SNAPSHOT REVIEWS 04-12-14

Snapshot Reviews: Σύντομα reviews για πρόσφατα comics που τράβηξαν την προσοχή μας. Πρώτα τεύχη, σειρές που βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά και λιγότερο προβεβλημένες δουλειές που αξίζει να προσέξετε.

Ωραίο δεν ήταν το format που εφάρμοσα την τελευταία φορά που βρέθηκα σε αυτό το πόστο; Ας το ξανακάνουμε, λοιπόν, με την ελπίδα να μην το βαρεθούμε όλοι με μία μόνο επανάληψη.

(Την επόμενη φορά, υπόσχομαι πως θα έχω κάτι διαφορετικό. Βέβαια, η “επόμενη φορά” μπορεί να είναι και τον Ιούνιο, but still…)

batman_66_the_lost_episodeBATMAN ’66: THE LOST EPISODE
Writer: Len Wein (based on a TV treatment by Harlan Ellison)
Artist: Jose Luis Garcia-Lopez
DC Comics

“Τί ακριβώς είναι αυτό;” Ένα σενάριο (για την ακρίβεια, treatment και όχι full script) που είχε γράψει ο μεγιστοτεράστιος Harlan Ellison  για την τηλεοπτική σειρά BATMAN, στα μέσα της δεκαετίας του ’60, και στο οποίο θα εμφανιζόταν για πρώτη φορά ο Two-Face. Ο Len Wein μετέτρεψε αυτό το treatment σε σενάριο για comic και το έδωσε στον ανυπέρβλητο Jose Luis Garcia-Lopez για να το σχεδιάσει.

“Και γιατί το πήρες;” Να σας πω την αλήθεια (περιττή εισαγωγή – έχουμε ξεκαθαρίσει στο παρελθόν πως δεν σας λέω ποτέ ψέμματα), δεν είμαι βέβαιος. Ναι, ο Ellison είναι σπουδαίος idea man, ο Wein είναι ένας από τους κορυφαίους συγγραφείς comics όλων των εποχών, και ο Garcia-Lopez μεταξύ των πέντε-έξι αγαπημένων μου superhero artists, αλλά συνήθως αποφεύγω οτιδήποτε έχει να κάνει με μεταφορές τηλεοπτικών σειρών ή κινηματογραφικών ταινιών σε comics. Νομίζω πως περισσότερο το πήρα από περιέργεια, αλλά και γιατί σπάνια, πλέον, βλέπουμε νέες δουλειές του Garcia-Lopez…

“OK, και τί λέει ως comic;” Ehh… It’s not bad. Ναι, είναι στρωτό, καλοδουλεμένο, έχει πανέμορφο artwork, και περιέχει bonus section με τα μολύβια του Garcia-Lopez και ένα μικρό sketchbook. Από την άλλη, είναι απίστευτα “ξεχειλωμένο” (η ιστορία θα μπορούσε να είναι πληρέστατη με τις μισές σελίδες – και δεν θα χρειαζόταν να κοστίζει $9.99), ενώ μοιάζει και αρκετά παρωχημένο. Επίσης, όχι άλλα εξώφυλλα Alex Ross, αδέρφια!!!

“Να το πάρω και εγώ, γιατρέ μου;” Αν σας αρέσει ο Garcia-Lopez, οπωσδήποτε! Ειδάλλως, λειτουργεί μόνο ως novelty item.

dark_horse_presents_4DARK HORSE PRESENTS #4
Writers/Artists: Various
Editor: Mike Richardson
Dark Horse Comics

“Τί ακριβώς είναι αυτό;” Το τέταρτο τεύχος του τρίτου (νομίζω) volume της πάλαι ποτέ σπουδαίας ανθολογίας.

“Και γιατί το πήρες;” Γιατί ελπίζω πως η πάλαι ποτέ σπουδαία ανθολογία θα ξαναγίνει, κάποια στιγμή, σπουδαία.

“OK, και τί λέει ως comic;” Σαφέστατα, πάλαι ποτέ σπουδαία ανθολογία δεν έχει ξαναγίνει ακόμα σπουδαία. Το μόνο πράγμα μέσα στο τεύχος που αξίζει 100% είναι το “House Of Fun” section του Evan Dorkin, στις τελευταίες σελίδες, με τα πανέξυπνα χιουμοριστικά στριπάκια του δημιουργού του MILK & CHEESE να προσφέρουν άφθονο γέλιο. Το υπόλοιπο τεύχος κινείται ανάμεσα στην ενδιαφέρουσα μετριότητα (το πρώτο μέρος του “Semiautomagic” από την Alex De Campi και τον Jerry Ordway) και την εντελώς αδιάφορη μετριότητα (“The Mighty” από τους Peter Tomasi, Keith Champagne και Leonard Kirk). Γενικά, λίγα πράγματα, αλλά τουλάχιστον αυτό κοστίζει “μόνο” $4.99.

“Να το πάρω και εγώ, γιατρέ μου;” Είμαι απολύτως βέβαιος πως υπάρχουν τουλάχιστον 30-40 καλύτερα comics εκεί έξω, στα οποία αξίζει να δώσετε τα λεφτά σας.

in_a_glass_grotesquelyIN A GLASS GROTESQUELY
Writer/Artist: Richard Sala
Fantagraphics Books

“Τί ακριβώς είναι αυτό;” Συλλογή ιστορίων της παρανοϊκής ιδιοφυίας που ακούει στο όνομα Richard Sala!

“Και γιατί το πήρες;” Γιατί είναι μια συλλογή ιστορίων της παρανοϊκής ιδιοφυίας που ακούει στο όνομα Richard Sala! Duh!

“OK, και τί λέει ως comic;” Αν γνωρίζετε ήδη τον Sala, έχετε καλυφθεί από τα προηγούμενα. Αν όχι, τότε πρέπει να σας πω ότι ο συγκεκριμένος δημιουργός είναι ενδεχομένως ο καλύτερος horror cartoonist των τελευταίων 15-20 ετών. Μην περιμένετε, όμως, horror με πολύ gore και ενοχλητικά ρεαλιστικές εικόνες. Ο Sala δημιουργεί comics μου μοιάζουν με συνδυασμό ταινιών τρόμου του Γερμανικού Εξπρεσιονισμού της δεκαετίας του ’20 και παιδικών cartoon τύπου 90s MTV. Ναι, είναι τόσο περίεργο όσο ακούγεται.

“Να το πάρω και εγώ, γιατρέ μου;” Αν δεν το πάρετε, θα είστε ηλίθιοι. Και επειδή ξέρω πως δεν είστε ηλίθιοι, περιμένω να δω τις πωλήσεις των comics του Sala να αυξάνονται τις επόμενες εβδομάδες.

tooth_and_claw_1TOOTH & CLAW #1
Writer: Kurt Busiek
Artist: Benjamin Dewey
Image Comics

“Τί ακριβώς είναι αυτό;” Το καινούργιο fantasy/sci-fi/funny animal comic του Kurt Busiek για την Image.

“Και γιατί το πήρες;” Γιατί, αν δεν κάνω λάθος, έχω πάρα πολύ καιρό να διαβάσω comic του Kurt Busiek, ενώ και το sample artwork του Benjamin Dewey, που είχα δει από αυτό το πρώτο τεύχος, ήταν πάρα πολύ όμορφο. Επίσης, είχα πάντα ένα soft spot για τα anthropomorphic animals, ενώ πρέπει να επισημάνω πως το τεύχος είναι 48 σελίδες και κοστίζει μόλις $2.99. (Οπότε suck it, Marvel and DC!)

“OK, και τί λέει ως comic;” Να σας πω την αλήθεια (μη με αναγκάσετε να επαναλαμβάνομαι), δεν είχα και μεγάλες προσδοκίες ή απαιτήσεις, καθώς τα περισσότερα comics της Image που δοκιμάζω δεν με κρατάνε για περισσότερο από το πρώτο τεύχος (ορισμένα από αυτά με το ζόρι με κρατάνε μέχρι τις τελευταίες σελίδες!), ενώ η τυφλή εμπίστοσύνη μου στον Busiek έχει πάψει να υφίσταται εδώ και πολλααααααά χρόνια. That said, το TOOTH & CLAW #1 ήταν ψιλο-γαμάτο! Ο Busiek εισάγει τα fantasy elements προσεκτικά (χωρίς να κουράζει με πολλές επικούρες, ή pretentious ποιητικολογίες), ενώ παράλληλα καταφέρνει να χειριστεί τα σοβαρά themes με τα οποία καταπιάνεται (θάνατος, ενηλικίωση, προσαρμογή σε νέες καταστάσεις) με εξαιρετικά ώριμο τρόπο. Επίσης, το comic αποτελεί πολύ καλό combo παιδικού και ενήλικου, με αποτέλεσμα να έχουμε μια πραγματική all-ages δημιουργία. Α ναι, το artwork του Dewey γαμεί και δέρνει!

“Να το πάρω και εγώ, γιατρέ μου;” Αμέσως! Έφυγες για το κομιξάδικο ΤΩΡΑ!

wytches_2WYTCHES #2
Writer: Scott Snyder
Artist: Jock
Image Comics

“Τί ακριβώς είναι αυτό;” Το δεύτερο τεύχος της νέας σειράς τρόμου, από το golden boy των mainstream comics, Scott Snyder.

“Και γιατί το πήρες;” Γιατί το πρώτο ήταν “τουλάχιστον καλό”. Δεν έσκισα και το καλσόν μου (βασικά, δεν έχω καλσόν, αλλά η αλήθεια είναι ότι και η ανάγνωση του τεύχους δεν με ώθησε στο να αναζητήσω ένα για να το σκίσω – wait, is that statement offensive?), αλλά πέρασα καλά διαβάζοντάς το και το φινάλε άφηνε κάποιες υποσχέσεις.

“OK, και τί λέει ως comic;” Ας πούμε απλά ότι ούτε αυτή τη φορά ένιωσα την ανάγκη να ψάξω για καλσόν. Η ιστορία προχωράει ικανοποιητικά, οι υποσχέσεις εξακολουθούν να υπάρχουν, το “αυτί” του Snyder στους διαλόγους παραμένει εξαιρετικό, όπως σε όλες του τις δουλειές, το horror στοιχείο είναι δυνατό χωρίς να γίνεται φορτικό, ενώ και το artwork του Jock είναι από πολύ καλό έως εξαιρετικό. Παρ’ όλα αυτά, δεν μου δίνεται η εντύπωση (τουλάχιστον για την ώρα) πως διαβάζω κάτι “πραγματικά σπουδαίο”, αλλά απλά “ένα ακόμη καλό comic”.

“Να το πάρω και εγώ, γιατρέ μου;” Ναι να το πάρετε, γιατί α) ένα ακόμη καλό comic δεν μπορεί να είναι ποτέ “περιττό”, και β) πιθανότατα έχει περισσότερες πιθανότητες να κάνει upgrade σε “πραγματικά σπουδαίο” από τα περισσότερα comics που διαβάζετε…