FROM THE VAULTS OF 2000AD: BUTTON MAN – THE KILLING GAME

Writer: John Wagner
Artist: Arthur Ranson
First Published: 2000AD progs 780-791

Προσπαθώντας να αποφασίσω ποιο θα ήταν το επόμενο comic που θα ξέθαβα από την ένδοξη ιστορία του 2000AD, έπεσα πάνω στην παρακάτω είδηση, όπου αναφέρεται πως, πιθανότατα, το επόμενο project του Nicholas Refn (σκηνοθέτη του επιτυχημένου DRIVE, το οποίο πολλάκις μου έχει εκθειάσει ο φίλος και συναγωνιστής, Δημήτρης Σακαρίδης, αλλά δεν έχω αξιωθεί να δω) θα είναι η κινηματογραφική διασκευή του BUTTON MAN.

Ο Harry Exton συμμετέχει σε ένα παιχνίδι θανάτου. Γίνεται πιόνι στα χέρια μιας “φωνής”, που τον βάζει να σκοτώσει κάθε φορά έναν αντίπαλο, ο οποίος προσπαθεί να κάνει το ίδιο για λογαριασμό της δικής του “φωνής”. Οι φωνές που κινούν τα νήματα είναι άνθρωποι πλούσιοι, υπεράνω πάσης υποψίας, που βάζουν τους παίχτες-μονομάχους να θυσιάζουν τη ζωή τους για χρήματα, στοιχήματα και τη διασκέδαση των αφεντικών τους.

Με φόντο άλλοτε το σύγχρονο Λονδίνο και άλλοτε την αγγλική επαρχία, ο Harry Exton σκορπά το θάνατο, σε ένα comic με γρηγορους ρυθμούς, που διαβάζεται με μια ανάσα. Έντονη 70s-80s αισθητική (προσωπικά, ο Harry Exton μου κάνει σαν ένα μείγμα Robert Redford και Rutger Hauer) και έντονη, ρεαλιστική βία. Ο Wagner τα καταφέρνει, άλλη μια φορά, ιδιαίτερα καλά, με έναν ψυχρό, ακραίο, αμοραλιστή χαρακτήρα, ενώ το φωτορεαλιστικό artwork του Arthur Ranson (το επιτυχημένο run του στη JUDGE ANDERSON, με τα TRIAD και SHAMBALLA, είχε εκδοθεί νωρίτερα) λειτουργεί εξαιρετικά.

Προσωπικά, δε διστάζω να παραδεχθώ πως είναι μια από τις αγαπημένες μου σειρές, αν και έχει πάρα πολλα χαρακτηριστικά που γενικά αντιπαθώ. Η βια του είναι έντονη, αλλά καλά υπολογισμένη. Η υπόθεση μοιάζει, μάλλον, κλισέ, αλλά εκτυλίσσεται υποδειγματικά, ενώ το γεγονός ότι το τέλος είναι ορατό από χιλιόμετρα, καταφέρνει και λειτουργεί θετικά, δημιουργώντας μια αίσθηση αναποφευκτου.

Η σειρά είχε πρωτοδημιουργηθεί για το TOXIC!, αλλά ο Pat Mills την είχε απορρίψει, μια που δεν ταίριαζε στο ύφος του περιοδικού (μάλιστα, αυτός που ανακοίνωσε τα κακά μαντάτα στον Wagner, λέγεται πως ήταν ο Dan Abnett) και ενώ ο Ranson είχε ήδη σχεδιάσει ένα μεγάλο κομάτι του comic. Κάποια χρόνια αργότερα, o BUTTON MAN βρήκε στέγη στο 2000AD και έγινε, μάλιστα, το πρώτο (και ένα από τα λίγα) creator-owned strips, που έχουν εκδοθεί στις σελίδες του. Συγκεντρωμένο κυκλοφόρησε, για πρώτη φορά, από την Kitchen Sink.

To KILLING GAME γνώρισε μεγάλη επιτυχία και έκανε τον Harry Exton εναν από τους πιο δημοφιλείς χαρακτήρες του 2000AD. Αργότερα, κυκλοφόρησαν άλλες τρεις σειρές BUTTON MAN (οι δυο από τους δημιουργούς του και η τέταρτη από τοn John Wagner και τον Frazer Irving), που υπάρχουν και σε trades και αξίζουν την προσοχή σας.

Αν όλα πάνε καλά, την επόμενη φορά που θα γράψω για το 2000AD, θα είναι για τις πρώτες του μέρες στα τέλη της δεκαετίας του ’70…

Splundig Vur Thrigg!!!