INTERVIEW CORNER #95: Sean Murphy

Ελληνικά

Δεν έχετε ανάγκη από εμένα, αυτήν εδώ την εισαγωγή ή οτιδήποτε άλλο μπορείτε να βρείτε στο internet, για να επιβεβαιώσετε ότι το σωστό timing είναι εξαιρετικά σημαντικό, σωστά; Το μόνο που μπορώ να σας προσφέρω είναι ένα ακόμη παράδειγμα που επιβεβαιώνει αυτόν τον κανόνα. Και αυτό το παράδειγμα αφορά στον καλεσμένο αυτής της εβδομάδας, Sean Murphy, και το νέο του comic, PUNK ROCK JESUS.

To PUNK ROCK JESUS είναι μια ιστορία που ο ανερχόμενος artist ήθελε να πει εδώ και χρόνια, απλά, όπως φαίνεται, η κατάλληλη στιγμή δεν είχε φτάσει μέχρι τώρα. Τί διαφορετικό έχει, όμως, το τώρα και τί είναι αυτό που το κάνει τόσο κατάλληλο; Για να το διαπιστώσουμε, θα πρέπει να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Το ταλέντο του Murphy φάνηκε από πολύ νωρίς και η απόδειξη για αυτό είναι το γεγονός ότι ξεκίνησε την επαγγελματική του καριέρα πριν καν αποφοιτήσει, σε τίτλους όπως το STAR WARS και το NOBLE CAUSES. Αργότερα, τράβηξε την προσοχή της DC, η οποία του ανέθεσε αρχικά το BATMAN/SCARECROW: YEAR ONE και έπειτα εξασφάλισε αποκλειστικό συμβόλαιο μαζί του. Κάτι τέτοιο αποτελεί σίγουρα μια θετική εξέλιξη για κάθε καλλιτέχνη, στην περίπτωση του Murphy, όμως, τα πράγματα δεν πήγαν τόσο καλά. Τίτλοι ακυρώθηκαν πριν καν ξεκινήσουν, τεύχη που ανέλαβε (όπως π.χ. του TEEN TITANS) δεν κυκλοφόρησαν ποτέ και runs ή limited series που του πρότειναν, δεν τον ικανοποίησαν αρχικά (όπως του HELLBLAZER – αργότερα, όμως, ο artist παραδέχτηκε ότι βρήκε τον δρόμο του σε αυτό).

Μέχρι που ήρθε ένα πραγματικά σημαντικό project και η αναγνώριση του Murphy ήταν θέμα χρόνου. Ο καλλιτέχνης ανέλαβε το σχέδιο του JOE THE BARBARIAN, του mini series του Grant Morrison, και όλα μπήκαν στη θέση τους. Και, παρά το γεγονός ότι και στο παρελθόν είχε γράψει και σχεδιάσει κάποια creator-owned comics (τα OFF ROAD και OUTER ORBIT), περίμενε λίγο καιρό ακόμη για να εκδώσει την αγαπημένη του ιστορία και ασχολήθηκε με άλλα, πιο mainstream projects.

Και η κατάλληλη στιγμή έφτασε. Ο Murphy εξασφάλισε την εκδοτική στέγη της Vertigo (η οποία παρέκκλινε για χάρη του, εκδίδοντας το comic σε ασπρόμαυρο format, κάτι που δε συνηθίζει) για το PUNK ROCK JESUS, ευνοημένος από το momentum που του εξασφάλισε το JOE THE BARBARIAN. Το PRJ αφορά σε έναν κλώνο του Χριστού, ο οποίος δημιουργήθηκε με την προοπτική να πρωταγωνιστήσει στο δικό του reality show. Σε αυτό το κόκκινο πανί για τους θρησκόληπτους, ο Murphy (ο οποίος υπογράφει και το σενάριο) προσθέτει, επίσης, πολιτικές προεκτάσεις, κριτική στους μεγάλους οργανισμούς και μπόλικο punk!

Δείτε, λοιπόν, τι έχει να μας πει ο καλεσμένος αυτής της εβδομάδας, Sean Murphy, για το νέο του comic, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει τον ερχόμενο Ιούνιο, στη συνέντευξη που ακολουθεί:

Ποιοι ήταν οι καλλιτέχνες που επηρέασαν περισσότερο το σχέδιο σου και το γράψιμο σου;

Οι καλλιτέχνες που με επηρέασαν περισσότερο είναι οι Sergio Toppi, Jorge Zaffino και Bill Watterson – το CALVIN AND HOBBES του Watterson ήταν μεγάλη επιρροή για εμένα όταν σχεδίαζα strips στο κολλέγιο και, παρότι δεν σχεδιάζω strips πια, ακόμη πιστεύω ότι το χιούμορ του ταιριάζει με αυτό που κάνω στη δουλειά μου.

Όσον αφορά την συγγραφή, η κυριότερη επιρροή μου είναι ο Philip K. Dick (MINORITY REPORT, DO ANDROIDS DREAM OF ELECTRIC SHEEP?). Είχε ένα σπουδαίο τρόπο να αφήνει στην άκρη τις αχρείαστες λεπτομέρειες έτσι ώστε να φτάνει γρήγορα στην ουσία – και είχε επίσης κι ένα πολύ ευθύ, αλλά αποτελεσματικό στιλ γραφής. Τα comics έχουν κι αυτά αυτή την νοοτροπία του “όσο λιγότερα τόσο καλύτερα”, οπότε προσπαθώ να είμαι σαν τον Dick, όταν τουλάχιστον μπορώ.

‘Έχεις ήδη ασχοληθεί με διαφορετικά ήδη, όπως οι superheroes, το fantasy και η κωμωδία. Ποιο είδος προτιμάς περισσότερο;

Πραγματικά λατρεύω την επιστημονική φαντασία. Το αγαπημένο μου χόμπι είναι να διαβάζω για τις επιστήμες, οπότε πάντα το καταδιασκεδάζω όταν μου δίνεται η δυνατότητα να ασχοληθώ μ’ ένα βιβλίο που εφαρμόζει τις περιορισμένες γνώσεις μου, όσον αφορά στις πλανητικές επιστήμες, τη βιολογία και την μηχανική.

Διάβασα ότι στην αρχή της θητείας σου στο HELLBLAZER μισούσες την φύση του τίτλου, αλλά μετά το διασκέδαζεςμε το παραπάνω. Τι σε έκανε να αλλάξεις γνώμη;

Ναι, στην αρχή θεωρούσα το HELLBLAZER μάλλον ενοχλητικό. Αλλά ξεκίνησε να μου αρέσει ,λόγω της ποσότητας μαύρου μελανιού που έβαζα όταν ο Constantine περιπλανιόταν στα σκοτεινά μέρη του Λονδίνου. Το κόλπο ήταν να βρεις τη σκηνή με την περισσότερη βία και φρίκη και μετά να φυλάξεις τη σκηνή αυτή για το τέλος – με αυτό τον τρόπο, μπορούσα να φυλάξω την κακή μου διάθεση μέχρι το τέλος του κάθε τεύχους αντί να την έχω να με απασχολεί όταν ήμουν ακόμη στα μισά της ιστορίας.

Στο JOE THE BARBARIAN έπρεπε να εικονογραφήσεις έναν αληθινό, αλλά κι έναν φανταστικό κόσμο, με σπαθιά και μαγεία. Μπορείς να περιγράψεις αυτή την εμπειρία; Πόσο δύσκολο ήταν;

Το JOE THE BARBARIAN πραγματικά βοήθησε στο να δοθεί ώθηση στη καριέρα μου – τα πράγματα δε θα ήταν όπως είναι, αν ο Grant Morrison δεν είχε συμφωνήσει στο να σχεδιάσω εγώ το βιβλίο εκείνο. Το χρονοδιάγραμμα ήταν ζόρικο και το να προσπαθώ να συμβαδίσω με την φαντασία του Morrison ήταν επίσης πάρα πολύ δύσκολο. Υπάρχουν πολλές σελίδες, με τις οποίες δεν είμαι ικανοποιημένος, αλλά νιώθω συνολικά περήφανος που μπόρεσα να καταφέρω αυτά που κατάφερα, δεδομένου του πόσο εξωπραγματικός μπορεί να γίνει ο Grant. Και το λέω αυτό με την καλή έννοια.

Τι να αναμένουμε από το PUNK ROCK JESUS;

Να αναμένετε μια ιστορία επιστημονικής φαντασίας που κάνει πολλές ερωτήσεις για την φευγάτη επιρροή των θρησκευτικών πεποιθήσεων στην Αμερική – ειδικά όταν πρόκειται για έναν ολοένα και περισσότερο ευμετάβλητο κόσμο, όπου η βιομηχανία της ψυχαγωγίας παρασύρει τα πάντα στο διάβα της. Αλλά, αν δεν σας ενδιαφέρουν αυτά, τουλάχιστον μπορεί να σας αρέσει το σχέδιο.

Από πού προέκυψε μια τόσο ασυνήθιστη ιστορία;

Είχα κάποτε διαβάσει κάτι για την κλωνοποίηση και με έκανε να σκεφτώ τι δύσκολη ζωή μπορεί να είχε ο πρώτος ανθρώπινος κλώνος, μιας και θα ήταν κανονική διασημότητα. Εκείνη την περίοδο, είχα πάψει να είμαι Καθολικός και είχα ξεκινήσει να αμφισβητώ την θρησκευτικότητα της χώρας μου, οπότε, όταν σκέφτηκα από ποιον θα προερχόταν ο πρώτος κλώνος, σκέφτηκα ότι οι Αμερικανοί θα επέμεναν ο πρώτος κλώνος να είναι του Ιησού Χριστού, μιας κι είναι τόσο πετυχημένος στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η ιστορία εξελίχθηκε με βάση αυτή την ιδέα.

Η ιστορία φαίνεται να ξεχωρίζει χάρη στις κάπως θρησκευτικές και πολιτικές προεκτάσεις της. Θα πρέπει να αναμένουμε και ορισμένα αμφιλεγόμενα τεύχη;

Ναι, σε κάποιους θα φανεί εμπρηστική, αλλά οι περισσότεροι δεν θα έχουν πρόβλημα. Η σύζυγος μου είναι θρησκευόμενη και της αρέσει η ιδέα του PUNK ROCK JESUS. Πολλοί νέοι άνθρωποι είναι σήμερα πιο πραγματιστές σε θέματα πίστης και μία ιστορία επιστημονικής φαντασίας δεν είναι κάτι που θα τους αναστατώσει.

Δεν είναι η πρώτη φορά που γράφεις την ιστορία. Θεωρείς ότι οι συγγραφικές σου δεξιότητες έχουν εξελιχθεί από την εποχή των OFF ROAD και OUTER ORBIT;

Πολύ καλή ερώτηση! Χαίρομαι που είχαν περάσει πολλά χρόνια μεταξύ εκείνων των βιβλίων και της συγγραφής του PRJ – μου δόθηκε η δυνατότητα να ωριμάσω και να συμβιβαστώ με τις αθεϊστικές μου πεποιθήσεις. Δεν έχω τόσο τη διάθεση να γράψω μία επιθετική ιστορία που αντιτίθεται στις πεποιθήσεις των αναγνωστών με θρασύ τρόπο, πράγμα που έκανα όταν ήμουν νεότερος. Τώρα, έχω πλέον ηρεμήσει αρκετά κι έχω μάθει ότι η διακριτικότητα είναι ο καλύτερος τρόπος για να προσεγγίσει κανείς αυτό το ζήτημα κι έχω σταματήσει να επιβάλλω επιθετικά τις απόψεις μου σε άλλους. Το PRJ είναι γραμμένο με έναν τρόπο που ακόμη κι αν κάποιος δεν συμφωνήσει μαζί μου στο θέμα της θρησκείας, τουλάχιστον θα απολαύσει το βιβλίο.

Σε έχουμε δει να χρησιμοποιείς το διαδίκτυο, κυρίως αναρτώντας σχέδια και συλλέγοντας τις απόψεις των χρηστών. Πιστεύεις ότι αυτό είναι σημαντικό όχι μόνο για τους fans σου, αλλά και για εσένα τον ίδιο;

Ναι, το πιστεύω. Ανησυχώ μήπως και οι αναγνώστες με ξεχάσουν έτσι και λείψω από τα ράφια. Έτσι, προσπαθώ να αναρτώ κάποια πράγματα που κάνω μια στο τόσο και να υπενθυμίζω στον κόσμο ότι ακόμα δουλεύω. Η DC προτιμά να μην κάνω αυτές τις αναρτήσεις, οπότε ανεβάζω δουλειές που δεν έχουν τελειώσει ή σελίδες που δεν θα κυκλοφορήσουν.

Και η ανταπόκριση είναι πολύ εποικοδομητική. Ανακάλυψα ότι έχω κάποιους θρησκευόμενους ακόλουθους που, παρόλο δεν πήραν τόσο θερμά την ιδέα του PRJ, τελικά είναι διατεθειμένοι να του δώσουν μια ευκαιρία. Συχνά επικοινωνώ και ευχαριστώ τους ανθρώπους αυτούς στο διαδίκτυο, δίνοντας τους να καταλάβουν ότι είμαι φιλικός και δεν έχω καμία επιθυμία να αναστατώνω τον κόσμο.

Έχεις κάποια άλλα σχέδια για το άμεσο μέλλον;

Ναι, αλλά δεν μπορώ να μιλήσω ακόμα γι’ αυτά.

Από το PUNK ROCK JESUS #1

[Μετάφραση: Αλέξανδρος Τσαντίλας]

English

You don’t need me or this intro, or anything else you may find on the internet to tell you that right timing is very, very important, am I right? All I can offer you is yet another example confirming that rule. And this example is all about this week’s guest, Sean Murphy, and his new comic, PUNK ROCK JESUS.

PUNK ROCK JESUS is a story that the upcoming artist wanted to tell for years, and as it seems, it was all about finding the right moment to tell it. Still, what is different about telling it now and what is it that makes now so appropriate for that story? To find that out, we ought to take things from the very beginning.

Murphy’s talent was evident from early on and the proof for that was the fact that he started his professional career even before graduating, working in titles such as STAR WARS and NOBLE CAUSES. Later on, he caught DC’s attention, initially assigning him BATMAN/SCARECROW: YEAR ONE and later signing an exclusive contract with him. This would normally be a positive development for every artist, although in Murphy’s case, things didn’t work out so well. Titles were cancelled before they were even started, issues he took up (such as TEEN TITANS, for example) were never released and runs or limited series that were given to him turned out to be unsatisfactory at first (such as HELLBLAZER – still, the artist himself admitted that it was in that series where he managed to find his way).

And then came a really important project and Murphy’s recognition was only a matter of time. He took up drawing JOE THE BARBARIAN, Grant Morrison’s miniseries, and everything fell in place. And, despite the fact the in the past he had written and drawn several creator-owned comics (OFF ROAD and OUTER ORBIT), he waited out some more before publishing his favorite story, all the while keeping himself busy with other, more mainstream projects.

And the right moment arrived. Murphy secured Vertigo’s publishing roof (which deviated for his sake, publishing the comic in black and white format, something that is uncommon for Vertigo) for PUNK ROCK JESUS, using the momentum granted by JOE THE BARBARIAN in his favor. PRJ is about a clone of Jesus Christ, who was created in order to star in his own reality show. Using this red flag for all religious people, Murphy (who also wrote the script) also adds plenty of other aspects, criticizing big organizations, not to mention featuring plenty of punk!

See now what this week’s guest, Sean Murphy, has to say about his new comic, which is due to begin this June, in the following interview:

Who are the artists who have influenced your art the most? How about your writing?

The artists whom have influenced me most are Sergio Toppi, Jorge Zaffino, and Bill Watterson – Watterson’s CALVIN AND HOBBES influenced me a lot when I was making comic strips in college, and even though I’m no longer doing strips today, I think his humor is still in my line work.

For writing fiction, I look to Philip K. Dick (MINORITY REPORT, DO ANDROIDS DREAM OF ELECTRIC SHEEP?). He had a great way of cutting out needless details to help him get to the point quickly – a very blunt style of writing, but effective I feel. Comics have this “less is more” attitude as well, so I try to be like Dick if I can.

You have already tackled a number of different genres, like superhero, fantasy and comedy. Which one do you enjoy the most?

I really love science fiction! Reading about science is my favorite hobby, so I’m thrilled anytime I get to do a book that utilizes my limited knowledge of planetary science, biology, and engineering.

I’ve read that in the beginning of your HELLBLAZER run you hated the title’s nature, but then you were really having a blast with it. What was it that changed your mind?

Yes, at first I found HELLBLAZER rather disturbing. But I began to love it because of the amount of black ink I was able to use as Constantine made his way through the murky parts of London. The trick was to find the scene with the most violence and horror and then save that scene until the end – that way I could save my bad mood until the end of each issue rather than tackle it in the middle.

In JOE THE BARBARIAN you had to illustrate both the real world and an imaginary one, with swords and sorcery. Can you describe the experience? How challenging was it?

JOE THE BARBARIAN really helped boost my career – things wouldn’t be the same without Grant Morrison agreeing to let me draw that book. The schedule was tough, and trying to keep up with Morrison’s imagination was very difficult. There are many pages I’m still not satisfied with, but overall I’m proud that I was able to pull off what I did considering how out-of-this-world Grant can be. And I mean that in a good way.

What should we expect from PUNK ROCK JESUS?

Expect a science fiction story that asks a lot of questions about the runaway influence of religious belief in America – especially in an increasingly volatile world where the entertainment industry is running rampant. But if you’re not into that, hopefully you’ll at least enjoy the art.

Where did such an unusual story come from?

I read something about cloning once, and it made me think about what a difficult life of celebrity the first human clone might have. At the time I had stopped being a Catholic and was beginning to question the religiosity of my country, so when I thought about whom the first clone would be, I thought about how Americans would insist on Jesus Christ being the first clone, seeing as how he’s such a big hit over here. The story took off from there.

The story seems to stand out thanks to a somewhat religious and political angle. Should we expect any controversial issues in it?

Yes it will be seen as controversial to some, but most people will have no problem with this. My wife is religious, and she loves the idea for PUNK ROCK JESUS. Many young people are more pragmatic with their beliefs these days, and a science fiction story isn’t the sort of thing that would upset them.

It’s not the first time you write your own story. Do you feel that your writing skills have evolved since OFF ROAD and OUTER ORBIT?

Great question! I’m glad that I had many years between those other books and writing PRJ – it gave me a chance to mature and come to terms with my atheistic beliefs. I have less desire to write an aggressive story that confronts readers in a brash way, something I might have done as a younger man. These days I’ve calmed down quite a lot, and I’ve learned that subtlety is the best way to approach this subject, this way I’m not beating people over the head with my opinions. PRJ is written in a way where even if we don’t agree on religion, you will still enjoy the book.

We have seen you putting the internet into some actual use, mainly by sharing art with fans and getting feedback. Do you feel that this is important, not only for your fans, but for you too?

Yes, I do. I worry that if I’m absent from the shelf too long, readers will forget about me. So I’ll try to post some progress every now and then to remind people that I’m still working. DC prefers that I don’t, so I try to only post work that isn’t finished or pages that won’t end up being published.

And getting feedback is very helpful. I’ve discovered that I have some religious followers who, while not too keen on the idea of PRJ, are willing to give it a chance anyway. I often reach out and thank these people online if I can, letting them know that I’m friendly and have no desire to upset anyone.

Do you have any other projects for the immediate future?

Yes, but nothing I can talk about yet.

From PUNK ROCK JESUS #1

 

[Translated by Alexandros Tsantilas]