Top 50 Newspaper Comic Strips

35-31: A spirit lives upstairs over the alley
31

The Spirit (daily)

1941-1944Writer/ArtistWill EisnerRegister & Tribune Syndicate

Για το SPIRIT θα μπορούσαμε να γράφουμε ατελείωτα κείμενα για να εγκωμιάσουμε τα πιο σημαντικά στοιχεία του, όπως το πανέξυπνο σενάριο, πάντα σε γρήγορους καταιγιστικούς ρυθμούς, οι ολοζώντανοι χαρακτήρες του και η εναλλαγή χιούμορ και δράματος, καθώς και τα η hard boiled/noir αισθητική του (σε συνδυασμό με πολλά άλλα είδη, όπως police crime, mystery, love drama, horror κ.λπ.).

Αλλά το πιο χαρακτηριστικό element που έρχεται στο νου όταν κανείς σκέφτεται το SPIRIT, είναι η οπτική/καλλιτεχνική του πλευρά. Απλά χάρμα οφθαλμών. Design και σχεδιασμός έτη φωτός μπροστά από την εποχή του, πρωτοποριακές φωτοσκιάσεις και μεταβάσεις ανάμεσα στα panels που έκαναν τον αναγνώστη (όπως και τον δημιουργό, άλλωστε) να βλέπει τη σελίδα σαν σύνολο. Αυτό, όμως, ισχύει κυρίως για την 8σέλιδη Κυριακάτικη εκδοχή…

Στο καθημερινό strip, που “έτρεξε” στις εφημερίδες από τον Οκτώβριο του 1941 μέχρι και τον Μάρτιο του 1944, η καλλιτεχνική “ελευθερία” του Einser (και των βοηθών του, που επίσης ανέλαβαν τη σειρά αργότερα) περιορίστηκε αρκετά μέσα σε τέσσερα σχεδόν ισομεγέθη panels, πράγμα που επ’ ουδενί δεν συνέβαινε στις ολόκληρες σελίδες που είχε μάθει να δουλεύει. Είναι αλήθεια ότι οι καθημερινές περιπέτειες σε τέσσερα μόλις panels, δεν ήταν η προτιμώμενη μορφή αφήγησης του Eisner και, για προφανείς λόγους, αυτές οι ιστορίες στερούνται του εκπληκτικού page layout που οι αναγνώστες έβλεπαν στην Sunday version.

Παρ’ όλα αυτά, όλα τα υπόλοιπα στοιχεία που κάνουν το SPIRIT τόσο γοητευτικό και τους χαρακτήρες του τόσο ενδιαφέροντες, εξακολουθούν να υπάρχουν κι εδώ, καθιστώντας το daily strip ένα συναρπαστικό ανάγνώσμα. Επιπλέον, ας μη γελιόμαστε, η καλλιτεχνική διάνοια ενός μεγάλου δημιουργού όπως ο Eisner δεν μπορεί να εξαλειφθεί, όσο και αν περιοριστεί στις ανάγκες ενός καθημερινού comic strip τεσσάρων καρέ.

#35 #34 #33 #32 #31