INTERVIEW CORNER #76: Nicholas Gurewitch

Ελληνικά

φωτο: Jeff Marini

Λίγες ημέρες πριν το 2011 μας αποχαιρετήσει, το δύσκολο αυτό για πολλούς έτος μας χάρισε ένα δώρο μάλλον απρόσμενο, αλλά οπωσδήποτε καλοδεχούμενο! Παραμονές Χριστουγέννων, ανανεώθηκε μετά από αρκετούς μήνες ένα από τα καλύτερα online strips εκεί έξω, το THE PERRY BIBLE FELLOWSHIP! To PBF βρισκόταν σε αδράνεια εδώ και πάρα πολύ καιρό και η ανανέωσή του με ένα νέο strip θύμισε σε πολλούς γιατί θεωρείται τόσο καλό.

Η αδράνεια αυτή έχει τους λόγους της και αυτούς τους γνωρίζει καλύτερα από κάθε άλλον ο δημιουργός του strip και καλεσμένος αυτής της εβδομάδας, Nicholas Gurewitch. Ο Gurewitch έγινε σταδιακά γνωστός μέσα από το ξεκαρδιστικό και απόλυτα σουρεαλιστικό του strip και η φήμη του έφτασε στο απόγειό της, όταν αυτό εκδόθηκε σε συλλογή από τη Dark Horse, με τον εξωφρενικό τίτλο THE PERRY BIBLE FELLOWSHIP: THE TRIAL OF COLONEL SWEETO AND OTHER STORIES (η συγκεκριμένη συλλογή έφτασε στο νούμερο 70 της λίστας μας με τα καλύτερα comics της περασμένης δεκαετίας). Το TRIAL OF COLONEL SWEETO…, αλλά και η web εκδοχή του, κέρδισαν αρκετά βραβεία, μεταξύ των οποίων ένα Eisner κι ένα Ignatz.

Μετά από εκεί, όμως, το strip ξεκίνησε να ανανεώνεται σε υπερβολικά αραιά διαστήματα και ο δημιουργός του ασχολήθηκε με μερικά από τα υπόλοιπα projects του, τα οποία δεν περιελάμβαναν τα comics. Ο Gurewitch έχει βάλει πλέον την κινηματογραφική του καριέρα σε προτεραιότητα και οι δουλειές του για τη βιομηχανία των comics είναι μηδενικές, με εξαίρεση κάποιες σπάνιες ανανεώσεις στο site του PBF και μια συμμετοχή στο STRANGE TALES, την ανθολογία της Marvel που είδαμε πρόπερσι.

Για όλα αυτά, όμως, είναι πιο αρμόδιος να μιλήσει ο καλεσμένος αυτής της εβδομάδας, Nicholas Gurewitch, ο οποίος μας μιλά για την επιτυχία του PBF και τους λόγους που δε βλέπουμε νέα strips τόσο συχνά, στη συνέντευξη που ακολουθεί:

Ποιες είναι οι επιρροές σου ως συγγραφέα και καλλιτέχνη;
Υποθέτω ότι οι καλλιτέχνες εκείνοι που με επηρέασαν ως παιδί ήταν και οι επιδραστικότεροι, μιας και οι πρώιμες επιρροές είναι πολύ πιο ισχυρές από ότι οι υπόλοιπες. Θα έλεγα ότι οι καλλιτέχνες αυτοί ήταν οι Charles Shultz, Bill Waterson, Stephen Kellog, Maurice Sendak και Walt Disney.

Πολλοί (κυρίως δημοσιογράφοι) δυσκολεύονται να περιγράψουν το στιλ των comics σου. Πώς θα το περιέγραφες εσύ;
Δεν νομίζω ότι θα το περιέγραφα. Μάλλον με ελκύουν τα πράγματα που είναι αδύνατον να περιγραφούν. Οπότε, δε θα το περιέγραφα.

Από πού ερχόταν η έμπνευση για τα strip του THE PERRY BIBLE FELLOWSHIP, ειδικά όταν ανανεώνονταν σε εβδομαδιαία βάση;

Η έμπνευση μπορεί να έχει τις ρίζες της στην αυθαίρετα δημιουργημένη ανοησία. Ωστόσο, από μία περίοδο και μετά, πιστεύω ότι κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει τα χρήματα αντί για τον Θεό, προκειμένου να μετατρέψει τις κακές ιδέες με τέτοιο τρόπο, ώστε να δείχνουν καλές.

Το καλλιτεχνικό σου ύφος στο PBF εναλλάσσεται από χαμογελαστές φατσούλες σε περίτεχνα σχέδια. Ποιοι είναι οι λόγοι γι’ αυτό;

Μου αρέσει να παίζω.

Μέσω του PBF είχες σατιρίσει πολλές καταστάσεις και πολλά ιδανικά. Πού θέτεις τα όρια; Υπάρχει κάτι το οποίο ποτέ δεν θα κορόιδευες;

Πραγματικά, δεν υπάρχει κάποιο νόημα στο να θέτεις όρια, μιας και κάθε αστείο βασίζεται σε κάποιο περικείμενο. Θα πω όμως ότι προσβάλλομαι εύκολα, αν ένα τέτοιο αστείο δεν παρουσιάζεται με καλαίσθητο τρόπο. Υπάρχουν περιπτώσεις που ακόμη και η δική μου δουλειά με προσβάλλει σε μετέπειτα στάδιο. Τα περικείμενα αλλάζουν συνεχώς και το ίδιο συμβαίνει και με τα γούστα. Στην τελική, δεν υπάρχει κανένας κανόνας.

Είχες επίσης συμμετάσχει και στο STRANGE TALES της Marvel. Μπορείς να μας περιγράψεις την εμπειρία;

Το να δουλεύω με θέμα τον Wolverine ήταν η πιο δύσκολη εμπειρία σε ολόκληρη τη ζωή μου. Ακούς ιστορίες για ηθοποιούς που είναι ντίβες και χρειάζονται τεράστια τροχόσπιτα, αλλά ο Logan ήταν πραγματικός εφιάλτης. Θα πόζαρε για 20 ολόκληρα λεπτά, στην καλύτερη των περιπτώσεων, πριν χάσει την ψυχραιμία του.

Υποθέτω ότι όταν ένας καλλιτέχνης λαμβάνει τόσα πολλά βραβεία για μία και μόνο δουλειά, πρέπει τουλάχιστον να κάνει μία… συνέχεια ή κάτι τέτοιο. Εσύ, αντιθέτως, φαίνεσαι να απομακρύνθηκες από το PBF (και γενικά από τα comics), μιας και τα νέα σου strips έρχονται ολοένα και πιο σπάνια. Ποιοι είναι οι λόγοι πίσω από αυτή την απόφαση;

Έχω πάρα πολλά ενδιαφέροντα και αυτά καταναλώνουν ένα μεγάλο ποσοστό του χρόνου μου, ειδικά από τη στιγμή που κουράζομαι να κάθομαι σε ένα γραφείο.

Μπορείς να μας πεις πάνω σε τι δουλεύεις τώρα;

Ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα, μία ταινία-αφιέρωμα, και μία διαδικτυακή σειρά (trailsoftarnation.com) που πιθανότατα θα γίνει ταινία όταν ολοκληρωθεί. Όλες αυτές οι δουλειές είναι ακόμη στο στάδιο της υποσιτισμένης προνύμφης.

Θα πρέπει πάλι να περιμένουμε μήνες πριν δούμε ένα νέο strip του PBF;

Θα προσπαθήσω να αναρτήσω μερικά καινούργια σύντομα, φίλε μου.

[Μετάφραση: Αλέξανδρος Τσαντίλας]

English

photo by Jeff Marini

A few days before 2011 bode us farewell, this particularly hard – for many of us – year gave us a somewhat unexpected gift. Unexpected, but very much welcome! On Christmas Eve, THE PERRY BIBLE FELLOWSHIP, one of the best comic strips out there, was updated after way too many months! PBF was inert for way too long and its update with a brand new strip reminded many people the reason why it was considered to be superb in the first place.

That state of inertia had its reasons, and that’s something that the strip’s creator and this week’s guest, Nicholas Gurewitch, knows better than anyone else. Gurewitch became gradually known through his hilarious and utterly surreal strip and his fame peaked when it was published in a collected edition by Dark Horse, bearing the outrageous title THE PERRY BIBLE FELLOWSHIP: THE TRIAL OF COLONEL SWEETO AND OTHER STORIES (this collection ranked #70 in our list of the best comics from the previous decade). THE TRIAL OF COLONEL SWEETO… as well its web version gathered many awards, amidst which one Eisner and one Ignatz award.

Unfortunately, from that point onwards, the strip’s updates become rarer and rarer, and its creator occupied himself with some of his other projects that didn’t involve comics. At present, Gurewitch has put his filming career in top priority and his works for the comics industry are zero, with the exception of several rare updates in the PDF site, and also a contribution in STRANGE TALES, the Marvel anthology that was released the year before the last.

Still, the only person appropriate to talk about all these things is this week’s guest, Nicholas Gurewitch, who, in the following interview, will tell us about PBF’s success, and the reasons we don’t see new strips all that often:

What are your influences as a writer and artist?

I’m guessing that those artists that influenced me as a child were the most influential, since influences early on are so much more powerful than others. I’ll say Charles Shultz, Bill Waterson, Stephen Kellog, Maurice Sendak, Walt Disney.

People (mostly journalists) seem to have a hard time describing the style of your comics. How would you describe it?

I don’t think I would. I’m sort of drawn to things that are impossible to describe, I think. So yeah, I wouldn’t.

Where did you get the inspiration for THE PERRY BIBLE FELLOWSHIP strips, especially when they were updated on a weekly basis?

Inspiration can have its roots in arbitrarily-created nonsense. But after a period, I think, a person can use money, instead of God, to grind bad ideas into good ones.

Your artistic style in PBF varies from smiley faces to elaborate drawings. What are the reasons for this?

I like to play.

Through PBF you have satirized many situations and ideals. Where do you draw the line? Is there anything you would never make fun of?

There’s really no point in drawing lines since every joke hinges on a context. I will say that I am easily offended if it hasn’t been presented delicately though. Some of my own work actually offends me later on. Contexts are always changing, and so are tastes. There are no rules at the end of the day.

You have also participated in Marvel’s STRANGE TALES. Can you describe the experience?

Working with Wolverine was the most difficult experience of my life. You hear stories about actors being divas and needing huge trailers, but Logan was pretty much a nightmare. He would pose for 20 minutes – at best – before losing his temper.

I’m guessing that when an artist receives so many awards for a single work, he has to make at least a… sequel or something. On the contrary, you seem to have drifted away from PBF (and comics in general), with your new strips being more than scarce. What are the reasons behind your decision?

I have a great many interests, and they take up a lot of my time, especially as I tire of sitting at a desk.

Can you tell us what you’re working on now?

A TV program, a feature film, and a webseries (trailsoftarnation.com) that will probably be a film when it’s all done. All of these are still in an under-fed larva state.

Will we have to wait some months again, before seeing a new PBF strip?

I’ll try to post some new ones soon, friend.

[Translated by Alexandros Tsantilas]