MARKET WATCH: CBCSDFGXW@@ Και Κάτι Ψιλά, Λογοκριμένα

Ορίστε, λοιπόν, ήρθε και το καλοκαίρι, που φαγωθήκατε όλοι τόσον καιρό! Και τί καταλάβατε; Άντε, τρέχτε στις δωρεάν παραλίες όσο είναι ακόμη δωρεάν, γιατί απ’ του χρόνου βλέπω να σκάτε κάνα εικοσάρικο για να απολαύσετε το καινούργιο τευχάκι των Fantastic Four κάτω απ’ την πολύχρωμη ομπρελίτσα σας! Που, τί λέω, του χρόνου δε θα χρειάζεστε κάτι τέτοιο, καθώς η Marvel παγώνει οτιδήποτε σχετίζεται με το εν λόγω brand, αλλά αυτά θα τα δούμε πιο κάτω.

Προηγείται το ελληνικότατο…

Success Story

Να, λοιπόν, που για πρώτη φορά το όνομα αυτής της κατηγορίας έχει ουσιαστική αντιστοίχιση με τη θεματολογία της! Πολιτικοφερόμενο το νέο και, συγκεκριμένα, θα μιλήσουμε για την φιλελεύθερη, αριστερίζουσα, ανεξάρτητη και αδέσμευτη ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ, την εφημερίδα που “ξεβράστηκε” από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ.

Την εφημερίδα που, πριν λίγους μήνες, ξεκίνησε ένα δικό της ένθετο για/με comics, με (τους) γνωστούς (/ίδιους) Έλληνες δημιουργούς κάθε Σάββατο, και χαροποίησε τους πάντες, γιατί η Άνοιξη στην ελληνική comic σκηνή ξανάρθε μέσα από αυτές τις τέσσερις σελίδες κι από εδώ και στο εξής, μόνο μπροστά! Μόνο!

Το οποίο, μάλλον, σημαίνει πως παλιομοδίτικα gags δεν περνάνε πλέον, γι’ αυτό και η προγραμματισμένη συνέχεια του GSF (GIANT SIZE FASCISTS) του Κών Χρυσούλη, το περασμένο Σάββατο, ακυρώθηκε, για λάθος πολιτικές απόψεις του δημιουργού. Υπενθυμίζω πως η εν λόγω σειρά αποτελεί ένα χιουμοριστικό comic, που σατιρίζει το φασισμό και την υπερηρωική κουλτούρα. (Κάντε τώρα το συνδυασμό στο μυαλό σας.)

Παραθέτω το δελτίο τύπου του δημιουργού:

ΑΚΥΡΟ/CANCELLED
Με μεγάλη λύπη πρέπει να ανακοινώσω ότι δυστυχώς η συνέχεια του Giant-Size Fascists δεν θα εκδοθεί από την Εφημερίδα των Συντακτών αυτό το Σάββατο, διότι οι συντάκτες δεν συμφωνούσαν με το πολιτικό περιεχόμενο της ιστορίας.
Ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον που δείξατε και θα σας παρακαλέσω να μην αγοράσετε την εν λόγω εφημερίδα περιμένοντας αντιφασιστικά, αντιδραστικά ή αντιοτιδήποτε comics μου.
Ενώ τσίναγα στην αρχή, τελικά είναι αέρας ελευθερίας αυτός που αναπνέω στην Αγγλία.
Κων, 29 Μαΐου 2014 (απωφράδα μαίρα).10322838_649523841805569_339539997219575542_n

Success Story #2

Αν δεν το γνωρίζατε ήδη (και πώς να το ξέρατε αφού δεν ακούστηκε καθόλου το συγκεκριμένο θέμα), το Ελληνικό Πρακτορείο Διανομής Ξένου Τύπου βάρεσε πτώχευση. Νεώτερα από Σεπτέβριο, με ίσως νέα, Κυπριακή διεύθυνση.

Secret Wars 3

Διαβάσαμε προχθές, στο news feed του Comicdom, πως η Marvel αποφάσισε να βάλει στον πάγο τους “First Family” τίτλους της (FANTASTIC FOUR, ULTIMATE FANTASTIC FOUR, FF, ή οτιδήποτε άλλο) ως πολεμική τακτική ενάντια στην Fox, που έχει τα FF και X-Men movie properties της εκδοτικής. Εκ πρώτης όψεως, η στρατηγική φαίνεται ηλίθια: Οι αναγνώστες των Marvel comics για να μην ενδιαφερθούν για μια superhero ταινία με χαρακτήρες τέτοιου βεληνεκούς, θα πρέπει να βρίσκονται τώρα στο ηλικιακό γκρουπ από 0 έως, ας πούμε, περίπου 10-12, ώστε να μην αναγνωρίσουν τους χαρακτήρες σε ένα μελλοντικό movie project της Fox. Big deal, θα μου πείτε – κάτι τέτοιο θα είχε σημασία μόνο αν μιλούσαμε για έναν κύκλο που τελειώνει, οπότε το κοινό του επόμενου revamp των χαρακτήρων, που δε θα είναι fans των ανύπαρκτων τίτλων, βρίσκεται μια δεκαετία στο μέλλον.

Αυτή η απόφαση της μαμάς εταιρίας (ναι, την Disney εννοώ), όμως, είναι μόνο ένα κομμάτι του πολεμικού σχεδίου ενάντια στην FOX, και μάλιστα το πιο ανώδυνο. Εκτός αυτού, η Marvel, όπως μας αναλύει ο Rob Liefeld μέσω Twitter, απομονώνει την FOX από το merchandising:

“X-Men: Days of Future Past will match If not exceed The Amazing Spider-Man 2‘s domestic box office, meaning lots of eyeballs, but there are no toy tie-ins. The Fox shut out is real.”

Μπορεί η ίδια η εκδοτική να χάνει λεφτά από αυτή την κίνηση, όμως το ίδιο και η Fox, ενώ τα παιδιά και οι μελλοντικοί potential viewers δε θα έχουν στο μυαλό τους αυτή τη σύνδεση παιχνιδιού-χαρακτήρων, στο μέλλον. Η Marvel, φυσικά, θα επωφεληθεί από τις toy-related πωλήσεις των δικών της projects, τα οποία θα αγοραστούν στη θέση των FF/Spider-Man toys, εφόσον αναμένεται να κατακλυστεί η αγορά από εκατοντάδες GUARDIANS OF THE GALAXY και AVENGERS 3 παιχνίδια (και όχι μόνο). Προσωπικά, περιμένω την “απάντηση” της Fox, και μάλιστα υπό μορφή animation. Ο πόλεμος μόλις ξεκίνησε, και δε θα είναι καθόλου ευχάριστος για τους fans κάθε είδους.

hqdefault

Simon Said

Στο σημερινό Simon Said, παίζει απομυθοποίηση, τρόπον τινά. Ή αλλιώς, η παροιμία με τα κεράσια και τα καλάθια.

Έχουμε την είδηση που έσκασε πρόσφατα, πως ο Alan Moore αποφάσισε να κάνει το καινούργιο του “μεγάλο breakthrough” στα comics, και συγκεκριμένα στα webcomics, με τη δημιουργία της εφαρμογής ELECTRICOMICS. Όλοι έσπευσαν να χαρούν και να ελπίσουν πως ο μεγαλοδύναμος Alan αποφάσισε να τους βοηθήσει και να βγάλει από την αφάνεια της θάλασσας των χιλιάδων online comics, το δικό τους, με αυτή την πρωτοποριακή εφαρμογή, μέθοδο, ή ποιός ξέρει – κανείς προς το παρόν, καθώς κανένα συγκεκριμένο στοιχείο δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα, εκτός από τις κλασικές γενικούρες του promo kit, οι οποίες επαναλαμβάνονται ποικυλοτρόπως και στο site του ELECTRICOMICS.

Ώσπου κάποιος αποφάσισε να μπει στον κόπο να ρωτήσει, πως, καλά όλα αυτά, αλλά το πρόβλημα του online πράγματος είναι το promotion στον έξω κόσμο για να βγεις απ’την αφάνεια. Και η απάντηση που δίνει η Leah Moore, ως ο Simon της δεκαπενθημερίας, είναι η εξής (θα την γράφω τμηματικά ώστε να επεξηγώ από κάτω):

“Eric, Electricomics is a Research and Development project using Digital Funding for the Arts, so we have several things we’re contractually obliged to deliver.”

– Πρόλογος που υποβαθμίζει την αναγκαιότητα αυτού του προβλήματος.

“There’s a 32 page comic which is the ‘pilot’ and is the showcase of what the tools can do. There’s the toolkit itself, which is free and open source so people will be able to use it and modify it if they want.”

– Κάτι που, ως ιδέα, δεν είναι καθόλου καινοτόμο, καθώς υπάρχουν δεκάδες τέτοια toolkits σε διάφορα “ανθολογικά” webcomic sites, που βοηθάνε κυρίως τους εντελώς άσχετους να κάνουν ένα διαδικτυακό κομιξάκι. Κάποτε, μάλιστα, είχε επιχειρηθεί να συνδυαστεί αυτό και με διαγωνισμό, που θα οδηγούσε σε εκδόσεις, αλλά απέτυχε παταγωδώς. (Βλέπε Zeros2Heros)

Και περνάμε στο ζουμί:

“There are also two platforms, a branded platform for us to release a line of comics on, and a free open community platform for people to put their own work up on and talk and promote and work out what they want to do with it.”

– Μία πλατφόρμα για τα διάσημα που θα εκδίδονται, γι’ αυτό έχουμε και τέτοια μεγάλα ονόματα, και μια πλατφόρμα για να παίζουν όλοι οι άλλοι, και να χαίρονται πως είναι στο ίδιο site με τον Moore και τους διάσημους φίλους του. Ειδικά μετά από 1-2 μήνες, που η δεύτερη πλατφόρμα θα γεμίσει με πάνω από 500-600 webcomics, δε θα υπάρχει καμιά απολύτως διαφορά από άλλες, όπως π.χ. το Drunkenduck, με εξαίρεση κάποιο περίεργο αναγνωστικό gimmick, που, λογικά, θα παρέχει η δωρεάν “καινοτόμα” εφαρμογή.

“We are really hoping that we can create something that will help people do just what you are saying, produce their own hand stapled minicomic, but digitally, and be able to promote it using the platform.”

– Και κλείνουμε χωρίς να απαντήσουμε στην ερώτηση, με μια ακόμα γενικούρα.

Κάτι, δηλαδή, σαν το κίνημα του Independent Creators πωςτολέγανε, που χτυπούσε τις μεγάλες εταιρίες, μέσα από “αναρχικές” ανθολογίες, όπως το “indie” κίνημα του Garth Ennis.

Thank you Alan!

electricomics-feautred

Comics-Dot-Con

Μία αρκετά ενδιαφέρουσα (τουλάχιστον προς συζήτηση με καφέ και 10 τσιγάρα) ιδέα-πρόταση είχε ο Chuck Rozanski της Mile High Comics, για την εξέλιξη του SDCC: ένα ΕΝΔΕΚΑήμερο (11) convention. Η λογική είναι πως, εφόσον το συγκεκριμένο φεστιβάλ μεγαλώνει σε ποσότητα πληροφορίας (comics, games, merchandise, animation, Hollywood stuff, τηλεοπτικές σειρές κ.λπ.), το λογικό, ώστε από τη μία να μπορούν να επωφελούνται όλοι, και από την άλλη να έχουν μεγαλύτερη άνεση οι επισκέπτες, είναι να μεγαλώσει και χρονικά.

Πέντε μέρες comics/comic-related stuff, μία μέρα διάλειμμα, πέντε μέρες Hollywood και λοιπά stuff.

To πρόβλημα στην, φαινομενικά, έξυπνη αυτή ιδέα, είναι πως το SDCC θα χάσει έτσι ακόμη περισσότερο την comic αισθητική του, καταρχάς, και κυρίως πως αυτό δεν εξυπηρετεί καλλιτέχνες και μικρούς non-corporate exhibitors και retailers, οι οποίοι, σε καμία περίπτωση, δεν έχουν τόσο χρόνο, ή χρήμα, για να λείψουν από την καθημερινή τους δουλειά για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα.

sdcc_crowd1

Για περισσότερες σκέψεις επάνω στο σημερινό SDCC και στα θετικά/αρνητικά της τωρινής του μορφής, διαβάστε κι εδώ.

WTF? NewsCBCS_Logo-312x400

Μια καινούργια εταιρία ετοιμάζεται να εμφανιστεί στο χώρο, αλλά αυτή τη φορά δε μιλάμε για εκδοτική, αλλά για μία ακόμη comic book grading company, και μάλιστα δια χειρός Steve Borock. Το όνομα ίσως σας είναι άγνωστο, αλλά ο Steve υπήρξε συν-ιδρυτής της CGC, διετέλεσε Senior Advisor στα μεγαλύτερα comic book price guides, και μέχρι πρόσφατα εργαζόταν ως Senior Consignment Director στην Heritage Auctions. Η καινούργια του εταιρία, που – προφανώς – ευελπιστεί να ανταγωνιστεί την CGC, θα λέγεται CBCS (Comic Book Certification Service) και θα ανοίξει τις πύλες της… χθες (σύμφωνα με τα δελτία Τύπου, αν και ακόμη βρίσκεται σε Beta testing), ενώ την πρώτη της δημόσια εμφάνιση την έκανε το περασμένο Σαββατοκύριακο, στο Indy Pop Con, στην Ινδιανάπολη.

And Now, Something Completely Different

Αυτό με τα κλισέ έχει παραγίνει τελευταία. Όπου κι αν γυρίσεις, όλο και κάποιος θα πετάξει μια ατάκα βγαλμένη από το ΣΛΑΠ των Ζαφειριάδη-Χριστούλια, χωρίς να σκεφτεί τις συνέπειες για τον ίδιο, κυρίως, και τους γύρω του. Υπάρχει, όμως, μία κοινότυπη, κλισεδιάρικη φράση, που πατάει σε ουσιαστική βάση, και είναι αυτή που λέει για το σύμπαν και πως “αν θες κάτι πολύ”… Αυτή, ακριβώς, αρκεί αυτο να το θέλεις όντως πολύ, τότε κάποτε έρχεται. Αρχή και θέσφατο που οφείλετε να σημειώσετε πως πράγματι ισχύει, εφόσον έχετε άπειρη υπομονή. Συμβουλευτικός ο χαρακτήρας, λοιπόν, του σημερινού ANSCD, αρκεί, επαναλαμβάνω, να είστε υπομονετικοί άνθρωποι.

(Γιατί εγώ, πλέον, δεν είμαι και τόσο, και μ’ έχουν πιάσει τα νεύρα μου.)

tumblr_mwq2mgGR4N1ryvq99o1_500