INTERVIEW CORNER #80: Fiona Staples

Ελληνικά

Τα κορίτσια δε μπορούν να κάνουν αντρικές δουλειές, τα κορίτσια δεν ασχολούνται με geeky πράγματα, τα κορίτσια δεν ξέρουν να οδηγούν, τα κορίτσια παίζουν άχαρο μπάσκετ. Επίσης, τα κορίτσια που ασχολούνται επαγγελματικά με το σχέδιο, σχεδιάζουν χαριτωμένα και γλυκούλικα και δεν ασχολούνται με superheroes, τέρατα και εξωγήινους.

Πολλοί μπορεί να πιστεύουν τα παραπάνω, αλλά πάντα υπάρχουν κορίτσια που μπορούν να τους διαψεύσουν (εκτός, ίσως, από την περίπτωση του μπάσκετ), όπως η καλεσμένη αυτής της εβδομάδας, Fiona Staples. Η Staples έχει γίνει γνωστή στο χώρο για το σχέδιό της, το οποίο ξεκινά από το horror genre και καταλήγει σε superheroes, Vikings και cowboys! Και η παλέτα της θα επεκταθεί, πολύ σύντομα, σε άλλους γαλαξίες, χάρη στο SAGA, τη νέα σειρά που συν-δημιούργησε με τον Brian K. Vaughan, η οποία ξεκινά τον ερχόμενο Μάρτιο.

Η Staples ξεκίνησε την καριέρα της στα βαθιά του horror genre, σχεδιάζοντας το DONE TO DEATH του Andrew Foley (COWBOYS & ALIENS) και συμμετέχοντας, μεταξύ άλλων, στη horror ανθολογία TRICK ‘R TREAT της Wildstorm. Λες και ήθελε να συνεχίσει με αντισυμβατικό τρόπο, το επόμενο project της αφορούσε τους superheroes και είχε τίτλο THE SECRET HISTORY OF THE AUTHORITY: HAWKSMOOR. Η σχεδιάστρια τσαλαβουτούσε με άνεση, σε νερά που πολλοί θα χαρακτήριζαν “αντρικά”, αλλά δεν έμοιαζε να την απασχολεί κάτι τέτοιο.

Ίσως χάρη σε αυτή της τη στάση οφείλεται η επιτυχία που την περίμενε λίγο καιρό αργότερα. Το NORTH 40, μια ιστορία που επικεντρώνεται σε μια μικρή πόλη που γίνεται το καταφύγιο λαβκραφτικών πλασμάτων, της χάρισε μια υποψηφιότητα για Eisner το 2010, αλλά και την ευκαιρία να συνεργαστεί με καταξιωμένους συγγραφείς του χώρου, όπως με τον Steve Niles στο MYSTERY SOCIETY, τον Brian Wood στο NORTHLANDERS και τον Jimmy Palmiotti στο JONAH HEX. Παράλληλα, της έχουν ζητήσει συχνά να σχεδιάσει covers σειρών, ενώ πριν ένα χρόνο ο Brian K. Vaughan (Y: THE LAST MAN, EX MACHINA) της ζήτησε να συνεργαστούν για τη νέα του ongoing σειρά, SAGA.

H καλεσμένη αυτής της εβδομάδας, λοιπόν, Fiona Staples, μας μιλάει για τα αγαπημένα της και… καθόλου “κοριτσίστικα” genres, τη νέα σειρά SAGA και τα μελλοντικά της σχέδια (μέσα σε αυτά βρίσκεται και η συμμετοχή της στην ανθολογία WOMANTHOLOGY), στη συνέντευξη που ακολουθεί:

Το μεγαλύτερο μέρος του σχεδίου σου γίνεται ψηφιακά. Τι εργαλεία χρησιμοποιείς;

Φτιάχνω τα πάντα στο Photoshop CS5, αν και έχω ξεκινήσει να πειραματίζομαι με το Manga Studio! Μου αρέσουν πολύ τα γραφιστικά εργαλεία αυτού του προγράμματος, αλλά δεν έχω ακόμα τέτοια άνεση με αυτό για να το χρησιμοποιήσω στη δουλειά μου.

Το THE SECRET HISTORY OF THE AUTHORITY: HAWKSMOOR ήταν το πρώτο σου comic με superheroes. Χρειάστηκε να προσαρμόσεις το σχεδιαστικό σου ύφος για αυτό το είδος; Ήταν δύσκολο;

Πριν το HAWKSMOOR, τα μόνα comics με το οποία είχα ασχοληθεί πραγματικά ήταν τα comics τρόμου, οπότε το ύφος μου ήταν ιδιαίτερα σκοτεινό και συγκεχυμένο. Σίγουρα ένιωσα ότι χρειαζόταν να το κάνω πιο ξεκάθαρο προκειμένου να κάνω comics με superheroes. Δυστυχώς για μένα όμως, η σειρά είχε πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα και δεν είχα πολύ χρόνο για να βρω νέα τεχνοτροπία, οπότε ακόμη και τώρα το σχέδιο μου σε αυτή τη σειρά δείχνει πολύ παράξενο σε σύγκριση με άλλους superherο τίτλους. Παρ’ όλα αυτά, η ιστορία του Mike Costa δεν ήταν μία τυπική superhero ιστορία, ήταν ένα είδος βιβλίου που έκλινε περισσότερο προς ένα μείγμα sci-fi και noir. Οπότε κανένας δεν παραπονέθηκε για το παράξενο σχέδιο.

Το γεγονός ότι το NORTH 40 ήταν μία επιτυχημένη σειρά που είχε προταθεί για βραβείο Eisner επιβάρυνε ακόμη περισσότερο την έναρξη του επομένου σου project; Θεώρησες ότι η επιτυχία της δημιουργούσε συναισθήματα ανησυχίας;

Είχα ήδη ξεκινήσει να σχεδιάζω το MYSTERY SOCIETY, όταν ανακάλυψα ότι το NORTH 40 είχε προταθεί… οπότε όχι, δεν μπορώ να πω ότι επηρέασε το επόμενο μου project! Ήταν απλά ωραίο συναίσθημα να λαμβάνω μία κάποια αναγνώριση για μία σειρά την οποία οι περισσότεροι δεν είχαν καν ακούσει.

Έχεις σχεδιάσει superheroes, Βίκινγκς, τέρατα, ακόμη και cowboys. Ποιο είδος σου αρέσει περισσότερο; Υπάρχει κάτι για το οποίο θα έφτανες μέχρι και στον φόνο για να το σχεδιάσεις, αλλά δεν σου έχει δοθεί ακόμη η ευκαιρία;

Μου αρέσει πολύ η ιστορική μυθοπλασία, οπότε οι Βίκινγκς στο NORTHLANDERS ήταν μία πραγματική σχεδιαστική απόλαυση. Μου αρέσουν επίσης και οι ιστορίες τρόμου, τις οποίες θεωρώ ενδιαφέρουσα πρόκληση επειδή είναι πολύ δύσκολο να κάνεις αυθεντικά τρομακτικά comics. Κάτι άλλο που πάντα ήθελα να κάνω είναι μία επική space opera, οπότε τώρα που θα σχεδιάζω το SAGA για λογαριασμό της Image έχω πλέον και αυτή την ευκαιρία!

Σε έχουμε δει επίσης να κάνεις πολλά εξώφυλλα για variants ή trades. Υπάρχουν καθόλου διαφορές ως προς την προσέγγιση σου σε αυτά έναντι του σχεδίου σου στο εσωτερικό των τευχών;

Η προσέγγιση μου ως προς τα εξώφυλλα είναι περισσότερο ζωγραφιστική, συνήθως ζωγραφίζω πατώντας στα περιγράμματα των μορφών και τα εξώφυλλά μου τείνουν να φαίνονται πιο λεπτομερή και πιο παραστατικά. Θα ήταν ωραίο να ακολουθήσω την ίδια μέθοδο και στο σχέδιο των ιστοριών, αλλά δεν είναι και πολύ αποδοτικό από πλευράς χρόνου!

Μπορείς να μας πεις τι να αναμένουμε από το SAGA;

Μπορείτε να αναμένετε μία επική φανταστική περιπέτεια που καλύπτει έναν ολόκληρο γαλαξία με πλάσματα, κυνηγούς κεφαλών, ρομποτικές βασιλικές οικογένειες και εξωγήινες στρατιές. Κάτι άλλο που μπορείτε να αναμένετε είναι και μία ιδιαίτερα τρυφερή ιστορία για μία νεαρή οικογένεια που προσπαθεί να επιβιώσει σ’ αυτό το τρελό σύμπαν.

Πώς κατέφερες να συμμετάσχεις σε αυτό το project;

Κάποια μέρα έλαβα στο άσχετο ένα e-mail από τον Brian Vaughan, στο οποίο μου ζητούσε να συμμετάσχω. Δέχτηκα σχεδόν επιτόπου.

Ποιες ήταν οι κυριότερες προκλήσεις στην συνδημιουργία του σύμπαντος και των χαρακτήρων του SAGA;

Η πελώρια έκταση του γαλαξία μου προξένησε έναν κάποιο φόβο, συν τo ότι ήξερα πως, άπαξ και καταλήξω κάπου με το κομμάτι του design, δε θα μπορέσω να κάνω αλλαγές σe αυτό, κι αυτό είναι κάτι που μπορεί να τραβήξει για χρόνια – αν βέβαια είμαστε τυχεροί. Ωστόσο, πέρα από την πίεση, το κομμάτι του design μου ήρθε λίγο-πολύ φυσικά με το που διάβασα το σενάριο.

Συμμετέχεις επίσης στο WOMANTHOLOGY. Μπορείς να μας πεις περισσότερο γι’ αυτό;

Πρόκειται για μία 100% γυναικεία ανθολογία που έχει σκοπό να προσφέρει περισσότερη εμπειρία και προβολή σε νέες γυναίκες δημιουργούς. Έτσι, η Renae de Liz, οργανώτρια του όλου project, κανόνισε να υπάρχουν καταξιωμένοι συγγραφείς που να συνεργάζονται με νέους καλλιτέχνες και αντίστροφα. Έκανα μία σύντομη ιστορία φαντασίας στο πλάι των Jody Houser και Adriana Blake και πέρασα πολύ ωραία που την έκανα. Το βιβλίο θα κυκλοφορήσει σύντομα από την IDW.

Έχεις άλλα σχέδια για το άμεσο μέλλον;

Πέρα από το να σχεδιάζω το SAGA, θα συμμετάσχω στο Image Expo τον Φεβρουάριο και στο WonderCon τον Μάρτιο!

[Μετάφραση: Αλέξανδρος Τσαντίλας]

English

Girls can’t do men’s work, girls can’t do geeky stuff, girls can’t drive, girls play graceless basketball. Also, girls who draw professionally only draw cute and sweet stuff and don’t do superheroes, monsters and aliens.

Many people believe all that stuff I mentioned above, but there are always girls who can prove them wrong (well, maybe that doesn’t count for basketball), such as this week’s guest, Fiona Staples. Staples become known to the wider field for her drawing skills that start from the horror genre and move on to superheroes, Vikings and cowboys! And very soon, her palette will be further expanded thanks to SAGA, the new series she co-created with Brian K. Vaughan, which is due to begin next March.

Staples began her career on the deep-end of the horror genre when she penciled DONE TO DEATH by Andrew Foley (COWBOYS & ALIENS) and, among her other projects, by contributing to TRICK ‘R TREAT, Wildstorm’s horror anthology. Moreover, as if she wanted to continue in an equally unconventional path, her next project was about superheroes and held the title of THE SECRET HISTORY OF THE AUTHORITY: HAWKSMOOR. The penciller splashed comfortably in waters many would define as “men’s only”, but that didn’t seem to bother her at all.

Maybe it’s due to this attitude that she was able to find success a little while later. NORTH 40, a story centered around a small city that becomes a haven to lovecraftian creatures earned her an Eisner nomination in 2010, as well as the opportunity to collaborate with esteemed writers of the field such as Steve Niles in MYSTERY SOCIETY, Brian Wood in NORTHLANDERS and Jimmy Palmiotti in JONAH HEX. At the same time, she has been often requested to draw covers for series, while it was about a year ago that Brian K. Vaughan (Y: THE LAST MAN, EX MACHINA) asked her in a collaboration for his new ongoing series called SAGA.

So, this week’s guest, Fiona Staples, tells us about her favorite and definitely not-at-all “girlish” genres, the new series titled SAGA and also her future plans (among which her contribution to the WOMANTHOLOGY anthology) in the following interview:

Most of your art is digitally made. What tools are you using?

I do everything in Photoshop CS5, although I’ve just started experimenting with Manga Studio! I love the pen tools in that program, but I’m not quite comfortable enough yet to use it for work.

THE SECRET HISTORY OF THE AUTHORITY: HAWKSMOOR was your first superhero book. Did you have to adapt your style of drawing for the genre? Was it difficult?

Prior to HAWKSMOOR I’d really only done horror comics, and my style was quite dark and sketchy. I definitely felt like I needed to clean it up in order to do superhero comics. Unfortunately for me, the series was on a very tight schedule and I didn’t have much time to figure out a new style, so it’s still pretty weird-looking compared to other superhero titles. However, Mike Costa’s story wasn’t a standard superhero story – it was almost more of a sci-fi/noir type of book. So no one complained about the weird-looking art.

Did the fact that NORTH 40 was a successful and Eisner-nominated series lay a burden on your shoulders, when you took on your next project? Did you find its success intimidating?

I’d already started drawing MYSTERY SOCIETY when I found out NORTH 40 had been nominated, so no, it didn’t really affect my next project! It was just nice to get a bit of recognition for a series that most people had never heard of.

You have drawn superheroes, Vikings, monsters, even cowboys. What genre do you enjoy the most? Is there anything you’d kill to draw but still haven’t had the chance?

I love historical fiction, so the Vikings in NORTHLANDERS were really enjoyable to draw. I’m into horror, too, and it’s an interesting challenge because it’s so difficult to make comics truly scary. The one other thing I’ve always wanted to do is an epic space opera, and now that I’m drawing SAGA at Image I finally have the chance!

We have also seen you doing a lot of covers for variant or collected editions. Are there any differences in your approach, as opposed to your inside art?

My approach to covers is more painterly – I usually paint right over the linework. And they tend to be a bit more detailed and more rendered. It would be nice to do interiors that way, but it’s not very time-efficient!

Can you tell us what to expect from SAGA?

You can expect an epic fantasy adventure that spans a galaxy of creatures, bounty hunters, robot royalty, and alien armies. And a very intimate story about a young family trying to survive this crazy universe.

How did you get involved in the project?

Brian Vaughan emailed me one day last year, out of the blue, and asked if I wanted to be involved! I agreed pretty much immediately.

What were the main challenges in co-creating SAGA’s universe and characters?

The vast scope of the galaxy was a little intimidating, and knowing that once I laid down these designs I’d be stuck with them – maybe for years, if we’re lucky. But the pressure aside, after reading the script the designs came together pretty naturally.

You are also participating in WOMANTHOLOGY. Can you tell us more about it?

It’s an all-female anthology designed to give young female creators more experience and exposure. So Renae de Liz, the organizer, arranged to have established writers working with newer artists, and vice versa. I did a short fantasy story alongside Jody Houser and Adriana Blake, and it was a lot of fun to do! The book comes out very soon from IDW.

Do you have any other plans for the immediate future?

Aside from drawing SAGA, I’ll be at the Image Expo in February and WonderCon in March!

[Translated by Alexandros Tsantilas]