BEST OF #33: Τα “Πρωτοσέλιδα” Του 2012

Η πρώτη στήλη του 2012 παντρεύει δύο υπάρχουσες στήλες (τη συγκεκριμένη και το COMICDOM JOURNAL) για μία ανασκόπηση της χρονιάς που έφυγε, όπως αξιολόγησε και αρίθμησε τα 10 σημαντικότερα “πρωτοσέλιδα” ο φιλοξενούμενος συντάκτης αυτής της εβδομάδας.

10. ΕΦΥΓΑΝ ΤΟ 2012
Όχι ακριβώς μία είδηση, αλλά… Πέραν του να θυμηθούμε τα όσα έγιναν πέρσι, το νόημα μιας ετήσιας ανασκόπησης είναι και το να κοιτάζουμε μπροστά σε όσα έρχονται. Αυτή η ματιά στο μέλλον δε μπορεί δυστυχώς να περιλαμβάνει όσους έφυγαν από τη ζωή μέσα στην προηγούμενη χρονιά. Ο κόσμος των comics θα είναι πλέον φτωχότερος, χωρίς τους:

Poster Tarzan by John Celardo

John Celardo

John Celardo: Ευρύτερα γνωστός ως σχεδιαστής του comic strip TARZAN, εργάστηκε κατά τη διάρκεια της πολύχρονης καριέρας του για εκδοτικές όπως οι American Comics Group, DC Comics, Gold Key, Quality, Standard, St. John and Whitman.

Tony DeZuniga: Ήταν ο πρώτος καλλιτέχνης από τις Φιλιππίνες που δούλεψε για τις δύο μεγάλες εκδοτικές, ενώ υπήρξε και συν-δημιουργός του western αντι-ήρωα Jonah Hex και της υπερηρωίδας Black Orchid. Εργάστηκε στα αμερικανικά comics για περίπου μια εικοσαετία και υπήρξε ιδιαίτερα υποστηρικτικός με νεώτερους συναδέλφους του.

joe-kubert

Joe Kubert

Joe Kubert: O θρυλικός σχεδιαστής ήταν ευρύτερα γνωστός για τη δουλειά του στις σειρές της DC, HAWKMAN και SGT. ROCK (μεταξύ πολλών άλλων), ενώ κατά τη διάρκεια της πολύχρονης καριέρας του υπήρξε σχεδιαστής, σεναριογράφος, editor και δάσκαλος. Με την τελευταία ιδιότητά του, ίδρυσε το 1976 το Joe Kubert School of Cartoon and Graphic Art, τη μοναδική διαπιστευμένη σχολή για την εκμάθηση των αρχών της Tέχνης των comics, από την οποία αποφοίτησαν σπουδαία ταλέντα της σύγχρονης σκηνής comics.

Moebius (Jean Giraud): Από τους πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες, μας χάρισε αριστουργήματα όπως τα L’ INCAL, BLUEBERRY, ARZACH, LONG TOMORROW, ενώ ενέπνευσε και την αισθητική ταινιών-σταθμών στην επιστημονική φαντασία, όπως το ALIENS και το TRON.

Sheldon Moldoff: Υπήρξε ένας από τους μεγάλους της golden age, ευρύτερα γνωστός για τη δουλειά του στον χαρακτήρα Hawkman, και ένας εκ των βασικών ghost artists του Bob Kane στον Batman. Είχε σχεδιάσει τα εξώφυλλα με τις πρώτες εμφανίσεις των Green Lantern και Flash.

Al Rio: Βραζιλιάνος σχεδιαστής, ευρύτερα γνωστός για τη δουλειά του στις σειρές της Wildstorm, GEN13 και DV8.

Το εξώφυλλο του THE COLLECTED TRASHMAN

Spain Rodriguez

Spain Rodriguez: Ένας από τους σημαντικότερους underground δημιουργούς comics, με δουλειές σε ιστορικούς τίτλους του είδους, όπως οι ΖΑP COMIX, SKULL COMICS, RIP OFF COMIX, και στο AMERICAN SPLENDOR του Harvey Pekar. Πρόσφατες δουλειές του, το αυτοβιογραφικό MY TRUE STORY και η βιογραφία του Che Guevara, CHE: A GRAPHIC BIOGRAPHY, ενώ η πιο δημοφιλής δημιουργία του ήταν ο αναρχικός, σατιρικός αντι-ήρωας Trashman.

John Severin: Υπήρξε ένας από τους cartoonists που ήταν εκεί στο ξεκίνημα του MAD, το 1952. Εργάστηκε για την EC Comics και τη Marvel Comics σε τίτλους όπως οι TWO-FISTED TALES και FRONTLINE COMBAT, ενώ υπήρξε και για 45 χρόνια συνεργάτης του σατιρικού περιοδικού CRACKED.

Sergio Toppi: Η δουλειά του σπουδαίου σχεδιαστή comics και illustrator υπήρξε μεγάλη επιρροή για μεταγενέστερους δημιουργούς και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.

Robert L. Washington IIΙ: Μαζί με τον Dwayne McDuffie και τον John Paul Leon παρουσίασε τον χαρακτήρα Static, το 1993.

Mike White: O βετεράνος Βρετανός σχεδιαστής είχε εργαστεί για την Action και την 2000AD. Ήταν ιδιαίτερα γνωστός για το run του στο ROY OF ROVERS, ενώ είχε συνεργαστεί και με τον Alan Moore στα Future Shocks.

9. ΤΑ COMICS ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ

Μονοσέλιδο comic του Τάσου Μαραγκού, αποχαιρετά το Jemma της Καλλιθέας.

Μονοσέλιδο comic του Τάσου Μαραγκού αποχαιρετά το Jemma της Καλλιθέας.

Η κρίση της ελληνικής οικονομίας δε θα μπορούσε παρά να αφήσει το αποτύπωμά της και στο χώρο των comics. Εν προκειμένω, τις συνέπειες της κρίσης φαίνεται να πλήρωσαν κυρίως τα comic shops που κατέγραψαν μείωση του τζίρου τους, με συνεπαγόμενες απολύσεις εργαζόμενων, αλλά και με ένα λουκέτο που στεναχώρησε πολλούς fans των comics: Μετά από οκτώ χρόνια παρουσίας, το Jemma της Καλλιθέας αποχαιρέτησε το κοινό του με την εκπνοή του 2012.

Στον αντίποδα, ένα νέο κατάστημα, το ComicStrip, έκανε την εμφάνισή του, ενώ στο χώρο των εκδηλώσεων υπήρξαν επιστροφές λιγότερο ή περισσότερο απρόσμενες: 18 χρόνια μετά την πρώτη διοργάνωση, το 2o Πανελλήνιο Φεστιβάλ Κόμικς πραγματοποιήθηκε από το περιοδικό ΝΕΟ ΕΠΙΠΕΔΟ, από τις 29 Ιουνίου έως και τις 5 Ιουλίου στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων, ενώ μετά από τρία χρόνια απουσίας επανήλθε, από τις 2 έως και τις 11 Νοεμβρίου, το Διεθνές Φεστιβάλ Κόμικς Αθήνας (πρώην Φεστιβάλ της Βαβέλ) για τη 14η  διοργάνωσή του, σε νέο χώρο (Διπλάρειος Σχολή) και για πρώτη φορά με εισιτήριο. Tέλος, σταθερό στο ετήσιο ραντεβού του τα τελευταία επτά χρόνια, το Comicdom Con Athens πραγματοποιήθηκε στις 30, 31 Μαρτίου και την 1η Απριλίου, με καλεσμένο της διοργάνωσης το Milo Manara.

Κι ενώ το SoComic συνέχισε να εμπλουτίζει τον online κατάλογό του με δουλειές Ελλήνων δημιουργών, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που είδαν τα comics τους να παίρνουν διαβατήριο για τις σελίδες του PREVIEWS: Βασίλης Γκογκτζιλάς (AUGUSTA WIND), Μιχάλης Διαλυνάς (AMALA’S BLADE στο DARK HORSE PRESENTS), Γιώργος Καμπάδαης (CHAMPIONS OF WILD, WEIRD WEST), Bάλια Καπάδαη (WHITE KNUCKLE, BAYOU ARCANA, URBAN LEGENDS), Ηλίας Κυριαζής (GRIMM FAIRY TALES, VAMPIRELLA ANNUAL #2), Βασίλης Λώλος (CONAN THE BARBARIAN), Γιάννης Μυλωνογιάννης (PROPHET), Γιάννης Ρουμπούλιας (DEADLY HARVEST), ενώ το ντεμπούτο του στον τομέα της δημιουργίας έκανε προς το τέλος της χρονιάς και ο Μανώλης Βαμβούνης, o οποίος επιμελήθηκε το script του επετειακού YOUNGBLOOD #75 (κι αν ξέχασα κάποιον, μη διστάσετε να τον προσθέσετε στα comments).

Dark-Knight-Rises-shooting-Colorado8. THE DARK KNIGHT RISES – Η ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΛΟΡΑΝΤΟ

Το μακελειό της 20ης Ιουλίου στο Κολοράντο στιγμάτισε για πάντα με μια τραγωδία την πρεμιέρα του πολυαναμενόμενου THE DARK KNIGHT RISES, όταν ένοπλος μασκοφόρος άνοιξε πυρ σε κινηματογράφο, σκοτώνοντας 12 άτομα και τραυματίζοντας άλλους 50. Το περιστατικό έγινε στους κινηματογράφους Century, που βρίσκονται σε εμπορικό κέντρο στην περιοχή Ορόρα, κατά τη διάρκεια τη μεταμεσονύχτιας προβολής (τοπική ώρα). Το τραγικό αυτό γεγονός άνοιξε τον ασκό του Αιόλου σε σχέση με την αποτύπωση της βίας σε καλλιτεχνικές δημιουργίες και, πάνω σε αυτή τη βάση, ακούστηκαν εντός και εκτός των ΗΠΑ απόψεις που άγγιζαν τα όρια της γελοιότητας, ενοχοποιώντας τα comics, αλλά και τις κινηματογραφικές μεταφορές που βασίζονται σε αυτά, για τις εγκληματικές συμπεριφορές παραφρόνων. Με κάθε σεβασμό στον ανθρώπινο πόνο, το γεγονός ότι ένα εκ των θυμάτων του μακελειού μήνυσε τη Warner Bros ως ηθικό αυτουργό της τραγωδίας, λόγω της βιαιότητας της ταινίας, στερείται κάθε λογικής.

Η DC και η Warner έσπευσαν άμεσα να περισώσουν επικοινωνιακά ό,τι μπορούσαν: Ο πρωταγωνιστής της ταινίας Christian Bale επισκέφθηκε στο νοσοκομείο τους τραυματίες, ενώ η εκδοτική καθυστέρησε την κυκλοφορία του BATMAN INCORPORATED #3, καθώς μέρος του περιεχομένου της ιστορίας θα μπορούσε να εκληφθεί από την κοινή γνώμη ως έλλειψη ευαισθησίας.

Παρά τα όσα έγιναν και την αρνητική διαφήμιση που ακολούθησε την πρεμιέρα, η ταινία τερμάτισε στη δεύτερη θέση του Box Office για το 2012, με παγκόσμια έσοδα της τάξεως του $1,08 δισεκατομμυρίου.

7. TO KICKSTARTER ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
Elysium_00posterMINI

Τι κοινό έχουν comics, graphic novels, sketchbooks και animated films όπως τα LEAVING MEGALOPOLIS των Gail Simone και Jim Calafiore, THRILLING ADVENTURE HOUR των Ben Acker και Ben Blacker, CYBERFORCE #1 των Marc Silvestri, Matt Hawkins, Khoi Pham και Sunny Gho, SKETCHBOOK ARCHIVES του Doug TenNapel, FAIRY QUEST των Humberto Ramos και Paul Jenkins, PETER PAN: THE GRAPHIC NOVEL Vol.1 της Renae De Liz, MOLLY DANGER του Jamal Igle, TRANSMETROPOLITAN Art Book από το CBLDF, RETROVIRUS και SEX AND VIOLENCE vOL.1 των Jimmy Palmiotti και Justin Gray, THE CARTOON ART OF MIKE DEODATO, JR. — ELYSIUM ONLINE του Ηλία Κυριαζή και THE GOON Animated Film;

Όλα τους είδαν ή πρόκειται να δουν την ολοκλήρωση και την κυκλοφορία τους, χάρη σε πλατφόρμες χρηματοδότησης όπως το Kickstarter και το Indiegogo. Παρά το γεγονός ότι, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του 2011, μόλις κάτι λιγότερο από το 14% των projects που προτάθηκαν στο Kickstarter κατόρθωσαν τελικά να συγκεντρώσουν το ποσό που είχαν θέσει ως στόχο, είναι σαφές ότι πλέον η απόρριψη από τις υπάρχουσες εκδοτικές δε συνιστά το τέλος μιας δημιουργικής ιδέας. Κι αν αυτό δεν είναι μια από τις πλέον ελπιδοφόρες εξελίξεις σε χώρους όπως των comics, τότε ειλικρινά δεν ξέρω τι θα μπορούσε να είναι.

star-wars-disney6. Η DISNEY ΑΓΟΡΑΖΕΙ ΤΗ LUCASFILM (ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ DARK HORSE)

Η απόκτηση της LucasFilm από τη Disney μπορεί να μην έχει τον αντίκτυπο που είχε η απορρόφηση της Marvel – ξανά – από τη Disney ή η μαζική αναδιοργάνωση της DC με τη Warner Bros να αποκτά μεγαλύτερο έλεγχο των properties της εταιρίας, σίγουρα όμως είναι μια είδηση που μπαίνει στην ίδια κατηγορία με τις δύο προαναφερθείσες.

Είναι πολύ νωρίς ακόμη για να κρίνουμε τις εξελίξεις που θα φέρει αυτή η εξαγορά, κυρίως όμως τις επιπτώσεις που θα έχει αυτό για τη Dark Horse, η οποία και κατέχει από το 1991 τα δικαιώματα για την έκδοση comics βασισμένων στη κινηματογραφική σειρά STAR WARS. Οι νόμοι της αγοράς, όμως, υπαγορεύουν ότι μάλλον η Dark Horse θα χάσει τα δικαιώματα, τα οποία θα περάσουν στη Marvel, ως θυγατρική της Disney. Κάτι τέτοιο όχι μόνο θα έπληττε σημαντικά τη θέση της εταιρίας του Mike Richardson στην αγορά κατά τα επόμενα χρόνια, αλλά και ίσως να απειλούνταν η ίδια η επιβίωση της Dark Horse, στην – πολύ πιθανή πλέον – περίπτωση που θα έχανε το πιο δημοφιλές asset της.

Υπάρχουν πάντως κι αυτοί που υποστηρίζουν ότι η Disney έχει κάθε λόγο να μη στερήσει τελικά από τη Dark Horse τα δικαιώματα, με το σκεπτικό ότι τα STAR WARS comics της Dark Horse έχουν λάβει σε αυτά τα 21 χρόνια πολύ καλές κριτικές και υποδοχή από τους αναγνώστες, συν του ότι, αν διατηρηθεί το υπάρχον καθεστώς, το μόνο για το οποίο θα έχει να φροντίσει η Disney, είναι να επιβλέπει και να συλλέγει δικαιώματα.

Λογικά, μέσα στο 2013 θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο, τόσο σχετικά με το μέλλον της Dark Horse όσο και με το αν τελικά θα υπάρξει νέα τριλογία STAR WARS. Και μέσα σε όλα αυτά, ενώ οι φήμες δίνουν και παίρνουν, ορισμένοι αναρωτιούνται αν αυτή η εξαγορά ήταν μια σωστή επιχειρηματική κίνηση, με δεδομένο ότι το δημοφιλές property μάλλον έχει πλέον αποστραγγιστεί.

karenberger5. ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗ VERTIGO

Παρότι το ιστορικό imprint της DC έχει χάσει εδώ και πολλά χρόνια την επιδραστικότητά του, ειδήσεις όπως αυτές που έσκασαν το τελευταίο δίμηνο του 2012 έφεραν τη Vertigo ξανά στο προσκήνιο. Στην αρχή, ήταν η είδηση του τέλους της ιστορικής σειράς HELLBLAZER, με σχέδια για επανεμφάνιση του John Constantine σε νέο τίτλο, ενώ μέσα στον Δεκέμβρη έσκασε σαν βόμβα η ανακοίνωση της αποχώρησης από τη Vertigo της Executive Editor και Senior Vice President, Karen Berger. Κατά τη διάρκεια της 20ετούς θητείας της, η Berger διαμόρφωσε με την αισθητική της – όσο κανείς άλλος – την πορεία του mature imprint της DC, εγκρίνοντας και επιβλέποντας δημιουργίες σημεία αναφοράς, όπως, μεταξύ άλλων, τα THE SANDMAN, 100 BULLETS, SHADE: THE CHANGING MAN, DEATH: THE HIGH COST OF LIVING, THE INVISIBLES, Y: THE LAST MAN, PREACHER και FABLES.

Δύο εβδομάδες μετά, ανακοινώθηκε ότι τη θέση της Berger ως Executive Editor του imprint θα αναλάμβανε η Shelly Bond (editor της σειράς FABLES). Τη Bond θα πλαισιώσουν ο νέος group editor, Will Dennis, και ο editor, Mark Doyle, όλοι τους επαγγελματίες, οι οποίοι μαθήτευσαν στο πλευρό της Berger.

Οι αλλαγές αυτές έρχονται σε μία εποχή που η Vertigo έδειχνε να έχει αφήσει πίσω τη “χρυσή εποχή” της και, μετά από αυτές τις εξελίξεις, το μέλλον – αν και αόριστο – θα είναι σίγουρα διαφορετικό.

bloodshot-14. Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ VALIANT

Το μεγαλύτερο (και ενδεχομένως το πιο αναπάντεχο) εκδοτικό comeback της χρονιάς που πέρασε ήταν εκείνο της Valiant (πληροφορίες για την ιστορία της εκδοτικής σας περιμένουν στο εξαιρετικά κατατοπιστικό άρθρο του Δημήτρη Σακαρίδη). Την εταιρία που δημιούργησε το 1989 ο πρώην editor-in-chief της Marvel, Jim Shooter, “ανέστησε” τη χρονιά που πέρασε η επενδυτική εταιρία Cuneo & Company LCC, που ανήκει στον πρώην CEO της Marvel, Peter Cuneo.

Προτεραιότητα του Cuneo είναι – εκτός από την επανασύσταση της εκδοτικής – η μετάβαση των χαρακτήρων σε άλλους συγγενείς χώρους, όπως τα video games, η τηλεόραση και ο κινηματογράφος, αυτό όμως που φέρνει την επιστροφή της Valiant σε μία από τις πρώτες θέσεις της παρούσας λίστας δεν είναι τόσο τα σχέδια του εκδότη της όσο η ποιότητα των ίδιων των εκδόσεων που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής.

Από το X-0 MANOWAR των Robert Venditti και Cary Nord, μέχρι το BLOODSHOT των Duane Swierczynski, Manuel Garcia και Arturo Lozzi, και από το ARCHER & ARMSTRONG των Fred Van Lente και Clayton Henry, μέχρι το SHADOWMAN των Justin Jordan και Patrick Zircher, η Valiant κυκλοφόρησε φέτος ορισμένα από τα καλύτερα comics που βγήκαν στα stands, ιστορίες τις οποίες μπορεί να απολαύσει ο οποιοσδήποτε, ακόμη κι αν μέχρι αυτού του σημείου δεν είχε διαβάσει ούτε ένα τεύχος από το παλιό Valiant Universe.

ASM7003. TO TΕΛΟΣ ΤΟΥ AMAZING SPIDER-MAΝ

Δεν είναι πολύ συχνό φαινόμενο μία από τις σημαντικότερες ειδήσεις της χρονιάς να χρειάζεται spoiler notice. Το ότι η ιστορική σειρά THE AMAZING SPIDER-MAN ολοκληρώνεται με το #700 είναι μια πληροφορία που σίγουρα θα έχει φτάσει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στα αυτιά σας. Το ότι η σειρά που την αντικαθιστά θα λέγεται SUPERIOR SPIDER-MAN επίσης δεν είναι κάποιο μυστικό, όπως εξάλλου και το ότι πίσω από τη μάσκα δε θα βρίσκεται ο Peter Parker, όπως φρόντισαν να πληροφορήσουν το κοινό εκπρόσωποι της Marvel. Ή μήπως θα βρίσκεται;

(Μαρκάρετε με το ποντίκι σας το λευκό κενό που ακολουθεί αν θέλετε μάθετε τα όσα διαδραματίζονται στο τέλος της σειράς, καθώς και το γιατί η συγκεκριμένη είδηση βρίσκεται τόσο ψηλά σε αυτή τη λίστα)

Η αλήθεια είναι ότι, αν έχετε διαβάσει τα τελευταία τεύχη της σειράς, θα ξέρετε ήδη ότι στην προσπάθειά του να γλιτώσει από ένα σώμα που τον εγκαταλείπει βιολογικά, ο Doctor Octopus μεταφέρει τη συνείδησή του στο σώμα του Peter Parker (φυσικά, παρά τη θέλησή του). Παρ’ όλα αυτά, τα βιώματα του καθενός παραμένουν στο σώμα που τα φιλοξένησε, με αποτέλεσμα ο Doc Oc να έχει εκτός από τις δυνάμεις και όλες τις αναμνήσεις του Peter Parker. Όταν το σώμα του πρώτου πεθαίνει, μαζί του πεθαίνει και ο Peter Parker που γνωρίζουμε, ενώ αυτό που μένει είναι ένα κράμα των δύο προσωπικοτήτων, στο σώμα του Peter Parker και, φυσικά, με τις δυνάμεις του ακέραιες.

Από ό,τι μπορώ να ανακαλέσω, το πείραμα αυτό της Marvel δεν έχει προηγούμενο, τουλάχιστον όχι με κάποιον τόσο σημαντικό χαρακτήρα. Ο Peter Parker είναι νεκρός, το σώμα του όμως και οι αναμνήσεις του ζουν, μαζί με την προσωπικότητα ενός villain. Το καλό μέσα στον Peter Parker επιβιώνει, καθώς αλλάζει τις προτεραιότητες του Octopus, ο οποίος δεσμεύεται να θέσει τον νέο του εαυτό στην υπηρεσία των συνανθρώπων του, δεσμευόμενος παράλληλα ότι θα είναι ακόμη καλύτερος και αποτελεσματικός ήρωας από τον προκάτοχό του (εξ’ ου και το Superior).

Δεν είναι ούτε ο χώρος, ούτε ο χρόνος για να τοποθετηθώ σε σχέση με αυτό το ακραίο σεναριακό πείραμα του Dan Slott, πραγματικά όμως αναρωτιέμαι όχι τόσο για το “πότε” όσο για το “πώς” θα επιστρέψει ο πραγματικός Peter Parker.

avengersstarsbanner42. THE AVENGERS – ENAΣ ΘΡΙΑΜΒΟΣ, ΔΥΟ ΝΙΚΗΤΕΣ

Νούμερο 1 εισπρακτική κινηματογραφική επιτυχία της χρονιάς, με έσοδα που ξεπερνούν παγκοσμίως τα $1,51 δισεκατομμύρια, το μεγαλύτερο άνοιγμα που έγινε ποτέ στο αμερικανικό box-office, ένατη μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία ever εκτός ΗΠΑ, και στην 1η θέση 39 χωρών ανά τον κόσμο, η ταινία THE AVENGERS ήταν τόσο προσωπικός θρίαμβος του σκηνοθέτη της Joss Whedon όσο και του επιτελείου της Marvel, που πήρε το ρίσκο της λογικής ενός ενιαίου κινηματογραφικού universe, χρησιμοποιώντας τους πρωταγωνιστές ταινιών που είχαν προηγηθεί (CAPTAIN AMERICA, THOR, IRON MAN).

Θα μπορούσαν να ειπωθούν πολλά, όμως, τα νούμερα καθιστούν την όποια επιπλέον αναφορά, φλυαρία. Μένει να δούμε αν το αντίστοιχο εγχείρημα με τη Justice League θα στεφθεί από αντίστοιχη επιτυχία, με δεδομένη όμως την ολοκλήρωση της Batman τριλογίας του Christopher Nolan, και τη μάλλον απίθανη συμμετοχή του Christian Bale στην ταινία, ήδη η DC ξεκινάει με ένα ακόμη μειονέκτημα, μετά το αδύναμο GREEN LANTERN και με μοναδικό πλεονέκτημα το MAN OF STEEL (εφόσον βέβαια η έξοδος της ταινίας στις αίθουσες το 2013 είναι επιτυχής).

MarvelNOW-trade-dress1. MARVEL NOW!

Ήταν καθαρά ζήτημα χρόνου να “απαντήσει” η Marvel στο New 52 της DC, και, όπως αναμενόταν, η απάντηση δε θα ερχόταν με το μορφή ενός reboot. Εξάλλου, αν όλα αυτά τα χρόνια η Marvel έχει υπάρξει συνεπής σε μία θέση της, αυτή είναι ότι δεν πρόκειται να μηδενίσουν το κοντέρ, ξεκινώντας την ιστορία του σύμπαντός της από την αρχή.

Με αφετηρία τις συνέπειες και τις αλλαγές που έφερε η σειρά AVENGERS vs X-MEN, το relaunch της εκδοτικής ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2012, με συνολικά 22 νούμερο 1 τίτλους, έναν κάθε εβδομάδα. Βασικός πυρήνας αυτών των αλλαγών είναι το ανακάτεμα των δύο – μέχρι πρότινως αυτόνομων – δημοφιλέστερων franchise της εταιρίας, όπως αυτό αποτυπώνεται ξεκάθαρα τόσο στον τίτλο UNCANNY AVENGERS των Rick Remender και John Cassaday, με πρωταγωνιστές χαρακτήρες από τους Avengers και τους X-Men, αλλά και στη σειρά A+X.

Παρότι το Marvel NOW! είναι κατά βάση ένα ανακάτεμα της τράπουλας, με δημιουργούς να μετακινούνται από τον ένα τίτλο στον άλλο, σηματοδότησε την επιστροφή στην εταιρία καλλιτεχνών και σεναριογράφων, τους οποίους είχαμε χρόνια να δούμε, όπως ο John Cassaday στο UNCANNY AVENGERS, ο Mike Allred στο FF, και ο Paul Cornell στο WOLVERINE.

Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα του ανακατέματος που ανέφερα παραπάνω, ο Brian Michael Bendis, ο οποίος μετά από ένα οκταετές, αμφιλεγόμενο, αλλά εμπορικό επιτυχημένο run στους τίτλους των Avengers, μετακινήθηκε στους τίτλους ALL-NEW X-MEN και UNCANNY X-MEN, έχοντας προηγουμένως κατ’ ουσία δημιουργήσει ένα ολόκληρο franchise για τους Earth’s Mightiest Heroes.

Πολλά μπορούν να ειπωθούν για την καλλιτεχνική επιτυχία (ή μη) του εγχειρήματος. Το μόνο βέβαιο είναι ότι μέχρι στιγμής το πείραμα στέφθηκε με επιτυχία: Στις πωλήσεις του Νοεμβρίου, η Marvel είχε 8 στους 10 τίτλους της  στο Top 10, με Νο 1 το ALL NEW X-MEN. Μένει τώρα να δούμε το πόσο γρήγορα θα ξεφουσκώσουν οι πωλήσεις, τόσο σε συνάρτηση με τα προηγούμενα νούμερα της εταιρίας, όσο και σχέση με το αντίστοιχο ξεφούσκωμα των πωλήσεων του New 52.