COMICDOM RESURRECTED #11: Leave Your Safe Zone pt.3!

Στο τρίτο μέρος αυτής της εξόρμησης εκτός ασφαλών υδάτων, έχω να σας προτείνω κάποια comics, τα οποία υπάγονται στην κατηγορία των αυτοβιογραφικών. Πρωταγωνιστές σε αυτά, είναι οι ίδιοι οι δημιουργοί, και οι ιστορίες βασίζονται στη ζωή τους, όχι στο σύνολο της, αλλά εστιάζοντας σε συγκεκριμένα γεγονότα.

Ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους αυτού του κινήματος, ήταν ο Harvey Pekar, με το AMERICAN SPLENDOR να δίνει μαθήματα για το πως η καθημερινότητα μπορεί να γίνει από ενδιαφέρουσα, έως συναρπαστική.

Έχω ήδη αναφερθεί στον Joe Matt, αλλά μια ακόμα φορά δεν πειράζει, πιστεύω! Διαβάζοντας το FAIR WEATHER, θα εντυπωσιαστείτε από το “ξεμπρόστιασμα”, αλλά πιθανότατα, θα αναρωτηθείτε για το πόσο καλά τα έχει αυτός ο άνθρωπος με τον εαυτό του.

Θέλετε μια δόση από ευαίσθητο εφηβικό ψυχισμό, καθώς και ενοχές συνδεδεμένες με soft πορνογραφία; O Chester Brown μπορεί να σας τα προσφέρει στα I NEVER LIKED YOU και THE PLAYBOY, αντίστοιχα.

Μια ακόμη προσέγγιση στην εφηβεία και τον έρωτα, επιχειρεί και επιτυγχάνει ο Craig Thompson στο BLANKETS.

Προσωπικά, μιλώντας, ο Jeffrey Brown δε συγκαταλέγεται μεταξύ των “συμπαθειών” μου από αυτόν τον χώρο. Το CLUMSY, πάντως, αξίζει μιας αναφοράς.

Όλο και κάτι μπορεί να έχετε ακούσει για το PERSEPOLIS της Marjane Satrapi, ένα comic που αφηγείται τα ταραγμένα πρώτα χρόνια της ζωής της δημιουργού, στη Μέση Ανατολή.

Στο STUCK RUBBER BABY, o Howard Cruse καλύπτει ένα μεγάλο μέρος την ζωής του, ειδικά την περίοδο της ενηλικίωσης και της αναζήτησης σεξουαλικής ταυτότητας.

Αυτό που μπορεί να σας πέσει βαρύ, είναι το SCHIZO του Ivan Brunetti, αλλά σίγουρα αξίζει να κάνετε μια απόπειρα.

Το IT’S A GOOD LIFE IF YOU DON’T WEAKEN του Seth, δεν είναι ακριβώς αυτοβιογραφικό, έχοντας αρκετά στοιχεία μυθοπλασίας, όπως και το μοναδικό THE FATE OF THE ARTIST, του Eddie Campbell, ένα comic που καταφέρνει να εκπλήσσει από σελίδα σε σελίδα.

Τέλος, στο MAUS, πρωταγωνιστής δεν είναι ο ίδιος ο δημιουργός, Art Spiegleman, αλλά ο πατέρας του, Vladek. Ο γιός καταγράφει με συγκλονιστικό τρόπο τις εμπειρίες του πατέρα, στα στρατόπεδα συγκέντρωσης των Γερμανών, κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, προσεγγίζοντας παράλληλα τη σχέση του με αυτόν.