INTERVIEW CORNER #32: Matt Kindt

Ελληνικά

Πριν ξεκινήσω αυτή την εισαγωγή, θέλω να σας αποκαλύψω κάτι. Ο καλεσμένος αυτής της εβδομάδας, Matt Kindt, είναι κατάσκοπος! Ξέρετε, αληθινός, όχι σαν τον James Bond. Και μπορεί εσείς, τώρα, να θεωρείτε ότι απλά κάνω μεγαλόσχημες δηλώσεις για να τραβήξω την προσοχή σας και να σας αναγκάσω να διαβάσετε παρακάτω, αλλά είναι αλήθεια. Και, πιστέψτε με, βάζω τη ζωή μου σε κίνδυνο, αποκαλύπτοντάς σας αυτά που ξέρω. Πώς έφτασα σε αυτό το συμπέρασμα, θα αναρωτηθείτε. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Οι περισσότεροι θα ξέρουν τον Kindt, κυρίως για τις κατασκοπικές ιστορίες του. Το πώς νιώθει τους ήρωές του, μπαίνει στο πετσί της ιστορίας του, προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα που μπορεί να τον οδηγήσει η υπόθεση και πειραματίζεται με νέα genres – δε μένει, άλλωστε, στάσιμος σε ένα. Αν δεν είναι, λοιπόν, κατάσκοπος, πώς εξηγείται το ταλέντο του να γράφει τέτοιες ιστορίες; Είναι ικανός να οδηγήσει τον αναγνώστη μέσα στην ιστορία του και να τον αναγκάσει να τρέξει με το κεφάλι κάτω και το χέρι του να σφίγγει σφιχτά την εσωτερική τσέπη του πανωφοριού του, φοβούμενος μην τον προλάβουν τα γερμανικά βομβαρδιστικά και χάσει για πάντα τις πολύτιμες πληροφορίες που βρίσκονται στο φάκελο που μόλις παρέλαβε.

Ένα άλλο στοιχείο είναι η ανθρωπιά των ιστοριών του. Μεταξύ μας, όποιος έχει διαβάσει δέκα πράγματα για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και έχει δει και πέντε-έξι ταινίες JAMES BOND, είναι ικανός να σκαρφιστεί μια αξιοπρεπή κατασκοπική ιστορία. Αυτές του Kindt, όμως, διαφέρουν, καθώς οι χαρακτήρες είναι ανθρώπινοι και άμεσοι. Φαίνεται πως ο Kindt γνωρίζει καλά την ψυχολογία των ηρώων του και καταφέρνει να γράψει ιστορίες που μοιάζουν απλές και καθημερινές.

Τα παραπάνω αποδεικνύονται σε δύο από τα πιο γνωστά έργα του Kindt, τα TWO SISTERS και SUPER SPY. Ειδικά το τελευταίο, αποτέλεσε ένα από τα καλύτερα graphic novels του 2007. Με 52 μικρές κατασκοπικές ιστορίες του Β’ Παγκοσμίου, που δένονται μεταξύ τους και μπορούν να διαβαστούν με μη γραμμικό τρόπο (είδατε τι εννοώ; Ποιος γράφει τέτοιες ιστορίες;), το SUPER SPY αποτελεί, ίσως, το καλύτερο έργο του. Και το TWO SISTERS κινείται στα ίδια πλαίσια, αν και είναι πιο συμβατικό στο format του και επικεντρώνει σε πιο ανθρώπινους και καθημερινούς τομείς. Τα δύο αυτά graphic novels αποτελούν τα μόνα αμιγώς κατασκοπικά του.

Υπάρχουν, όμως, κι άλλα. Όπως το PISTOLWHIP, μια ακόμη συλλογή μικρών ιστοριών που εξελίσσονται στη δεκαετία του ’40. Oι ιστορίες του PISTOLWHIP δεν αφορούν σε κατασκόπους, η όλη αισθητική και ατμόσφαιρα, όμως, δε διαφέρουν από τα δυο κατασκοπικά έργα του. Και, φυσικά, υπάρχει και το 3 STORY: THE SECRET HISTORY OF THE GIANT MAN. Σε αυτό, ο Kindt αφηγείται την ιστορία του ψηλότερου ανθρώπου στην ιστορία των ΗΠΑ, του Craig Pressgang (ο οποίος – τυχαία; – καταλήγει σε ένα σημείο να δουλεύει ως κατάσκοπος). Στο 3 STORY… η αφήγηση γίνεται μέσα από τα μάτια κοντινών ανθρώπων του πρωταγωνιστή, με αποτέλεσμα ο Kindt να νίπτει τας χείρας του απ’ όσα διαδραματίζονται. Ξέρει πολύ καλά τι κάνει…

Και μπορεί να έχει χρόνια να γράψει μια κατασκοπική ιστορία (το τελευταίο του έργο, REVOLVER, ασχολείται με την ύπαρξη ενός παράλληλου κόσμου και τις συνέπειες που μπορούν να έχουν οι πράξεις του πρωταγωνιστή σε αυτόν), αλλά, όπως φαίνεται, δεν έχει πει ακόμη την τελευταία του λέξη. Σε λίγους μήνες, αναμένεται το sequel του SUPER SPY, με τον τίτλο SUPER NATURAL. Αν και στο συγκεκριμένο πρωταγωνιστούν όχι κατάσκοποι, αλλά φαντάσματα ιστορικών προσωπικοτήτων, το SUPER NATURAL έχει άμεση σχέση με το SUPER SPY. Και έπειτα από αυτό, θα ακολουθήσει ένα ακόμη graphic novel, το SUPER COMPUTER, το οποίο θα κλείσει την τριλογία.

Θέλετε κι άλλα στοιχεία που να ενισχύουν τη θεωρία μου; Τα μυστικά. Ο Kindt φαίνεται πως έχει αρκετά από δαύτα και, στη συνέντευξη που ακολουθεί, μας αποκαλύπτει ένα από αυτά, το οποίο μαθαίνετε κι εσείς πρώτοι εδώ, μιας και η πληροφορία δεν έχει δημοσιευθεί πουθενά αλλού: το ότι ετοιμάζει, δηλαδή, monthly series για λογαριασμό της Dark Horse, με τον τίτλο MIND MAΝΑGEMENT. Θα αναρωτιέστε αν τον βασάνισα για να μου το αποκαλύψει. Μα, αγαπητοί αναγνώστες, οι κατάσκοποι δε λυγίζουν κάτω από βασανιστήρια. Σου λένε ένα κομμάτι της αλήθειας και σε αφήνουν με το στόμα ανοιχτό.

Κι αν ακόμη δεν πειστήκατε και είστε από αυτούς που χαιρέκακα σκέφτονται “καλά, κατάσκοποι δεν υπάρχουν – μόνο ο James Bond που έχει και δικιά του ταινία”, σας πληροφορώ ότι και ο Kindt θα έχει σε λίγο καιρό τη δική του ταινία. Δε θα ασχολείται, βέβαια, με τη ζωή του, αλλά με το 3 STORY: THE SECRET HISTORY OF THE GIANT MAN, το οποίο θα μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη.

Ας ακούσουμε, λοιπόν, τι έχει να πει ο Matt Kindt για όλα αυτά, στη συνέντευξη που μας παραχώρησε:

Πώς και προτάθηκε το 3 STORY: THE SECRET HISTORY OF THE GIANT MAN για κινηματογραφική μεταφορά; Υπάρχει καμία πρόοδος σ’ ότι αφορά την παραγωγή;

Η Dark Horse έκανε καλή δουλειά με την προώθηση του βιβλίου κι έτσι ο Dustin Lance Black το διάβασε και το λάτρεψε. Δε χρειάστηκε τίποτε άλλο. Είναι ένας εξαιρετικός σεναριογράφος και σκηνοθέτης που δίνει το 100% του εαυτού του στο project. Μόλις διάβασα την πρώτη εκδοχή του σεναρίου που έγραψε και είναι πραγματικά εξαιρετικό. Δείχνει βαθύ σεβασμό απέναντι στο βιβλίο και αυτό φάνηκε στο προσχέδιο. Πιστεύω ότι θα κάνει φοβερή δουλειά με τη μεταφορά στη μεγάλη οθόνη.

Το SUPER SPY ήταν ένα βιβλίο που μπορούσε να διαβαστεί με μη γραμμικό τρόπο. Το έγραψες επίτηδες έτσι; Ποια ήταν η σημασία αυτού του πειράματος;

Έγραψα το SUPER SPY πάνω-κάτω όπως εμφανίζεται στο βιβλίο – ακατάστατα. Όταν το ξεκίνησα, ήξερα τι επρόκειτο να συμβεί στους πιο πολλούς χαρακτήρες και πού θα κατέληγαν αυτοί. Προσωπικά, με διευκόλυνε κατά τη συγγραφή το να σπάσω την ιστορία σε μικρά κομμάτια έτσι ώστε το κάθε κεφάλαιο να μπορεί να διαβαστεί ως μία αυτοτελής σύντομη ιστορία. Όταν το έκανα αυτό, τότε ήταν και πολύ πιο εύκολο να τα συνδέσω. Δεν μ’ ενδιέφερε τόσο η δομή μίας μεγάλης ιστορίας που θα χωρίζεται σε τρία μέρη ή κάτι παραπλήσιο. Χειρίστηκα το όλο θέμα σαν ένα ημερολόγιο κατασκόπων κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ο τρόπος αφήγησης που χρησιμοποιείς είναι κάπως ανορθόδοξος στα περισσότερα graphic novels που έχεις κάνει και, προσωπικά, έχω αναρωτηθεί αν το όλο πράγμα θα μπορούσε να δουλέψει σε άλλο Μέσο έκδοσης. Έχεις σκεφτεί ποτέ να κάνεις μία μηνιαία σειρά;

Επί του παρόντος δουλεύω πάνω σε μία μηνιαία σειρά για λογαριασμό της Dark Horse, με τίτλο MIND MANAGEMENT, οπότε θα δούμε πως θα πάει. Έχω ορισμένες ξεκάθαρες ιδέες σχετικά με το πώς θα χειριστώ μία μηνιαία σειρά και ήθελα εδώ και χρόνια να τις δοκιμάσω στην πράξη. Οπότε, είμαι πολύ ενθουσιασμένος που θα έχω τελικά αυτή την ευκαιρία. Η δουλειά σε μηνιαία σειρά δε διαφέρει τόσο πολύ από τον τρόπο που δούλεψα στο SUPER SPY. Κάθε κεφάλαιο πρέπει κατά κάποιο τρόπο να είναι αυτόνομο, αλλά την ίδια στιγμή να μπορεί να σχηματίζει ένα κομμάτι της ευρύτερης εικόνας.

Το νέο σου βιβλίο, το SUPER NATURAL, είναι λίγο-πολύ μία ιστορία φαντασμάτων. Θεωρείται, ωστόσο, η συνέχεια του SUPER SPY. Πώς λειτουργεί όλο αυτό; Θα υπάρχει κάποια σύνδεση;

Υπάρχουν σαφείς συνδέσεις, τόσο θεματικά όσο και κυριολεκτικά, γιατί ένας χαρακτήρας που πέθανε στο SUPER SPY εμφανίζεται τώρα μεταξύ των πρωταγωνιστών του SUPER NATURAL… ως φάντασμα. Κατά κανόνα, δεν προτιμάω τις ιστορίες του υπερφυσικού και ιδιαίτερα αυτές των φαντασμάτων, οπότε η ενασχόληση με αυτό το βιβλίο ήταν από μόνη της μία πρόκληση. Έπρεπε να βρω έναν ικανοποιητικό για εμένα τρόπο να παρουσιάσω το πώς θα ενεργούσαν στο “πραγματικό κόσμο” του SUPER SPY τα φαντάσματα κι άλλα υπερφυσικά πράγματα και πιστεύω ότι βρήκα τον τρόπο να το κάνω αυτό.

Μπορείς να μας πεις μερικά πράγματα για την πλοκή και τους πρωταγωνιστές;

Είναι χωρισμένο σε ενότητες στις οποίες βλέπουμε την ιστορία του κάθε φαντάσματος ξεχωριστά, καθώς αυτά τριγυρνάνε στο Παρίσι της δεκαετίας του ’50. Η αφήγηση παρουσιάζει τις ιστορίες σαν αναδρομές και, βασικά, αυτό που κάνει το κάθε φάντασμα είναι να προσπαθεί να βρει το λόγο για τον οποίο είναι φάντασμα. Κατά κάποιο τρόπο, όλα μαζί συνεργάζονται. Η ομάδα τους περιλαμβάνει έναν κατάσκοπο από τον Β’ ΠΠ, τον Houdini, την Amelia Earhardt, ένα κορίτσι στην εφηβεία, και τον Morgan Earp … οπότε υπάρχουν πολλές διαφοροποιήσεις.

Τα SUPER SPY και SUPER NATURAL αποτελούν μέρη μίας τριλογίας. Μπορείς να μας πεις μερικά πράγματα για το τρίτο βιβλίο;

Το τρίτο βιβλίο ονομάζεται SUPER COMPUTER και είναι μία ιστορία επιστημονικής φαντασίας στο στιλ της δεκαετίας του ’60. Δεν έχω στήσει ακόμη εξολοκλήρου τη γενική πλοκή, αλλά θα περιέχει χαρακτήρες από τα δύο προηγούμενα βιβλία και θα περιλαμβάνει και ταξίδι στον χρόνο.

Το REVOLVER ήταν διαφορετικό από τις προηγούμενες δουλειές σου, αφού βασίζονταν στην προσωπικότητα ενός χαρακτήρα και χρησιμοποιούσε διαφορετική θεματολογία, όπως για παράδειγμα το παράλληλο σύμπαν στο οποίο εκτυλισσόταν η ιστορία. Τι σε ενέπνευσε και το έγραψες;

Δεν ξέρω στα σίγουρα, πάντα με συναρπάζανε οι παράλληλοι κόσμοι, όχι όμως από τη “ρεαλιστική” τους πλευρά, όσο απ’ τo ότι η ζωή μας συνεχώς σπάει σε διαφορετικά μονοπάτια με κάθε απόφαση που παίρνουμε, και μου άρεσε η ιδέα του να συγκρίνω τη ζωή ενός μεμονωμένου ατόμου που θα χωρίζονταν σε δύο ξεχωριστές κατευθύνσεις. Με ενδιέφερε να ασχοληθώ με τέτοιες ανησυχίες του στιλ “αυτά που συγκροτούν το είναι σου οφείλονται στο περιβάλλον σου, ή το περιβάλλον σου συγκροτείται ως αποτέλεσμα των αποφάσεων σου;” . Επίσης, αφού είχα ήδη ένα ιστορικό σεναρίων με πολλαπλούς χαρακτήρες και ισάριθμες οπτικές γωνίες, μου άρεσε η ιδέα του να έχω έναν αφηγητή και μία και μοναδική (κατά κάποιο τρόπο) οπτική γωνία που θα καθοδηγούσε την εξέλιξη της αφήγησης με έναν πιο ευθύ τρόπο. Ήταν διασκεδαστικό.

Πέρα από το SUPER NATURAL, έχεις επίσης ανακοινώσει ορισμένα μελλοντικά βιβλία, τα END OF THE WORLD, STRANGE CRIMES και THE TOOTH. Μπορείς να μας πεις περισσότερα; Τι να περιμένουμε από αυτά;

Το ΤΗΕ ΤΟΟΤΗ θα είναι το πρώτο που θα κυκλοφορήσει φέτος τον Μάιο στις ΗΠΑ. Εγώ έκανα το σχέδιο και το γενικό στήσιμο, και το σενάριο είναι από τους Cullen Bunn και Shawn Lee. Βασικά, πρόκειται για ένα διασκεδαστικό comic τρόμου, στο στιλ της δεκαετίας του ’70, συμπεριλαμβανομένης της ξαφνικής ανατροπής στην ιστορία. Είχα πολλή χαρά που έκανα ένα τέτοιο βιβλίο ως διάλλειμα μεταξύ των άλλων μου projects, απλά και μόνο για να χαλαρώσω και να διασκεδάσω, κι αυτό το βιβλίο ήταν πραγματικά διασκεδαστικό. Δεν συνηθίζω να κάνω “αστεία” βιβλία, αλλά αυτά που έγραψαν οι άλλοι δύο ήταν πραγματικά ξεκαρδιστικά.

Τα END OF THE WORLD και STRANGE CRIMES έχουν ήδη ολοκληρωθεί συγγραφικά. Έχω σχεδιάσει το STRANGE CRIMES και θα κυκλοφορήσει το 2012 από την First Second. Το END OF THE WORLD έχει γραφτεί και θα είναι το επόμενο που θα σχεδιάσω – θα κυκλοφορήσει από την Oni – πάλι μέσα στο 2012. Τέλος, υπάρχει και το MIND MANAGEMENT για την Dark Horse, το οποίο θα είναι στα ράφια αργότερα μέσα στο 2011.

Έχεις άλλα σχέδια για το άμεσο μέλλον;

Θα παρατήσω την τηλεόραση, τα βιντεοπαιχνίδια και τις ταινίες για ολόκληρη την επόμενη χρονιά, έτσι ώστε να τελειώσω όλα αυτά τα projects. Θα ξανασηκώσω κεφάλι σε κανένα χρόνο με τις δουλειές που θα έχω ολοκληρώσει… Δε συμβαίνει και τίποτα το συναρπαστικό, εκτός αν θεωρείς συναρπαστικό το να κάθεσαι στο σχεδιαστήριο για 300 ημέρες και να σχεδιάζεις (που βασικά αυτό κάνω).

[Μετάφραση: Αλέξανδρος Τσαντίλας]

English

Before I start this introduction, there’s something I’d like to reveal to you: This week’s guest, Matt Kindt, is a spy! You know, a real spy, not like James Bond. Now, maybe you all think that I’m making high-pitched statements just to grab your attention and force you to read below, but it’s true. And trust me, I’m risking my life by revealing all this to you. You might be wondering how I got to this conclusion, so let’s take things from the top.

Most of you know Kindt primarily from his spy stories, how he understands his heroes, dive into the essence of his stories, adjusts to the new facts that might be brought upon from his story and experiments with new genres – after all, he doesn’t just stick to a specific genre. So, if he isn’t a real spy, then how do you explain this talent of his for writing such tales? He is capable of leading his reader within his story and forcing him to run while keeping his head down and his arm within his pocket out of fear of being caught up by German bombers and losing all valuable intel in the envelope he has just received.

Another clue is the humanity of his stories. Between you and me, anyone who has read a few things about World War Two and has seen a few JAMES BOND films is capable of coming up with a decent spy tale. Kindt’s stories are different though, since his characters are both human and direct. It appears that Kindt knows the psychology of his heroes all too well and manages to write stories that seem plain and mundane.

All of the above are proven in Kindt’s two most famous works, TWO SISTERS and SUPER SPY. This last one in particular was one of 2007’s greatest graphic novels. Featuring 52 short spy stories from WW2 which are tied up together and can be read in a non-linear fashion (see what I mean? Who writes stories like that?) SUPER SPY is perhaps his greatest work. TWO SISTERS also moves along the same lines, although it is much more conventional format-wise, and focuses on more humane and ordinary-life parameters. These two graphic novels of his are the only pure-spy ones.

There’s more though, such as PISTOL WHIP, yet another collection of short stories set in the 40s. The stories in PISTOL WHIP aren’t about spies, yet the overall atmosphere and art isn’t all that different from his spy works. Of course, there’s also 3 STORY: THE SECRET HISTORY OF THE GIANT MAN. In this novel, Kindt recounts the story of Graig Pressgang, the tallest man in the U.S.A. (who – by accident? – also gets to work as a spy at some point). The narration in 3 STORY… is through the eyes of people close to the protagonist, and as a result, Kindt washes his hands clean out of everything that transpires during the story. He knows far too well what he’s doing…

While it’s been years since he wrote a spy story (his more recent work, REVOLVER, deals with the existence of a parallel world and the consequences of his protagonist’s actions in that world) but as it seems, he’s yet to put a closure on the books about spying. The sequel to SUPER SPY, titled SUPER NATURAL, is due for a release in a few months. Even if there won’t be any spies in that one, merely the ghosts of famous people, SUPER NATURAL is directly entangled with SUPER SPY. There’ll be another graphic novel following that one, titled SUPER COMPUTER, which will complete the trilogy.

You need more clues supporting my theory? I should tell you about secrets, then. Kindt seems to know a great deal of them and he reveals one of them in the following interview, which you get to hear first, since this particular intel hasn’t been disclosed anywhere else: He is preparing a monthly series for Dark Horse, which will be called MIND MANAGEMENT. I bet you’re all wondering whether I tortured him to get that info. Dear readers, you know all too well that spies don’t break under torture. They give you just a piece of the truth and leave you there standing in awe.

If you’re still not convinced and you’re the sort of people that malignantly think “yeah right, there are no spies, just James Bond who has his own movie”, I ought to tell you that soon Kindt will have his own movie as well. It won’t be about him, of course, it will be the film adaptation of 3 STORY: THE SECRET HISTORY OF THE GIANT MAN, which will be put on the big screen.

So, let’s hear what Matt Kindt himself has to say in the following interview:

How did 3 STORY: THE SECRET HISTORY OF THE GIANT MAN come to be slated for a motion picture? Is there any progress on the production?

Dark Horse was really good about getting the book into people’s hands — and Dustin Lance Black read it and loved it. That’s all it took. He’s a great writer/director so he’s 100% on board. I just read the first draft of the screenplay that he wrote and it was really great. He has a deep respect for the book and it really came through. I think he’s going to bring it to life in a really great way.

SUPER SPY was a book that could be read in a non-linear way. Did you write it that way? What was the significance of such an experiment?

I wrote SUPER SPY pretty much as it appears in the book — out of order. I knew going in what was going to happen to a lot of the characters and where they were going to end up. To me, it made it easier as I was writing it to break it into these little chunks so that each chapter works as it’s own short story. Once I did that, it made tying them together really easy. I wasn’t as concerned with a large story arc that had a traditional 3-act structure or anything like that. I treated it more as a journal of spies during the war.

Your storytelling seems kind of unorthodox in most of your graphic novels and I have personally wondered if it could work in another format. Have you ever considered doing a monthly series?

I’m currently working on a monthly series for Dark Horse called MIND MANAGEMENT. So we’ll see how that goes. I have some definite ideas as to how to work a monthly series and I’ve been wanting to try my hand at it for years. So I’m excited to finally get the opportunity. Working in a serial format like that isn’t really much different than how I worked on SUPER SPY. Each chapter has to be sort of self-contained but also paint a small piece of a bigger picture.

Your new book, SUPER NATURAL, is a kind of ghost story. However, it is considered to be a sequel to SUPER SPY. How will that work? Is there going to be a connection?

There are definite connections — both thematically and literally — one of the characters that died in SUPER SPY appears as a main character in SUPER NATURAL… as a ghost. As a rule, I tend to not really like super natural stories and ghosts in particular so working on that book was a particular challenge — I needed to satisfy myself as to how ghosts and super natural things would operate in a “real world” that SUPER SPY existed in but I think I figured it out.

Can you tell us some things about the plot and the protagonists?

It’s split into sections where we follow each ghosts story as they move around Paris in the 1950s — told mostly in flashback as the ghost tries to figure out basically why they are a ghost. They sort of work together. The group of them contains a spy from WW2, Houdini, Amelia Earhardt, a teenage girl, and Morgan Earp… so it’s pretty varied.


SUPER SPY and SUPER NATURAL will be parts of a trilogy. Can you tell us a little about the third book?

The third book is called SUPER COMPUTER — and it’s 60s sci-fi. I haven’t really broken down the plot too much for that one yet — but it will contain characters from both previous books and involve time travel.

REVOLVER was different from most of your previous work, being focused on one character’s personality and incorporating themes such as the parallel universe into which the story takes place. What did inspire you for writing it?

I’m not really sure — I’ve always sort of been fascinated with parallel worlds — but not in any kind of “real” way — but more in the way that your life is constantly branching off into tangents with every decision you make — and I liked the idea of comparing a single person’s life that happened to branch off into two distinct directions. I was interested in tackling some of those concerns — are you made by your surroundings or are your surroundings just a symptom of your decisions? And, coming off of stories with multiple characters and viewpoints, I liked the idea of having a narrator and only one (sort of) viewpoint that drives the narrative forward in a more straightforward way. It was fun.

Apart from SUPER NATURAL, you have also announced some other books for the future: END OF THE WORLD, STRANGE CRIMES and THE TOOTH. Can you tell us more about them? When should we expect them?

THE TOOTH will be the first of those books that will be release — this May in the US. I did the art and design on that and Cullen Bunn and Shawn Lee did the writing — basically a fun 1970s horror comic with a twist. I was excited to do a kind of “break” book between my other projects so I could just relax and have a little fun. And that book is fun. I don’t usually do “funny” — but those guys wrote some pretty funny stuff.

END OF THE WORLD and STRANGE CRIMES are both written. I’ve penciled STRANGE CRIMES and it will be out in 2012 from First Second – END OF THE WORLD is written and that’s the next book I’ll be drawing — Oni will be releasing that one — also sometime in 2012.

Also there is MIND MANAGEMENT for Dark Horse, which will probably be hitting the stands later in 2011.

Do you have any other plans for the immediate future?

I’m giving up TV and video games and movies for the next year so that I can actually get all of these projects done! I’ll resurface in a year with a bunch of work completed… so not much exciting happening unless you consider sitting at a drawing table for 300 days exciting… (which I kind of do).

 

[Translated by Alexandros Tsantilas]