The Road To #1000

Μέρος 5ο: Ανάμεσα σε δυο reboots

Worlds will live. Worlds will die. And the DC Universe will never be the same!

Αυτή ήταν η, ας πούμε, υπόσχεση της DC στο αναγνωστικό κοινό, για το τι θα έπρεπε να περιμένει από το CRISIS ON INFINITE EARTHS, το event που θα συντάρασσε το DC Universe και την πενηντάχρονη ιστορία του. Λίγοι χαρακτήρες επηρεάστηκαν τόσο πολύ από αυτή τη διαδικασία, όσο ο Superman. Το reboot είδε τον Man of Steel να διαθέτει τρεις μηνιαίους τίτλους. Το SUPERMAN μετονομάστηκε σε ADVENTURES OF SUPERMAN και συνέχισε την αρίθμησή του, ξεκινώντας με το #424 και τους Marv Wolfman και Jerry Ordway στο τιμόνι, ένα νέο volume του SUPERMAN έκανε την εμφάνισή του, ξεκινώντας από το #1 με writer/artist τον John Byrne, ενώ το ACTION COMICS ήταν το μόνο που συνέχισε ανεπηρέαστο, με πρώτο “νέο” τεύχος το #584, επίσης με writer/artist τον John Byrne.

Η πορεία του ACTION COMICS στην post-Crisis και pre-New 52 εποχή, μπορεί να χωριστεί σε διάφορες φάσεις. Από το #584 έως και το #600, έχουμε την περίοδο του John Byrne. Το περιοδικό απέκτησε έναν team-up χαρακτήρα, με κάθε εξώφυλλο να ανακοινώνει τη συνεργασία του Superman με κάποιον άλλο ήρωα, ηρωίδα ή ομάδα. Ενδεικτικά, μπορούμε να αναφέρουμε τους New Teen Titans, τον Phantom Stranger και τη Big Barda. Η τελευταία, μάλιστα, πρωταγωνίστησε και στην πλέον διαβόητη ιστορία εκείνης της περιόδου (ίσως και της ιστορίας του Superman), που είχε να κάνει με το γύρισμα μιας… αισθησιακής ταινίας, με πρωταγωνιστές την ίδια και τον Superman. Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι, εκείνη την περίοδο, κυκλοφορεί και το πρώτο annual στην ιστορία του τίτλου.

Μετά το επετειακό υπερ-τεύχος #600, και συγκεκριμένα για τα τεύχη #601-642, ο τίτλος έκανε μία στροφή με δύο μεγάλες αλλαγές. Πρώτον, ξαναγύρισε στις ρίζες του, με το να γίνει μία ανθολογία (το είδος που κυριάρχησε κατά τη γέννηση των comic books, αλλά πλέον είχε, σχεδόν, εξαφανιστεί, τουλάχιστον, από τις εκδόσεις της DC και της Marvel) και δέυτερον άρχισε να κυκλοφορεί σε εβδομαδιαία βάση. Μάλιστα, άλλαξε και ο τίτλος στο εξώφυλλο σε ACTION COMICS WEEKLY. Η παρουσία του Superman περιορίστηκε σε ένα δισέλιδο σε κάθε τεύχος, που περισσότερο προσομοίαζε σε κυριακάτικο comic strip σε εφημερίδα. Με εξαίρεση τα τέσσερα τελευταία τεύχη, τα υπόλοιπα αποτελούν μια ιστορία, που επικεντρώνεται στη διαμάχη δύο στρατοπέδων, ενός που λατρεύει τον Superman σαν θεό, κι ενός που τον θεωρεί το μεγαλύτερο κακό στον κόσμο. Το σενάριο ήταν του Roger Stern, ενώ το σχέδιο ανέλαβε ο θρυλικός Curt Swan, για πολλούς (και για εμένα) ο κορυφαίος Superman artist όλων των εποχών.

Πολλοί ήταν οι ήρωες που παρέλασαν μέσα από τις σελίδες του ACTION COMICS WEEKLY, μεταξύ των οποίων οι Green Lantern, Deadman, Wild Dog, Blackhawk, Secret Six και Nightwing. Στο τελευταίο τεύχος, δημοσιεύθηκε μία ιστορία του Elliot S. Maggin σε πολλά μέρη, με διαφορετικούς σχεδιαστές το καθένα. Αυτή, όμως, δεν ήταν η αρχική επιλογή, καθώς η ιστορία είχε ανατεθεί, αρχικά, στον Neil Gaiman, ο οποίος και την παρέδωσε. Κάποια προβλήματα, όμως, με το τότε continuity, απέτρεψαν τη δημοσίευσή της. Εάν ενδιαφέρεστε, μπορείτε να διαβάσετε εκείνη την ιστορία, καθώς εκδόθηκε ως ένα prestige format one-shot, με τον τίτλο GREEN LANTERN/SUPERMAN: LEGEND OF THE GREEN FLAME, το 2000.

Μετά το τέλος της εβδομαδιαίας έκδοσής του, το ACTION COMICS πέρασε σε μια από τις καλύτερες περιόδους της ιστορίας του (και των super-τίτλων γενικότερα), καθώς τα ACTION COMICS, ADVENTURES OF SUPERMAN, SUPERMAN και το SUPERMAN: THE MAN OF STEEL, που θα προστεθεί λίγο αργότερα (ναι, ναι και το τριμηνιαίο SUPERMAN: THE MAN OF TOMORROW, ακόμη πιο μετά), λειτουργούσαν, πλέον, σε συνέχεια, σαν να ήταν ένα εβδομαδιαίο περιοδικό με διαφορετικούς τίτλους και δημιουργικές ομάδες. Αυτή ήταν και η περίοδος που γνώρισα εγώ τον Superman (σαν comic).

Μερικές από τις καλύτερες ιστορίες του Superman, εκδόθηκαν με αυτό το format: “Krisis Of The Krimson Kryptonite”, “Time And Time Again”, “Panic In The Sky” και φυσικά όλο το “Death Of Superman” saga. Άλλες αξιομνημόνευτες στιγμές; Σίγουρα όταν ο Clark αποκάλυψε τη μυστική του ταυτότητα στη Lois, στο τεύχος #662 και η εμβληματική ιστορία “What’s So Funny About Truth, Justice & the American Way?”, που δημοσιεύθηκε στο τεύχος #775.

Από τις αρχές του 2002, οι super-τίτλοι απέκτησαν μεγαλύτερη αυτονομία και τα crossovers μεταξύ τους έγιναν πιο σπάνια. Έτσι πορεύτηκε το ACTION COMICS μέχρι το τεύχος #904, το τελευταίο πριν την επανεκίνησή του στο πλαίσιο του New 52. Highlights αυτής της περιόδου ήταν σίγουρα το run των Chuck Austen/Ivan Reis και οι ιστορίες “Superman And The Legion Of Super-Heroes” (#858-863) και “Brainiac” (#866-870) από το υπέροχο δίδυμο των Geoff Johns και Gary Frank.

Φτάνουμε, λοιπόν, στο 2011. Η DC αποφάσιζε να κάνει ένα ακόμη νέο ξεκίνημα με το FLASHPOINT, που θα οδηγούσε στο New 52 Universe, τη μεγαλύτερη αλλαγή μετά το CRISIS ON INFINITE EARTHS. Έτσι έκλεινε ένα τεράστιο κεφάλαιο στην ιστορία του ACTION COMICS και άνοιγε ένα καινούριο, με μια ακόμη μεγάλη αλλαγή, αφού εκτός από το κομμάτι των ιστοριών, για πρώτη φορά θα άλλαζε και κάτι που δεν είχε αλλάξει για πάνω από 73 χρόνια. Η αρίθμηση του ACTION COMICS, το οποίο θα κυκλοφορούσε με ένα νέο #1!