INTERVIEW CORNER #97: Dan Jurgens

Ελληνικά

Το να συνδεθεί το όνομά σου με έναν ή δύο ήρωες, τους οποίους έχεις αναλάβει κατά καιρούς και προσδιόρισες, μοιάζει τον τελευταίο καιρό να είναι μια εύκολη υπόθεση. Επιπλέον, η σύνδεση του ονόματός σου με κάποιον ήρωα που δημιούργησες, είναι αυτονόητη. Τί γίνεται, όμως, αν το όνομά σου έχει συνδεθεί με δεκάδες ήρωες, που άλλους έχεις δημιουργήσει εσύ και άλλους όχι;

Σίγουρα, ο καταλληλότερος άνθρωπος για να μας απαντήσει σε αυτό το ερώτημα, είναι ο καλεσμένος αυτής της εβδομάδας, ο Dan Jurgens. Ο Jurgens έχει δημιουργήσει αρκετούς χαρακτήρες, όλα αυτά τα χρόνια που απασχολείται στη βιομηχανία των comics, είτε ως writer είτε ως penciller. Ανάμεσα σε αυτούς, ο γνωστότερος είναι ο Booster Gold, ο οποίος έχει συνεχή παρουσία στο Universe της DC, εδώ και 30 περίπου χρόνια. Και, φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε τον villain που προκάλεσε τον πλέον διαβόητο θάνατο στην ιστορία του Μέσου, αυτόν του Superman! Μιλάω για τον Doomsday, μια ακόμη από τις δημιουργίες του Jurgens, ο οποίος έχει συνδέσει το όνομά του με αυτό του Superman.

Και αυτό δεν οφείλεται μόνο στο γεγονός ότι ο Jurgens ήταν ένας από τους… ηθικούς αυτουργούς του θανάτου του Man Of Steel (εκτός από δημιουργός του Doomsday, ήταν και μέλος της συγγραφικής ομάδας του comic), αλλά και σε άλλα runs του σε τίτλους με πρωταγωνιστή τον Superman. Ο τελευταίος, σε μια σειρά τουλάχιστον 10 τίτλων (ongoing, mini series και crossovers), είναι ο τρέχων τίτλος του DCnU, τον οποίο ανέλαβε (μαζί με τον Keith Giffen), μετά την αποχώρηση του George Perez, στο τεύχος #6. Τον ίδιο τίτλο θα αφήσει, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, στα χέρια του Scott Lobdell.

Ταυτόχρονα, έχει κληθεί να ολοκληρώσει (δυστυχώς πριν την ώρα του) και τον τίτλο JUSTICE LEAGUE INTERNATIONAL, ο οποίος θα τελειώσει στο τεύχος #12. Αν και είχε να πει πολλά περισσότερα στον τίτλο, ο Jurgens δεν πτοείται, μιας και πρόκειται να αναλάβει νέα καθήκοντα στο Universe της DC (τα οποία, στη συνέντευξη που ακολουθεί, αρνείται διπλωματικά να μας αποκαλύψει, αλλά τουλάχιστον αναφέρει ότι θα γράψει ΚΑΙ θα σχεδιάσει κάποιον τίτλο). Άλλωστε, η εμπειρία του στο DCU είναι μεγάλη, αφού κατά καιρούς έχει αναλάβει δεκάδες τίτλους.

Το ίδιο, βέβαια, έχει συμβεί και στην άλλη όχθη της mainstream βιομηχανίας. Μιλάω, φυσικά, για τη Marvel, για την οποία ο Jurgens εργάστηκε σε σημαντικούς τίτλους: DAREDEVIL, THOR, CAPTAIN AMERICA, SENSATIONAL SPIDER-MAN. Το όνομά του, όμως, δε συνδέθηκε τόσο με το House Of Ideas (αν και πολλοί θυμούνται την αποχώρησή του, μετά τη διαφωνία του με τον Bob Harras για την επιστροφή του Peter Parker στη θέση του Ben Reilly), ούτε με το πολύ καλό run του στο SOLAR της Valiant.

Με λίγα λόγια, ο καλεσμένος αυτής της εβδομάδας, Dan Jurgens, έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομά του με τη DC και τους δημοφιλέστερους χαρακτήρες της. Μας απαντά, λοιπόν, στις ερωτήσεις για τους αγαπημένους του αυτούς ήρωες, καθώς και τις εξελίξεις στο DCnU.

Γράφεις και σχεδιάζεις comics εδώ και χρόνια. Τι σου λείπει όταν είσαι ταυτόχρονα και συγγραφέας και σχεδιαστής, ή ανάποδα;

Όταν κάνω ο ίδιος και το σενάριο και το σχέδιο, καταλήγω να νοσταλγώ το πιο συνεργατικό χαρακτηριστικό της δουλειάς. Είναι ωραίο να έχεις τον έλεγχο του εγχειρήματος, αλλά ταυτόχρονα μου λείπει το να δουλεύω μαζί με άλλους που ίσως έχουν μία καλύτερη ιδέα ή έναν άλλο τρόπο θεώρησης του όλου εγχειρήματος.

Όταν γράφω για κάποιον άλλο καλλιτέχνη, πραγματικά απολαμβάνω να βλέπω τις ιδέες που βρίσκουν. Ο Aaron Lopresti, για παράδειγμα, κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά στο JLI.

Είσαι ο άνθρωπος που ευθύνεται για τον “δολοφόνο” του Superman, τον Doomsday. Είχε εξαρχής σκοπό του να σκοτώσει τον Superman; Σε αυτή την περίπτωση, τα στοιχεία του χαρακτήρα και των δυνάμεων του ήταν εξαρχής σχεδιασμένα γι’ αυτόν τον συγκεκριμένο σκοπό;

Ναι, από τη στιγμή που εμπνευστήκαμε τον Doomsday, σκοπός του ήταν να είναι ο δολοφόνος του Superman. Παρ’ όλα αυτά, θα έλεγα ότι στην αρχή είχα μία πολύ χαλαρή σύλληψη κάποιου τέρατος που θα πολεμούσε ο Superman, αλλά δεν είχα κάνει ποτέ αυτή τη σύνδεση.

Μπορείς να μας πεις πώς δημιουργήθηκε ο Booster Gold; Υπήρχαν κάποιες συγκεκριμένες ανάγκες στο DCU που έπρεπε να εκπληρώσεις κατά τη δημιουργία του;

Ο Booster δημιουργήθηκε το 1984/85. Εκείνο τον καιρό, οι συζητήσεις για τις τεράστιες συμφωνίες χορηγιών που αφορούσαν αθλητές της Ολυμπιάδας διέφεραν κατά πολύ σε σχέση με τώρα, και όλες αυτές οι συζητήσεις με έκαναν να σκεφτώ ότι αυτό θα μπορούσε με κάποιο τρόπο να επεκταθεί και στους υπερήρωες. Εντέλει, απ’ όλα αυτά προέκυψε ο Booster Gold.

Είχες γράψει για τον Superman και τα προηγούμενα χρόνια, πριν αναλάβεις τον τίτλο του DCnU. Πώς θεωρείς ότι διαφέρει ο νέος Superman και τι πιστεύεις ότι προσφέρουν στους αναγνώστες όλες αυτές οι αλλαγές;

Είναι σίγουρα πιο νέος, λιγότερο σίγουρος για τον εαυτό του και πιο απομονωμένος, σε σχέση με την προηγούμενη εκδοχή του ήρωα, πάνω στην οποία και δούλεψα. Δεν έχει πια τους γονείς του (τους Kents) τριγύρω και δεν είναι πλέον προσκολλημένος στην Lois, άρα δεν υπάρχει και κάποιος με τον οποίο να μπορεί να δεθεί.

JUSTICE LEAGUE INTERNATIONAL #12

Πώς νιώθεις για την ακύρωση του JUSTICE LEAGUE INTERNATIONAL; Θεωρείς ότι είχες κι άλλα πράγματα να πεις και νιώθεις ότι έχασες την ευκαιρία;

Λυπήθηκα που το είδα να τελειώνει. Πιστεύω ότι είχαμε μερικά ενθουσιώδη σχέδια και πολλές δυνατότητες για το μέλλον.

Τι να αναμένουμε από τα τελευταία τεύχη του JLI;

Μία αίσθηση περάτωσης που θα αρμόζει με τον τίτλο.

Και τι όσον αφορά τα τεύχη του SUPERMAN που σου απομένουν;

Ο SUPERMAN θα συνεχιστεί, φυσικά, οπότε πιστεύω ότι ο σκοπός είναι να στρώσουμε το τραπέζι για να προωθήσουμε μερικές πολύ καλές ιστορίες.

Θα αναλάβεις κάποιον άλλο τίτλο έπειτα από την ακύρωση του JLI και την παράδοση και παραλαβή του SUPERMAN; Αν ναι, σε ποια θέση;

Ναι, ήδη δουλεύω πάνω σε κάτι. Και στο σενάριο, και στο σχέδιο.

Θα ξαναδούμε τον Booster Gold κάποια στιγμή;

Να δείτε το JLI ANNUAL 2012!

Έχεις άλλα σχέδια για το άμεσο μέλλον;

Έχω, αλλά δεν μπορώ να πω λεπτομέρειες τώρα!

SUPERMAN #12

[Μετάφραση: Αλέξανδρος Τσαντίλας]

English

Having your name linked with several heroes you’ve taken up and defined from time to time lately seems to be easy. Moreover, having your name linked with a hero you’ve created is more or less self-evident. Still, what happens when your name has been linked with dozens of heroes, some of which you’ve created and others you haven’t?

Dan Jurgens, this week’s guest, is definitely the more competent person to answer this question for us. Through his many years of working in the comics industry as either writer or penciller, Jurgens has created many characters, Booster Gold being the most famous of the bunch, given that he is constantly present in the DC universe for the past 30 years. And, naturally, we shouldn’t forget the villain that caused the most notorious death in the history of the medium, the death of Superman! I’m talking about Doomsday, one more of Jurgens’s creations, whose name is linked with that of Superman’s.

And this isn’t merely the result of Jurgens being one of those… morally responsible for the Man of Steel’s demise (other than the creator of Doomsday, he was also part of the comic’s group of writers), but also stems from his other runs in titles whose lead character is Superman. His latest title, in a line of at least 10 others (ongoing, miniseries and crossovers) is the current title of DCnU, which he took up (along with Keith Giffen) following the departure of George Perez in issue #6. This September, he’ll deliver the very same title to the hands of Scott Lobdell.

At the same time, he has been called to conclude JUSTICE LEAGUE INTERNATIONAL (unfortunately, before its time), which will be completed with issue #12. Despite the fact that he still had quite a few things more to say in the title, Jurgens isn’t at all fazed, since he’ll be assigned new duties in DC Universe (he diplomatically refrains from revealing these duties in the following interview, but at least he mentions that he’ll be writing AND drawing a title). Besides, he is very experienced in DCU matters, considering that he has been assigned dozens of titles.

Of course, the same has happened in the other side of the mainstream industry, that of Marvel, where Jurgens has worked on very important titles such as DAREDEVIL, THOR, CAPTAIN AMERICA and SENSATIONAL SPIDER-MAN. His name, however, wasn’t linked with either the House Of Ideas (although many recall his departure following his disagreement with Bob Harras, regarding the return of Peter Parker in Ben Reilly’s place), nor with his exceptionally good run in Valiant’s SOLAR.

In short, this week’s guest, Dan Jurgens, has inextricably linked his name with DC and its most popular characters. So, he answers our questions regarding his favorite heroes and all the development is DCnU.

You have been writing and/or penciling comics for some years now. What do you miss when acting as both the writer and the penciller? How about the other way around?

When I am doing both script and art myself, I do end up missing the more collaborative aspect of working. It’s nice to have the control of the project, but at the same time, I miss working with others who may have a better idea or thought about the project.
When I write for some other artist, I genuinely enjoy seeing what they come up with. For example, Aaron Lopresti has been doing a great job on JLI.

You are the man responsible for Superman’s “murderer”, Doomsday Was he supposed to kill Superman all along? In that case, were the elements of his character and his powers designed for that particular purpose?

Yes, from the time we came up with Doomsday, he was designed to be Superman’s murderer. However, I would also say that I first had a very loose conception of a behemoth for Superman to fight but did not quite see him as connected that way.

Can you tell us how Booster Gold came about? Were there any particulate needs in the DCU that you had to meet when creating him?

Booster was created in 1984/85. At that time, talk of Olympic athletes being signed to huge endorsement deals was far different than it is now, and that general discussion got me to thinking that there might be some way to extend that to superheroes. Ultimately, Booster Gold emerged.

You have written for SUPERMAN in previous years too, before handling the DCnU title. In what ways do you feel that the new Superman is different and what do these changes offer to the readers?

He’s certainly younger, less sure of himself, and more isolated than the previous version I worked on. He doesn’t have his parents (the Kents) around any longer and is no longer attached to Lois so there really isn’t anyone for him to connect with.

JUSTICE LEAGUE INTERNATIONAL #12

How do you feel about JUSTICE LEAGUE INTERNATIONAL’s cancellation? Did you have more things to say in it and feel like you might have missed the chance?

I’m sad to see it go. I think we had some exciting plans and potential for the future.

What should we expect from the final issues of JLI?

An appropriate sense of closure.

How about your remaining issues on SUPERMAN?

SUPERMAN is going to continue, of course, so I think the idea is to make sure the table is set for some great stories going forward.

Will you take on another title after JLI’s cancellation and the change of guard in SUPERMAN? If so, in which position?

Yes, already working on it. Writing and drawing.

Will we see Booster Gold again any time soon?

Look for the 2012 JLI ANNUAL!

Do you have any other projects for the immediate future?

I do, but can’t detail them at present!

SUPERMAN #12

[Translated by Alexandros Tsantilas]