ANGOULEME: 38th FESTIVAL INTERNATIONAL DE LA BANDE DESSINEE (THE AFTERMATH)

Αποτελεί αναμφισβήτητα ένα από τα σημαντικότερα φεστιβάλ comics, αν όχι στον κόσμο, σίγουρα στην Ευρώπη. Η μακρά παράδοσή του και η αγάπη του κοινού γι’ αυτό, το έχουν μετατρέψει σε μεγάλο γεγονός στη σκηνή των comics. Μιλάμε, βέβαια, για το φεστιβάλ της Angouleme, που ολοκληρώθηκε την Κυριακή.

Μια καλή γεύση από το φεστιβάλ δίνει το webtv του site, μέσα από το οποίο μπορούμε να πάρουμε μυρωδιά από τα όσα έγιναν το περασμένο τριήμερο στην Angouleme. Δυστυχώς, δεν υπάρχει βίντεο από το event που ψόφαγα να δω, το JE VAIS LE DIRE À MA MÊRE (“Θα το πω στη μαμά μου”) του Geluck. Κρίμα, θα πρέπει να ήταν ξεκαρδιστικό. Αντ’ αυτού, υπάρχει το βίντεο LE FAUVE REBIRTH -και καλά, trailer ταινίας– όπου σε ένα δυστοπικό μέλλον στην Angouleme, ένας άνδρας φορά τη στολή της Le Fauve, της μασκώτ του φεστιβάλ. Έχει το χάβαλό του. Ας πούμε, ο ήρωας φορά πάνω από τα μαύρα ρούχα του το σώβρακό του και ένα κεφάλι Le Fauve που μοιάζει με τεράστιο μπαλάκι γκόλφ.

Στην τελετή έναρξης, παρουσιάστηκε, σε γενικές γραμμές, το πρόγραμμα και οι δράσεις και φυσικά ο rockabilly πρόεδρος της επιτροπής, Baru. Επίσης, έπαιξαν trailers τόσο της δεύτερης ταινίας του LARGO WINCH, όσο και της τηλεοπτικής σειράς WALKING DEAD (μάλιστα, βρέθηκε επί σκηνής ο σχεδιαστής του comic, Charlie Adlard).

Ωραία φαίνεται να ήταν και η έκθεση για το LE MONDE DE TROY, μιας και πολλά πιτσιρίκια έσπευσαν να δουν, από κοντά, ομοιώματα από τον κόσμο αυτό, στον οποίο trolls και άνθρωποι ζουν μαζί. Η έκθεση είχε original art, αλλά και “διασκευές” γνωστών πινάκων ζωγραφικής στο πνεύμα του LE MONDE (μια troll Mona Lisa, για παράδειγμα). Αυτό που μου αρέσει στο φεστιβάλ της Angouleme είναι ότι ακριβώς καλύπτει τις ανάγκες όλων των ηλικιακών ομάδων και όλων των προτιμήσεων.

Η έκθεση του Baru, για παράδειγμα, ήταν άκρως καλλιτεχνική. Μέσα σε έναν βιομηχανικό χώρο, εκτίθενται έργα του Baru, με rock διάθεση στη μουσική επένδυση και γωνιές με flipper και juke box. Θα ήθελα να δω και ένα από αυτά τα live που έχουν γίνει trademark του φεστιβάλ και που συνδυάζουν τη ζωντανή μουσική με το ζωντανό σκίτσο. Θα έχει ενδιαφέρον, όπως μπορώ να δω από τις εκφραστικότατες φωτογραφίες. Γενικά, στην Angouleme, που, πως να το κάνουμε, έχει έναν αέρα “κουλτουριάρικο”, παίζει πολύ αυτή η ιδέα της σχέσης των Τεχνών μεταξύ τους.

Ενδεικτικό της ατμόσφαιρας, το βίντεο με τα best of του τριημέρου, από τη φωταγώγηση του δημαρχείου με την αφίσα του φεστιβάλ, μέχρι το παιχνίδι baseball που έπαιξαν παιδιά για να τιμήσουν τα PEANUTS.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R588mgBykik&feature=player_embedded[/youtube]

Και βέβαια, όπως κάθε χρόνο, το φεστιβάλ κλείνει με την ανακοίνωση των νικητών των βραβείων.

  • Μεγάλο Βραβείο

Art Spiegelman

  • Βραβείο καλύτερου άλμπουμ

CINQ MILLE KILOMETRES PAR SECONDE  (Manuel Fior)

  • Βραβείο κοινού

LE BLEU EST UNE COULEUR CHAUDE (Julie Maroh)

  • Ειδικό βραβείο της κριτικής επιτροπής

ASTERIOS POLYP (David Mazzuccheli)

  • Βραβείο καλύτερης σειράς

IL ETAIT UNE FOIS EN FRANCE (Fabien Nury-Sylvain Vallee)

  • Βραβείο 7 έως 77 (ένα βραβείο για το καλύτερο οικογενειακό comic)

PLUTO (Naoki Urasawa)

  • Βραβείο Regards sur le monde (βλέμμα στον κόσμο)

GAZA 1956 (Joe Sacco)

  • Βραβείο τόλμης

LES NOCEURS (Brecht Evans)

  • Βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου

LA PARENTHESE (Elodie Durant)

TROP N’ EST PAS ASSEZ (Ullie Lust)

  • Βραβείο κληρονομιάς

MICHELUZZI (Bab-El-Mandeb)

  • Βραβείο νέων αναγνωστών

LES CHRONOKIDS (Zep, Stan & Vince)