INTERVIEW CORNER #89: Γιάννης Ρουμπούλιας

Ελληνικά

Φωτο: Άκης Τριανταφύλλου

Κατά τη διάρκεια αυτής της στήλης και των “γνωριμιών” που έχω κάνει με καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, έχω μιλήσει με καλλιτέχνες που πάντοτε ονειρεύονταν να κάνουν comics και το κατάφεραν. Κάποιοι άλλοι μεγάλωσαν διαβάζοντας κάποιον συγκεκριμένο τίτλο, ή ακολουθώντας έναν συγκεκριμένο ήρωα και έφτασαν στο σημείο να γράφουν, ή να σχεδιάζουν, για αυτόν, πραγματοποιώντας έτσι ένα παιδικό τους όνειρο. Για πρώτη φορά, όμως, μιλάω με έναν άνθρωπο, ο οποίος όχι μόνο κατάφερε να κάνει comics, όχι μόνο πραγματοποίησε το όνειρό του να γράψει και να σχεδιάσει κάτι σχετικό με αυτά που διάβαζε μικρός, αλλά κατέληξε να ενσαρκώσει τον ίδιο του τον ήρωα, στη μεγάλη οθόνη!

Μιλάω, φυσικά, για τον καλεσμένο αυτής της εβδομάδας, Γιάννη Ρουμπούλια, τον οποίο παρακολουθήσαμε στο Comicdom Con Athens 2012 να μιλά για τα σχέδιά του να μεταφέρει (κατά μια έννοια) το γνωστότερο comic του στον κινηματογράφο, με την ταινία THE DRAGONPHOENIX CHRONICLES: INDOMITABLE. Η συγκεκριμένη fantasy ταινία, η πρώτη του είδους στα ελληνικά χρονικά, βρίσκεται στα αρχικά στάδια παραγωγής και οι συντελεστές της ευελπιστούν να τη δουν στη μεγάλη οθόνη, με τη βοήθεια του κοινού, το οποίο μπορεί να συνεισφέρει οικονομικά, μέσω της διεθνούς χρηματοδοτικής πλατφόρμας Indiegogo.

Η ταινία είναι βασισμένη, σε μεγάλο βαθμό, στο comic του Ρουμπούλια, ΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΤΟΥ ΔΡΑΚΟΦΟΙΝΙΚΑ, το οποίο έχει εκδοθεί σε μηνιαίες συνέχειες, μέσω της εκδοτικής Ψυχής Τα Λαμπυρίσματα, αλλά, προς το παρόν, δεν έχει ολοκληρωθεί. Χάρη στη δουλειά του σε αυτό, ο Ρουμπούλιας έχει βραβευτεί αρκετές φορές, αλλά ΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΤΟΥ ΔΡΑΚΟΦΟΙΝΙΚΑ δεν αποτελούν τη μοναδική επιτυχία του.

Βραβεία έχει αποσπάσει και για τις συμμετοχές του στον διαγωνισμό 24 HOUR COMIC DAY των εκδόσεων Comicworld και στην ομώνυμη ανθολογία. Ο πολυτάλαντος χαρακτήρας του, όμως, φάνηκε και σε άλλες περιπτώσεις. Μία από αυτές αφορά στο ΣΥΝΔΡΟΜΟ #2 της Comicdom Press, το οποίο σχεδίασε, κάνοντας ένα διάλειμμα από τις fantasy… υποχρεώσεις του, αλλά και στην ανάμειξή του στην κινηματογραφική ομάδα Nostalgeek Productions, από την οποία έχουμε απολαύσει cult αριστουργήματα, όπως το Ο ΠΑΝΙΣΧΥΡΟΣ ΜΕΓΙΣΤΑΝΑΣ ΤΩΝ ΝΙΝJΑ! Τέλος, δεν αποκλείεται να έχετε δει κάποιες γελοιογραφίες του σε εφημερίδες και περιοδικά, όπως ΤΟ ΒΗΜΑ, ενώ σύντομα θα δούμε και την πρώτη του δουλειά για εκδοτική του εξωτερικού, το DEADLY HARVEST της Arcana.

Ας δούμε, όμως, τι έχει να πει για όλα αυτά ο καλεσμένος αυτής της εβδομάδας, Γιάννης Ρουμπούλιας.

Ποιοί είναι οι καλλιτέχνες που σε έχουν επηρεάσει;

Από εκείνα τα παλιά χρόνια, που ξεκίνησα να διαβάζω comics, υπάρχουν πάρα πολλοί μεγάλοι καλλιτέχνες, που πιο πολύ με έχουν εμπνεύσει, θα έλεγα, παρά με έχουν επηρεάσει. Από όλους, ξεχωρίζω, σίγουρα πιο πολύ, τον αείμνηστο John Buscema και τον Claudio Castellini, που μου έμαθαν τι θα πει δυναμικό storytelling! Γενικότερα, όμως, είναι τόσοι πολλοί και με τόσο διαφορετικά στιλ, που αν τους καταγράψω, θα τελειώσω μεθαύριο!

Πώς προέκυψε το ΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΤΟΥ ΔΡΑΚΟΦΟΙΝΙΚΑ;

Αρχικά, οι ήρωες του comic δημιουργήθηκαν για την εικονογράφηση ενός βιβλίου-δοκιμίου για τα παιχνίδια ρόλων, για τις Εκδόσεις Ψυχής τα Λαμπυρίσματα. Στους εκδότες άρεσαν πάρα πολύ τα σκίτσα των ηρώων κι έτσι η ιδέα για μια σειρά comics με τους ίδιους, δεν άργησε να πέσει στο τραπέζι. Αρχικά, μάλιστα, σκεφτόμασταν κάθε τεύχος να είναι αυτοτελές, αλλά, τελικά, το σενάριο που άρχισα να γράφω για το πρώτο τεύχος, ήταν ολίγον τι υπερπαραγωγή και αποφάσισα να το χωρίσω σε κομμάτια. Σιγά-σιγά και όσο εξελισσόταν η σειρά, η ιστορία, που αρχικά σε πολλούς φάνηκε κλισέ, πήρε μια πιο ολοκληρωμένη μορφή. Έφτασε, δε, στο σημείο που είναι σήμερα, με ανατροπές που ακόμη και οι πιο “αντισυμβατικοί” που μου έκαναν την τιμή να το διαβάσουν, δεν περίμεναν. Αυτό με χαροποίησε ιδιαιτέρως, ως δημιουργό και κυρίως ως αφηγητή. Επίσης, χάρηκα πολύ που ο κόσμος το αγκάλιασε με τόση αγάπη, χαρίζοντας στον τίτλο και τα Comicdom Awards που κέρδισε στο παρελθόν.

Υπάρχει κάποια εξέλιξη σχετικά με την ολοκλήρωση της σειράς;

Βιοποριστικοί είναι κυρίως οι λόγοι που έχουν πάει πίσω την ολοκλήρωση της σειράς. Ωστόσο, τα σχέδια με μολύβι για το 13ο τεύχος έχουν ολοκληρωθεί, ενώ το γράψιμο του σεναρίου έχει τελειώσει εδώ και καιρό, μέχρι το τεύχος 15, με το οποίο και ολοκληρώνεται η σειρά. Ευελπιστώ πως η ολοκλήρωση των γυρισμάτων της ταινίας μας, θα συμπέσει με την ολοκλήρωση της σειράς.

Γνωρίζουμε όλοι την αγάπη που τρέφεις για το epic/fantasy genre. Ωστόσο, έχεις σχεδιάσει και άλλες πιο… ρεαλιστικές δουλειές. Σε τέτοιες περιπτώσεις, αλλάζει η προσέγγισή σου;

Μπα, όχι. Το ότι μου αρέσει η επική φαντασία, τα μπράτσα και τα ξίφη, δε σημαίνει ότι σνομπάρω τα υπόλοιπα ήδη… Ίσα-ίσα που διαβάζω τα πάντα και μερικές φορές διασκεδάζω απίστευτα όταν φτιάχνω καρτουνίστικους χαρακτήρες! Βέβαια, είναι πολύς κόσμος που, για κάποιο λόγο, επειδή έγινα γνωστός για ΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΤΟΥ ΔΡΑΚΟΦΟΙΝΙΚΑ και την αγάπη μου στην επική φαντασία, νομίζει ότι φτιάχνω ΜΟΝΟ αυτό. Ξεκολλάτε, κόσμε, μπορώ να φτιάξω και το Μπομπ Σφουγγαράκη να κυλιέται μαζί με την Μπάρμπι σε ένα χωράφι γεμάτο γαρούφαλα! Για αυτό και χάρηκα πάρα πολύ όταν μου ήρθε η πρόταση του Ηλία Κατιρτζιγιανόγλου για το ΣΥΝΔΡΟΜΟ. Ήταν κάτι διαφορετικό, όμορφο, έξυπνο και το λάτρεψα. Εν κατακλείδι, όλα τα είδη μου αρέσουν, αρκεί να είναι καλογραμμένα.

Εκτός από τα comics σου, έχουμε δει δουλειές σου και σε εφημερίδες, περιοδικά, κ.λπ. Αποτελούν αυτές κάτι παραπάνω από… χρηματοδότηση, ή απλά χρησιμεύουν στο να πληρώνουν το νοίκι σου;

Κοίτα, δεν υπάρχει σκίτσο που να φτιάχνω και να μην το διασκεδάζω. Ακόμη κι όταν είναι αγγαρεία, θα προσπαθήσω να το φτιάξω έτσι ώστε να το διασκεδάσω και να γελάσω. Μια φορά, όταν δούλευα στο ΒΗΜΑ, έπρεπε να κάνω μια καρικατούρα του τότε υπουργού Οικονομίας, Γιώργου Αλογοσκούφη. Βαριόμουν τόσο πολύ, γιατί τον είχα φτιάξει πέντε φορές χωρίς επιτυχία και τελικά μου βγήκε ίδιος… ο Jackie Chan! Άρχισα να γελάω μόνος μου σα χάχας, στο γραφείο, και το σκίτσο το φύλαξα. Αφού ηρέμησα, έπιασα κι έκανα το σκίτσο που έπρεπε, με ευθυμία. Άλλη μια δουλειά που είναι πολύ ξεκούραστη και διασκεδάζω πολύ, είναι η δημιουργία εξωφύλλων. Τα εξώφυλλα για τις ελληνικές εκδόσεις του SPAWN: GODSLAYER, από τις εκδόσεις Comicworld, τα ευχαριστήθηκα ιδιαιτέρως. Ξέρεις, ένας άνθρωπος που καταφέρνει να κάνει την αγάπη του επάγγελμα, είναι ένας ευτυχισμένος άνθρωπος. Κι ας μη βγάζει πολλά λεφτά από αυτό. Προσωπικά, ποτέ δεν ήθελα να γίνω πλούσιος με την υλιστική έννοια. Σίγουρα είναι καλό να μπορείς να “πληρώνεις το νοίκι σου”, αλλά όταν είσαι, πρώτα απ’ όλα, καλά μέσα σου, στην ψυχή σου, τότε όλα τα άλλα περισσεύουν! Ακόμη και τώρα, λοιπόν, που δε δουλεύω πλέον σε κάποια εφημερίδα, θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που οι δικοί μου, οι οποίοι ποτέ δεν ήταν λεφτάδες, με στήριξαν στο να κάνω αυτό που αγαπώ και να παλέψω για αυτό. Τους ευχαριστώ και ξέρουν και οι ίδιοι πως πλέον είμαι ένας ευτυχισμένος άνθρωπος, αν και σχεδόν άφραγκος… Χεχε.

Πώς προέκυψε η μεταφορά του comic ΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΤΟΥ ΔΡΑΚΟΦΟΙΝΙΚΑ στον κινηματογράφο;

Βασικά δεν είναι μεταφορά. Είναι, ουσιαστικά, η συνέχεια της ιστορίας του comic, 300 χρόνια περίπου μετά την ολοκλήρωση της. Εγώ και ο Θάνος Κερμίτσης (σκηνοθέτης), μοιραζόμαστε την ίδια παθιασμένη αγάπη για τον κινηματογράφο και τη φαντασία γενικότερα. Είχαμε κάνει κι άλλες δουλειές μαζί (οι τελευταίες έχουν βραβευτεί σε φεστιβάλ ανά τον κόσμο) και, γενικότερα, η χημεία που υπάρχει μεταξύ μας, ως συνεργάτες, είναι εκπληκτική. Ο Θάνος είχε έρθει σπίτι μου μια βόλτα, τις προηγούμενες απόκριες, και έπεσε πάνω στη “στολή” του βάρβαρου που ετοίμαζα να βάλω τότε, αλλά και άλλα καλούδια (όπως ένας αλυσιδωτός θώρακας 30 κιλών, τον οποίο και φόρεσε). Υπερενθουσιώδης όπως πάντα, μου λεει, “Δεν αρχίζουμε να γράφουμε ένα σενάριο φαντασίας; Θα γουστάρουμε”… Ε, υπήρχαν ήδη οι ιδέες για τους συγκεκριμένους χαρακτήρες, οπότε τις βάλαμε κάτω και τις αναπτύξαμε σιγά-σιγά, φτάνοντάς τις στο σημείο που είναι τώρα, με την πολύτιμη βοήθεια του Γιάννη Τζουβελέκη (σκηνοθέτης των ΚΑΘ’ ΟΜΟΙΩΣΙΝ και ΕΡΜΗΣ) και του Άρη Καπλανίδη (σκηνοθέτης των Ο ΠΑΝΙΣΧΥΡΟΣ ΜΕΓΙΣΤΑΝΑΣ ΤΩΝ ΝΙΝΤΖΑ και Η ΖΩΗ ΕΝΤΑΥΘΑ).

Γιατί κάποιος να συνεισφέρει οικονομικά στην ταινία;

Είναι μια προσπάθεια που βασίζεται στην αγάπη για αυτό που κάνουμε και μας γεμίζει. Αν ρίξει κάποιος μια ματιά στις δουλειές του Θάνου, θα συνειδητοποιήσει πως ο άνθρωπος έχει μεγάλο ταλέντο σε αυτό που κάνει, ειδικά με τα πενιχρά μέσα που διαθέτει για να το κάνει! Παλεύουμε για να βγει ένα αποτέλεσμα τουλάχιστον αξιοπρεπές, βάσει των δεδομένων που έχουμε, μιας και οι συνθήκες στις οποίες προσπαθούμε να το φέρουμε σε πέρας, είναι απίστευτα δύσκολες. Άλλωστε, όλα τα παιδιά του cast, αλλά και του συνεργείου, που επέλεξαν να μας βοηθήσουν εξ’ αρχής, το έκαναν επειδή εκτίμησαν πολύ τη δουλειά που έχει γίνει στο σενάριο. Αν το πιστεύουν, λοιπόν, εκείνοι, που προς το παρόν δεν έχουν κάποιο κέρδος από αυτό, γιατί να μην το πιστέψουν κι άλλοι; Μια βοήθεια, λοιπόν, όποια κι αν είναι αυτή, είτε σε χορηγία εξοπλισμών κ.τ.λ., είτε σε προσφορά συνεργείου, είτε οικονομική συνεισφορά για τα πρακτικά έξοδά μας, είναι πολύ πολύ σημαντική και σίγουρα ευπρόσδεκτη.

Εκτός από το να είσαι δημιουργός του comic και σεναριογράφος της ταινίας, πρωταγωνιστείς και σε αυτή. Πώς νιώθεις που ενσαρκώνεις τον ήρωά σου;

Είναι πολύ όμορφο να νιώθει κάποιος δημιουργικός και πως παράγει έργο. Παλεύω και δουλεύω για το καλύτερο που μπορώ να προσφέρω. Δεν κερδίζω καθόλου χρήματα από αυτό, ίσα-ίσα έχω μπει και μέσα, με τόσες μετακινήσεις κ.λπ., αλλά ποτέ δεν παύει να με γεμίζει. Είμαι πολύ χαρούμενος που μπορώ να κάνω ό,τι κάνω και είμαι, επίσης, πολύ χαρούμενος, που συνεργάζομαι με τόσο εξαιρετικά παιδιά. Ξέρεις, αυτό βοηθά τους πάντες να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια!

Μπορείς να μας δώσεις μια ιδέα για το τι πρέπει να περιμένουμε από την ταινία;

Είναι μια ταινία χαρακτήρων, με αγωνία, κλιμακωτή πλοκή και αρκετές ανατροπές, που ίσως να ξαφνιάσουν κιόλας. Πάνω από όλα, όμως, είναι μια ιστορία που μιλά για την αδάμαστη θέληση. Μιλά για το ότι, όταν θες κάτι, δεν πρέπει να παραδίδεις τα όπλα μέχρι να το πετύχεις, όποιες κι αν είναι οι δυσκολίες. Είναι και μια αλληγορία, αν θες, και για εμάς τους ίδιους, πάνω σε αυτό που πάμε να κάνουμε. Κυνηγάμε το όνειρό μας, χωρίς να μας πτοούν οι δυσκολίες. Ο κεντρικός χαρακτήρας ξεκινά ως σκλάβος, μονομάχος, δραπετεύει κι έχει ως απώτερο σκοπό να φτάσει πίσω στη γυναίκα που αγαπά, έτοιμος να συγκρουστεί με το παρόν, το παρελθόν αλλά ακόμη και το ζοφερό μέλλον που τον κυνηγά. Το tagline της ταινίας είναι “Bow to None”. Επίκαιρο, δε νομίζεις;

Δουλεύεις σε κάτι άλλο αυτόν τον καιρό; Να περιμένουμε κάτι νέο από εσένα στο μέλλον;

Αυτή την περίοδο δουλεύω πάνω στο DEADLY HARVEST. Είναι μια διαστημική περιπέτεια με διαστημικούς μεταλλωρύχους, πειρατές κι εξωγήινους που θα εκδοθεί τον ερχόμενο Νοέμβριο, στην Αμερική, από την Arcana Comics, και θα έρθει στα ελληνικά αποκλειστικά από την Comicworld Editions. Είναι η πρώτη μου υπερατλαντική δουλειά και είμαι πολύ χαρούμενος που μου δόθηκε η ευκαιρία να συνεργαστώ με έναν πολύ ταλαντούχο άνθρωπο, όπως ο Erik Hendrix, που είναι ο σεναριογράφος μαζί με τον Michael Nielsen. Μετά από το DEADLY HARVEST, σειρά έχει η μεταφορά του διηγήματος UBERMENSCH του Kim Newman, από την Jemma Press, σε απόδοση του επίσης υπερταλαντούχου Αβραάμ Κάουα. Όταν διάβασα την εκπληκτική μεταφορά του Αβραάμ, μου ήταν εντελώς αδύνατο να πω όχι σε μια τέτοια σχεδιαστική πρόκληση. Και τέλος, φυσικά, αναμείνατε και την ολοκλήρωση του ΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΤΟΥ ΔΡΑΚΟΦΟΙΝΙΚΑ, του ΑΔΑΜΑΣΤΟΣ και, ελπίζω, πολλών άλλων projects! Υγεία να έχουμε, πάνω από όλα, και θα έρθουν πολλά και όμορφα πράγματα στο μέλλον. Όρεξη υπάρχει, αστείρευτη!

English

Photo: Akis Triantafyllou

During the run of this column and the “acquaintances” I’ve made with artists from Greece and abroad, I’ve spoken with artists who always dreamt of making comics and succeeded in turning their dream into reality. Some others grew up reading a particular title or following a specific hero and ended up scripting or drawing their titles, thus making their childhood dream come true. Yet this is the first time I have the chance to speak with someone that not only succeeded in making comics, not only did he come to make his dream about scripting and drawing something relevant to what he read as a boy come true, but he ended up taking the role of his own hero on the big screen!

I’m talking, of course, about Yannis Roumboulias, this week’s guest, who we saw at Comicdom Con Athens 2012 talking about his plans to make a big screen adaptation (in a sense) of his most famous comic-book, THE DRAGONPHOENIX CHRONICLES: INDOMITABLE. This particular fantasy film, the first of its kind in Greece, is at the preliminary stages of production and its creators hope to watch it on the big screen with help from the public via a financial contribution campaign through Indiegogo, the international financing platform.

This movie is largely based on Roumboulias’ comic, THE DRAGONPHOENIX CHRONICLES, which is published in a serialized manner by Psyches Ta Lampyrismata, although it is currently far from its conclusion. Thanks to his work on the title, Roumboulias has won many awards, yet THE DRAGONPHOENIX CHRONICLES aren’t his only successful title.

He has also been awarded for his participation in Comicworld’s 24 HOUR COMIC DAY anthology. Still, his multitalented character has also been revealed in other occasions. One of these occasions was Comicdom Press’s SYNDROME #2, which he penciled, taking a break from his fantasy “commitments”. Another such occasion was his involvement in Nostalgeek Productions film group, who has brought to us cult masterpieces like THE ALMIGHTY NINJA TYCOON! Lastly, it is also likely that you have seen some of his editorial cartoons on magazines and newspapers like VIMA, while we’ll soon see his first work for a foreign publisher in Arcana’s DEADLY HARVEST.

Still, let’s see what this week’s guest, Yannis Roumboulias, has to say for all that.

Which artists have influenced you?

From way back then, when I first started reading comics, there are many great artists who have rather greatly inspired me than actually influencing me. From them all, I’d single out the late John Buscema and Claudio Castellini, who taught me what powerful storytelling means! Still, there are so many artists and so many different styles overall, that if I start writing them down it’ll take me days before I’m finished!

How did you come up with THE DRAGONPHOENIX CHRONICLES?

Initially, the heroes in the comic were created for the purpose of illustrating an essay book about role playing games for Psyches Ta Lampyrismata. The publishers really liked the heroes’ drawings and it didn’t take long for them to come up with the idea for a series of comics starring these heroes. In fact, we originally had considered each issue to be one-shot, but in the end, the script I started writing for the first issue turned out to be an epic, so I decided to split it in parts. Slowly, as the series evolved, the story that many people initially thought to be kind of cliché took a more complete shape. It reached its current point with plot twists that caught off guard even the most “unconventional” of the readers – who, I must say, honored me with their readings. I was also very glad that people embraced it with such fondness, given that it won Comicdom Awards in the past.

Are there any developments regarding its completion?

It’s behind schedule mostly due to reasons concerning my livelihood. Still, pencil drawings for the 13th issue have been completed, while the script has been concluded for a while now, reaching up to the 15th issue, which will mark the end of the series. I hope that we’ll have finished with shooting the movie by the time of the series’ completion.

We all know the love you have for the epic/fantasy genre. You have, however, drawn other, more… realistic works. Do you change your approach in these instances?

Nah. Just because I like epic fantasy, swords and muscles doesn’t mean that I turn a blind eye on the other genres… Far from it, I read everything and sometimes I’m really having a blast drawing up cartoonish characters! Of course, there are many who think that since I’m known for THE DRAGONPHOENIX CHRONICLES and my love for epic fantasy I draw ONLY THAT. Get over it people, I can draw Spongebob Squarepants and Barbie rolling on a field of carnations! This is why I was glad when I got Elias Katirtzigianoglou’s proposal for SYNDROME. It was something different, beautiful, smart, and I loved it. Overall, I like all genres, provided that they are well-written.

Besides your comics, we’ve seen your works in newspapers, magazines, etc. Are these works something more than… financing, or are they merely useful in paying your rent?

Look, there isn’t a single sketch I make that I don’t enjoy. Even if it’s an odd job, I’ll try to do it in such a way so that it’ll be fun and enjoyable for me. Once, when I was working in VIMA, I had to make a caricature of the then Minister of Finance, Giorgos Alogoskoufis. I was immensely bored, because I had already drawn him five times unsuccessfully and in the end, he turned out to be the spitting image of… Jackie Chan! I started laughing all on my own like a moron in the office and I saved that drawing. When I calmed down, I got down to working on the drawing as it was intended to be, and I was enjoying myself. Another job that is more relaxing and entertaining is making covers. I particularly enjoyed making the covers for the Greek editions of SPAWN: GODSLAYER for Comicworld. You know, a man who achieves in making a profession out of his pastime is a happy man, even if he doesn’t make a lot of money out of it. Personally, I never wanted to be rich in the material sense of the word. It’s definitely a good thing being able to “pay your rent”, but if you feel okay deep inside you, inside your soul first and foremost, then everything else is merely an addition! Even now, no longer working in a newspaper, I count myself to be lucky that my folks, who were never rich, supported me in doing what I love the most and struggling for it. I thank them and they themselves know that I am now a happy man, even if I am almost broke… hehe.

How did the adaptation of THE DRAGONPHOENIX CHRONICLES for the big screen come about?

Basically, it’s not an adaptation. It’s essentially the continuation of the comic’s story, 300 years after its conclusion. Thanos Kermitsis (the director) and I share the same passionate love for films and fantasy in general. We’ve done other works together (the more recent ones have won awards in festivals all over the world), and generally, we have an amazing chemistry when we work together. Thanos came to my house once during the last Carnival season and came upon the barbarian “costume” I was about to put on, not to mention other goodies (like a 30 kilos chain mail chestplate that he ended up wearing). Overtly enthusiastic, as always, he said to me “Why don’t we start writing a fantasy script? It’ll be a blast”… Well, there were ideas for these characters already floating around, so we just put them down and slowly developed them, bringing them up to the point where they are now, with the precious help of Yannis Tzouvelekis (director of KATH OMOIOSIN and HERMES) and Aris Kaplanidis (director of THE ALMIGHTY NINJA TYCOON and LIFE WITHIN).

Why should someone make a financial contribution for this film?

It’s an effort based on the love for what we do and what makes us whole. If someone takes a look at what Thanos does, he’ll come to realize that this man is enormously talented at what he does, especially if you consider the meager funds he has at his disposal! We struggle to produce a result that will be decent at the very least, given our means, since the conditions in which we’ re trying to bring it into being are immensely difficult. Besides, all the guys in both the cast and the crew who chose to help us in the first place did it because they appreciated the work done on the script. So, if those who currently have absolutely no financial gain out of it believe in it, why shouldn’t others believe in it as well? Therefore, a little help, no matter what kind of help, either in equipment, in crew, or in finance to cover our practical expenses, is very, very important, and definitely most welcome.

Other than being the creator of the comic and the screenplay writer, you are also the star of the film. How do you feel about bringing out your hero in the flesh?

It’s a very beautiful thing when someone feels creative and produces work. I struggle and work for the best thing I can offer. I have no monetary gain out of it, quite the contrary; I’m actually losing money with all these transportations etc. Still, it never fails to make me feel whole. I’m very happy with being able to do what I do, and I’m also very happy being able to work with such amazing people. You know, this helps everyone in giving the best of themselves without trying very hard!

Can you give us a hint of what to expect from the movie?

It’s a movie of characters, with thrills, a gradual plot and many twists that may surprise people. More than everything, it’s a story that’s about indomitable will. It’s about never giving up when you want something before you achieve it, no matter how difficult it is. It’s also an allegory about ourselves, about what we’re trying to do. We’re going after our dream, without any fear of hardships. The main character begins as a slave, a gladiator, who escapes and his ultimate goal is going back to the woman he loves, ready to confront the present, the past, and even the grim future riding on his tracks. The tagline of the movie is “Bow To No One”. It is a rather timely tagline, don’t you think?

Are you working on something else at the present? Should we wait something new from you in the future?

I’m currently working on DEADLY HARVEST. It’s a space adventure with space miners, pirates and aliens, which will be published next November by Arcana Comics in the US and will be released in Greek exclusively by Comicworld Editions. It’s my first transatlantic work and I’m very happy to be given the chance to work with a very talented man like Erik Hendrix, who writes the script along with Michael Nielsen. After DEADLY HARVEST, I’ll be drawing Kim Newman’s UBERMENSCH for Jemma Press, adapted by the also ultratalented Abraham Kaua. When I read Abraham’s amazing adaptation, it was completely impossible for me to say no to such a drawing challenge. Lastly, you should also expect the conclusion of THE DRAGONPHOENIX CHRONICLES, the INDOMITABLE, and I hope many other projects besides! If we’re healthy, above all, there’ll be many more and beautiful things in the future. There is, after all, an unending supply of zest!

[Translated by Alexandros Tsantilas]