FUTURES END Reviews Extravaganza
Μερικές εβδομάδες μετά την ολοκλήρωση του FUTURES END event της DC, σας παρουσιάζουμε έναν… ορυμαγδό από reviews, τα οποία αφορούν στα one-shots που αντικατέστησαν τα κανονικά τεύχη των μηνιαίων σειρών του New 52. Oι Γιώργος Ξύδης και Θωμάς Παπαδημητρόπουλος ανέλαβαν τα FUTURES END #1 one-shots, ενώ ο Θάνος Φιλάνης μας περιγράφει τι συμβαίνει έως τώρα στην εβδομαδιαία σειρά.
Για όσους δε γνωρίζουν τα της DC, το THE NEW 52: FUTURES END ξεκίνησε ως μια εβδομαδιαία σειρά που θα διαρκέσει από τον Μάιο του 2014, έως τον Μάρτιο του 2015 και μας μεταφέρει πέντε χρόνια στο μέλλον της DC. Με αφορμή, όμως, την Τρίτη επέτειο του New 52, η DC μετέτρεψε όλους τους τίτλους της σε one-shots που συνδέονται με το FUTURES END, σε ένα εκδοτικό event που μετέτρεψε κάθε τίτλο σε FUTURES END #1.
Αλλά ας δούμε πρώτα τις μέχρι τώρα εξελίξεις της εβδομαδιαίας σειράς, αφού προηγουμένως σας προειδοποιήσουμε:
SPOILER ALERT! Το παρόν άρθρο περιέχει σημαντικά και μη spoilers για τα τεύχη του FUTURES END event. Αν σκοπεύετε να τα διαβάσετε και δεν θέλετε να σας αποκαλυφθούν γεγονότα και καταστάσεις, συνεχίστε εδώ.
FUTURES END #1-23
Writers: Brian Azzarello, Jeff Lemire, Dan Jurgens, Keith Giffen
Artists: Aaron Lorpesti, Jesus Merino, Dan Green, Patrick Zircher
DC Comics
Τί γίνεται μέχρι τώρα στο FUTURES END;
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, μπας και καταφέρουμε να βγάλουμε μια άκρη μέσα από τα εκατό χιλιάδες sub-plots του FUTURES END. Βρισκόμαστε πέντε χρόνια στο μέλλον του DC Universe, μετά το τέλος ενός πολέμου ενάντια σε εισβολείς – Apokoliptans στην καταγωγή – που όμως έφτασαν από την Earth-2, δημιουργώντας έτσι ένταση ανάμεσα στις δύο alternate earths και τους υπερήρωές τους.
Παράλληλα, ο Terry McGinnis (Batman Beyond) έρχεται από το ακόμη πιο μακρινό μέλλον, για να αποτρέψει τον Mister Terrific από το να ενεργοποιήσει το Brother EYE, έναν δορυφόρο που πρόκειται λίγο-πολύ να καταστρέψει τον κόσμο.
Την ίδια στιγμή, παρακολουθούμε διάφορους χαρακτήρες, των οποίων οι ζωές έχουν αλλάξει δραστικά μετά τον πόλεμο. Ο Superman έχει προσθέσει ένα κράνος στην αμφίεσή του (editor’s note: περισσότερα spoilers για αυτό, παρακάτω), η Lois ερευνά μια υπόθεση γύρω από τον υποτιθέμενα νεκρό Red Robin των Teen Titans, ο οποίος δουλεύει ως μπάρμαν στην Νέα Υόρκη, οι Ronnie Raymond και Jason Rusch έχουν έρθει σε ρήξη και δεν σκοπεύουν να ξαναενωθούν ως Firestorm.
Αν αυτά τα subplots δεν σας φάνηκαν αρκετά, η Cadmus διεξάγει μελέτες πάνω στους κατοίκους της Earth-2, σε ένα νησί που χρησιμοποιείται παράλληλα για να την εκπαίδευση “alien hunters”, μεταξύ των οποίων ο Deathstroke, ο Grifter και η ιδιαίτερα εκνευριστική Fifty Sue, ενώ η S.H.A.D.E αναθέτει στους Ray Palmer, Frankenstein και Amethyst να εντοπίσουν την ομάδα του Stormwatch.
Γενικότερα, η σειρά καταφέρνει να στήσει ένα ενδιαφέρον, περίπλοκο setting, παίζοντας με τη δυναμική του DC Universe που γνωρίζει ο αναγνώστης και παρουσιάζοντας έναν κόσμο όπου η κατά τα άλλα κλισέ εξωγήινη εισβολή όντως αφήνει σημάδια στους εμπλεκόμενους.
Η επιτυχία ή αποτυχία του FUTURES END θα κριθεί, εν τέλει, από το πόσο ικανοποιητικά θα καταφέρει να ενώσει τα επιμέρους sub-plots σε μία ενιαία πλοκή, κάτι που σιγά-σιγά έχει ήδη αρχίσει να συμβαίνει, αλλά θα πάρει λίγο χρόνο για να δούμε την πλήρη εικόνα.
Kαι από την κεντρική εβδομαδιαία σειρά, ας περάσουμε στα βασικότερα one-shots του event, τα οποία σας παρουσιάζουν παρακάτω οι Γιώργος Ξύδης και Θωμάς Παπαδημητρόπουλος, σε σειρά σχεδόν αλφαβητική και ανάλογη με τα γεγονότα που παρουσιάζουν. Όπως προαναφέραμε, τα reviews περιέχουν μικρότερα ή μεγαλύτερα spoilers, τα οποία καλά θα κάνετε να αποφύγετε, αν σκοπεύετε να βουτήξετε ανυποψίαστοι στον κόσμο του FUTURES END. Γιατί περιμέναμε, νομίζετε, τόσες ημέρες για να να σας τα παρουσίασουμε; Για να έχετε διαβάσει τα τεύχη οι περισσότεροι και να μπορούμε να κοιμηθούμε ήσυχοι το βράδυ!
ACTION COMICS: FUTURES END #1
Writer: Solly Fisch
Artists: Pascal Alixe, Vicente Cifuentes
Μια ιστορία με αρκετά στοιχεία κλασικού Superman story, που περιστρέφεται γύρω από την ιδέα “τι θα έκαναν απλοί, καθημερινοί άνθρωποι, αν είχαν, για λίγο, υπερδυνάμεις;”. Υπερδυνάμεις που τους χαρίζει ένας Superman φτιαγμένος από άμμο! Άλλοι διαλέγουν να κάνουν το καλό και άλλοι το κακό – το ηθικό δίδαγμα υπάρχει πάντα στο τέλος (ο Fisch έγραψε την ιστορία, ή ο Αίσωπος;). Μετά τα διδάγματα, ο Super-Sandman (καλοοοοοό) συναντά τον πραγματικό Superman (ως Clark Kent) στην Αιθιοπία, όπου ο τελευταίος έχει αποσυρθεί, και το ρίχνουν στη φιλοσοφία, σε μια σκηνή που θυμίζει λίγο Superman/Wonder Woman από το KINGDOM COME.
Το βασικό ερώτημα είναι, βέβαια, “τι σχέση έχουν όλα αυτά με το FUTURES END;”. Δυστυχώς η απάντηση είναι προφανής…
BATGIRL: FUTURES END #1
Writer: Gail Simone
Artist: Javier Garron
Με μια ιστορία που έχει αρχή, μέση και τέλος, η Gail Simone αποχαιρετά τον τίτλο, δείχνοντάς μας απλά μια πιθανή μοίρα για τη Barbara Gordon, μετά από πέντε χρόνια. Το τεύχος ξεκινά με ένα τραγικό γεγονός στη ζωή της πρωταγωνίστριας, δύο χρόνια από σήμερα, και σε μια γρήγορη περιγραφή των γεγονότων που ακολούθησαν και μας έφεραν στο μελλοντικό σήμερα. Και ναι, μεν, η ιστορία έχει τέλος, αλλά φαίνεται πολύ περιορισμένη και βιαστική.
Και μπορεί η εικόνα της Gordon, όπως κατέληξε, να μου μοιάζει άκομψη και υπερβολική, αλλά οι βοηθοί της, οι τρεις νέες Batgirl, είναι αυτές που κλέβουν την παράσταση. Θα προτιμούσα, λοιπόν, περισσότερους προβολείς στραμμένους σε αυτές – και προκειμένου να γινόταν κάτι τέτοιο δυνατό, θα χρειαζόμασταν περισσότερες σελίδες. Γιατί και η ιστορία της Batgirl είναι ενδιαφέρουσα (ως μια πιθανή, τραγική κατάληξη της σημερινής ηρωίδας) και, παρά το γεγονός ότι δε με ενθουσίασε σχεδιαστικά, θα ήθελα να μάθω περισσότερα.
BATMAN/SUPERMAN: FUTURES END #1
Writer: Greg Pak
Artist: Cliff Richards, Jack Herbert, Vicente Cifuentes
Με το BATMAN/SUPERMAN να είναι μια από τις αναγνωστικές μου απογοητεύσεις, καταλαβαίνετε τη χαρά μου όταν διάβασα το BATMAN/SUPERMAN: FUTURES END #1 και διαπίστωσα ότι πρόκειται για το καλύτερο τεύχος της σειράς έως τώρα. Δεν είναι ότι πρόκειται για κάτι το καταπληκτικό, αλλά βαδίζει στα χνάρια των πρώτων τευχών του αγαπημένου SUPERMAN/BATMAN, των Loeb, McGuinness και Turner. Και αυτό μου αρκεί.
Το γεγονός αποκτά ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα, αν σκεφτεί κανείς πως ο Superman δεν εμφανίζεται σχεδόν καθόλου στην ιστορία, η οποία είναι – ουσιαστικά – ένας μονόλογος του Batman (σακατεμένου από το μεγάλο πόλεμο με την Earth-2) για το πώς ο Superman εγκατέλειψε τα “εγκόσμια” (ο Clark Kent φέρεται νεκρός) ως αποτέλεσμα της στάσης του Batman στον πόλεμο.
Άψογο characterization και διάλογοι (καλά, κυρίως μονόλογοι) από τον Greg Pak (αφού μπορείς, ρε φίλε, γιατί μας τυραννάς κάθε μήνα;) που δείχνουν τη σημασία της σχέσης του Superman με τον Batman, σε ένα από τα καλύτερα τεύχη του event.
BATMAN AND ROBIN: FUTURES END #1
Writer: Ray Fawkes
Artist: Dustin Nguyen
Αν το review του BATMAN AND ROBIN: FUTURES END #1 ήταν μονολεκτικό, η λέξη θα ήταν “ξύλο”. Αν θέλετε περισσότερες λεπτομέρειες μπορώ να γράψω “ξύλο και των γονέων”, “το ξύλο της αρκούδας” και πολλά άλλα. Νομίζω, όμως, πως καταλαβαινόμαστε. “Ξύλο μεταξύ ποιων;”, θα ρωτήσετε. Μα, του Batman και του Robin, φυσικά! Πλάκα κάνω, μεταξύ του Batman και του Heretic (του ενήλικου κλώνου και δολοφόνου του Damian Wayne). Ο Batman, υπό το σύνδρομο του θανάτου του Damian, θέλει να αφήσει εκτός μάχης τον τωρινό Robin (που δεν είναι άλλος από τον Duke Thomas, που είδαμε και στο ZERO YEAR), αλλά δύσκολα θα τα καταφέρει (διαχρονικά, οι Robin είχαν ένα θέμα, όταν ο Batman τους ζητούσε να μην τον βοηθήσουν).
Ο Fawkes παίζει λίγο με τα ψυχολογικά του Batman, αλλά δεν είναι πράγματα που δεν έχουμε ξαναδεί. Στο σχέδιο, κλασικός, τίμιος Nguyen. Ξέρεις ακριβώς τι να περιμένεις. Σοβαρά τώρα, δε θέλετε ένα τεύχος με ανελέητο ξύλο ανάμεσα σε Batman και Robin;
BATMAN: FUTURES END #1
Writers: Ray Fawkes, Scott Snyder
Artist: ACO
Θυμάστε τον σακάτη Batman από το BATMAN/SUPERMAN (φανταστείτε τον όπως στο KINGDOM COME – is there a pattern?). Αυτός ο Batman, λοιπόν, λογομαχεί με τον Alfred, ψάχνοντας τρόπο να ξεγελάσει τον ίδιο το θάνατο, γιατί, κατ’ αυτόν, “ο Batman ποτέ δεν πεθαίνει”. Η λύση του προβλήματος βρίσκεται σε ένα εξωφρενικά προστατευμένο εργαστήριο της LexCorp. Αφού ξεπεράσει όλες τις παγίδες και τα εμπόδια, ο Batman θα βρει αυτό που ψάχνει. Το θάλαμο όπου – για πολλοστή φορά – ο Luthor προσπαθεί να κλωνοποιήσει τον Superman. Χμμ…
Η σύντομη αυτή ιστορία δίνει βάρος στην πολυμήχανη πλευρά του Batman, ο οποίος αντιμετωπίζει τις παγίδες-σπαζοκεφαλιές του αντίπαλου δέους, που ονομάζεται Lex Luthor. Και το κάνει αρκετά πετυχημένα.
BOOSTER GOLD: FUTURES END #1
Writer: Dan Jurgens
Artists: Moritat, Dan Jurgens, Norm Rapmund, Will Conrad, Steve Lightle, Stephen Thompson, Mark Irwin, Ron Frenz, Scott Hanna, Brett Booth
Πιθανώς, είναι άδικο το γεγονός ότι το πλέον πολυσυζητημένο τεύχος, ανάμεσα στα one-shots του FUTURES END, έχει περισσότερη σχέση με το MULTIVERSITY του Grant Morrison και το SUPERMAN: DOOMED, παρά με την εβδομαδιαία σειρά της DC. Ο Jurgens παίζει, βέβαια, με τα ταξίδια στο χρόνο, αλλά ο Booster Gold καταλήγει σε διαφορετικά σύμπαντα – ακόμη και στο προ New 52! Βλέπουμε, λοιπόν, έναν κλασικό Captain Atom, τη Legion του 31ου Αιώνα, την Earth-4, αλλά και την απορία του Booster, όταν βλέπει τον Superman να φιλάει τη Wonder Woman: “That’s wrong. Not my Univer— How—?”
Θα έλεγα, λοιπόν, ότι πρόκειται περισσότερο για ένα teaser του εκδοτικού μέλλοντος της DC, παρά για το μέλλον των ηρώων της. Και τα ενδεχόμενα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι πολλά. Πρώτα απ’ όλα, όλα τα universes της DC παραμένουν άθικτα “κάπου”. Και δεύτερον, ο villain που θα μας απασχολήσει στα επόμενα μεγάλα events, δεν προέρχεται από το Nu52.
CONSTANTINE: FUTURES END #1
Writer: Ray Fawkes
Artist: Juan Ferreyra
Αν και ο John Constantine παίζει ενεργό ρόλο στα γεγονότα του FUTURES END, η ιστορία του συγκεκριμένου τεύχους είναι αυτόνομη και επιτελεί έναν και μόνο σκοπό: να μας παρουσιάσει ένα από τα στιγμιότυπα της καριέρας του Laughing Magician, που φέρουν φαρδιά-πλατιά την υπογραφή του. Ο Constantine, λοιπόν, πέντε χρόνια από σήμερα, βρίσκεται αντιμέτωπος με τη μάσκα του Fate και σκοπός του είναι να την εξαφανίσει. Και, ως συνήθως, ενώ όλα φαίνονται να οδεύουν στο διάολο (κυριολεκτικά), ο τετραπέρατος Βρετανός παρουσιάζει τον άσο που κρύβει στο μανίκι του. Κλασικός Constantine, λοιπόν, βγαλμένος από τις χρυσές εποχές του HELLBLAZER, που με κάνει να πιστεύω ότι ίσως και να υπάρχει ελπίδα για το νέο τίτλο (την ακύρωση του HELLBLAZER, βέβαια, δε θα τους τη συγχωρήσω ποτέ).
Στα θετικά, τέλος, συγκαταλέγεται και το πολύ καλό σχέδιο του Ferreyra, αλλά και το εκπληκτικό lettering του Pat Brosseau.
DETECTIVE COMICS: FUTURES END #1
Writer: Brian Buccellato
Artists: Scott Hepburn, Cliff Richards, Fabrizio Fiorentino
Αν βάλετε στο μίξερ το WORLDS’ FINEST: FUTURES END #1 και το BATMAN: FUTURES END #1, θα βγει το DETECTIVE COMICS: FUTURES END #1. (Αλήθεια! Πάρτε το μίξερ από την κουζίνα και δοκιμάστε το! Or don’t…) Ο Calender Man κρατάει ομήρους στο Arkham Island και απαιτεί να του παραδοθεί ο άνθρωπος που, κατά τον ίδιο, του κατέστρεψε τη ζωή. Αυτό οδηγεί τον Batman σε ένα αναγκαστικό team-up με τον Riddler, μιας και ο τελευταίος είναι ο μόνος που μπορεί να μπει στο Arkham απαρατήρητος από τα συστήματα ασφαλείας (αφού είναι αυτός που το σχεδίασε).
Σίγουρα, ένα από τα καλύτερα tie-ins του FUTURES END (βοηθάει ότι μου αρέσουν τα αλλοπρόσαλλα team-ups), το DETECTIVE COMICS: FUTURES END είναι μια καλή ιστορία με ένα πολύ δυνατό φινάλε. Εντυπωσιακό είναι, επίσης, το γεγονός πως, παρά το ότι χρειάστηκαν τρεις pencillers, το αποτέλεσμα είναι καλό, αλλά κυρίως άρτιο. Με λίγα λόγια, η μετάβαση από τη σελίδα του ενός σε αυτή του άλλου, περνάει – σχεδόν, μην τρελαθούμε κιόλας – απαρατήρητη.
EARTH 2: FUTURES END #1
Writer: Daniel H. Wilson
Artist: Eddy Barrows
Το EARTH 2 είναι από τους πλέον σημαντικούς τίτλους του FUTURES END, αφού – τρόπον τινά – συνδέει το NEW 52: FUTURES END με τη νέα εβδομαδιαία σειρά EARTH 2: WORLD’S END. Η πολύ έντονη σχέση της ιστορίας με το New 52 Multiverse, κάνει το τεύχος απαγορευτικό σε casual αναγνώστες. Για παράδειγμα, το EARTH 2: FUTURES END #1 δε λαμβάνει χώρα στην… Earth 2. Και αυτό είναι μόνο η αρχή. Βάλτε ένα διπλό ουίσκι και αρχίστε να διαβάζετε την κεντρική ιδέα της ιστορίας.
Ο Terry Sloan, ένας από τους αρχικούς υπερήρωες της Earth-2 (ως Mr. 8) και κατόπιν super-villain, συμμαχεί με τον Terry Sloan της Prime Earth (ή Earth-0, αυτή του βασικού Universe, τέλος πάντων), με στόχο να βγάλουν από τη μέση τον Michael Holt και να αποσπάσουν ένα όπλο, προερχόμενο από τον Apokolips, από την Terrifitech. Ποιός είναι ο Michael Holt; Μα, φυσικά, ο Mr. Terrific της Prime Earth, ο οποίος μεταφέρθηκε στην Earth-2. Απλό έτσι; Α, σας είπα ότι Terry Sloane (με -e στο τέλος) λεγόταν ο Mr. Terrific της Golden Age;
Ποιά είναι, άραγε, η πιθανότητα να διαβάσει κάποιος αυτό το review και να αγοράσει το EARTH 2: FUTURES END #1; Τί είναι η ζωή; Τί είναι ο άνθρωπος;
FLASH: FUTURES END #1
Writer: Robert Venditti, Van Jensen
Artists: Brett Booth, Norm Rapmund
To FUTURES END one-shot του FLASH έχει περισσότερη σχέση, απ’ όσο φαίνεται, με τα γεγονότα που είδαμε στο FLASH #30, παρά με αυτά που παρακολουθούμε στην εβδομαδιαία σειρά – απλά το άλμα στο χρόνο εξυπηρέτησε τους Venditti και Jensen, για να μας δώσουν μια ιδέα από τη μοίρα του Wally West. Ο πολύ μελλοντικός Flash, ο οποίος κατηγορεί τον εαυτό του για το θάνατο του West, ταξιδεύει στο παρόν (5 χρόνια στο μάλλον, σε σχέση με το δικό μας παρόν), για να τον σώσει. Κατά τη διάρκεια της αποστολής του, όμως, κατορθώνει να πράξει το αδιανόητο και να έρθει αντιμέτωπος με τον Flash της εποχής εκείνης, το νεότερο εαυτό του, καθώς και να γίνει ο υπεύθυνος για τη μεταμόρφωση του West σε Kid Flash.
Οι τακτικοί αναγνώστες του FLASH θα εκτιμήσουν τα στοιχεία που τους δίνει αυτή η μελλοντική ιστορία, αλλά το σενάριο μου φάνηκε πολύ αδύναμο και πολλά σημεία του φάνηκαν να θέλουν με το στανιό να φέρουν τις εξελίξεις που επιθυμούσαν οι δύο σεναριογράφοι. Και θα δήλωνα πραγματικά απογοητευμένος, αν δεν υπήρχε το εκπληκτικό σχέδιο των Booth και Rapmund.
GREEN LANTERN: FUTURES END #1
Writer: Robert Venditti
Artists: Martin Coccolo, Aaron Lopresti
Ο Green Lantern δεν παίζει κανέναν απολύτως ρόλο στα γεγονότα του FUTURES END, όπως τα βλέπουμε στην εβδομαδιαία σειρά της DC, και σε αυτό το τεύχος μαθαίνουμε το γιατί. Ο Hal Jordan δέχεται την επίσκεψη του νεκρού πατέρα του και αντιμετωπίζει τους αναγεννημένους Black Lanterns, με μια τραγική μοίρα να τον περιμένει.
Από τη μία, ο Venditti δε μας δίνει κάποιο λόγο για να χαρακτηρίσουμε την ιστορία του “απαραίτητη”, για τους αναγνώστες του GREEN LANTERN, ή του FUTURES END. Μας προσφέρει, όμως, μια ιστορία με αρχή, μέση και τέλος (ειδικά το τελευταίο είναι σπάνιο στα one-shots που παρουσιάζουμε εδώ, με αποτέλεσμα να αποτελεί μια καλή stand-alone ιστορία), η οποία διαθέτει και διαλόγους και δράση – οι δύο artists του τεύχους, μάλιστα, αναλαμβάνουν από έναν τομέα.
GREEN ARROW: FUTURES END #1
Writer: Jeff Lemire
Artist: Andrea Sorrentino
Σε αντίθεση με αρκετά από τα one-shots του FUTURES END, αυτό του GREEN ARROW έχει μεγάλη σχέση με την ιστορία που παρακολουθούμε στην εβδομαδιαία σειρά. Και αυτό, γιατί βλέπουμε το θάνατο του Οliver Queen, από τα χέρια του Deathstroke, αλλά και το λόγο που το #18 τελείωσε με ένα απροσδόκητο twist. Πρόκειται για ένα πλεονέκτημα για όσους διαβάζουν το FUTURES END, αλλά μειονέκτημα για τους αναγνώστες του GREEN ARROW.
Το συγκεκριμένο τεύχος, επίσης, αποτελεί και το τελευταίο του τρέχοντος δημιουργικού team. Και δεδομένων των πολύ καλών κριτικών που έχει λάβει, αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία να απολαύσουμε, για τελευταία φορά, τους Lemire και Sorrentino επί τω έργω. Το σχέδιο του τελευταίου, μάλιστα, αποτελεί και το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του τεύχους, αν και σε κάποια σημεία δεν μπορώ να πως λειτούργησε καλά.
JUSTICE LEAGUE UNITED: FUTURES END #1
Writer: Jeff Lemire
Artist: Jed Doughertty
Στο πρώτο μέρος της ιστορίας “Homeworld” (η οποία ολοκληρώνεται με το one-shot του JUSTICE LEAGUE), μαθαίνουμε αρκετές ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το μέλλον, όσον αφορά στον Martian Manhunter και στη λύση που βρήκε η Justice League για να περιορίσει τις μεγαλύτερες απειλές του σύμπαντος. Φυσικά, ήρθε η ώρα να πάει κάτι στραβά, και τα μέλη της Justice League United είναι τα πρώτα που μαθαίνουν για μια εξαιρετικά σημαντική απειλή.
Και αυτό το τεύχος δεν επιτελεί παρά μόνο ένα σκοπό: να μας δείξει τη μοίρα των μελών της ομάδας, μετά από πέντε χρόνια, και να αποτελέσει την εισαγωγή για τα γεγονότα που βλέπουμε στο JUSTICE LEAGUE: FUTURES END #1. Και το κάνει καλά, χάρη στην άριστη συνεργασία του δημιουργικού team.
JUSTICE LEAGUE: FUTURES END #1
Writer: Jeff Lemire
Artist: Jed Doughertty
Και η ιστορία “Homeworld” ολοκληρώνεται εδώ, με το ίδιο δημιουργικό team, με αποτέλεσμα να δούμε μια από τις μεγαλύτερες ολοκληρωμένες ιστορίες, στο πλαίσιο των one-shots του FUTURES END, αλλά πιθανότατα και να εκνευριστούν οι αναγνώστες του JUSTICE LEAGUE, που απλά πετάχτηκαν στο δεύτερο μισό μιας ιστορίας.
Οι Lemire και Doughertty συνδυάζουν εδώ τη δράση με τους διαλόγους και το αποτέλεσμα είναι ενδιαφέρον. Η μεγάλη απειλή που αντιμετωπίζουν είναι ο Captain Atom, ο οποίος θέλει να αποδράσει από τη φυλακή του Άρη, και τα μέλη των δύο Justice Leagues (με μπροστάρισσα την Equinox) προσπαθούν να τον σταματήσουν. Τον σημερινό Captain Atom, βέβαια, δεν τον σταματάς καθόλου εύκολα και η λύση έρχεται με συνδυασμό διαλόγων και δράσης, σε ένα τέλος που δε μοιάζει καθόλου εύκολο ή βεβιασμένο.
JUSTICE LEAGUE DARK: FUTURES END #1
Writer: J.M. DeMatteis
Artist: Andres Guinaldo
Πέρασε και δεν ακούμπησε αυτό, παρά το γεγονός ότι είχα μεγάλες προσδοκίες από το σενάριο του DeMatteis. H Justice League Dark, αποτελούμενη από τους Zatanna, Etrigan (fuck yeah, Etrigan!), Nightmare Nurse, Cassandra Craft και Black Orchid, αντιμετωπίζει τη χειρότερη μοίρα, σε σύγκριση με όλους τους άλλους ήρωες του New 52. Παγιδευμένοι σε μια διάσταση ανάμεσα στους κόσμους, μέσα στους τοίχους του House Of Mystery, ίπτανται στο υπερπέραν, προσπαθώντας να βρουν τρόπο να αποδράσουν.
Η ιστορία που αφηγείται δεν μου προξένησε ιδιαίτερη εντύπωση, παρά το γεγονός ότι είχε λίγο απ’ όλα: σεξ, ελπίδα, ανατροπές, δράση, τα στιχάκια του Etrigan και ένα πελώριο κεφάλι στη μέση του πουθενά. Ο DeMatteis, όμως, αποδεικνύει, για μια ακόμη φορά, ότι ξέρει να διηγείται κάθε είδους ιστορία. Και, όπως είναι φυσικό, ο Guinaldo εκμεταλλεύεται την ελευθερία που του παρέχει μια τέτοια ιστορία και εντυπωσιάζει με το σχέδιό του.
SUPERBOY: FUTURES END #1
Writer: Frank J. Barbiere
Artist: Ben Caldwell
Πέντε χρόνια στο μέλλον, ο Superboy έχει καταστρέψει έναν μεγάλο αριθμό των κλώνων του και (προφανώς, όπως βλέπουμε στις πρώτες σελίδες του τεύχους) ένα μάτσο γιγαντιαία ρομπότ. Ωστόσο, τώρα έρχεται αντιμέτωπος και με κλώνους από άλλες διαστάσεις.
Η ιστορία του Barbiere μου θυμίζει μια μίξη HIGHLANDER (“there can be only one”) και DRAGONBALL Z (καθώς ένας από τους κλώνους έχει την ικανότητα να απορροφά τις δυνάμεις των υπολοίπων). Πέρα από μερικές σκόρπιες πληροφορίες και κάποιες εντυπωσιακές μάχες, το σενάριο δεν προσφέρει και πολλά. Και πάμε στο σχέδιο, το οποίο μίσησα από την πρώτη σελίδα. Οι γραμμές του Caldwell θυμίζουν περισσότερο κάποιο indie-όσο-δεν-παίρνει comic (σαν αυτά που μόνο ο Αριστείδης Κώτσης και ο Νίκος Μαρινιάς ανακαλύπτουν) και πολλές φορές έχουν ως αποτέλεσμα κακοσχεδιασμένα πρόσωπα και σκηνές.
SUPERGIRL: FUTURES END #1
Writer: Tony Bedard
Artist: Emanuela Lupacchino
Το πρόβλημά μου με το ongoing SUPERGIRL είναι πως το βρίσκω υπερβολικά “σκοτεινό”. Στο μυαλό μου, έχω συνδυάσει την ηρωίδα με την αισιοδοξία και λίγη αφέλεια (πολύ πιο κοντά σε αυτό, είναι η Power Girl του New 52). That said, η “σκοτεινή” αυτή διάθεση, τουλάχιστον ταιριάζει με το FUTURES END.
Ο Cyborg Superman (για να μην τον μπερδεύουμε με τον Cyborg της Justice League) έχει πάρει υπό την προστασία του τη Supergirl και την έχει μετατρέψει σε… cyborg, και μαζί αποτελούν τους δύο αγγελιοφόρους του Brainiac (κάτι σαν Silver Surfer), σε μια προσπάθεια να βρουν τον κατάλληλο πλανήτη για να ξαναζωντανέψουν τον Krypton. Μια συνάντηση με τον Captain Comet, όμως, που ξυπνά μνήμες, θα κάνει τη Supergirl να αναθεωρήσει τη θέση της.
Ένα μέτριο τεύχος, που συνδυάζει κάπως τα γεγονότα του FUTURES END με αυτά του DOOMED, που μόλις τελείωσε στους Super-titles. Στα θετικά, συγκαταλέγεται και το artwork της αγαπημένης μας Emanuela Lupacchino, αν και οι σελίδες είναι λίγο βαρυφορτωμένες.
SUPERMAN: FUTURES END #1
Writer: Dan Jurgens
Artist: Lee Weeks
“Ο Superman σώζει πολίτες από ένα φλεγόμενο κτίριο φορώντας ένα κράνος που καλύπτει το πρόσωπό του; Τί μας έγραφες, προ ολίγου, για τον Superman, στο review του BATMAN/SUPERMAN”; Είναι λογικό να έχετε αυτή την απορία, αν δεν ακολουθείτε το FUTURES END και το ρεπορτάζ της Lois Lane. Αν το κάνατε, θα γνωρίζατε ότι η Lois αποκάλυψε πως ο ήρωας που κυκλοφορεί ως Superman, είναι στην πραγματικότητα ο Billy Batson/Shazam (δε μας παίρνει η ώρα να συζητήσουμε το όλο Captain Marvel/Shazam θέμα)!
Ο Shazam έχει αντικαταστήσει τον Superman και το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας καλύπτεται από τη συζήτηση-συνέντευξη του Billy στη Lois, με θέμα τους λόγους που τον οδήγησαν στην πράξη αυτή, κάτι που ο “μάστορας” Jurgens χειρίζεται πολύ καλά. Στο τέλος (για να δέσει το γλυκό), έχουμε και μία μάχη του “Superman” με τον Ibac, η οποία, όμως, δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο.
Το SUPERMAN: FUTURES END #1 είναι ένα OK τεύχος για τα μέτρα του event, με ιδανική δοσολογία δράσης και διαλόγων και πολύ καλό artwork.
SWAMP THING: FUTURES END #1
Writer: Charles Soule
Artist: Jesus Saiz
Να και μια ιστορία που θα μείνει, ανεξάρτητα από one-shots, tie-ins και events! Στο SWAMP THING: FUTURES END #1, διαβάζουμε μια επική περιπέτεια (επική με το μέτρο του SWAMP THING, βέβαια), η οποία θα μπορούσε να διαδραματίζεται, όχι απαραίτητα πέντε χρόνια στο μέλλον, αλλά οποτεδήποτε στο continuity του τίτλου. Σε αυτή, ο Swamp Thing επισκέπτεται τα έξι βασίλεια (Green, Red, Black, Grey, Divided και Metal), συνάπτοντας συμφωνίες με τους επικεφαλείς. Συμφωνίες που τον βοηθούν στον απώτερο σκοπό του.
Ο Soule μας αφηγείται την ιστορία του με τρόπο λυρικό και παραμυθένιο, σαν το quest ενός ιππότη σε ένα άγνωστο παραμύθι, ενώ ο Saiz, από την άλλη, κάνει αυτό που γνωρίζει καλά και διαρκώς επιτυγχάνει στο run του στη σειρά: κλέβει τις εντυπώσεις, με σχέδιο λεπτομερές, απόκοσμο και μοναδικό, στο οποίο ακόμη και τα όρια κάθε panel παίζουν σημαντικό ρόλο. Μακάρι να επρόκειτο για κάτι περισσότερο από ένα one-shot ενός άσχετου με τον τίτλο event…
TRINITY OF SIN: PANDORA: FUTURES END #1
Writer: Ray Fawkes
Artist: Francis Portela
Τούτο εδώ με μπέρδεψε πολύ. Πολύ περισσότερο, αν λάβω υπ’ όψη μου το γεγονός ότι (απ’ ό,τι κατάλαβα) ουσιαστικά αυτό που βλέπουμε στο TRINITY OF SIN: PANDORA: FUTURES END #1 είναι το τέλος της Pandora, ένα τέλος που συνοδεύεται από πολλές απαντήσεις. Ας υποθέσουμε, λοιπόν, ότι αυτές είναι οι απαντήσεις που ψάχναμε από την αρχή του New 52. Και ας υποθέσουμε ότι, σε αυτό το one-shot, τις πήραμε. Αυτό ήταν; Σε ένα τεύχος γεμάτο φιλοσοφίες και αχρείαστους διαλόγους; Και μια ολιγοσέλιδη “μεταφορική” μάχη; Τί να πω… Μάλλον πρέπει να διαβάσω τη σειρά που προηγήθηκε.
Όλα κι όλα, πάντως, το σχέδιο του Portela είναι απλά εξαιρετικό και αποτελεί έναν ακόμη λόγο να αναζητήσω τη μηνιαία σειρά TRINITY OF SIN: PANDORA, η οποία ολοκληρώθηκε με αυτό το τεύχος. Ουσιαστικά, λοιπόν, το συγκεκριμένο τεύχος περισσότερο αποτελεί έναν (βιαστικό; Άκομψο;) επίλογο στη μηνιαία σειρά, παρά ένα ουσιαστικό κομμάτι του FUTURES END.
TRINITY OF SIN: ΤΗΕ PHANTOM STRANGER: FUTURES END #1
Writer: Dan Didio, J.M. DeMatteis
Artist: Phil Winslade
Αυτό, μάλιστα! Οι Didio και DeMatteis παραδίδουν μια σύντομη και αυτόνομη ιστορία, που θα μπορούσε να θεωρηθεί κλασική από την πρώτη στιγμή! Ο Phantom Stranger βρίσκεται ξανά μπροστά στο Council Of Eternity, το οποίο θα αποφασίσει τη μοίρα του – αυτή τη φορά, όμως, η σύνθεσή του είναι διαφορετική.
Η ιστορία έχει αρχή, μέση και (εξαιρετικό) τέλος και θα μπορούσε, όχι μόνο να λαμβάνει χώρα σε οποιαδήποτε χρονική περίοδο του DC Universe, αλλά να αποτελεί και την αρχή, ή το τέλος, μιας σειράς. Η δράση, βέβαια, απουσιάζει, αλλά οι μονόλογοι του Phantom Stranger αναλαμβάνουν το βάρος της εξιστόρησης και προσφέρουν characterization, κίνητρα και περιγραφές. Όχι ότι οι τελευταίες είναι απαραίτητες. Χάρη στο πολύ καλό σχέδιο του Winslade (GODDESS, WONDER WOMAN: AMAZONIA), o απαραίτητος eerie τόνος είναι παρών σε κάθε panel, ακόμη κι όταν ένα terrier αναλαμβάνει να ξεκάνει θεούς και δαίμονες!
WONDER WOMAN: FUTURES END #1
Writer: Charles Soule
Artist: Rags Morales, Jose Marzan Jr., Batt
Εδώ και κάποια τεύχη του WONDER WOMAN, η ομώνυμη ηρωίδα έχει αναδειχθεί σε θεό (προσοχή, όχι θεά) του πολέμου. Με αυτή την ιδιότητα, πρωταγωνιστεί και στην ιστορία μας. Σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει τη Nemesis και το στρατό από δαίμονες που έχει δημιουργήσει, η Wonder Woman έχει οχυρωθεί στο φρούριο Polemos (φουσκώστε από εθνική υπερηφάνεια) και έχει “αναστήσει” στρατιώτες και στρατηγούς του παρελθόντος. Έχει λίγο γούστο να βλέπεις πολεμιστές του Μεσαίωνα δίπλα σε στρατιώτες του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ακόμη καλύτερες είναι οι στιγμές του πολεμικού συμβουλίου, με μορφές όπως ο Μέγας Αλέξανδρος και ο Ναπολέων Βοναπάρτης, να λογομαχούν.
Στο θέμα της ένταξης της ιστορίας στο γενικότερο πλαίσιο του FUTURES END, η αλήθεια είναι πως δε γινόμαστε σοφότεροι, μιας και μεγάλο μέρος του τεύχους καταλαμβάνουν οι μάχες και η προετοιμασία τους. Παρ’ όλα αυτά, πρόκειται για ένα σχετικά ενδιαφέρον τεύχος.
SUPERMAN/WONDER WOMAN: FUTURES END #1
Writer: Charles Soule
Artist: Bart Sears
Το SUPERMAN/WONDER WOMAN: FUTURES END #1 συνεχίζει ακριβώς εκεί που σταμάτησε το WONDER WOMAN: FUTURES END #1, και το πράγμα γίνεται ακόμη καλύτερο. Ο Superman συναντά τη Wonder Woman και της αποκαλύπτει ότι όσα είδαμε να διαδραματίζονται στο WONDER WOMAN: FUTURES END #1, δεν ήταν τίποτε άλλο από ψευδαισθήσεις (whaaaat?) που της δημιούργησε η Nemesis, η οποία, εν τω μεταξύ, προελαύνει, αφού την έκλεισε στα Τάρταρα. “Καλά ρε Ξύδη”, θα ρωτήσετε, “ο Superman δεν τα παράτησε και το παίζει ‘Αγρότης μόνος ψάχνει’ στην Αφρική;”. Ο Superman που βλέπουμε εδώ, έρχεται από τέσσερα χρόνια πριν και δεν είναι ο σύγχρονος της Wonder Woman (δηλαδή αυτός του FUTURES END). Μετά από μια σύντομη στάση στο Paradise Island, μεταφερόμαστε στον Όλυμπο, όπου η Wonder Woman αποφασίζει πως, ίσως, τελικά, η λύση να μην είναι ο πόλεμος, αλλά η ειρήνη (μάλλον θα ετοιμάζει το λόγο της ως Σταρ Ελλάς).
Το τεύχος “ζευγαρώνει” ιδανικά με το αντίστοιχο του WONDER WOMAN και μαζί αποτελούν κάποιες από τις καλύτερες στιγμές του FUTURES END. Επίσης, μέχρι τώρα μετράμε: Κανονικός Superman, Four-Years-Before Superman, Super-Sandman, Billy Batson/Superman. Όχι, εντάξει, όλα καλά…
WORLDS’ FINEST: FUTURES END #1
Writer: Paul Levitz
Artist: Yildiray Cinar
Η Power Girl προσπαθεί να εισβάλλει undercover στο Cadmus Island (μια φυλακή για τους αιχμαλώτους της Earth 2), η οποία φυλάσσεται από OMACS και τον Deathstroke (ευκολάκι, δηλαδή). Στόχος της είναι να απελευθερώσει τη Huntress, η οποία είναι κρατούμενη εκεί. Αφού καταφέρει να ξεπεράσει τα εμπόδια των OMACS και του Deathstroke, θα βρεθεί αντιμέτωπη με τη Fifty Sue, ένα κοριτσάκι που υπήρξε πειραματόζωο του Cadmus Project. Μπορεί ένα κοριτσάκι να τα βάλει με τη μεγάλη και τρανή Power Girl; (Εντάξει, όλοι καταλάβετε ότι, για να το γράφω έτσι, προφανώς μπορεί…)
Αρκετά straightforward ιστορία, που δίνει λίγο περισσότερο βάθος στο FUTURES END crossover, χωρίς να μας πηγαίνει μέσω Λαμίας, όπως κάποια άλλα *γκουχ*EARTH 2*γκουχ* τεύχη.