MARKET WATCH: Pre-Con (Σχετικά Άσχετος Τίτλος)

Και μετά από ένα διόλου ευκαταφρόνητο χρονικό διάστημα απουσίας, το MΑRKET WATCH επιστρέφει. Επειδή έχουμε αρκετό υλικό, για αυτή τη φορά δε θα τηρήσουμε τις κλασικές κατηγορίες που όλοι αγαπήσαμε, αλλά θα κάνουμε μία γενική κατηγοριοποίηση των θεμάτων, με την ελπίδα να μπερδέψει όσο το δυνατόν λιγότερους αναγνώστες. Ίσως να χρειαστεί να διαβάσετε δύο με τρεις φορές τη στήλη αυτό το μήνα, αλλά δεν πειράζει, ξέρετε τι λένε για την επανάληψη!

Ελληνικά Νέα

– Καλό και άγιο το Facebook, αλλά τελευταία (κι όταν λέμε τελευταία, εννοούμε περισσότερα από δύο χρόνια) έχει γεμίσει με σελίδες αγοραπωλησιών. Αυτό δεν είναι κακό, απαραίτητα και τυπικά, εφόσον δίνεται μια ευκαιρία σε ιδιώτες να ξεφορτωθούν σαβούρα, να βγάλουν κανένα ψιλό επιπλέον ή να βρουν κάποιο comic/συλλεκτικό αντικείμενο – γιατί αυτός ο τομέας μας ενδιαφέρει – που ψάχνει καιρό σε καλή τιμή. Το κακό στην όλη υπόθεση είναι πως τέτοιες σελίδες και λογαριασμοί έχουν μετατραπεί σε υπομαγαζάκια πραγματικών, φυσικών μαγαζιών/παλαιοπωλείων comics που, ως οι έξυπνοι retailers της ελληνικής επιχειρηματικότητας, δε χρειάζεται να πληρώσουν για ένα web store, όπως όλος ο υπόλοιπος κόσμος, ούτε να κόψουν κάποιου είδους παραστατικό/απόδειξη πώλησης εφόσον υπάρχει το “μαύρο” facebook.

Από μία μικρή έρευνα σε σελίδες τύπου “ανταλλαγή-πώληση comics” – που ο όρος της ανταλλαγής απλά δεν υφίσταται – διαπίστωσα πως οι χρήστες με τις περισσότερες πωλήσεις, και μάλιστα σε αναλογία 1 προς 10 τουλάχιστον με απλούς ιδιώτες, είναι μαγαζάκια από – κυρίως – Θεσσαλονίκη ή Κύπρο. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα χρήστη που πουλάει κυρίως Disney ελληνικά και ΚΟΜΙΞ, που έχει ανοίξει τρεις λογαριασμούς μετά από κλείσιμο των προηγούμενων, δύο σελίδες με δύο φορές αλλαγμένο όνομα, μετά από παρέμβαση του Facebook, ώσπου στο τέλος αναγκάστηκε να βάλει το πραγματικό του όνομα – το οποίο δεν έχω κανένα πρόβλημα να αναφέρω (με ξέρετε άλλωστε), αλλά δε θέλω να του κάνω διαφήμιση.

– Κίνηση παρατηρείται τελευταία στον τομέα των εκδηλώσεων, και κυρίως των φεστιβάλ comics και όχι μόνο, γεγονός αρκετά ελπιδοφόρο, κυρίως λόγω του ότι ως γνωστόν, ένα convention/έκθεση είναι και η καλύτερη αφορμή για νέες εκδόσεις. Έτσι εκτός του Comicdom Con που φέτος κλείνει τα 10 του χρόνια – ζωή να ‘χει – έρχεται και το The Comic Con στην Θεσσαλονίκη που μας ήρθε από την Κύπρο, ενώ από το φθινόπωρο περιμένετε – το πιθανότερο – ένα ακόμα μεγάλο φεστιβάλ, καθώς και το πολυαναμενόμενο Φαντάστιcon για τους φίλους της ηρωικής Φαντασίας και των περιτριγύρω ειδών.

Οικονομικά Νέα

– Το μπέρδεμα με τα ταινιακά δικαιώματα της Marvel είναι γνωστό. Οι τακτικές που ακολουθούνται, όμως, από τις εταιρείες, σε έναν άτυπο πόλεμο που όπως έχουμε πει και παλαιότερα εξελίσσεται μέρα με τη μέρα -με την Disney να κερδίζει συνεζώς έδαφος – όχι και τόσο. Ή τουλάχιστον παραμένουν άγνωστες μέχρι κάποιος να μας ενημερώσει, υποθέτω κατά λάθος, για αυτές. Έτσι, λοιπόν, μας προέκυψε και η αποκάλυψη πως η Marvel απαγόρεψε στον Chris Claremont να δημιουργήσει καινούργιους χαρακτήρες για το X-Universe, όσο η FOX βρίσκεται στο παιχνίδι, μιας και αυτοί θα γινόντουσαν αυτόματα κομμάτι του film property της.

– Τον περασμένο Αύγουστο, ο Rupert Murdoch απέσυρε την προσφορά των 80 δισεκατομμυρίων δολλαρίων για την αγορά της Time Warner, ανοίγοντας έτσι το δρόμο στον “πλουσιότερο άνθρωπο στην Κίνα”, Wang Jianlin, για την απόκτησή της. Ο Wang, ιδρυτής του Wang Group, είχε στα σχέδιά του με αυτή την απόκτηση να αναδείξει την Warner σε εταιρία βεληνεκούς επιπέδου Google, ανεβάζοντας την προσφορά στα 85 δις. Αυτό τελικά δεν κατέστη δυνατό, εξαιτίας των πολλών και δαιδαλώδων φορολογικών αδιεξόδων σε τέτοιου είδους συναλλαγές ανάμεσα σε πολίτες και επιχειρήσεις των δύο χωρών.

– Η ευρωπαϊκή κρίση έχει αρχίσει να χτυπάει και την Γαλλία – αυτό είναι γνωστό. Τώρα, όμως, έχουμε πλέον δείγματα και στον χώρο των comics (bd), με βασικότερο την αλλαγή των συμβολαίων στους Γάλλους σεναριογράφους. Σύμφωνα με έρευνα της Association des critiques de bande dessinée, το 2014 μόνο 1411 επαγγελματίες σεναριογράφοι καταφέρνουν να ζουν από τη δουλειά τους, 81 λιγότεροι από το 2013 και 120 από το 2012. Σε αυτό οφείλεται όχι μόνο η “τάση” να κλείνονται πλέον τα συμβόλαια σαν ορισμένου χρόνου από τις εκδοτικές και η μείωση του περίπου 8% στους μισθούς, όπως υπολογίζεται βάσει της γαλλικής “reforme”, αλλά και η διαμάχη των θέσεων προβολής των bd στις βιβλιοθήκες, απέναντι σε άλλα λογοτεχνικά μέσα, όπως η ποίηση. (Όση ώρα γράφω αυτές τις γραμμές, κάνω εκούσια σύγκριση με την Ελλάδα και έχω πεθάνει στα γέλια.)

515x330_manifestation-auteurs-bd-angouleme-31-janvier-2015

Φεστιβαλικά Νέα

– Το δημοφιλέστατο convention του Seattle, Emerald City Comicon (ECCC), ανήκει πλέον στη μεγάλη οικογένεια της ReedPOP, της εταιρείας που είναι υπεύθυνη για κορυφαία φεστιβάλ του χώρου, όπως το New York Comicon και το C2E2. Αυτό το νέο δε σημαίνει πως θα υπάρξει κάποια αλλαγή στο προσωπικό και το διοικητικό του ECCC, ενώ ο διευθυντής και ιδρυτής του, Jim Demonakos, φαίνεται αρκετά ενθουσιασμένος. Διαβάστε τη μίνι συνέντευξή του στο Comics Alliance για περισσότερες λεπτομέρειες.

ReedECCC-630x420

Δημοπρατικά Νέα

– Κουίζ: Ποιό είναι το comic εκείνο, που όταν πωλείται αντίτυπό του γίνεται θέμα στα ελληνικά δελτία ειδήσεων; Απάντηση: Μα φυσικά το ACTION COMICS #1! Μπορεί αυτή τη φορά να μην το είδαμε στις ειδήσεις του STAR, όμως η πρώτη εμφάνιση του Superman ξαναπουλήθηκε σε δημοπρασία έναντι του ποσού των τριών εκατομμυρίων διακοσίων χιλιάδων δολλαρίων και κάτι, σε CGC 9.0 – white pages (!) αυτή τη φορά.

$_57

– Ακόμα σημαντικότερο νέο, όμως, κυρίως για ιστορικούς λόγους, είναι η – πρώτη – πώληση εξωφύλλου του TINTIN και συγκεκριμένα του άλμπουμ L’ Etoile Mysterieuse, στις Βρυξέλλες, έναντι του ποσού  των 2,5 εκατομμυρίων ευρώ.

tintin-shoooting-star-original

Original Art Νέα

– Μέσα από αυτή τη στήλη, έχουμε πολλές φορές μιλήσει για διάφορους απατεώνες “καλλιτέχνες” που αντιγράφουν γνωστούς δημιουργούς κι εμφανίζονται σε conventions και διάφορα sites. Ο Gary Parkin είναι ένας εξ αυτών, όπως μας αποκαλύπτει το Bleeding Cool, ο οποίος δραστηροποιείται στο eΒay, πουλώντας αντιγραφές γνωστών εξωφύλλων, τα οποία “πατικώνει” σε Blank Variant covers. Όταν ο Rich Johnston προσπάθησε να επικοινωνήσει μαζί του έφαγε block (καλό είναι να χρησιμοποιούμε και καμιά έκφραση των νέων πού και πού), αφού πρωτίστως είχε δηλώσει πως έχει ήδη πουλήσει πάνω από χίλια sketch covers. Πατήστε το link και διαβάστε το original άρθρο, αν όχι για τίποτα άλλο, παρά για να απολαύσετε μία μεγάλη λίστα εξωφύλλων περίτεχνα κλεμμένων από γνωστούς δημιουργούς!

g1

ο γνωρίζατε πως το θρυλικό εξώφυλλο του Jack Kirby για το FANTASTIC FOUR #52 (πρώτη εμφάνιση του Black Panther) δεν ήταν το αρχικό; Κι όμως, σε προσωπική συλλογή πρόσφατα εμφανίστηκε το “πεταμένο” για άγνωστους λόγους πρώτο εξώφυλλο του τεύχους, το οποίο μάλιστα αποκαλύπτει και μία εντελώς διαφορετική version της στολής του!

Fantastic Four #52

Uncategorized Νέα

– Φαίνεται πως στο μυαλό του δημιουργού Raven Gregory η επιτυχία της Kickstarter καμπάνιας του νέου του comic, WIDOW’S WEB, τον ανεβάζει κατευθείαν στην πρώτη σειρά των superstar creators. Αυτή είναι η μόνη εξήγηση για τις εξωφρενικές τιμές δημοπρασιών που ανεβάζει σε variant covers ενός τίτλου, του οποίου το crowdfunding ακόμα δεν έχει τελειώσει. “Και ποιό είναι το πρόβλημα;” θα με ρωτήσετε. Το πρόβλημα είναι πως οι τιμές των δημοπρασιών είναι μεγαλύτερες από αυτές του crowdfunding που ακόμα τρέχει. Το γεγονός, βέβαια, πως ένα comic σαν κι αυτό και τα variants του φτάνουν σε τέτοιες τιμές στο Kickstarter, ειλικρινά δεν μπορώ να το εξηγήσω. Αν στη θέση του ήταν, δηλαδή, ο Jae Lee, για τι ποσά θα μιλούσαμε;

WW0-Cover-A-Nei-Ruffino1

And Now…

– Τίποτα. Δεν έχουμε “completely different” αυτή τη φορά, γιατί βαριέμαι να γράφω. Θα τα ξαναπούμε τον επόμενο μήνα, και ίσως και λίγο νωρίτερα από το επόμενο MARKET WATCH, αφού μάλλον θα προηγηθεί το καθιερωμένο πλέον Φωτορομάντζο Αλήθειας μετά το CCA 2015!

 

cor8wennqrurxmv2x6as

See ya there, λοιπόν!