MARKET WATCH: The All-Not-That-Different New 52 Minus Fifty

Τον τίτλο του σημερινού και τελευταίου MARKET WATCH, εξαιτίας των αλλαγών που έρχονται στο Comicdom, μέχρι τη μέση ίσως παίζει και να τον καταλάβετε κάποιοι – το υπόλοιπο μισό όμως σίγουρα όχι, αλλά δε θα καθίσω να αναλύσω τα σουρεαλιστικά subliminal messages μου. Ακόμα κι αυτή η συγκεκριμένη εισαγωγή είναι παντελώς περιττή, αλλά τέλος πάντων (ή “anw”, όπως έμαθα πρόσφατα), πολλή σημασία της δώσαμε, πάμε παρακάτω.

12079495_10153052436680163_1359838933751141121_n

Δε Προτσες

12087835_10153323257771843_4669177948624268605_oΤο Comicdom.gr αλλάζει δομή, λοιπόν, και από τις αλλαγές επηρεάζεται και αυτή η στήλη, η αρχαιότερη, να υπογραμμίσω, από το launch της πρώτης version του online Comicdom, κάπου το 2003-2004, αν θυμάμαι καλά.

– Φαν Φακτ: Το origin της στήλης δεν είναι διαδικτυακό, αλλά έντυπο. Tο πρώτο επίσημο installment είχε δημοσιευτεί στο CΟMICDOM FANZINE vol.3 #3 και συνεχίστηκε μέχρι το κλείσιμο του περιοδικού (στο επόμενο τεύχος, δηλαδή) για να περάσει αμέσως μετά σε online μορφή. Ανεπισήμως, όμως, το όλο θέμα ξεκίνησε δύο τεύχη νωρίτερα, από το άρθρο-αφιέρωμά μου στους επίδοξους νέους ebayers.

Δε Ολ Νιου Παρτ

…που δεν είναι ακριβώς και all new, μιας και παρά τις αλλαγές, δε θα χάσετε καθόλου από το wit και τη σπιρτάδα του παλιού καλού MW. Θα τα απολαμβάνετε κομματιαστά: που αυτό σημαίνει – που αυτό σημαίνει πως δεν έπρεπε να γράψω “που αυτό σημαίνει”, εφόσον δεν έβαλα άνω-κάτω τελεία, αλλά anw – ότι η στήλη παύει να είναι στήλη και γίνεται αναπόσπαστο μέρος του newsfeed, με εξαίρεση την μηνιαία ανάλυση των πωλήσεων. News report φάση πλέον δηλαδίς, με 12072704_10153787229839388_2974298669800489934_nπροσωπική ανάλυση όπου κι όταν χρειάζεται, σα μεγάλα αρθράκια, όπως είχαμε και στις επιμέρους κατηγορίες της στήλης. Η ουσιαστική διαφορά είναι, βέβαια, πως ως νέα πλέον θα είναι πιο άμεσα, γιατί, well, είναι Νέα!

-Φαν Φακτ: Είναι ίσως η πρώτη φορά που το Marker Watch θα μετατραπεί σε καθαρό market newsfeed, όπως το ήθελαν πάντα οι editors. Ανέκαθεν υπήρχε μία διαφωνία απόψεων του με τί ακριβώς θα πρέπει να ασχολείται ένα Market Watch, ανάμεσα στον γράφοντα και κυρίως τον Δημήτσο, αλλά με τις τόσες κατηγορίες που έβαζα τελικά βρισκόταν μια μέση λύση από μόνη της. Πλέον, δε μπορώ να κάνω διαφορετικά, όμως, γιατί είναι, guess what? Νέα!

Δε Κατέγκορις

Όλα στο newsfeed, λοιπόν, όπως είπαμε, που σημαίνει τέλος στα περίεργα αλλά με νόημα και κλείσιμο ματιού ονόματα των θεμάτων, μιας και θα πρέπει να έχουμε έναν αρκετά ξεκάθαρο τίτλο κάθε φορά και όχι τα γνωστά teasers που επαφίονταν στο ότι ο αναγνώστης θα αναρωτηθεί “τί σκατά να σημαίνει τώρα αυτό;” και θα αποφασίσει να το διαβάσει από περιέργεια.

-Φαν Φακτ: Το Market Watch είχε μόνο μια φορά guest συντάκτη κι αυτή ίσως να ήταν κι εκείνη με τα περισσότερα views.

Δε στάιλ

12068429_10153315932116843_7260025740454648918_oΩς μέρος του newsfeed πλέον δε θα τις συναντάτε τις ενδιάμεσες μικροσυνεντεύξεις του Market Watch, οι οποίες, αν και όταν προκύψουν, θα ανεβαίνουν ξεχωριστά φυσικά. Το στιλ γραφής παραμένει το ίδιο, φυσικά, καθώς και η θέση “μιλάμε για καθετί στραβό ανεξαρτήτως σκηνής και δημιουργών”, όταν υπάρχουν φυσικά τα κατάλληλα στοιχεία.

-Φαν Φακτ: Το Comicdom έχει λάβει στο παρελθόν δύο γράμματα παραπόνων για τα γραφόμενα της στήλης από γνωστούς Έλληνες δημιουργούς κι αυτό με κάνει περήφανο. Όχι, λάθος. Τρία, αλλά για το τρίτο η περηφάνεια ανήκει στον προαναφερθέντα guest.

-Φαν Φακτ: Το Market Watch είχε την τιμή να φιλοξενίσει μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του Adam Fortier, founder της Speakeasy με τον συγκεκριμένο τίτλο, αφού λίγο καιρό μετά έκλεισε. Οι λόγοι που έκλεισε είναι πολλοί, ανάμεσά τους και η “προδοσία” της Chimaera Studios (κομμάτι της Image για ένα διάστημα), η οποία πήρε τους τίτλους της και τους μετέφερε στην Markosia. Ο Warren Ellis είχε πολύ σωστά δηλώσει για το κλείσιμό της πως επρόκειτο για “one publisher getting it wrong from start to finish: releasing too many books, without a support structure, releasing comics without a dedicated marketing plan” Κάτι σαν την CGE, δηλαδή, ή αργότερα την Virgin, την Dreamwave Studios κτλ..

Δε Μάρκετ Γουότς

Ας γράψουμε και κανένα νέο, μιας κι έχουμε χρόνο και χώρο! Αλλά χωρίς κατηγορίες αυτή τη φορά.

Το Market Watch αγαπάει εδώ και κάποιους μήνες τον Frank Cho. Κι αυτό γιατί μετά το ζήτημα που είχε προκύψει με τα ξώβυζα εξώφυλλά του στα SPIDER GWEN blank covers και τις απειλές εναντίον του από τον Robbie Rodriguez (δημιουργού του χαρακτήρα), το θέμα συνεχίστηκε με tweet του Robbie, στο οποίο έγραφε πως σε αυτή τη διένεξη οφείλει ο Cho τη δημοτικότητά του. O Frank απάντησε καταλλήλως:

12039579_10153278316281843_2849975413098865094_n

Κι από τότε, σε κάθε sketch cover που κάνει στα διάφορα conventions κοτσάρει κάπου στο βάθος και μια μικρή Spider-meme-Gwen (όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες που έχω διασπείρει στη στήλη!)

In other news, σάλος έχει προκληθεί στις κάστες των δημιουργών για τα unlicensed prints μεγάλων εταιρειών που πουλιούνται στα cons. Η πρώτη επαφή μου με το θέμα ήταν οι δηλώσεις του editor της Top Cow, Matt Hawkins, πως όχι μόνο δεν υπάρχει περίπτωση να προσλάβει κάποιον illustrator που τυπώνει prints με Marvel-DC-Image χαρακτήρες χωρίς άδεια (δικά του 10733803_10153052436655163_7728657167963003051_oσχέδια/δανεικοί χαρακτήρες), αλλά μπαίνει, μάλιστα, κατευθείαν σε μαύρη λίστα. Φήμες ήρθαν αργότερα πως η ανεκτικότητα των εταιρειών έχει αρχίσει να φθίνει, ενώ το μέρος των δημιουργών έχουν πάρει ονόματα όπως ο Ale Garza κι ο J Scott Campbell. Α, και το Bleeding Cool μας φοβίζει λίγο παραπάνω.

Και μέσα σε όλα αυτά, έχουμε και τον Chip Zdarsky, τον όχι-και-ιδιαίτερα-γνωστό-αν-δεν-ήταν-κολλητός-του-Fraction σχεδιαστή του SEX CRIMINALS, να μην αποδέχεται το Harvey βραβείο του, επειδή δεν βραβεύτηκε σαν ομάδα με τον Matt, καθώς οι συγγραφείς ήταν σε έλλειψη στα Harvey γενικότερα. Παρόλο που για όλους τους υπόλοιπους, το πρόβλημα ήταν ακριβώς το αντίθετο. Διαβάστε το άρθρο εδώ: “Ημι-γνωστός Χιπστεράς comic artist απειλεί να βγάλει το βραβείο του στο ebay παραποιημένο”.

Πρόσφατα διάβασα κι αυτό το πολύ ενδιαφέρον άρθρο, το οποίο μας λέει πως, στα μέσα της δεκαετίας του ’90, η ToyBiz είχε αποκτήσει τα δικαιώματα του IRON MAN για action figures από τη σειρά cartoon του. Μία παραγωγή που αποδείχτηκε αποτυχημένη, ίσως εξαιτίας της χαμηλής τηλεθέασης της τηλοπτικής σειράς, η οποία οδήγησε την εταιρεία στην κατάργηση των παιχνιδιών. Έλα, όμως, που είχαν ήδη “κοπεί” πέντε σειρές IRON MAN figures! Έτσι η ToyBiz, για να μην πετάξει τόσες χιλιάδες κομμάτια, αποφάσισε να τα μετατρέψει σε Spider-Μan και X-Men action figures, με λίγη μπογιά και φαντασία. Δείτε επίσης εδώ την πλήρη σειρά πριν και μετά τη μετατροπή της.

imcard   armorwolv

Έτσι, λοιπόν, σας αποχαιρετά το Market Watch – στήλη για την ώρα. γιατί ποτέ δεν ξέρεις τι αλλαγές θα γίνουν στο site το 2020 – και εμείς θα τα πούμε πολύ σύντομα στα news και το Sales Report!

12031386_10153277104921843_8745657168272693916_o

Υ.Γ. Πρέπει να δώσω κι ένα ευχαριστώ στον Richard Starkings, που από τότε που το facebook επέτρεψε τα gifάκια, βρίσκει κι ανεβάζει τα πιο καταπληκτικά και σουρεαλιστικά κι ομορφαίνει τον τοίχο μου!

Κι εδώ βλέπουμε τον Frank Cho, να περιμένει τον φίλο του τον Robbie να του δώσει το gift basket που κέρδισε επάξια, στο NYCC

Κι εδώ βλέπουμε τον Frank Cho, να περιμένει τον φίλο του τον Robbie να του δώσει το gift basket που κέρδισε επάξια, στο NYCC