SNAPSHOT REVIEWS 04-04-13

Snapshot Reviews: Σύντομα reviews για πρόσφατα comics που τράβηξαν την προσοχή μας. Πρώτα τεύχη, σειρές που βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά και λιγότερο προβεβλημένες δουλειές που αξίζει να προσέξετε.

Constantine 1CONSTANTINE #1
Writer: Jeff Lemire
Artist: Renato Guedes
DC Comics

Μόλις αντίκρυσα το εξώφυλλο, ήμουν σίγουρος ότι θα μισούσα και το περιεχόμενο. Αυτός ο κάποιος “Constantine” στο εξώφυλλο είναι σουπερήρωας, δεν είναι o μοναδικός “Hellblazer”, o ίδιος άξεστος χαρακτήρας που κάποτε κάπνιζε στα εξώφυλλα φορώντας μόνο το βρακί του.

Για να είμαστε δίκαιοι, ενώ την περίμενα την politically correct εκκαθάριση του ήρωα, ο Constantine καπνίζει μέσα στις σελίδες του comic, αλλά τι να το κάνεις όταν όλα τ’ άλλα πετάχτηκαν έξω απο το παράθυρο; Πουθενά το γνωστό cast της παλιάς σειράς, πουθενά το Λονδίνο, πουθενά η “φωνή” του χαρακτήρα. Ένας νερωμένος (ή καλύτερα ξενέρωτος) ήρωας που ελάχιστα θυμίζει ότι είχε προηγηθεί στα 300 τεύχη της Vertigo.

Φυσικά, αυτό το αποτέλεσμα δεν εκπλήσσει κανέναν, αλλά το ότι ήταν αναμενόμενο δεν το κάνει και ευκολοχώνευτο. Υποθέτω ότι η DC έχει την πεποίθηση ότι θα κρατήσει το κοινό του Vertigo τίτλου και θα προσθέσει σε αυτό και το κοινό του JUSTICE LEAGUE DARK. Έχω την πεποίθηση ότι πλανάται πλάνην οικτράν.

Age of Ultron 2AGE OF ULTRON #2
Writer: Brian M. Bendis
Artist: Bryan Hitch
Marvel Comics

Οι αποκαλύψεις για το AGE OF ULTRON είναι ραγδαίες. Οι αποκαλύψεις στο AGE OF ULTRON είναι ανύπαρκτες. Η καθημερινή ειδησεογραφία έχει ξεπεράσει κατά πολύ το ίδιο το comic, με το μέγεθος και την ταχύτητα που εξελίσσουν την “πλοκή”. Neil Gaiman, Angela, Joe Quesada και AVENGERS A.I. αποτελούν σαφώς πιο ζουμερά γεγονότα από αυτά που συμβαίνουν στο comic.

Τι ακριβώς συμβαίνει στο comic; Χωρίς spoiler, ο Α συναντάει τον Β σε χρόνο 13 σελίδων(!), εφτά και μισή εκ των οποίων είναι χωρίς διάλογο. Ο Γ διηγείται σε περίπου 15 άτομα μια ιστορία χωρίς νόημα και out of character στις υπόλοιπες οχτώ σελίδες, δύο εκ των οποίων είναι χωρίς διάλογο. Όχι, δηλαδή, πείτε μου εσείς, πως θα κρίνατε ένα τέτοιο τεύχος;

Και μέσα σε όλα αυτά, έχω βαρεθεί να βλέπω, από το προηγούμενο τεύχος, γύρω στις οχτακόσιες σελίδες συντρίμμια, σχεδιασμένα από τον Bryan Hitch. Απαράδεκτο. Συνολικά.

X-Termination 1X-TERMINATION #1
Writer: David Lapham
Artist: David Lopez
Marvel Comics 

AGE OF APOCALYPSE, X-TREME X-MEN και ASTONISHING X-MEN. Αυτοί είναι οι τρεις τίτλοι που συμμετέχουν στο crossover με τίτλο X-TERMINATION, crossover που σηματοδοτεί και το τέλος δύο εξ αυτών. Περιέργως, επιβιώνει η χειρότερη απο τις τρεις σειρές και, ναι, είναι το ASTONISHING – περασμένα μεγαλεία – X-MEN.

Ο David Lapham, παρέα με τους Marjorie Liu (ASTONISHING X-MEN) και Greg Pak (X-TREME X-MEN), έχει δύσκολο έργο μπροστά του, καθώς θα πρέπει να ισορροπήσει ένα cast 21(!) βασικών ηρώων, μεταξύ των οποίων είναι δύο Wolverine(s) και δύο Nightcrawler(s). Ήδη από αυτό το προλογικό τεύχος, το πρόβλημα γίνεται ολοφάνερο, παρόλ’ αυτά βρίσκει χώρο να δώσει έμφαση σε δυο-τρεις key players και να παρουσιάσει τον/τους mail villain.

Ενδιαφέρον τεύχος για όσους παρακολουθούν και τις τρεις σειρές. Οι υπόλοιποι θα νιώσουν μπερδεμένοι, τόσο με την ιστορία και το πώς φτάσαμε ως εδώ όσο και με το ποιός είναι ποιός και σε ποιό universe.

Wolverine 1WOLVERINE (Vol. 5 ) #1
Writer: Paul Cornell
Artist: Alan Davis
Marvel Comics 

Το WOLVERINE είναι ένας από τους τελευταίους τίτλους του MARVEL NOW εγχειρήματος (περιμένουμε μόνο το X-MEN πια, αν δεν κάνω λάθος). Δεν νομίζω ότι προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση πλέον σε πόσες σειρές πρωταγωνιστεί ο δημοφιλής ήρωας, οπότε τι είναι άλλη μια σειρά;

Υποθέτω ότι ο Paul Cornell απέφυγε εσκεμμένα να γράψει ένα προλογικού ύφους τεύχος, εφόσον δεν υπάρχει κάποια αλλαγή στο status του ήρωα και όλοι ξέρουμε ποιός είναι. Αντιθέτως, ξεκινάει την ιστορία από τη μέση, στην καρδιά της δράσης και συνεχίζει απο εκεί, κάνοντας ξεκάθαρο ότι δεν χρειάζεται να σου πει τι έγινε στην αρχή.

Ο Alan Davis θα θυμίζει πάντα άλλες εποχές, χωρίς όμως να μοιάζει παλιομοδίτικος, τουλάχιστον σ’ εμένα. Απολαμβάνω ιδιατέρως την τεχνική του σχεδίου του στο storytelling, όπως και την ορμή που έχουν οι σκηνές δράσης του. Σε γενικές γραμμές ένα λίγο παραπάνω απο το μέτριο τεύχος, με περιθώρια βελτίωσης.