιστορικό έπος που μοιάζει κάπως με το BRAVEHEART. Δεν αντέχω να κάνω και περισσότερα!

[Μετάφραση: Αλέξανδρος Τσαντίλας]

English

In this website, we have mentioned Greek creators who, through their work, achieved in crossing the delimiting borders of our country. Either by participating in a foreign anthology, or by being assigned or by acquiring their very own graphic novel or ongoing series, we feel that their achievements offer us some sort of pride.

We’re even more proud when we talk about this week’s guest, Christos Gage, who’s an established name in the mainstream end of the comic book industry for a very long time now, without forgetting to bring out some more independent works every now and then. Gage, born in New York and raised in Athens and Massachusetts, has quite a few remarkable works in his resume, which has lately become even richer thanks to his work in ongoing titles for Marvel.

Still, his resume is full of mainstream and non-mainstream titles. The first category includes his scripting work for limited series such as STORMWATCH: POST HUMAN DIVISION and WILDSTORM: ARMAGEDDON for Wildstorm, UNION JACK, WORLD WAR HULK: X-MEN and CIVIL WAR: HOUSE OF M for Marvel, and G.I.JOE: COBRA for IDW, among others. At the same time, he has also been assigned to ongoing series such as AVENGERS: THE INITIATIVE, as well as the more recent ANGEL & FAITH for Dark Horse and AVENGERS ACADEMY for Marvel. Marvel recently announced that in January Gage will be the regular writer of X-MEN LEGACY, following Mike Carey’s highly successful run in that title.

Other than these, Gage has also done a line of works in films and videogames (in fact, we spoke with him live during last year’s Comicdom Con Athens on the occasion of CAPTAIN AMERICA: SUPER SOLDIER) as well as independent comics, such as the creator-owned ABSOLUTION, Top Cow’s first OGN, SUNSET, and the forthcoming THE LION OF RORA, in which he is collaborating with this wife.

However, we can learn more about the works of this week’s guest, Christos Gage, who speaks all about these and also his plans for AVENGERS ACADEMY and X-MEN LEGACY, in the following interview:

What should we expect from your run on X-MEN LEGACY?

Hopefully a team book in which the action reveals character. The kind of X-Men book I grew up with! Rogue will continue to be the lead character but the others will be important. One of the things that make Rogue a great lead character is the nature of her powers and personality, which promote involvement with lots of others.

Will there be any connections to the other X-titles?

Definitely. I’ve been in touch with Jason Aaron to try to make sure we are on the same page as far as what’s going on with the Westchester-based characters. And I believe LEGACY is the first title in which you will see members of the Westchester X-Men encounter members of the Utopia-based X-Men.

Can you tell us how you got to become the title’s writer?

Editor Daniel Ketchum called me up and said he was enjoying what I was doing with AVENGERS ACADEMY, and asked if I’d like to take over LEGACY when Mike Carey was finished. Needless to say, I jumped at the chance.

You’re taking over the title with #260.1, which is described as an appropriate jump-on point for new readers. Can you tell us how you hope to succeed in this?

It’s a done-in-one story that serves as a good introduction to the characters and their roles. But at the same time, it should be entertaining for longtime readers as well. I’m lucky in that the X-Men books are in a period of transition, so it makes sense to sort of pull back and take a look at the characters.

There are also some changes in AVENGERS ACADEMY. Can you tell us more about them?

The Academy has moved into the former headquarters of the West Coast Avengers, giving them a base in Los Angeles, and it is now open to any teen hero who wants to learn from their elders. The focus will still be on a core cast of characters, but there’ll be more opportunities for them to interact with other young superhumans…like the Runaways, who show up in issue #27!

Over the last few years you seem to be taking on the writing duties for characters with a strong fan base, like the Avengers, X-Men and BUFFY’s Angel among others. How do you deal with the possibility that some fans may not like the direction you take with “their” heroes?

It’s something you always have to face, but if you worry too much about that you’ll paralyze yourself. If you write to please the fans you will probably end up pleasing nobody. You have to be true to yourself and write the best stories you can. If you like it, there’s a good chance a sizable segment of the readers will like it. And if they don’t, you’ll soon be looking for a new job!

How did ABSOLUTION come to be? From where did you draw your inspiration?

Actually my wife had the idea of a superhero serial killer. The rest fell into place from there…creating a world where superheroes are part of the police force, and a character who has seen so many horrible things he becomes something of a monster himself.

Can you tell us what is the status of SUNSET?

SUNSET was originally intended to be a six-part miniseries, but the folks at Top Cow liked it so much they decided they would prefer to release it as the company’s first original graphic novel. It should be out sometime in the spring – March or April, I think.

You have written for comics, TV and video games. What are the main differences, in terms of your approach to each medium?

Screenplays are written more for actors, so you can leave more unsaid. But you also have to be concerned with the budget. In comics, you can do anything you like – a page of talking costs the same as a page of action. But you have to be a little more revealing with the dialogue. Video games are sort of halfway in between…plus you write more in small fragments, in between gameplay.

Do you have any other projects for the immediate future?

In addition to ANGEL & FAITH monthly for Dark Horse, there is a miniseries I’m doing for Marvel that is still secret, as well as some video game work. Also, my wife and I are working on an original graphic novel for Oni Press called THE LION OF RORA, that is about her ancestors… it’s a historical epic sort of like BRAVEHEART. That’s about all I can handle!

[Translated by Alexandros Tsantilas]