INTERVIEW CORNER #72: Mike Allred

Ελληνικά

Οι καλλιτέχνες των οποίων μια δουλειά μπορεί να αναγνωριστεί με την πρώτη κιόλας ματιά είναι μάλλον λίγοι. Στο κάτω-κάτω, δεν είναι και το πιο απλό πράγμα στον κόσμο να καταφέρεις να αναγνωρίσει κάποιος τη δουλειά σου μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα. Θα πρέπει να έχεις αναπτύξει ένα στιλ αναγνωρίσιμο και παράλληλα όχι στάσιμο (ώστε να πέσει στην παγίδα της σταθερής αξίας – ποτέ δεν κρατάνε πολύ αυτά) για να διατηρείς και το ενδιαφέρον, εκτός από την άμεση αναγνωρισιμότητα.

Και θεωρώ ότι ο καλεσμένος αυτής της εβδομάδας, ο Mike Allred, τα καταφέρνει μια χαρά σε αυτόν τον τομέα. Το σχέδιό του, μια μίξη των superhero συμβάσεων με τις γραμμές και τα χρώματα της pop art, παραμένει στο κεφάλι σου ακόμη κι αν έχεις διαβάσει έστω μια-δυο σελίδες από κάποιο comic του και δεν πρόκειται να υπάρξουν αμφιβολίες στην αναγνώρισή του την επόμενη φορά που θα το συναντήσεις, άσχετα αν το εκτιμάς ή όχι.

Καρφωμένος στο μυαλό δε μπορεί παρά να σου έχει μείνει και ο γνωστότερος creator-owned ήρωάς του, ο Frank Einstein ή Madman. Ο Madman έκανε την εμφάνισή του πριν 20 χρόνια, μέσω της Tundra Press, και έκτοτε έχει αλλάξει αρκετές φορές εκδοτική στέγη, καταλήγοντας στην Image. Το αναγνωστικό κοινό του, όμως, είναι πιστό και τον ακολουθεί σε κάθε του περιπέτεια – αυτές, κατά κανόνα, έχουν μια δόση σουρεαλισμού και αρκετές χιούμορ. Το ίδιο συμβαίνει και με τον Allred, καθώς οι fans του τον ακολουθούν σε κάθε project του.

Και όχι μόνο εξαιτίας της αφοσίωσης. Ο Αμερικανός καλλιτέχνης έχει προσφέρει πολλά στους τίτλους που έχει κατά καιρούς αναλάβει. Πολλά περισσότερα από την αναγνωρίσιμη σφραγίδα που ανέφερα παραπάνω. Ο Allred ήταν ίσως ο καταλληλότερος σχεδιαστής για το X-FORCE και το “περίεργο” run του Peter Milligan στον τίτλο το 2001. Πολλοί από τους παραλογισμούς που κατέβασε ο νους του Βρετανού συγγραφέα απέκτησαν (περίπου) σάρκα και οστά από την πένα του Allred και το run των δύο στον τίτλο (που λίγο αργότερα μετονομάστηκε σε X-STATIX) έμεινε στην Ιστορία.

Ο Allred, όμως, έχει αναλάβει κατά καιρούς και άλλους τίτλους, όπως το FABLES της Vertigo, για το οποίο ο καλλιτέχνης σχεδίασε τρία τεύχη, το I, ZOMBIE, το cοmic που συνδημιούργησε με τον Chris Roberson, ακόμη και το ιδιαίτερα φιλόδοξο RED ROCKET 7, το creator-owned comic του που συνοδεύτηκε από ένα μουσικό CD και μια ταινία από τον ίδιο. Και πολλά ακόμη projects που “τρέχουν” παράλληλα με το MADMAN, το οποίο φτάνει σε σημείο-σταθμό της ιστορίας του, κλείνοντας 20 ολόκληρα χρόνια. Η επέτειος αυτή αποτελεί την αφορμή για την κυκλοφορία μιας μεγάλης hardcover συλλογής από την Image, με τίτλο MADMAN 20th ANNIVERSARY MONSTER. Εκεί υπάρχουν δεκάδες ιστορίες του Madman (μεταξύ τους και μια νέα από τον Allred), αλλά και πολλοί σημαντικοί guest artists, όπως οι Peter Bagge, Kyle Baker, Philip Bond & Peter Milligan, Darwyn Cooke, Dave Cooper, Dean Haspiel, Los Bros Hernandez, Erik Larsen, Michael Avon Oeming, Paul Pope, Eric Powell, Frank Quitely, Jeff Smith, Craig Thompson και Matt Wagner!

Πολλά είπα, όμως, και νομίζω πως είναι καλύτερο να αφήσω τον καλεσμένο αυτής της εβδομάδας, Mike Allred, να μιλήσει για το πώς είναι να γιορτάζεις τα 20 χρόνια του πνευματικού παιδιού σου και να συνεργάζεσαι με τόσους θρυλικούς καλλιτέχνες, στη συνέντευξη που ακολουθεί:

Σύμφωνα με την εμπειρία σου, τι είναι αυτό που χρειάζεται για να κρατήσεις έναν χαρακτήρα δημοφιλή και ενδιαφέροντα για δύο δεκαετίες;

Ενθουσιασμός, αγάπη και δέσμευση. Αν διατηρήσεις τα στοιχεία αυτά, τότε ο χαρακτήρας θα παραμείνει και διασκεδαστικός και συναρπαστικός, αλλά και μία συνεχής πρόκληση.

Τι ήταν αυτό που σε επηρέασε στο να δημιουργήσεις τον Madman;

Είχα ήδη δημιουργήσει τον Frank Einstein, ο οποίος ήταν ουσιαστικά ο εαυτός μου μέσα από το τέρας του Frankenstein. Όταν θέλησα να κάνω ένα διασκεδαστικό περιπετειώδες comic που θα άρεσε στα παιδιά μου, απλά έριξα πάνω στον Frank μία στολή, και τα πράγματα πήραν τον δρόμο τους.

Έχεις επίσης εργαστεί και ως σχεδιαστής για ένα mainstream superhero comic, το X-FORCE/X-STATIX. Ποια ήταν τα καλύτερα και ποια τα χειρότερα πράγματα που θυμάσαι απ’ όλη εκείνη την εμπειρία;

ΟΛΑ ήταν καλά. Μόλις έφτασε στα χέρια μου το X-STATIX OMNIBUS και καταχάρηκα που είδα όλα αυτά που είχαμε πετύχει. Με μία μόνο μικρή εξαίρεση, είχαμε την ευχέρεια να κάνουμε οτιδήποτε θέλαμε. Ήταν απίστευτη εμπειρία!

Το RED ROCKET 7 ήταν ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο project, αν σκεφτείς ότι συνοδευόταν από μουσική και ταινία. Τι ήθελες να πετύχεις με αυτό; Θεωρείς ότι το κατάφερες;

Αν το έκανα σήμερα, θα είχα αλλάξει κάποια πράγματα, αλλά λίγο-πολύ είναι αυτό που ήθελα να πετύχω. Η ταινία θα ήταν πολύ διαφορετική. Θα ήθελα, βέβαια, να είχε μεγαλύτερη επιτυχία, αλλά συνολικά είμαι πολύ ικανοποιημένος με το πώς βγήκε συνολικά, ειδικά όσον αφορά τη νέα έκδοση του βιβλίου.

Στο σχεδιαστικό κομμάτι του I, ZOMBIE, πόση επικοινωνία είχες με τον Chris Roberson και πώς σε βοήθησε σε αυτό η προσωπική σου συγγραφική εμπειρία;

Υπήρχε πολλή επικοινωνία μεταξύ μας, όπως και με την editor μας, την ανεκτίμητη Shelly Bond. Το όλο πράγμα είχε να κάνει με την αφήγηση της ιστορίας κι ελπίζω ότι η συνολική μου εμπειρία κάνει τα πάντα να παραμένουν σε μία προοδευτική πορεία.

Γιορτάζεις τα 20 χρόνια του Madman με μία τεράστια hardcover έκδοση που έχει τον τίτλο MADMAN 20th ANNIVERSARY MONSTER. Γιατί θα πρέπει ο κόσμος να το αγοράσει;

Θα το πω με όλη μου την σεμνότητα: Πρόκειται για την μεγαλύτερη συλλογή καλλιτεχνών που έχει γίνει συγκεντρωθεί ποτέ σε ένα και μόνο βιβλίο. Προσωπικά, αν ήμουν εξωτερικός παρατηρητής, αυτό από μόνο του θα μου αρκούσε ως λόγος. Επίσης, αν σου αρέσει ο Madman, τότε οι νέες ιστορίες θα σε αφήνουν άφωνο.

Το 20th ANNIVERSARY MONSTER θα περιλαμβάνει επίσης μία νέα δική σου ιστορία με τον Madman. Μπορείς να μας πεις γι’ αυτή;

Πάντα υπήρχε ένα μικρό χάσμα, μία σχέση αγάπης-μίσους μεταξύ του Frank και του Dr. Flem. Η νέα περιπέτεια ασχολείται με αυτή τη σχέση με τρόπο που δεν αφήνει κενά.

Υπάρχει επίσης ένας πολύ μεγάλος αριθμός προσκεκλημένων καλλιτεχνών στο βιβλίο. Υπάρχει κάποια συνεισφορά μεταξύ αυτών που προτιμάς περισσότερο;

Όχι, τις λατρεύω όλες εξίσου – απάντησε ο διπλωμάτης – αλλά ειλικρινά, ήταν πάρα πολύ σημαντικό για εμένα το γεγονός ότι είχα και τους τρεις Hernandez Brothers να κάνουν ένα καινούργιο strip. Αν δεν ήταν το LOVE & ROCKETS, δε θα είχα εμπνευστεί να ολοκληρώσω το πρώτο μου comic. Αυτοί μου έδειξαν τον τρόπο. Συν τους Matt Wagner και Steve Seagle, που ήταν οι πρώτοι μου μέντορες και εμψυχωτές. Σχεδόν όλοι όσοι συνεισφέρουν στο βιβλίο είναι πολύ αγαπητοί μου φίλοι. Πραγματικά τους λατρεύω όλους. Είναι πολλά και υπερβολικά τα συναισθήματα για το όλο θέμα.

Μπορείς να μας πεις τι υπάρχει στο μέλλον για τον Madman;

Σε αυτό το σημείο σχεδιάζω να κάνω τουλάχιστον ένα special τεύχος κάθε χρόνο. Επίσης, θα επιστρέψω στην αρχική ιδέα του MADMAN ADVENTURES, όπου κάθε τεύχος θα περιλαμβάνει μία αυτοτελή περιπέτεια, στο στιλ των βιβλίων του ΤΙΝ ΤΙΝ.

Έχεις προγραμματίσει κάποια άλλα μεγάλα σχέδια για το άμεσο μέλλον;

Έχω! Θα υπάρξει μία μεγάλη ανακοίνωση μέσα στους επόμενους μήνες. Δε μπορώ να πω τίποτα παραπάνω. Συγνώμη που σε αφήνω με την προσμονή.

[Μετάφραση: Αλέξανδρος Τσαντίλας]

English

Artists whose work is instantly recognizable by the very first glance are probably very few. When you think about it, having people recognizing your work within seconds isn’t the simplest thing in the world. In order to achieve that, you’ll have to have developed a style that’s both recognizable, and at the same time non-static (so as to avoid falling in the trap of being regarded as standard –these things never last for long, anyhow) in order to maintain the readers’ interest as well, other than instant recognizabiblity.

I believe that this week’s guest, Mike Allred, handles himself just fine in that department. His drawing style, a mixture of superhero conventional format with pop art lines and colors stays in your head even if you’ve only read a couple of pages from his comic books, and there’s no doubt that regardless of whether you appreciate it or not, next time you see it, you’ll know who has drawn it.

His most famous creator-owned hero, Frank Einstein or Madman, is another thing you won’t be able to get out of your head. Madman made his first appearance about 20 years ago, from the imprint of Tundra Press, and has switched publishing roofs quite a few times ever since, finally ending up in Image. Still, his reading audience is faithful and follows him in all his adventures – which, as a rule, contain some measures of surrealism and plenty of humor. Same thing goes for Allred, since his fans follow him in every single one of his projects.

This isn’t just about loyalty. This American artist has offered a lot to the titles he has been assigned to from time to time, maybe a lot more than the instantly recognizable style I’ve mentioned before. Allred was probably the most fitting penciller for X-FORCE and Peter Milligan’s “weird” run in that title, back in 2001. Many of the absurdities spawned out of the mind of the British writer were given flesh and bone (or, well, something like flesh and bone anyway) thanks to Allred’s pencils, and their run in that title (which a little later on was renamed as X-STATIX) is now considered to be historical.

Still, Allred has been assigned to other titles too, such as FABLES for Vertigo, in which he illustrated three issues, I, ZOMBIE, the comic he co-created with Chris Roberson, not to mention the extremely ambitious RED ROCKET 7, his creator-owned comic packaged with a music CD and a self-made movie. There are many more projects running parallel with MADMAN, which will soon reach a hallmark point in his story by completing 20 full years of existence. This anniversary also marks the occasion of the release of a large hardcover collection from Image, titled MADMAN 20th ANNIVERSARY MONSTER. There, one can find dozens of Madman stories (among them a brand new one by Allred) and also plenty and very important guest artists, such as Peter Bagge, Kyle Baker, Philip Bond & Peter Milligan, Darwyn Cooke, Dave Cooper, Dean Haspiel, Los Bros Hernandez, Erik Larsen, Michael Avon Oeming, Paul Pope, Eric Powell, Frank Quitely, Jeff Smith, Graig Thompson, and Matt Wagner!

However, I feel like I’ve said too much already, and that it would be best to let this week’s guest, Mike Allred, speak for himself in the following interview about how it is to celebrate the 20-year anniversary of his spiritual child, and getting to work together with so many legendary artists:

What does it take, in your experience, to keep a character popular and relevant for two decades?

Enthusiasm, affection and commitment. If you can keep those elements it remains fun, exciting and challenging.

What inspired you in creating Madman?

I had already created Frank Einstein who was essentially me via Frankenstein’s monster. When I had the desire to do a fun adventure comic that my kids would like, I simply threw a costume on Frank and we were off.

You have also worked as an artist for a mainstream superhero comic, X-FORCE / X-STATIX. What is the best and what is the worst thing you can remember from this experience?

ALL good. Just got the X-STATIX OΜNIBUS and it was sheer joy to see what we all accomplished. With only one minor exception, we were allowed to do absolutely anything we wanted. It was a gas!

RED ROCKET 7 was a pretty ambitious project, what with the music and movie accompanying it. What did you want to accomplish with it? Do you feel that you succeeded?

I might have made a few changes were I to do it today, but it’s pretty much what I hoped to accomplish. The film would be very different. I would have liked it to break bigger, of course, but it’s very satisfying overall, especially with the new edition of the book.

Working on the art of I, ZOMBIE, how much feedback is there between you and Chris Roberson? And how does your writing experience help you?

Lots of feedback back and forth, and with our editor, the priceless Shelly Bond. It’s all about storytelling and I hope my overall experience keeps everything on a progressive drive.

You’re celebrating 20 years of Madman with a huge hardcover, titled MADMAN 20th ANNIVERSARY MONSTER. Why should people pick it up?

In all humility, it is the greatest collection of artists in a single book ever. That would be reason enough for me if I were outside looking in. And if you dig Madman then the new stories will blow you away.

20th ANNIVERSARY MONSTER will also include a new Madman story by you. Can you tell us about it?

There has always been a subtle rift, a love-hate relationship between Frank and Dr. Flem. The new adventure addresses that in a somewhat conclusive way.

There is also a ton of guest artists in this book. Do you have any favorites among their contributions?

No. I love them all equally, he said diplomatically. But truthfully, for me personally, having all three Hernandez Brothers make a new strip was very important to me. If it wasn’t for LOVE & ROCKETS I never would have been inspired to complete my first comic book. They showed me the way. And Matt Wagner and Steve Seagle who were my first mentors and cheerleaders. Almost everyone involved is a dear friend. I truly love them all. It’s a ridiculously emotional thing for me.

Can you tell us what the future holds for Madman?

At this point I plan to do at least one special every year. And I’m going back to the original idea of MADMAN ADVENTURES with each issue being a big self-contained adventure inspired by the TIN TIN books.

Do you have any other projects planned for the immediate future?

I do! There will be a big announcement in the next few months. Can’t say anything beyond that. Sorry for being such a tease.

[Translated by Alexandros Tsantilas]